Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś tu było datowanie zegarka po numerze na mechanizmie 3017. Nie mogę znaleźć w którym miejscu jest na forum. Może ktoś kojarzy?

Edytowane przez art_69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Datowanie po numerze seryjnym ma sens jedynie przy takiej tarczy:Screenshot_20230829_005228_Google.jpg.b47baa8fcc5ebd83d97fd7f7bed8ddff.jpg

Reszta to już maszyna losująca


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bzdura. Właśnie przy tych werkach datowanie jest bardzo proste i sprawdza się pod warunkiem, że werk nie jest wymieniony od kieszonki. Wygląd tarcz zależnie od roku wypustu również z grubsza się potwierdza:

 

post-67292-0-68103400-1395097598.thumb.jpg.191b8fe177ecc5348a092f829f344eef.jpg

 

Do tego kilka charakterystycznych oznaczeń na werku pozwala zweryfikować, czy mostek z numerem mógł być wymieniany lub czy cały werk był zmieniony. Kiedyś gdzieś to usystematyzowałem przy okazji rozmowy o jednym z ostatnich 3017. Pierwsze 3017 miały logo w rombie i brak oznaczenia werku pod kołem balansowym:

 

1955124843_Zrzutekranu2023-08-29o05_51_53.png.c655d7bf19b72ef0ec7ef783d5301209.png

 

Inaczej wyglądają numeracje werków do kieszonek, ale to nie moja bajka i tego nigdy nie rozgryzałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I trzeba pamiętać, że wiele zegarków 3133 i 3017 "służyło" w wojsku. I gdy coś nie działało to oddawało się do naprawy do wojskowego zegarmistrza a on często

wyjmował werk i wkładał kolejny, z późniejszą numeracją, no bo starych nie było. Nie wiem jak dokładnie było z 3017 ale zakładam, że podobnie.Stąd mit, że było to losowe.

W 3133 był to standard, tych zegarków było więcej. Często widywałem 3133 szturmana, który miał werk nowszy ten po 1987 (ja zwę go z jednoczęściowym młotem)

oraz zdziwienie rodziny bo mówili, że to po ojcu lub dziadku z wojska a werk inny. 

Zależy co komu potrzebne oryginalny wypust czy ładny zegarek.

Podobnie było pewnie z korpusami stalowymi, które były zamieniane na chromowane w przypadku 3133.

Nie mogę zrozumieć jakie musiało być zniszczenie koperty stalowej i jak powstało aby ktoś zmienił ja na chromowaną.

Urwanie ucha mocującego? ale jak?   

Edytowane przez Elob500

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko teraz zadam takie proste pytanie.

Nie myślicie że zegarki na mechaniźmie którego ponoć powstało ledwo 100k jest zbyt popularny? Dosłownie wystarczy wejść na dowojny portal aukcyjny by znaleźć kilka sztuk, dodatkowo można znaleźć mnóstwo części jak się dobrze poszuka (ebay, violity itd)

Dla porówniania na przykład najzwyklejszego liuksa bardzo ciężko dorwać wraz z innymi zegarkami na jego mechaniźmie a na pewno wyszło ich więcej niż 100k bo dla fabryki byłoby to poprostu nieopłacalne wyprodukować tak mało zegarków dla zwykłych cywilów a sam mechanizm miał delikatne modyfikacje w czasie produkcji (najpierw zmiana antywstrząsu z incablock na taki typowy dla zarii z tamtych lat, a potem zmiana balansu z śrubowego na czysty wieniec bez rządnych obciążników)

Albo taki poljot bez daty w automacie opartym na bocianie (2615), wyszło ich około 30/40k (wiem ponad połowe mniej od tego mitycznego 100k ale chce wam to zobrazować), mimo że ich trochę wyszło to dziad jest praktycznie nie do zdobycia, w życiu widziałem tylko kilka egzemplarzy i to na zdjęciach

Zresztą czy pierwszej moskiewskiej opłacało się produkować tylko 400 mechanizmów miesięcznie które w zegarkach były normalnie dostępne w sklepach? I to przez tak długi czas produkcji? No ewidentnie nie

