Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość McIntosh

Klub Miłośników Zegarków Vacheron Constantin

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wrażenie że ten rodzaj zapięcia motylkowego to jakaś jedna fabryka w Chinach klepie i obdziela nim wszystkie zegarki bez względu na cenę. Nawet w nowych AP jest podobne, nie mówiąc już o tańszych markach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, SzefSzefow napisał(-a):

Szkoda, ze pieczec dotyczy mechanizmu, a nie zegarka, bo moze VC musialby zrezygnowac z bardzo slabych grawerek na kopertach.

 

Od VC i generalnie zegarka za 35k CHF oczekiwalbym, ze bedzie ponad wymagania, ktore sa sygnowane pieczecia genewska.


Regulacje Pieczęci Genewskiej już dawno temu wykroczyły poza mechanizm. A co do mechanizmu, to Kari Voutilainen wypowiedział się jednak pozytywnie.

https://www.chronomaster.pl/vacheron-constantin-kaliber-4400-as-okiem-zegarmistrza/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, facecik napisał(-a):

Mam wrażenie że ten rodzaj zapięcia motylkowego to jakaś jedna fabryka w Chinach klepie i obdziela nim wszystkie zegarki bez względu na cenę. Nawet w nowych AP jest podobne, nie mówiąc już o tańszych markach.

Zapytam z ciekawości, w którym konkretnie nowym modelu AP występuje takie zapięcie jak w omawianym tutaj VC 222 ?


" Nikomu nieznane tajemne serce zegara " - Elias Canetti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, McIntosh napisał(-a):


Regulacje Pieczęci Genewskiej już dawno temu wykroczyły poza mechanizm. A co do mechanizmu, to Kari Voutilainen wypowiedział się jednak pozytywnie.

https://www.chronomaster.pl/vacheron-constantin-kaliber-4400-as-okiem-zegarmistrza/

 

O! A jak wykraczaja poza mechanizm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

O! A jak wykraczaja poza mechanizm?

Casing-up components

Since 2011, the newly overhauled requirements cover not just the movement but also the components used for casing the movement, and the function of the watch as a whole. The components that interface with the movement and case are carefully detailed and certain components even have specific requirements.

Overall the finishing is expected to be in line with the finishing applied to the movement with fine milling and turning without burs, trimmed chamfers, and all parts must be true to the original reference kit provided for that model.

The casing components that are described are clamps and braces, dog screws, screws for the extensions and levers of the push pieces, casing-up rings, pivoting levers, and extensions of the push pieces. Some of these are called out specifically for part-specific finishing requirements, but they mirror things that have been stipulated about movement components. They are as follows:

  • The clamps and braces must be finished by sanding, smoothing down, or in a tumbling drum: This is much less strict than movement components but will still result in a nicely finished component.
  • Domed screw heads must be polished: Again, a mirror of requirements found elsewhere for similar parts.
  • Flat screw heads must be mirror-polished with beveled rims: similarities abound as the requirements direct nearly every component to be finished in largely the same ways to maintain consistency through the watch.
  • Nipping traces are not permitted in any material: Similar to the requirements for screws, no trace of cutting off is allowed as a way of ensuring the parts are as finished as possible. This applies to clamps, braces, levers, and push piece extensions.
  • Casing-up rings, push piece lever,s and extensions must be finished properly in line with the sample watch submitted: This is another follow-up to make sure that the components are consistently and expertly finished, even if they are not specifically part of the movement.

Testing and certification of the “watch head” (cased-up watch)

Each watch – and every component for that matter – is inspected by the brand, which must also keep detailed records that are given to Timelab for inclusion in the Geneva Seal archives.

This is to maintain a running record of every single component that has been included in a watch marked with the Geneva Seal as well as the performance data of each cased-up watch. This is crucial for any dispute at a later date and to show proof of inspection rigor.

The tests performed on the cased-up watches simulate wear and track the actual performance against the stated figures regarding water resistance, timing accuracy, power reserve, and the individual functions of the watch.

To test water resistance (and to verify the maker’s claim), the watch is tested in either air or water to a minimum of 3 bars. If the watch is specified to have a higher resistance, that figure is tested.

The watch is tested to a negative pressure of 0.5 bars to simulate air travel. A watch does not need to be water-resistant to earn the Geneva Seal, but if it is not water-resistant that fact must be stated on the certificate.

To test the functions, the brand must outline and have approved a testing procedure that activates all the functions of the watch over one testing cycle. This allows the verification of any special functions and mechanisms that are not directly related to the telling of time.

