Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

kadu

Vintage Diver

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

zastanawiam się nad zakupem kolejnego (po PH200M) divera w klimacie vintage.

Tym razem miałoby to być coś o jedną półkę wyżej (na Omegę czy Tudora jeszcze nie czas).

 

Do głowy przyszedł mi Oris Divers Sixty Five w wersji Movember Edition:

https://monochrome-watches.com/oris-divers-sixty-five-movember-edition-specs-price/

 

oraz Christopher Ward C65 Dartmouth w wersji czarnej na bransie:

https://www.christopherward.eu/c65-dartmouth-series1-black-3

 

W przypadku Orisa biorę jeszcze pod uwagę podobną wersję kolorystyczną, z datą na 6 i bezelem z brązu.

 

Poniżej moje za i przeciw:

 

Oris:

- marka z historią, pozycjonowana wyżej niż Certina, Tissot, itd. (byłby to dla mnie krok dalej),

- jak dla mnie brak opcji bransolety, ponieważ oryginalna bransa Orisa dla tego modelu kompletnie mi nie pasuje, a wszelkie uniwersalne odpadają. Nie jest to dla mnie duży minus, ale opcja fajnej bransolety byłaby na pewno plusem.

- w środku Sellita SW200-1 w wersji Standard, o czym niestety ciężko jest zapomnieć, biorąc pod uwagę cenę zegarka.

 

Christopher Ward:

- microbrand, co mnie osobiście trochę odstrasza - marka bez tradycji, historii.

- bransoleta wydaje się być fajna, ma mikroregulację. Dokupiłbym sobie pasek skórzany i NATO.

- dużo fajniejszy dekiel,

- Sellita SW200-1 z COSC (tutaj mam nadzieję na lepszą selekcję mechanizmów i lepszą regulację względem Orisa),

- brak daty - dla mnie niestety minus.

- niższa cena.

 

Co byście wybrali z tych dwóch opcji? Rozsądek mówi - CW, natomiast trochę mnie odstrasza fakt, że to microbrand i cena jednak jest już dosyć spora jak na tego typu zegarki. W Orisie za to trochę odstrasza mnie fakt, że za dosyć spore pieniądz dostajemy bazową Sellitę, która właściwie pod każdym względem jest gorsza niż mechanizm z o wiele tańszej Certiny PH200m.

 

Z góry dzięki za rady! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał Warda. Bardziej mi się podoba. Mniejsza rozpoznawalność to fakt. Ale czy to na plus czy na minus wyłącznie kwestia indywidualna. Żaden z zegarków nie niesie ze sobą prestiżu. Pewnie w odsprzedaży może mieć znaczenie że Oris jest bardziej znany. Krótka historia nie przekłada się na jakość ChW bo robią świetne zegarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może tak Squale 60 atm.

60 atm jest zdecydowanie za duży (44mm vs 40 - Oris i 41 - CW).

 

Myślałem wcześniej nad 50 atm, ale po obejrzeniu zdjęć makro chociażby insertu bezela czy tarczy, szybko mi przeszło...

 

Ja bym brał Warda. Bardziej mi się podoba. Mniejsza rozpoznawalność to fakt. Ale czy to na plus czy na minus wyłącznie kwestia indywidualna. Żaden z zegarków nie niesie ze sobą prestiżu. Pewnie w odsprzedaży może mieć znaczenie że Oris jest bardziej znany. Krótka historia nie przekłada się na jakość ChW bo robią świetne zegarki.

 

Daleko mi od stwierdzenia, że są zegarki „prestiżowe”, a cała reszta - do jednego wora. Dla mnie Oris jest po prostu wyżej pozycjonowaną marką niż np. Citizen.

Nawet w przypadku powyższych, relatywnie tanich zegarków, sporo płaci się za ”markę”. Dlatego też zastanawiam się jak w takim przypadku postrzegać microbrandy jak CW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

60 atm jest zdecydowanie za duży (44mm vs 40 - Oris i 41 - CW).

 

Zegarek ma faktycznie 44 ale to średnica bezela, jak dobrze pamiętam sam koperta na 42 i świetnie układa się na ręku, jeśli masz nadgarstek w okolicach 17,5-18 to nie masz się czego obawiać.

 

Zobacz sobie jeszcze Baltic Aquascape, jest na bazarku, i zegarki YEMA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

60 atm jest zdecydowanie za duży (44mm vs 40 - Oris i 41 - CW).

 

Myślałem wcześniej nad 50 atm, ale po obejrzeniu zdjęć makro chociażby insertu bezela czy tarczy, szybko mi przeszło...

 

 

 

Daleko mi od stwierdzenia, że są zegarki „prestiżowe”, a cała reszta - do jednego wora. Dla mnie Oris jest po prostu wyżej pozycjonowaną marką niż np. Citizen.