A właśnie, jakim cudem niby ten mechanizm miał trafiać do kieszonek jak niby produkowano ich tak mało że raczej mogliby upychać wszystko do swoich zegarków? Do czelabińska raczej wysyłali nadwyżki produkcyjne

 

Więc dla mnie mitem jest te 100K sztuk i sensownie datować jedynie można według loga 1 moskiewskiej wybitym na płycie głównej

5 godzin temu, Elob500 napisał(-a):

I gdy coś nie działało to oddawało się do naprawy do wojskowego zegarmistrza a on często

wyjmował werk i wkładał kolejny, z późniejszą numeracją, no bo starych nie było. Nie wiem jak dokładnie było z 3017 ale zakładam, że podobnie.Stąd mit, że było to losowe

Tu właśnie dodatkowy dowód na to że nie da się datować po samym numerku wybitym na mostku balansu który ktoś zawsze mógł zamienić bo balans w zegarku klijenta poległ a akurat miał mechanizm na części z dobrym balansem 🤭


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100k przez 20 lat to dużo? 5 tys rocznie 400 miesięcznie to dużo?

A może do kieszonek też wkładali te werki?

Dziś podobni jest ze starym mechanizmem 3133.

 

Co do innych zegarków ...3017 to był top ruskiej produkcji... często mało noszony pieczołowicie przechowywany te które wspominasz mogły być zwykłe i nikt o nie nie dbał. może tak. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do faktu, że były robione przez 10 lat, trzeba jeszcze dodać, że przez pierwsze lata robiono je wyłącznie dla MON i nie były ogolno dostępne. Zaś gdy już były, to były w odróżnieniu od poljota 2609, dobrem luksusowym, co pomimo iż kłóciło się z ówczesną propagandą, miało jednak miejsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Kacperek_77u napisał(-a):

Tylko teraz zadam takie proste pytanie.

Nie myślicie że zegarki na mechaniźmie którego ponoć powstało ledwo 100k jest zbyt popularny? Dosłownie wystarczy wejść na dowojny portal aukcyjny by znaleźć kilka sztuk, dodatkowo można znaleźć mnóstwo części jak się dobrze poszuka (ebay, violity itd)

Dla porówniania na przykład najzwyklejszego liuksa bardzo ciężko dorwać wraz z innymi zegarkami na jego mechaniźmie a na pewno wyszło ich więcej niż 100k bo dla fabryki byłoby to poprostu nieopłacalne wyprodukować tak mało zegarków dla zwykłych cywilów a sam mechanizm miał delikatne modyfikacje w czasie produkcji (najpierw zmiana antywstrząsu z incablock na taki typowy dla zarii z tamtych lat, a potem zmiana balansu z śrubowego na czysty wieniec bez rządnych obciążników)

Albo taki poljot bez daty w automacie opartym na bocianie (2615), wyszło ich około 30/40k (wiem ponad połowe mniej od tego mitycznego 100k ale chce wam to zobrazować), mimo że ich trochę wyszło to dziad jest praktycznie nie do zdobycia, w życiu widziałem tylko kilka egzemplarzy i to na zdjęciach

Zresztą czy pierwszej moskiewskiej opłacało się produkować tylko 400 mechanizmów miesięcznie które w zegarkach były normalnie dostępne w sklepach? I to przez tak długi czas produkcji? No ewidentnie nie

A właśnie, jakim cudem niby ten mechanizm miał trafiać do kieszonek jak niby produkowano ich tak mało że raczej mogliby upychać wszystko do swoich zegarków? Do czelabińska raczej wysyłali nadwyżki produkcyjne

 

Więc dla mnie mitem jest te 100K sztuk i sensownie datować jedynie można według loga 1 moskiewskiej wybitym na płycie głównej

Tu właśnie dodatkowy dowód na to że nie da się datować po samym numerku wybitym na mostku balansu który ktoś zawsze mógł zamienić bo balans w zegarku klijenta poległ a akurat miał mechanizm na części z dobrym balansem 🤭