The function test spills over into the accuracy testing as most of the functions are automatically activated over the seven-day accuracy testing period. This test occurs over seven consecutive days and sees the watch moved to simulate natural wearing on a person’s wrist. This specifically involves the watch moving through one revolution per minute for 14 hours before being stopped in a random position for 14 more hours.

All manual or automatic watches begin the test fully wound while the process is repeated for seven days. Automatic watches are never rewound (aside from the natural motion created by testing the movement), while manual winding watches are fully rewound every 24 hours.

Readings on day 0 and 7 are compared visually and against a reference time. The maximum amount of deviation allowed is less than or equal to one minute over the entire seven days.

Any automatically advancing functions are checked for accuracy at the end of the seven days, and if the watch features a perpetual calendar, the date is set to February 26 of a leap year at the beginning of the test to check the advancing of the date mechanism at its most complicated.

If the watch features a chronograph, it must be activated for the first 24 hours of the test.

Finally, for testing the power reserve, the watch is fully wound and left dial up to run down. The watch must meet or exceed its claimed power reserve.

If the watch features a chronograph, the power reserve must be specified to be considered when the chronograph is running or stopped. This is a big issue with chronograph watches as the accuracy and power reserve can drop dramatically from claimed values if the chronograph runs for a long time.


" Nikomu nieznane tajemne serce zegara " - Elias Canetti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Casing-up components

Since 2011, the newly overhauled requirements cover not just the movement but also the components used for casing the movement, and the function of the watch as a whole. The components that interface with the movement and case are carefully detailed and certain components even have specific requirements.

Overall the finishing is expected to be in line with the finishing applied to the movement with fine milling and turning without burs, trimmed chamfers, and all parts must be true to the original reference kit provided for that model.

The casing components that are described are clamps and braces, dog screws, screws for the extensions and levers of the push pieces, casing-up rings, pivoting levers, and extensions of the push pieces. Some of these are called out specifically for part-specific finishing requirements, but they mirror things that have been stipulated about movement components. They are as follows:

  • The clamps and braces must be finished by sanding, smoothing down, or in a tumbling drum: This is much less strict than movement components but will still result in a nicely finished component.
  • Domed screw heads must be polished: Again, a mirror of requirements found elsewhere for similar parts.
  • Flat screw heads must be mirror-polished with beveled rims: similarities abound as the requirements direct nearly every component to be finished in largely the same ways to maintain consistency through the watch.
  • Nipping traces are not permitted in any material: Similar to the requirements for screws, no trace of cutting off is allowed as a way of ensuring the parts are as finished as possible. This applies to clamps, braces, levers, and push piece extensions.
  • Casing-up rings, push piece lever,s and extensions must be finished properly in line with the sample watch submitted: This is another follow-up to make sure that the components are consistently and expertly finished, even if they are not specifically part of the movement.

Testing and certification of the “watch head” (cased-up watch)

Each watch – and every component for that matter – is inspected by the brand, which must also keep detailed records that are given to Timelab for inclusion in the Geneva Seal archives.

This is to maintain a running record of every single component that has been included in a watch marked with the Geneva Seal as well as the performance data of each cased-up watch. This is crucial for any dispute at a later date and to show proof of inspection rigor.

The tests performed on the cased-up watches simulate wear and track the actual performance against the stated figures regarding water resistance, timing accuracy, power reserve, and the individual functions of the watch.

To test water resistance (and to verify the maker’s claim), the watch is tested in either air or water to a minimum of 3 bars. If the watch is specified to have a higher resistance, that figure is tested.

The watch is tested to a negative pressure of 0.5 bars to simulate air travel. A watch does not need to be water-resistant to earn the Geneva Seal, but if it is not water-resistant that fact must be stated on the certificate.

To test the functions, the brand must outline and have approved a testing procedure that activates all the functions of the watch over one testing cycle. This allows the verification of any special functions and mechanisms that are not directly related to the telling of time.

The function test spills over into the accuracy testing as most of the functions are automatically activated over the seven-day accuracy testing period. This test occurs over seven consecutive days and sees the watch moved to simulate natural wearing on a person’s wrist. This specifically involves the watch moving through one revolution per minute for 14 hours before being stopped in a random position for 14 more hours.

All manual or automatic watches begin the test fully wound while the process is repeated for seven days. Automatic watches are never rewound (aside from the natural motion created by testing the movement), while manual winding watches are fully rewound every 24 hours.

Readings on day 0 and 7 are compared visually and against a reference time. The maximum amount of deviation allowed is less than or equal to one minute over the entire seven days.