Nawet w przypadku powyższych, relatywnie tanich zegarków, sporo płaci się za ”markę”. Dlatego też zastanawiam się jak w takim przypadku postrzegać microbrandy jak CW?

Oris wyżej pozycjonowany od Citizena...? Oris to składaczek a Citizen to marka, która robi wszelkie werki in house. Jest prawdziwym producentem jak np. Seiko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oris wyżej pozycjonowany od Citizena...? Oris to składaczek a Citizen to marka, która robi wszelkie werki in house. Jest prawdziwym producentem jak np. Seiko.

Założyłem teb temat na poważnie, nie potrzeba tutaj trollowania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłem teb temat na poważnie, nie potrzeba tutaj trollowania...

W którym miejscu występuje trollowanie? Moja opinia na pewno jest merytoryczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Noodles

Longines Legend Diver? 

A taniej : Seiko spb077j1?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LLD - nie pasuje rozmiar. Mam już jeden duży zegarek (PH200M, jest już tak na styk), kolejny chciałbym w rozmiarze 40, max 41mm.

Seiko - praktycznie większość modeli mi się nie podoba.

 

Zakładając ten temat bardziej zależało mi na opiniach o dwóch wymienionych przeze mnie modelach, ale dzięki za sugestie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałeś się już może?

 

Wg mnie oba są bardzo ładne natomiast brał bransolety jest myślę jednak sporym minusem. Chociażby w przypadku odsprzedaży gro osób takich jak na nie kupi divera bez bransolety.

 

Jakościowo CW naprawdę daje rade, mogę się odnieść do jakości wykonania, bo mojego C60 posiadam od kilku dni, ale z tego jestem bardzo zadowolony. To, że mamy do czynienia z mikro brandem powoduje, że cena jest niższa. Brak dużych nakładów na marketing, koszta dystrybucji itd. Jeżeli chętnie płacisz za wysoka jakość będziesz zadowolony z CW. Ja już myślę o kolejnym zakupie, też C65 ale inna wersja. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zależy Ci na prawdziwym klimacie vintydż to w tej parze jedna marka odwołuje się do 116 lat swojej tradycji a druga...druga powstała w 2005 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zależy Ci na prawdziwym klimacie vintydż to w tej parze jedna marka odwołuje się do 116 lat swojej tradycji a druga...druga powstała w 2005 roku.

W samo sedno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kadu widziałeś te zegarki na żywo i przymierzałeś je? Na żywo odbiór może być kompletnie inny. Ja nigdy nie rozważałem zakupu Orisa 65 dopóki go nie przymierzyłem. No zakochałem się, co tu dużo mówić. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Walle
      Szanowni forumowicze, sprzedam trudny do kupienia i zupełnie nowy zegarek Helm Komodo. Bransoleta stalowa w folii, nawet karton wysyłkowy jest ori  Pełna dokumentacja.
       
      HELM Komodo wyposażony jest w kopertę i bransoletę ze stali nierdzewnej 316L, mechanizm automatyczny, zakręcany dekiel i koronkę, wypukłe szafirowe szkło, jednokierunkowy pierścień lunety, bardzo czytelną tarczę i wodoodporność do 300 metrów (zgodne z normą ISO 6425). Dzięki kompaktowej średnicy koperty wynoszącej 40 mm ma idealny rozmiar, aby towarzyszyć Ci wszędzie. 
       
      Dzięki standardowej szerokości uchwytów 20 mm ten zegarek można łączyć z wieloma dostępnymi na rynku paskami.
       
      Bez zamian proszę. 
       
      Cena 1750 zł. Odbiór osobisty Wawa lub Inpost. 

       
      DANE TECHNICZNE:
       
      Komodo 300m Automatyczny zegarek
      Bransoleta ze stali nierdzewnej SS3
      Jeden pasek nylonowy NS1 pomarańczowy by Helm
      Pomarańczowy pasek gumowy Isofrane
       
      Koperta:
      Szczotkowana stal nierdzewna 316L
      Zintegrowane osłony korony
      Zakręcany dekiel 
      Średnica (12H do 6H): 40 mm
      Średnica (9H do 3H, z koronką): 45 mm
      Od ucha do ucha: 47 mm
      Szerokość ucha: 20 mm
      Wysokość: 15,5 mm (wliczając wypukły kryształ wypukły)
       
      Koronka:
      Szczotkowana stal nierdzewna 316L
      Wkręcana
      Lokalizacja: godzina 3
      Średnica: 7 mm
       
      Mechanizm: 
      Seiko Instruments NH35 (automatyczny mechaniczny)
      Funkcje hakowania i ręcznego nakręcania
      Dokładność: -20 ~ +40 sekund/dzień
      Uderzeń na godzinę: 21 600
      24 klejnoty
      Rezerwa chodu: 40 godzin
       