Sorry, ale nic tu się nie zgadza. 2615 wyszło około 10000 sztuk. ljuks mógł wyjść w dużo mniejszej liczbie niż 3017. 3017 robili przez 20 lat a Ljiksa może kilka i to w niedużej ilości a już na pewno nie 100k. Wcale nie jest tak że ruscy produkowali coś bo się opłacało (więc musiało być dużo). Dobrze wiemy że jest mnóstwo zegarków które wypuszczali w śladowej ilości. Tam się nikt nie patrzył na ekonomię i rachunek ekonomiczny, to nie ten system.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pisałeś że wyszło ich tyle ile napisałem ale mniejsza, już pomińmy tamte przykłady

 

Ale nadal sądze że jest to zbyt popularny zegarek jak na rzekome 100k

Zresztą skąd są te liczby ile ich wyszło? Są jakieś dokumenty które to potwierdzają?


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Kacperek_77u napisał(-a):

Kiedyś pisałeś że wyszło ich tyle ile napisałem ale mniejsza, już pomińmy tamte przykłady

 

Ale nadal sądze że jest to zbyt popularny zegarek jak na rzekome 100k

Zresztą skąd są te liczby ile ich wyszło? Są jakieś dokumenty które to potwierdzają?

Znajdź i pokaż numer seryjny werku 2615 powyżej 15k i 3017 powyżej powiedzmy 110k. Nie twierdzę że nie mogę się mylić ale raczej nie znajdziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 3017 nie ma szans że znajdę numer powyżej 100k bo numeracja była 5 cyfrowa

Pierwszy lepszy mechanizm z wysokim numerem:

poljot_3017.jpg

Też znalazłem takie zdjecie gdzie numer jest trzycyfrowy

3017-small.gif

A co do 2615 to proszę

https://www.olx.pl/d/oferta/mega-rzadki-poljot-de-lux-automat-30-kam-CID87-IDUHTal.html

0237200

Screenshot_20230829_221044_OLXpl.jpg


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Kacperek_77u napisał(-a):

W 3017 nie ma szans że znajdę numer powyżej 100k bo numeracja była 5 cyfrowa

Pierwszy lepszy mechanizm z wysokim numerem:

 

Też znalazłem takie zdjecie gdzie numer jest trzycyfrowy

 

A co do 2615 to proszę

https://www.olx.pl/d/oferta/mega-rzadki-poljot-de-lux-automat-30-kam-CID87-IDUHTal.html

0237200

 

No właśnie nie pamiętałem tego 2615 :) Skleroza już...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.08.2023 o 18:48, kchrapek napisał(-a):

ljuks mógł wyjść w dużo mniejszej liczbie niż 3017. 3017 robili przez 20 lat a Ljiksa może kilka i to w niedużej ilości a już na pewno nie 100k. 

Z racji iż przyszedł mi dzisiaj drugi liuks do kolekcji (a idzie mi jeszcze kilka sztuk zegarków na tym werku które jak przyjdą to dodam je do posta) to przyjrzałem się numerom seryjnym i niestety ale pomyliłeś się o minimum jedno zero

Starszy z balansem śrubowym20230902_184106.thumb.jpg.96b12bc9d08dfca86436db2de884ad1d.jpg

Ma numer seryjny 040915120230902_183133.thumb.jpg.851ac4e1e34ae43e13545cc4910c6d8f.jpg20230902_183440.thumb.jpg.e860992f77f03044d7384f029d0b4081.jpg

Natomiast drugi jest już młodszy gdyż ma on prosty balans bez śrub, lekko zmodyfikowany włos i trochę słabszej jakości jest zdobienie (i nie wiem czy logo penzy ma tutaj znaczenie bo na najstarszych werkach z incablockiem jak na przykład starczych sportivnych było ono na mostku bębna i przekładni chodu natomiast na moim starszym liuksie nie ma tego loga w ogóle a w młodszym jest na mostku bębna co z resztą widać)20230902_184116.thumb.jpg.5721e6b75ad0f9aaa480b31f43c072e7.jpg20230902_185714.thumb.jpg.200b6dc5241ee708d796033e26e07191.jpg

I ma już numer powyżej 1mln: 102551420230902_182911.thumb.jpg.943e242e2282fd902819e33578162583.jpg20230902_183735.thumb.jpg.d184c550a4ec511739becb6daf52ca9f.jpg