Any automatically advancing functions are checked for accuracy at the end of the seven days, and if the watch features a perpetual calendar, the date is set to February 26 of a leap year at the beginning of the test to check the advancing of the date mechanism at its most complicated.

If the watch features a chronograph, it must be activated for the first 24 hours of the test.

Finally, for testing the power reserve, the watch is fully wound and left dial up to run down. The watch must meet or exceed its claimed power reserve.

If the watch features a chronograph, the power reserve must be specified to be considered when the chronograph is running or stopped. This is a big issue with chronograph watches as the accuracy and power reserve can drop dramatically from claimed values if the chronograph runs for a long time.


Po angielsku się nie liczy. Musi być po szwajcarsku.

8b0b82a4d85849bbb7688e7c39cc4415.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, mylof napisał(-a):

Zapytam z ciekawości, w którym konkretnie nowym modelu AP występuje takie zapięcie jak w omawianym tutaj VC 222 ?

Widziałem w nowym AP RO 41mm. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, facecik napisał(-a):

Widziałem w nowym AP RO 41mm. 

Zapięcie w AP RO 41mm jest inne niż w VC 222. Tylko wyglądają podobnie. Tam jest własna konstrukcja AP.


" Nikomu nieznane tajemne serce zegara " - Elias Canetti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, mylof napisał(-a):

Zapięcie w AP RO 41mm jest inne niż w VC 222. Tylko wyglądają podobnie. Tam jest własna konstrukcja AP.

Oczywiście, że różnią się trochę. Jak już wniknąłeś, to popatrz jeszcze na zapięcia IWC Inge i Cartiera Santosa. Coś Ci to przypomina? Bardzo podobne miałem jeszcze w motylku w Panarai. Może już niczego lepszego nie da się wymyśleć, a może po prostu jest to droga na skróty i cięcie kosztów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim 222 okazal sie byc bardzo wygodny, a jego 37mm koperta wyglada w rzeczywistosci na wieksza dzieki bransolecie. 
Ciekawie zostaly przemyslane pologniwa, bardzo integruja sie z resta bransolety. Niestety nie ma szybkiej czy mikroregulacji jak w Cubitusie.
Kolejna zmiana w stosunku do protoplasty jest brak odrecanego bezelu. Przeszklony dekiel jest na wcisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Cisza w temacie, a tymczasem Vacheron Constantin świętuje 270 lat istnienia. Genewska firma podkreśliła tę wyjątkową rocznicę najbardziej skomplikowanym naręcznym zegarkiem, jaki kiedykolwiek powstał.

 

spacer.png

 

41 komplikacji, 13 patentów, 1521 części i dublet skompletowany. Tak się "złomuje" Patka. 😄😉

Edytowane przez McIntosh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt prezentacji tak wyjątkowego dzieła, to byłoby kiedyś na forum wydarzenie, a teraz... Cisza w temacie. 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fakt prezentacji tak wyjątkowego dzieła, to byłoby kiedyś na forum wydarzenie, a teraz... Cisza w temacie. 

20250331_VacheronConstantin_036.JPG?ixlib=rails-1.1.0%26fm=jpg%26q=55%26auto=format%26usm=12%26fit=crop%26ch=Width,DPR,Save-Data%26alt=&key=c03fd0e9fe369daf15df1cea76e1996c9d4cf0ee736eaeb9aea708e8b1ebb739
 
20250331_VacheronConstantin_010.JPG?ixlib=rails-1.1.0%26fm=jpg%26q=55%26auto=format%26usm=12%26fit=crop%26ch=Width,DPR,Save-Data%26alt=&key=f917b6ec8bbc8462c6c1130a39ebc89ebf9ffaafb34523973ce20dff29735580
 
20250331_VacheronConstantin_057.JPG?ixlib=rails-1.1.0%26fm=jpg%26q=55%26auto=format%26usm=12%26fit=crop%26ch=Width,DPR,Save-Data%26alt=&key=69864179ed7dcf2e8636ff8bfa883b2a39b615973314153e69d06f86cb66adfb

Czytałem coś o nim w tamtym tygodniu. Przekonany byłem, że ktoś coś ciekawego wrzuci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co tu dużo mówić, najbardziej skomplikowany zegarek naręczny, 13 patentów, łącznie 41 komplikacji, 1521 części, 2 tarcze - po prostu 🤯

 

Niektóre komplikacje:

- Minute repeater typu Westminster (4 gongi a co za tym idzie 4 młotki wybijające minuty, można też wybrać żeby nie wybijał minut tylko same godziny)

- Pięć nowych dla VC komplikacji astronomicznych, z których cztery pokazują pozycję Słońca w czasie rzeczywistym, jego wysokość, czas osiągnięcia zenitu i kąt deklinacji, Piąta komplikacja łączy chronograf z nieboskłonem (druga tarcza) i umożliwia obliczenie czasu, potrzebnego aby konstelacja lub dana gwiazda pojawiła się w centrum pola widzenia obserwatora.

