Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Rapid... znajoma akurat ma 1.6tdi. Jak usłyszałem ile za to dala to prawie wybuchłem śmiechem politowania...prawie 90 tys... auto ma wszystko na pokładzie, uwzględniając navi i xenon ale po prostu brak tapicerki na boczkach, mega twarde plastiki... no miejsca jest dużo bo spaceback wydaje mi się mieć przestrzeni tyle co moja 159 na długość w środku. Na szerokość nieco mniej ale to klasa niżej.

 

TSI- W takim aucie rozumiem...ale np. w superbie nie. Jedni chwalą, inni narzekają. Ja się nie wypowiem.

 

 

Rapid to 2 klasy nizej niż 159, to takie wyrośnięte B, w klasie C - jest octavia, w klasie D - superb.

 

TSI to tylko oznaczenie aktualnych silników VW w technologii downsizingu, część udanych bardziej, część mniej, jak np TDI (są bardzo udane i padaki).

W zasadzie innych benzyn od segmentu C (od golfa począwszy) w autach koncernu nie ma. Nawet fabia ma tylko jedno mpi.

 

Ford sobie nazwał takie silniki ecoboost, jeszcze inny inaczej, a np. bmw wcale sobie nie nazywa i ładuje 3-cyl 1.5 do 318i (do tej pory stosowany w mini). Zresztą ponoć na tle konkurencji (merc 1.6 turbo, czy najnowszego wypustu 1.4 tsi w A4) pod względem osiągów, dzwięku i wrażej wypada słabiutko. O awaryjności nie wiele wiemy na tą chwilę. Natmiast co ciekawe ponoć ma (silnik benzynowy 1.5 R3 od bmw) całkiem dużo części wspólnych z nowym dieslem 1.5 R3 diesel B37).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy tych segmentów w Skodzie nie pojme... dla mnie Rapid to C ale faktycznie plasują go jako coś ala B+... Octavia dla mnie to fura wielkości mojej ale jednak segment c a Superb...niby D ale dla mnie większy niż klasa E u merca. No cóż.

 

Te silniczki 1.5 bmw to jakiś żart z niemieckim poczuciem humoru. Czyli słaby. Mogli popracować nad wydajnością swoich R6 bo te przy rozsądnej mocy i pojemności były dość powściągliwe od paliwa...ale pewnie normy spalin i dlatego pokochali turbo. A m52b25 potrafiło na trasie mi łykać 6l...i w mieście około 10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Szwecji.

Dokladnie, Tesla za Teslą, na pewno nie w takich ilościach jak volvo :) ale bardzo popularne auto tam.

W UK tez spotykam codziennie na drogach i myślę, że w Polsce za moment będzie to samo, szczególnie, że model 3 ma bardzo przystępna cenę. Pierwsza stacja otwarta, teraz tylko czekać na następne. http://www.spidersweb.pl/2016/04/tesla-supercharger-polska.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie to tak sobie można pooglądać taką Teslę?

 

 

W Holandii też jest wysyp tych Tesli. Najczęściej widuje się je na niebieskich tablicach (blachy taksówkarskie) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawy podatkowe zachęcają do zakupu aut elektrycznych w tych krajach. Teslową rekordzistką jest chyba Norwegia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słabe jest to, że zinterpretowałes te słowa dokładnie tak jak sie spodziewałem,

 

nie, nie sa bidokami - kupuja racjonalnie, a jesli moga dorobic do tego teorie ładnie to tłumaczaca to ok,

 

Każdy zawsze do swojego zakupu dorobi teorię. Skoro dokonał wyboru to na pewno będzie go umiał poprzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o Golfie VI albo Octavii?

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O Golfie się nie wypowiem...a Octavia- czy takie duże auto jest potrzebne? Segment ten sam jak tu się dowiedzieliśmy, ale auto wielkością jeszcze o oczko wyżej... no ale to już kwestia gustu i potrzeb. Ja mojej żonie to bym najchętniej czołg kupił, tylko lufę obciął bo by to się źle skończyło ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Tesli, to dzięki za informacje. Mnie też się bardzo podoba i to jedyny elektryk, którego mógłbym mieć. Skandynawia zawsze była eko, więc Teslę tam mnie nie dziwią. U nas brakuje ciągle infrastruktury, ale powoli się to zmienia.