 

Dzisiaj przyszła mi pierwsza sura więc tak jak obiecałem dodaję ją do posta 🙂20230906_164723.thumb.jpg.77405d787690eb6a026c25391cbc5b81.jpg

Mechanizm bardzo wczesny, ma logo penzy na mostku przekładni chodu i incablock w większości znanych na świecie zegarkówScreenshot_20230906_225223_Gallery.thumb.jpg.d174a969ebdd99b3685046da09db8c28.jpg

Numer seryjny to:

0125887

20230906_164849.thumb.jpg.936189efbcdaa92cae296fdc6898f542.jpg

Edytowane przez Kacperek_77u
Znalezienie drobnego szczegółu w młodszym liuksie i dodanie sury

,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież te werki szły nie tylko do Ljuksa, a numeracja obejmowała wszystkie zegarki, nie tylko ten jeden model.

 

3017 to inna bajka, bo werki szły tylko do tych zegarków w wersji naręcznej i kieszonkowej, przy czym kieszonkowe miały inny system numeracji i zdarzały się dość późne 3017 z niskimi numerami, jakby produkcja była przygotowana wcześniej i składane były po kilku latach, pewnie pod konkretne zamówienie jakiejś centrali handlowej czy czegoś takiego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numeracja zegarków kieszonkowych czyli Mołni 3017  nie jest możliwa do datiwania z dwóch powodów. 

Pierwszy to taki, że Mołnie były produkowane w 2MFZ a mechanizmy do nich w 1MFZ. 

Drugi powód jest taki, że te Mołnie służyły często w armi czerwonej i w razie problemów wracały na serwis a tam często wymieniany cały mechanizm żeby było szybciej a stary  na spokojnie reperowano  aby mógł zasilić kolejny zegarek wracający na serwis. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

przy czym kieszonkowe miały inny system numeracji i zdarzały się dość późne 3017 z niskimi numerami, jakby produkcja była przygotowana wcześniej i składane były po kilku latach, pewnie pod konkretne zamówienie jakiejś centrali handlowej czy czegoś takiego. 

Przecież to w ogóle nie ma sensu

 

4 minuty temu, rk7000 napisał(-a):

Numeracja zegarków kieszonkowych czyli Mołni 3017  nie jest możliwa do datiwania z dwóch powodów. 

Pierwszy to taki, że Mołnie były produkowane w 2MFZ a mechanizmy do nich w 1MFZ. 

Drugi powód jest taki, że te Mołnie służyły często w armi czerwonej i w razie problemów wracały na serwis a tam często wymieniany cały mechanizm żeby było szybciej a stary  na spokojnie reperowano  aby mógł zasilić kolejny zegarek wracający na serwis. 

W latach 3017 raczej już tylko w czelabińsku


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, w Czelabinsku. A napisałem w drugiej moskiewskiej bo właśnie mam Mołnie z drugiej Moskiewskiej na stoliku 😁

Ale to linia 3602 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2 moskiewskiej produkowali je chyba do końca 55 roku, nie widziałem młodszej


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez PistolPete
      LONGINES CONQUEST CHRONOGRAPH
                  
      Do sprzedania oferuję zegarek LONGINES CONQUEST CHRONOGRAPH  L3.835.4.32.6. DO zegarka dokupiona została oryginalna guma z zapiępciem oraz dodatkowymi endlinkami (koszt ponad 400EUR).
       
       
      „Conquest, najlepszy zegarek na co dzień, był również pierwszą kolekcją LONGINES, której nazwa została chroniona przez Szwajcarski Federalny Instytut Własności Intelektualnej w 1954 roku. Od tego czasu kolekcja ewoluowała pod względem wzornictwa i technologii, ale pozostała wierna swojej pierwotnej tożsamości, emanując harmonijną mieszanką śmiałości, współczesnego designu i sportowej elegancji. Każdy zegarek Conquest Chronograph jest świadectwem nieustannego zaangażowania firmy LONGINES w osiąganie doskonałych wyników i dążenie do doskonałości w zegarmistrzostwie. W tych eleganckich zegarkach zastosowano kalibry LONGINES wyposażone w krzemową sprężynę balansową.”
       