- GMT (ze wskazaniem dnia i nocy w drugiej strefy czasowej),

- Worldtimer dla 24 miast, 

- Tourbillon 3Hz z krzemowym kołem balansowym,

- kalendarz gregoriański,

-wieczny kalendarz,

- wskazanie numeru tygodnia w roku, 

- 60 minutowy split second chronograf

- wskazanie poziomu pływów 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Piotr Piątkowski napisał(-a):


Czytałem coś o nim w tamtym tygodniu. Przekonany byłem, że ktoś coś ciekawego wrzuci emoji14.png


Czy najbardziej skomplikowany naręczny zegarek w dziejach zegarmistrzostwa sam w sobie nie jest ciekawy? 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękna rzecz. Ale jak zawsze pojawia się pytanie, czy jego właściciel kiedykolwiek będzie korzystał ze wszystkich zawartych komplikacji... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zegarek może powiedzieć coś więcej o czasie?


"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa" - Julian Tuwim. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Miłośnik_Piękna napisał(-a):

czy jego właściciel kiedykolwiek będzie korzystał ze wszystkich zawartych komplikacji... 

 

czy każdy z nas korzysta z wszystkich możliwych opcji swojego smartwatcha, komórki czy mikrofali ? :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Jan napisał(-a):

 

czy każdy z nas korzysta z wszystkich możliwych opcji swojego smartwatcha, komórki czy mikrofali ? :) 

Ja zakładam, że większość dostępnych funkcji smartwatcha, komórki czy mikrofali jest jednak przez nas wykorzystywana. Co do wykorzystania większości komplikacji w najnowszym zegarku od Vacherona, to mam pewne wątpliwości. Kiedyś rozmawiałem z zegarmistrzem odnośnie Rolexa. Większość kupujących tą markę, kupuje ją ze względu na jej status a nie z powodu jakości mechanizmów. Dlatego zakładam, że osoby jakie kupią najnowszy produkt Vacherona zrobi to z powodu limitacji i prestiżu wiążącego się z produktami tej firmy. A komplikacje będą stanowić ciekawy dodatek 😀 I zastanawiam się jakie nowe komplikacje pojawią w kolejnym bijącym rekordy zegarku od Vacherona 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że wykonali tylko jeden egzemplarz? W takim wypadku nie będzie właściciela, który będzie miał dylemat czy i z których komplikacji korzystać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, McIntosh napisał(-a):

Fakt prezentacji tak wyjątkowego dzieła, to byłoby kiedyś na forum wydarzenie, a teraz... Cisza w temacie. 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

Szczątkową informację wrzuciłem 1 kwietnia.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, agremi napisał(-a):

Czy zegarek może powiedzieć coś więcej o czasie?

filozoficzne to;)


Czas zmienia perspektywę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, agremi napisał(-a):

Czy zegarek może powiedzieć coś więcej o czasie?


Może i Vacheron Constantin "mówi", ponieważ...
 

Cytat

combines a split-seconds chronograph with a representation of the celestial vault and makes it possible to calculate the time it takes for a constellation or a given star to appear centred in the observer’s field of vision.


Czyli można zrobić coś więcej od konkurencji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam te superkomplikacje od VC. Rekordy swoją drogą, bardziej chodzi mi o design tak skomplikowanej tarczy, jej rozkład, użyte czcionki, kolory. Nikt tego lepiej nie robi, Patek może też ma się czym pochwalić, ale w jego wykonaniu to zawsze jest za bardzo rokokoko. Vacheron potrafi z technicznego urządzenia do pomiaru czasu zrobić dzieło sztuki. Co niesamowite, mimo tylu komplikacji, całość wygląda na mniej przeładowaną niż w poprzednim własnym rekordzie w zegarku naręcznym - posiadającym 23 komplikacje Celestia Astronomical. Który to zegarek również uważam za przepiękny.

 

vc.jpg?ixlib=rails-1.1.0&fm=jpg&q=55&auto=format&usm=12&fit=crop&ch=Width%2CDPR%2CSave-Data&alt=

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.