Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Miałeś na myśli chyba przecznice.

Nie przecznice tylko "urban blocks".,Urban block to jest jednostka podziału administracyjnego., Na Manhattanie jeden block to prostokąt o wymiarach ok 270 na 80 metrów .,Nie wydaje mi się żeby to określenie miało jakiś odpowiednik w Polsce.,  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przecznice tylko "urban blocks".,Urban block to jest jednostka podziału administracyjnego., Na Manhattanie jeden block to prostokąt o wymiarach ok 270 na 80 metrów .,Nie wydaje mi się żeby to określenie miało jakiś odpowiednik w Polsce.,  

 

Ma odpowiednik. Fyrtel albo rewir  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy  "zapiździejewo"  :lol:

Edytowane przez lec

<p>Czasem lec-e w gruchy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Unplugged ? :)

 

przełożone fotele, kiera i ręczny z unplugged :)

post-79172-0-47365900-1462524032_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zjawisko znane, ale przykład kolejny:

 

A4 tfsi w niemal identycznej konfiguracji (drobiazgi specyficzne dla rynków) w PL 268 tys. zł w USA 45 tys. $  :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W USA nie ma vatu stad zapewne niższa cena. A swoją drogą to trzeba być chyba niespełna rozumu zęby zapłacić takie pieniądze za audi a4 które jest tylko trochę ładniejszym vw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten fiskalizm europejski to absurd rozbójniczy  :blink:

 

A co do VW to np. Bentley też... ;) ale taka dyskusja źle się tu zazwyczaj kończy :ph34r:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

audi a4 które jest tylko trochę ładniejszym vw.

+1

Ale a1 quattro wygląda niesamowicie, nigdy bym się nie spodziewał, że za takim bobkiem będę się oglądał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za napęd na 4 koła jest warto dopłacić w każdym modelu. A1 to ładny samochód ale w dalszym ciągu to tylko polo za podwójną cenę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się niespecjalnie znam, ale z tego co słyszę "od kumpli na piwie" to quattro jest z innej ligi niż 4motion (?)

Może takich różnic jest więcej i ta różnica w cenie nie jest aż tak totalnie odrealniona..?  :ph34r:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się niespecjalnie znam, ale z tego co słyszę "od kumpli na piwie" to quattro jest z innej ligi niż 4motion (?)

Może takich różnic jest więcej i ta różnica w cenie nie jest aż tak totalnie odrealniona..?  :ph34r:

 

Nawet w samym quattro są różnice , inne jest wstawiane do niższych modeli  , inne do A4/A5/A6  a najbardziej zaawansowane do  A8 . 

Edytowane przez Drake

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może. Nigdy się nie zagłębiałem w napędy grupy vw ale z tego co wiem w A1 nie występuje napęd quattro. Posiada go natomiast model S1 ale to już  zupełnie inny samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiele razy slyszalem uwagi typu: naped na 4 do miasta to taka troche droga fanaberia bo I tak sie nie przyda. Mnie osobiscie wybawil literalnie 3 razy w zyciu. Dwukrotnie byly to kwestie mniejsze I polegaly na dotarciu do celu po rozmoklej laczce czy glebokim sniegu (znajomi musieli isc pieszo bo utkneli), natomist jeden raz quattro uratowalo mnie I zone przed czolowka z TIRem ktory wpadl w poslizg. Od tamtego momentu zona nie chce slyszec o zakupie auta bez napedu na obie osie. Niby tyle lat jezdzenia I tylko jeden raz sie przydal ale wystarczy aby to docenic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że a1 to takie ładniejsze polo to się nie do końca zgodzę bo akurat kuzynka ma. Bardzo fajnie to jest doposażone, wykonane też lepiej od polówki. Sam bym nie kupił, ale dała za to w salonie 17,8tys euro, przy czym na pokładzie brak tylko xenona i nie wiedzieć czemu PDC ( dokładała w Polsce...mieszka w Cannes a tam za samą robotę 5x tyle co u nas za czujniki z malowaniem i montażem wołają ponoć ). Pod maską TSI, i w takiej pierdziawce nawet zrywne to było.