      Tarcza i wskazówki:
      Tarcza: Matowa pomarańcz z BGW9 Lume (03AR4)
      Wskazówki: godzinowa, minutowa i sekundowa ze świecącym światłem, wypełnione substancją Super-LumiNova, pasującą do oznaczeń na tarczy
      Uwaga dotycząca koloru Lume:     
               - BGW9 Lume = Biały kolor z niebieskim połyskiem
               Okienko daty: godzina 6
       
      Bezel:
      Stal nierdzewna 316L
      120 kliknięć, obrót jednokierunkowy
      Średnica: 40 mm
      Wyjmowany/wymienny: Tak
      Wkładka: stal nierdzewna z czarną powłoką PVD, wypełniona
      Super-LumiNova BGW9 lub Light Blue Lume
       
      Szkło: 
      Podwójnie kopułowaty szafir z bezbarwną wewnętrzną
      powłoką antyrefleksyjną
       
      Paski:
      Bransoleta ze stali nierdzewnej i zapięcie FC1 ze szczotkowanym
      wykończeniem             
                Maksymalna długość: 190 mm / 7-1/2" (sama)
                                                   235 mm / 9-1/4" (na zegarku)
                Minimalna długość: 110 mm / 5-3/8" (sama)
                                                  155 mm / 6-1/8" (na zegarku)
       
      Pasek nylonowy NS1 ze sprzączką ze stali nierdzewnej i pierścieniami zabezpieczającymi.
      Pomarańczowy, gumowy pasek Isofrane by Helm.
       
      Wodoodporność:
       
      300 m / 30 atm / 990 stóp
      Przetestowano zgodnie z normą ISO 6425:2018
       
      Waga:
       
      Z bransoletą ze stali nierdzewnej (przy pełnej długości): 215 gramów  
      Z paskiem nylonowym NS1: 110 gramów

       










       

    • Przez ledr
      Oris Aquis Dat Watt limited edition II, ref. 01 743 7734 4197-Set
      Pełen zestaw (zegarek na bransolecie, guma w kolorze morskim z zapięciem ori, narzędzie do zmiany paska) plus dodatkowy, czarny pasek gumowy (ori) o zapachu wanilii.
      Zakup listopad 2023r. – nadal na gwarancji.
      Stan: 9/10, używany bardzo rzadko, tylko na gumie, bransoleta skrócona na nadgarstek 19cm, ale nieużywana.
      Rozmiar 43,5mm, krótkie ucha, leży dobrze też na mniejszych nadgarstkach.
      Cena: 7300 pln
      Odbiór osobisty w Katowicach lub okolicach; możliwa wysyłka kurierem.
       

       
    • Przez rads
      Wiele firm produkujących zegarki istnieje na rynku od dziesięcioleci, a niektóre bez mała od stuleci. Na przestrzeni lat w ich manufakturach i fabrykach powstały całe linie modelowe, pojedyncze referencje lub wzory tarcz, które do dziś wzbudzają u nas zachwyt i uznanie.
       
      Jednak zakup zegarka vintage w oryginalnym stanie, w dodatku sprawnego mechanicznie i przystępnego cenowo, to obecnie nie lada wyzwanie. Nawet jeśli trafi się w końcu taka sztuka, to zazwyczaj ryzyko związanie z codziennym użytkowaniem jest zbyt duże – nie trzeba wiele, aby uległ on uszkodzeniu, szczególnie w czasach, gdy świat pędzi na oślep, a my, próbując go gonić, oczekujemy od naszych zegarków niezawodności, dokładności, szczelności, odporności na wstrząsy i zarysowania, jasności lumy i rezerwy chodu mierzonej w dniach, a nie godzinach.
       
      Bezbłędnie wyczuwając koniunkturę, producenci zegarków coraz śmielej odkurzają własne archiwa, przywracając do życia (z lepszym lub gorszym skutkiem) swoje perełki z minionych epok. W końcu udana reedycja to dla marki nie tylko zyski ze sprzedaży, ale także podkreślenie jej historii, dziedzictwa, autentyzmu oraz wkładu w rozwój branży zegarmistrzowskiej.
       
      Zapraszam do dzielenia się informacjami, newsami, opiniami i zdjęciami, dotyczącymi zegarków typu "heritage", czyli współczesnych reedycji zegarków vintage waszych ulubionych producentów.
       