A co myślicie o Golfie VI albo Octavii?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Ja od siebie polecę oczywiście Focusa, ale równie dobry jest Ceed. Bardzo fajne auto. Zaprzyjaźniona firma ma na flocie 20 szt. Właśnie kończy się leasing. Auta mają średnio po 150 kkm i w żadnej nic przez trzy lata się nie wydarzyło. Maksymalnie bezawaryjne auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat w Norwegii czy Holandii zniżki podatkowe/dopłaty/zwroty od rządu są na tyle duże, iż zakup aut elektrycznych "na firmę" jest/był (Holandia ostatnio zmieniła ciut przepisy) niezwykle opłacalny. Znam przypadek zwrotu 90% kosztów zakupu Tesli w 3 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy stalem pare lat temu przed dylematem octavia vs golf vi wybralem golfa. Lepiej wykonany, ciszej w srodku, przyjemniej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Octavia to typowy kompakt. Wnętrze jest wielkości golfa, płyta z golfa, cała technika z golfa (z wyłączeniem topowych odmian jak np. R), rozstawy osi, kół się zgadzają. To że ma nadwozie typu liftback a nie hatchback nie pretenduje go do klasy D, również wymiarami. Jak weźmiesz golfa kombi vs octavia kombi to różnic w wielkości praktycznie nie uświadczysz. To że jetta jest sedanem i ma 4,5 m długości nie przenosi jej do klasy D. Standard w klasie D to aktualnie 4,75 m długości (sedan/ kombi), w klasie E (jak bmw 5, audi A6) to już ok 4,9 m i rozstaw osi blisko 3m. Superb od merca E jak do tej pory miał tylko więcej miejsca na kolana z tyłu. Już na szerokość - dużo gorzej.

Aktualnie superb ciut wiekszy z tyłu od passata, ale wymiary zewnętrzne, rozstaw osi już tak nie wybija się na tle standardowych konkurentów (np. nowy talisman to gabarytowo prawie to samo)

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem pługa 407 na też pług 508

Zmiana in minus jeśli chodzi o własności jezdne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porownywalem kiedys Octavię z golfem kombi i wrażenia z jazdy vw były dużo lepsze: przede wszystkim cicho. Skoda niby ten sam segment i koncern, a mialem poczucie jakby każdy element był "cieńszy".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Były tu spory na temat cen szybkich aut, w których rewir wkracza Giulia. Jest oficjalny cennik już. QV 79000euro. No to M3 może mieć nieco problem, bo w QV można ewentualnie dorzucić kilka pakietów w stylu chłodzony schowek na rękawiczki+ 14 głośnikowy zestaw harman kardon+ carbonowa gałka zmiany biegów... + ew ceramika. Jest już pełna lista opcji i jest ona znacznie krótsza od tej w M3, przy czym na starcie jest już w aucie to co w M3 można kupić. 

 

Podstawa od 33700 euro z 2.2 jtdm 150 koni. Zaczynają podobnie jak ze 159 na rynku, tylko brak benzyn...ale ponoć ma się to zmienić. Może trochę pomieszać w klasie.

 

Tu jest konfigurator i lista opcji do pobrania: https://www.alfaromeousa.com/cars/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio.gotostyle .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Były tu spory na temat cen szybkich aut, w których rewir wkracza Giulia. Jest oficjalny cennik już. QV 79000euro. No to M3 może mieć nieco problem, bo w QV można ewentualnie dorzucić kilka pakietów w stylu chłodzony schowek na rękawiczki+ 14 głośnikowy zestaw harman kardon+ carbonowa gałka zmiany biegów... + ew ceramika. Jest już pełna lista opcji i jest ona znacznie krótsza od tej w M3, przy czym na starcie jest już w aucie to co w M3 można kupić. 

 

Podstawa od 33700 euro z 2.2 jtdm 150 koni. Zaczynają podobnie jak ze 159 na rynku, tylko brak benzyn...ale ponoć ma się to zmienić. Może trochę pomieszać w klasie.

 

Tu jest konfigurator i lista opcji do pobrania: https://www.alfaromeousa.com/cars/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio.gotostyle .

 

imho kultowe auto jakim jest  M3 będzie niezagrożone i to pomimo różnic w poziomie wyposażenia .  Alfa segmentu D w cenie  350 tys. zł  w naszym kraju będzie egzotykiem , natomiast ciekaw jestem jak na nie zareaguje rynek US . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Kopenhadze jest również salon firmowy.

Ja oglądałem Tesle w Berlinie. Bliżej chyba nigdzie nie ma jakby ktoś szukał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja oglądałem Tesle w Berlinie. Bliżej chyba nigdzie nie ma jakby ktoś szukał.

Nie wiem czy w Polsce jest szansa na eksploatowanie Tesli.,Trzeba przede wszystkim zdać sobie sprawę jak rozbudowana infrastruktura jest potrzebna do eksploatacji tych pojazdow.,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy śmiga dwa lata już we Wrocławiu i daje radę. Codziennie rano ładowanko i śniadanko w Ikei :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest supercharger w Kostomłotach. Akurat wystarczy na drogę do domu...


Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Realny zasięg po mieście to 150-200km więc bym nie przesadzał. Jazda o kropelce to nawet 350km... Najwięcej prądu idzie na autostradzie i to przy nich najbardziej brakuje stacji ładujących.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko przyzłośliwiłem. Co ciekawe, pierwszą Teslę zobaczyłem na żywo nie wiedząc, że to elektryk.  I bardzo mi się spodobała...


Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej ciężko było by zaplanować podróż Teslą przez Polskę.W całej Polsce jest 50 stacji ładowania.,Dla porównania na Manhattanie jest 170 stacji a do września Tesla zapowiada co najmniej jedną stacje na każde 3 bloki miasta ., 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.