       
      Zauważyłem, że spośród licznych zegarków, które przez kilkanaście lat (będąc już zagarkowo „świadomym”) przewinęły sie przez mój nadgarstek, niektóre wiele droższe, to właśnie Conquest Chrono w wersji szampańskiej zwracał największą uwagę. Nigdy nie oytzrymałem tylu szczerych komplementów i zapytań na temat zegarka co w przypadku tego Conquesta i to zarazem od ludzi obytych w temacie zegarkowym jak i też tych nie interesujących sie na co dzień zegarkami. Zegarek na żywo naprawdę robi wrażenie stylistyką i kolorem tarczy. Dodam też moim zdaniem  o ile na bransolecie zegarek wgląda świetnie to gumie jest fenomenalny. Myślę, że dla fanów chrono i braku daty, szukających jakiegoś zegarka z żywą tarczą jest o świetna propozycja.
       
      https://www.longines.com/de-at/p/watch-conquest-chronograph-l3-835-4-32-6
       
      Dane techniczne:
      Referencja:                   L3.835.4.32.6
      Średnica:                      Ø 42mm
      Grubość:                      14,3mm
      Waga:                          172g (bransoleta) / 143g (kauczuk)
      Koperta:                       Stal
      Bezel:                           Ceramiczny
      Szkiełko:                       Szkło szafirowe, płaskie z powłoką AR 9obustronnie)
      Dekiel:                          Szkło szafirowe
      Napęd:                         Automatyczny, Chronograph, L898
      Rezerwa chodu:            59h
      Data:                            Nie
      Wodoszczelność:          10 ATM, zakręcana koronka
       
       
      Stan techniczny:
      Sprawny i na należytym chodzie. Zegarek zakupiony 04/01/2024 u oficjalnego sprzedawcy Longines w Niemczech. Od tego czasu biegnie 5 letnia gwarancja producenta. Jestem pierwszym właścicielem.
       
       
      Stan wizualny:
      9,0/10   Świetny. Osobiście nie zauważyłem żadnych znaczących śladów użytkowania poza płytkimi mikroryskami na polerowanych elementach bransolety (troche na zapieciu) wynikajacymi ze zwykłego użytkowania. Te delikatne ryski nie są widoczne podczas zwykłego noszenia a pod konrketnym kontrastowym światłem. Starałem się je ukazać na zdjęciach.
       
      Koperta:           Bez skaz.
      Bransoleta:       Bardzo dobry
      Kauczuk:          Świetny (na zapięciu wciąż folia)
      Szkiełko:           Bez skaz.
      Dekiel:              Bez skaz.
       
      Cena: 10.100 PLN z wysyłką z Austrii
       
       
      Istnieje ograniczona możliwość odbioru zegarka z Polski, do ewentualnego ustalenia.
      *Z zachowaniem zdrowego rozsądku i wzajemnego poszanowania.
       
       


















    • Przez osjd
      Na sprzedaż:
       
      1) Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer Mechanical Chronograph ref. H76409530

      Zegarek zakupiony przeze mnie pod koniec czerwca w 2022 roku (miesiac po premierze modelu) u wloskiego AD w sklepie internetowym.
       
      Stan 10/10 – zegarek założony kilka razy, potem był przechowywany w pudełku.
       
      Średnica koperty 40mm, manualny cal. H-51-Si (baza to werk H-51 z krzemowym włosem balansu) ok. 60 godzin rezerwy chodu – pełna specyfikacja na stronie Hamilton tutaj: https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h76409530-khaki-aviation-pioneer-mechanical-chrono.html
       
      Full set (pudełko, karta gwarancyjna) + dorzucam gratis gruby pasek skorzany hand-made zakupiony w Atelier_KW (produkcja polska), pasek oryginalny z “H” klamra jest beznadziejny.  
       
      Cena 5500zł  5300zł 
       



       
      2) Christopher Ward Dartmouth 1 Series
       
      Zegarek zakupiony przeze mnie w lutym 2023 roku na reddit w grupie zegarkowej (jestem 2-wlascicielem), data pierwszego zakupu to –12.01.2021 jako “almost new”.
       