      –––––
       

      BigEyeGPHG2017small.mp4  

       

       

    • Przez Frozenn
      Witam. Zegarek w świetnym stanie, noszony na zmianę z innym. Świetnie spisuje się w koło chałupy, na ryby, do lasu, zrobił kilkanaście tysięcy km na ciągniku siodłowym, towarzyszył na załadunkach i rozładunkach, słowem - nie boi się wyzwań, do tego był zakupiony i bardzo dobrze spełnia swoje zadanie. Pancerny nie jest, aczkolwiek jak na tę kilka przygód które przeżył, wygląda doskonale. Jedna ryska znajduje się na bezelu (nieobrotowym) na godzinie kwadrans po siódmej i jest widoczna pod pewnym kątem, starałem się ująć ową skazę na fotce, rysa znajduje się na prawo od czerwonej kreski. Na szkiełku dwie drobne ryski, na godzinie 11 oraz wpół do 12, nie ma jak ich ująć aparatem, są bardzo znikome i widoczne pod mocne światło z lampki, koperta również w dobrym stanie, polerowana, bez zadrapań i rys. Dekiel bez skaz. Wygodny gumowy pasek, przyjemnie pachnący, kiedyś oberwał psiknięciem perfum i od tamtej pory, nieprzerwanie, delikatnie nimi pachnie. W skali forumowej, dla bezpieczeństwa dam 7/10.
       
      Lorus zakupiony 04.08.2023 przez pierwszego właściciela, następnie przeze mnie tutaj na bazarku około roku temu. W zestawie wszystko to co daje producent. Trochę specyfikacji:
      szkło mineralne, uszczelnienie na 10 atmosfer, korona typu push. Mechanizm y676c, nic innego jak przebrandowany seikowski 7s26 - ok 40h rezerwy chodu, brak stop sekundy i dokręcania z korony, za to dość popularny, prosty i punktualny. Noszony na codzień spieszy się takie 5 do 8 sekund, zależy w jakiej pozycji odkładamy go na noc. Nienoszony odpoczywa w rotomacie - werk nie ma zastojów. Będąc w rotomacie nieco przyspiesza - do 10-12 sekund na dobę. Wymiary: 42,3 mm b/k, 13,2 mm grubości, szerokość paska między uszami to 18 mm. L2L 48,4 mm. Max obwód nadgarstka to 20,5 cm. Na moim 17,5-18 centymetrowym nadgarstku, zegarek bardzo dobrze leży.
       
      Całość do oddania za 250 zł. Koszt wysyłki wybranym przez Ciebie kurierem po Twojej stronie.  Paczkomat w cenie. Zapraszam do kontaktu, na pewno się dogadamy
       
      Pozdrawiam, Maciej.









    • Przez Z_bych
      1. Oris ChronOris Date 39 mm - ref. 01 733 7737 4053
      Stan 7/10
      Cena 3650 zł + koszt wybranej wysyłki
       
      Wprowadzony w 1970 roku pierwszy Chronoris był debiutanckim czasomierzem Orisa z funkcją chronografu. Jego nazwa to połączenie słowa Chronograph z nazwą marki Oris. Kształt koperty powstał zgodnie z panującymi w tym okresie trendami i był zasilany przez pierwszy mechanizm Orisa z chronografem. Pierwsze wcielenie Orisa w świat motorspotru rozpoczęło bogatą tradycję, która trwa nadal.
      Przewodnikiem linii jest nowy Chronoris Date, w kopercie ze stali szlachetnej o średnicy 39 mm, w stylu, który bierze swoje początki bezpośrednio z lat 70., eksperymentalna era projektowania. Pomarańczowe elementy tarczy i sekundnik dodają sportowego charakteru. Wyróżniającą cechą Oris Chronoris Date jest jego wewnętrzna, obrotowa skala obsługiwana przez osobną koronkę dla funkcji timera.
      Specyfikacja:
      Marka: Oris Płeć: męski Styl: retro Kraj pochodzenia: Szwajcaria Rozmiar koperty: 39 mm Rozstaw uszu koperty: 19 mm Kształt koperty: owalny Materiał koperty: stal szlachetna Szkło: szafirowe z antyrefleksem Wodoszczelność: 100 metrów Pasek: pasek tekstylny, NATO Mechanizm: automatyczny, 48 godz. rezerwa chodu, stopsekunda i dokręcenie  Funkcje: datownik, timer Pozostałe: luminova na wskazówkach i indeksach Zakręcany dekiel  Gwarancja: 1 rok Stam zegarka: zegarek jest używany, w idealnym stanie mechanicznym, na dokładnym, równym chodzie a rezerwą chodu wyższą niż zadeklarowana przez producenta. Wizualnie zegarek nosi niewielkie, widoczne na zdjęciach zadrapania na kopercie. Więcej rysek na dekielku od odkładania na biurku lub w szufladzie (do ewentualnego spolerowania). Dodatkowy pasek skórzany, używany, ale w bardzo dobrym stanie. Pasek przed sprzedaniem zostanie profesjonalnie odkażony. W komplecie pudełka (w bardzo dobrym stanie) przywieszka, książeczki, pasek nato. Zdjęcia pokazują sprzedawany zegarek, nie były retuszowane (oprócz dwóch ostatnich, katalogowych).  
       













       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.