 

Co do różnic w cenach usa w europa...wszystko już powiedziano. Dodam tylko, że mój wujek kupował sobie jakieś 3 lata temu nowe auto... miał farta bo jego mama sprowadzała się do kraju właśnie z USA po 30 latach emigracji... Przywiozła mu nówkę z salonu Acure RL czy też RLX- nie wiem... po prostu Hondę Legend po naszemu. Auto wyszło go niespełna 45 tys dolarów... w Polsce Legend podobny startował od bodajże 250 tys zł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do różnic w cenach usa w europa...wszystko już powiedziano. Dodam tylko, że mój wujek kupował sobie jakieś 3 lata temu nowe auto... miał farta bo jego mama sprowadzała się do kraju właśnie z USA po 30 latach emigracji... Przywiozła mu nówkę z salonu Acure RL czy też RLX- nie wiem... po prostu Hondę Legend po naszemu. Auto wyszło go niespełna 45 tys dolarów... w Polsce Legend podobny startował od bodajże 250 tys zł...

 

A to już przestał obowiązywać ten przepis , który mówił  ,że żeby być zwolnionym z VAT i akcyzy trzeba być w posiadaniu auta minimum 6 miesięcy od daty zmiany miejsca pobytu ??  

Edytowane przez Drake

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie że różnice w cenie będą nawet na wewnętrznym rynku EU. U nas w Polsce na auta powyżej 2 litrów pojemności dochodzi jeszcze akcyz w wysokości 18,6 %,  czyli nawet bogatszy statystycznie Niemiec kupuje auto w takiej wersji silnikowej taniej niż Polak.

Edytowane przez mati7811

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to było rozwiązane. Auto poszło jako mienie przesiedleńcze- zresztą nie pierwsze, bo z jego bratem w latach 90 tych przyjechała Honda Odyssey. Możliwe, że auto było kupione i przetrzymane na miejscu te 6 miesięcy. W każdym razie różnica cenowa ogromna ( jakościowa nomen omen też nie taka mała- widać różne materiały względem RL a Legenda choć niby identyczne auta w środku )...nadal nią jeździ i sobie chwali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie że różnice w cenie będą nawet na wewnętrznym rynku EU. U nas w Polsce na auta powyżej 2 litrów pojemności dochodzi jeszcze akcyz w wysokości 18,6 %,  czyli nawet bogatszy statystycznie Niemiec kupuje auto w takiej wersji silnikowej taniej niż Polak.

 

To czekamy na wprowadzenie w życie projektu Senackiej Komisji Infrastruktury zmiany akcyzy z 18.6% na 4.6%  ...... tylko ciekawe co na to Szałamacha .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet w samym quattro są różnice , inne jest wstawiane do niższych modeli  , inne do A4/A5/A6  a najbardziej zaawansowane do  A8 . 

 

 

To co Audi nazywa napędem quattro, w dużym uproszczeniu można podzielić na dwie grupy:

- Torsen, czyli przekładnia planetarna pomiędzy osiami, czasami z dodanym sportowym mechanizmem różnicowym (szperą) na tylnej osi. Ten rodzaj napędu Audi stosuje w silnikach montowanych wzdłużnie, czyli V6 i V8. Taki napęd wyjadacze nazywają "prawdziwym quattro", między innymi dlatego, że moc przenoszona jest stale na wszystkie cztery koła. Szpera na tylnej osi montowana jest w standardzie tylko w sportowych modelach (RS i niektóre S), w pozostałych jako opcja.

- Haldex, czyli sprzęgło pomiędzy osiami, załączające tył dopiero gdy z przodu wykryty zostanie poślizg. Stosowany w silnikach montowanych poprzecznie, czyli R4. Ten rodzaj napędu praktycznie niczym nie różni się od 4-motion w Volkswagenie.

 

Pozdrawiam

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jedna nazwa a dwa zupełnie rozne systemy napedu na cztety kola?  :blink:


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:)

 

Ja zawsze kojarzylem nazwe quattro ze stałym  napedem  na cztery kola, jestem w lekkim szoku ze podlaczyli pod to rowniez zwykly, tanszy AWD  :blink:


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak było od zawsze, torsen szedł tylko do droższych/mocniejszych wersji 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.