      Stan 8.0-8.5/10 – noszony sporadycznie na samym poczatku, potem był przechowywany w pudełku. Na zdjeciu pokazalem slad na bezelu, przez to oceniam stan na 8.5 – reszta wizualnie na poziomie bardzo dobrym.
       
      Średnica koperty 41mm, cal. Sellita SW200 COSC grade, ok. 38 godzin rezerwy chodu – pełna specyfikacja na stronie Christopher Ward.   

      W zestawie drewniane pudełko, karta gwarancyjna na 5 lat (do 2026 roku), sciereczka, jedynie brakuje karteczki certyfikatu COSC.
       
      Cena SPRZEDANY
       

       
      Odbiór osobisty w Warszawie.
      Dziękuję.
       
    • Przez ledr
      Tudor BB chrono ref. M79360-0001 (reverse panda)
      Zegarek kupiony w Kruku w 2021r., komplet dokumentów i pudeł. Stan 9/10, trochę śladów użytkowania na bransolecie, na kopercie drobne nitki, do spolerowania.
      WR 200m
      Zegarek na idealnym chodzie – mechanizm B01 sprawuje się świetnie.
      Cena: 16.000 pln
      Odbiór osobisty w Katowicach lub okolicach; możliwa wysyłka kurierem.
      Bez zamian. Proszę o kontakt na PW.
       

       
    • Przez Z_bych
      SPRZEDAŻ LUB ZAMIANA 
      Zegarek męski Schaumburg GT-Motorsport ONE Automatic
      💥👉⌚️🏎
      Cena 3500 zł + koszt wybranej wysyłki
      Stan forumowy 8/10
      Schaumburg GT-Motorsport ONE Automatic SCH-GT1R to świetna propozycja dla fanów wyścigów rajdowych i jednowskazówkowych zegarków. Swoją stylistyką model nawiązuje właśnie do motoryzacji. Jego czarny, skórzany pasek z okrągłymi wycięciami zdobią czerwone przeszycia. Srebrną kopertę o okrągłym kształcie wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej. Osadzono w niej szarą, szczotkowaną, przykrytą szkłem szafirowym tarczę, która pokazuje czas za pomocą jednej wskazówki. Na wysokości godziny szóstej ulokowano datownik dni miesiąca. Pracę mechanizmu automatycznego, który odpowiada za dokładny chód zegarka, możemy oglądać przez zakręcany, transparentny dekiel.
      💥👉⌚️🏎
      Specyfikacja:
      marka: Schaumburg model: GT-Motorsport ONE Automatic SCH-GT1R koperta: szczotkowana, srebrna stali szlachetnej pasek: 3 paski typu RALLY w komplecie (używane, w bardzo dobrym stanie, przygotowane do sprzedaży i ponownego noszenia) tarcza: szara, szczotkowana, szkło: szafirowe datownik: dni miesiąca. mechanizm:szwajcarski, manufakturowy mechanizm automatyczny SW-20A. dekiel: zakręcany i transparentny wodoszczelność: 50 metrów szerokość koperty: 45.00 mm firmowe pudełko Schaumburg skóropodobne i tekturowe Stan zegarka: mechanicznie zegarek jest w stanie idealnym, wizualnie nosi normalne, ślady noszenia, widoczne na zdjęciach. Zdjęcia przedstawiają chyba każdą ryskę, nie były retuszowane. 💥👉⌚️🏎

      JUNGHANS MEISTER CHRONO- PIĘKNY, MĘSKI KLASYK
      Cena 5900 zł + koszt wybranej wysyłki (lub odbiór osobisty)
      Stan forumowy 8/10
      Żadne zdjęcia nie oddadzą uroku tego zegarka. Jakość wykonania każdego detalu zadowoli każdego zegarkomaniaka. Na dodatek chyba najładniejsza wersja kolorystyczna i na dodatek super wygodna bransoleta. Oczywiście bez problemu można założyć pasek.
      Naprawdę warto samodzielnie przekonać się o jakości Junghansa. Coraz mniej takich zegarków, tutaj za produkt i jego powodzenia odpowiedzialny był projektant i inżynier a nie księgowy i naprawdę widać to w każdym detalu na zewnątrz i wewnątrz zegarka.
      Specyfikacja:
      Marka: Junghans Model: 027/4528.44 Wodoszczelność: 50 metrów Mechanizm: Automatyczny, Junghans J880.1, 48 h rezerwa chodu, stop sekunda Rodzaj koperty: Stal szlachetna Szerokość koperty: 41.00 mm Grubość koperty z wypukłym szkłem: 14.00 mm Kolor tarczy: granatowy Bransoletka: 21 mm, tal szlachetna

































    • Przez Z_bych
      ZEGAREK MĘSKI MICHEL HERBELIN 1660-BTN14 NEWPORT TROPHY BICOLOR – ELEGANCKI NUREK
      Cena 1900 zł + koszt wybranej wysyłki
      Stan - 7/10 (zdjęcia są integralną częścią oferty, pokazują dokładnie stan zegarka)
       
      Michel Herbelin to mniej rozpoznawalna, francuska marka zegarkowa. Ale to pewnie tylko kwestia czasu. Dawno żaden zegarek nie zaskoczył mnie tak na plus jakością wykonania, elegancją ale i wygodą noszenia. A model 1660-BNT14 jest dodatkowo wyjątkowo fotogeniczny. Połączenie czerni, srebra i złota, powierzchni polerowanych i szczotkowanych wygląda fantastycznie, ale jest także uniwersalne, dzięki czemu zegarek pasuje zarówno do letnich koszulek i krótkich spodenek, ale także do bardziej oficjalnego stroju. 
      Warto przekonać się samemu o jakości tych francuskich zegarków.
      Zegarek jest używany, ale w nienagannym stanie mechanicznym i bardzo dobrym wizualnym, widoczne są jedynie drobne, normalne ślady noszenia. Nic a nic poważnego. Wszystko jest widoczne na nieretuszowanych zdjęciach.
      Obecnie zegarek ma skróconą bransoletkę na nadgarstek ok. 18 cm. Dodatkowe 2 zdjęte ogniwa są w komplecie.  
      Specyfikacja:
      Marka Michel Herbelin Model Newport Trofeum bicolor Kod produktu: 1660-BTN14 Średnica koperty: 42 mm Grubość obudowy: 11,6 mm. Szkło: szafir z wewnętrznym antyrefleksem Wodoodporność: 30 atmosfer/300 metrów  Bransoletka: Srebrny/złoty dwukolorowy stal nierdzewna Tarcza: czarna Obudowa: stal nierdzewna 316L Typ mechanizmu: szwajcarski automatyczny SW200-1  Rezerwa energii około 38 godzin wskazania: godzina, minuta, sekunda, data Kalendarz: dzień miesiąca Wykonanie: we Francji   
      JUNGHANS MEISTER CHRONO 027/4528.44 - PIĘKNY, MĘSKI KLASYK
      Cena 5500 zł + koszt wybranej wysyłki
      Stan - 7/10 (zdjęcia są integralną częścią oferty, pokazują dokładnie stan zegarka)
       
      Żadne zdjęcia i żadne rendery nie oddadzą uroku tego zegarka. Jakość wykonania każdego detalu zadowoli każdego zegarkomaniaka. Na dodatek chyba najładniejsza wersja kolorystyczna i na dodatek super wygodna bransoleta. Ocyzwiđcie bey problemu można założyć pasek.
      Naprawdę warto samodzielnie przekonać się o jakości Junghansa. Coraz mniej takich zegarków, tutaj za produkt i jego powodzenia odpowiedzialny był projektant i inżynier a nie księgowy i naprawdę widać to w każdym detalu na zewnątrz i wewnątrz zegarka.
       
      Specyfikacja:
      Marka: Junghans Model: 027/4528.44 Wodoszczelność: 50 metrów Mechanizm: Automatyczny, Junghans J880.1, 48 h rezerwa chodu, stop sekunda Rodzaj koperty: Stal szlachetna Szerokość koperty: 41.00 mm Grubość koperty z wypukłym szkłem: 14.00 mm Kolor tarczy: granatowy Bransoletka: 21 mm, tal szlachetna
















       












       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.