Teufel26 25196 #17651 Napisano 10 Lutego 2017 Mam zgryz. Czas najwyższy zmienić wysłużoną astrę i ostatecznie zdecydowałem, że nowe auto będzie nowe - w sensie z salonu. Budżet - ok. 80.000 PLN, klasa C. I co? No i to, że za dużo tego. Odwiedziłem już Mazdę, VW, Opla, Hyundaia i Kia. Mazda 3 mnie urzekła wyglądem, do tego ma świetny silnik. Kia Cee'd - dają 7 lat gwarancji i jest najtańsza. Hyundai - słaba obsługa, nie mieli nowego i30 do jazdy próbnej ani nawet do obejrzenia. Golf - bardzo poprawnie i porządnie wykonany, nie sposób ani niczego zarzucić ale i niczym się zachwycić. Astra - fajny silnik 150KM, fajny kokpit i fotele. Wkurzający jest brak schowków tam gdzie bym się ich spodziewał oraz brak CD.A jeszcze zostaje do odwiedzenia Ford, Skoda, Renault, Toyota... Zwariować można. Może więc koledzy coś doradzą albo odradzą? Szukam auta w klasie C, dość dobrze wyposażonego. Must - dobre światła - biksenony lub LED-y, automatyczna klima, alufelgi, silnik benzynowy, oszczędny, od 120KM w górę. Ważne są wygodne fotele, schowki, dużo miejsca z tyłu, bagażnik. Długa gwarancja i tani serwis są również sporym atutem, jako że robię ok. 40.000 km rocznie. No i cena... A ja polecam gwiazdę, co prawda ta mojej żony ma 218 KM, pali w mieście około 11 l a w trasie ciężko zejść poniżej 8,5 l, ale banan na buzi nie znikaSą oczywiście słabsze wersje i z klekotem pod maską Alternatywa jest Golf, obecnie mam klekota 2.0 i na jednym baku robię 960 kilometrów. Niestety emocje i radość z jazdy jest po stronie gwiazdy Gesendet von iPhone mit Tapatalk 0 "Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb29 801 #17652 Napisano 10 Lutego 2017 Gdzie takie po 80 k pln ? 0 Deus Dona Me Vi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Teufel26 25196 #17653 Napisano 10 Lutego 2017 Mercedes ma ciekawy program, gdzie można kupić dobrze skonfigurowane auto z przebiegiem kilku kilometrów. Nie wiem czy w Polsce rownież, od 8 lat mieszkam w Niemczech, ale dobrze wyposażona wersja z benzyna 1,6 - 126 KM kosztuje około 20 tys €, wiec cena do porównania. Mój Golf kosztował trochę ponad 120 tys PLN, a ma słabsze wyposażenie.Moja poprzednia gwiazdę właśnie z silnikiem 1,6 i przebiegiem 25 tys sprzedałem za 80 tys PLN. Światła bixenon, sportowe-podgrzewane fotele, nawigacja, klima automat, 18 cali felgi i dużo by pisać.Czasami jest warto kupić auto pewne, które ma kilka miesięcy, a było autem demonstracyjnym. Wtedy jest na maksa wyposażone żeby zrobić dobre wrażenie na kliencie. Te auta maja pełna gwarancje i są w idealnym stanie. Gesendet von iPhone mit Tapatalk 0 "Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #17654 Napisano 10 Lutego 2017 Bartek, jeździłem na nich tylko tym Volvo i tylko na suchym, przy minus 3 st. C. Na rondzie, którym jeżdżę każdym autem - zdawały się utrzymywać większą siłę odśrodkową niż każda inna opona tego dnia, w tym przypadku wszystkie zimowe. Pozostałe elementy trasy - też subiektywnie pozytywnie, bez zastrzeżeń! Chwalili je w tescie w Motorze.Ja od kilku lat tylko GY 4S teraz 2genale dostałem z kolejnym autem zimówki i letnie i troche szkoda wywalic.Tzn. zimówki i tak wywale po tej zimie chyba przejeżdże lato i na zimę kupie już GY. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smycel 4772 #17655 Napisano 10 Lutego 2017 A gaz możesz sobie założyć bez utraty gwarancji. Ja zakładam w tym miesiącu.Możesz napisać coś więcej na ten temat? Tzn. w jaki sposób nie wpłynie to ma gwarancję? 0 Instagram WIS Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mucha76 30 #17656 Napisano 10 Lutego 2017 Dziękuję kolegom za wypowiedzi. Cóż... teraz mam jeszcze większy zgryz. Zgodnie z sugestiami trzeba będzie odwiedzić Forda i Toyotę.Choć serce i tak mówi "Mazda" ;-) 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artiplast 11 #17657 Napisano 10 Lutego 2017 To jak jest z tymi dieslami? Opłacają się przy dużych przebiegach? Miałem przez parę lat Focusa I z dieslem i pamiętam, że palił mi średnio 6,5l/100km. Mazda 3 z silnikiem benzynowym 2.0 też podobno pali 6,5l a w zakupie benzyna jest jednak sporo tańsza od diesla. mazda 6 z silnikiem 2l na trasie pali ok 8,2 gazu . Jak dodamy do tego rozruch na bezynie i zaokrąglimy w góre to przy cenie gazu 2,20zł za 1 l wyjdzie100km 19zł , w miescie pewno z racji częstych odpałów ok 21zł 100km . 100km dizla 6,5x4,4 = 28,6zł .Jako przykład podaje 7 letnią mazde 6 .. .. 7 zł na 100 km nie powala, ale przy 10 lub 20k rocznie 700-1400 o tyle taniej w porównaniu z przeciętnym dizlem . Moim zdaniem dizel traci troche sens w takim układzie .. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #17658 Napisano 10 Lutego 2017 Czytałem test mazda 3 2,0 120KM vs auris 1.2T 116KM, spalanie średnie obu 7l z hakiem, a toyota spalała około pół litra mniej, de facto żadna różnica. Przy aurisie jednak wybrałbym 1.6. A ja akurat zdecydowałem się na Golfa 1,4 tsi 150 km. W ciągu 5 tygodni zrobiłem ponad 4 tys km i jestem zadowolony. Rozważałem jeszcze Octavie i Leona, ale m.in. kwestia utraty wartości i jakości wykonania przeważyła za Golfem (kilka stron wcześniej, gdzieś tak w okolicach drugiej połowy grudnia jest kilka postów na temat mojego wyboru). 1,4tsi 150KM z odłączanymi cylindrami? Nowa ibiza niebawem z nowym silnikiem 1.5 tsi 150KM. Zanosi się, że będzie stopniowo zastępować wspomniane 1.4 tsi. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #17659 Napisano 10 Lutego 2017 Ja chciałem koniecznie kupić A-klasę ale kilka jazd testowych i konfrontacji z Golfem skłoniły mnie do konstatacji, że to auto poza pięknym wyglądem i prestiżem marki - nie reprezentuje sobą NIC. 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #17660 Napisano 10 Lutego 2017 (edytowane) 1.5 zamiast 1.4tsi. Czyżby czekały nas minimalnie lepsze zmiany? a może to tem sam silnik co ma Ford? A klasa piękna ale cena tez piękna Edytowane 10 Lutego 2017 przez overrange 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #17661 Napisano 10 Lutego 2017 Ten sam silnik co w Fordzie jest w Volvo, współpracują. Lepsze czasy i tak i nie. VAG oferuje również R3 1.0 TSI 115KM czyli jeszcze mniejsza pojemność. Natomiast 1.5TSI jest też w wersji bluemotion 130KM. Odnosze wrażenie, że kwesta czasu, gdy wycofany zostanie 1.2 TSI i w zamian za to pojawi się kolejny wariant 1.0 TSI o zmniejszonej mocy około 90KM. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bohacz 2886 #17662 Napisano 10 Lutego 2017 l, ale banan na buzi nie znika Gesendet von iPhone mit Tapatalk 218KM i banan na twarzy...? Wiele Ci nie potrzeba 0 www.instagram.com/pawelbohacz/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Teufel26 25196 #17663 Napisano 10 Lutego 2017 218KM i banan na twarzy...? Wiele Ci nie potrzeba W zupełności wystarczy, poza tym na co dzień używa tego auta małżonka niestety AMG było dla niej zbyt mocne Ja robię rocznie około 50 000 km, wiec klekoczący Golf wystarczy, bo i tak za rok go zmienię.Każdy poleca koledze samochód w klasie C do 80 k, wiec różne opcje są do rozważenia. Każdy tez wypowiada się na zasadzie swoich doświadczeń. VW ze swoim Golfem był prekursorem tej klasy, wiec zawsze będzie wzorem.W czasach, kiedy prawie każdy koncern motoryzacyjny jest powiązany z jakimś innym, ciężko jest zdecydować którego producenta wybrać. Kiedy jest to zakup na kilka lat, osobiście wolałbym aby poza przemieszczaniem mnie z A do B tak po prostu mi się podobał. Gesendet von iPhone mit Tapatalk 0 "Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3896 #17664 Napisano 10 Lutego 2017 (edytowane) Ja chciałem koniecznie kupić A-klasę ale kilka jazd testowych i konfrontacji z Golfem skłoniły mnie do konstatacji, że to auto poza pięknym wyglądem i prestiżem marki - nie reprezentuje sobą NIC. A klasa i CLA to pseudo-mercedesy. Faktycznie auta ładne, ale bardzo ciasne ( bagażnika brak ) a jakość plastików jest gorsza niż w Golfie, trakcja podobnie.Pisze o normalnych wersjach nie jakichś tam wypasach AMG pod 200tys. Moim zdaniem bardzo przewartościowane. Już Golf jest przewartościowany a A-klasa to szczyt płacenia za znaczek. Podstawowe wersje są tak ubogo wyposażone że wstyd że Mercedes coś takiego w ogóle pozwala skonfigurować.Z resztą z Audi jest podobnie, podstawowa wersja jest komiczna...a dodatki kosztują 3 razy tyle ile w autach o mniej prestiżowym rodowodzie. Edytowane 10 Lutego 2017 przez QuadrifoglioVerde 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #17665 Napisano 10 Lutego 2017 Taka maja politykę i maja tez odbiorców. Po co komu rolex skoro tańsze grand sroki tez będzie przyzwoicie wykonane po co komu iPhone skoro huawei tez ma podobne funkcje. Itd itd A samochód to jednak najłatwiejszy sposób na pokazanie statusu społecznego tzn taki stereotyp mamy w Polsce 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #17666 Napisano 10 Lutego 2017 (edytowane) Ciekawe że nikt koledze nie polecil Hondy Civic, czy to są niepopularne samochody u Was? Już chyba sam sobie odpowiedziałem, weszłem na stronę Hondy i złożyłem samochód, $33k za civica . Fakt że ceny zaczynają się od $20k ale takiej wersji bym nie chcialSent from my E6653 using Tapatalk Edytowane 10 Lutego 2017 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #17667 Napisano 10 Lutego 2017 (edytowane) Jak to nikt, Irek? Ja ją wymieniłem wśród subiektywnie najlepszych aut w klasie. Marcin, Golf przeceniony? Mocno mnie się nie wydaje. Mam wrażenie, że przy cenie 65-70k za przyzwoicie wyposażoną wersję to auto w swojej klasie wielkości jest niedrogie. A w stosunku do swojej jakości wręcz tanie. Ile powinien kosztować najlepszy samochód w swojej kategorii? Ja bym go kupił nawet gdyby kosztował o 10k więcej. Co do A-klasy to był wyraźnie gorszy od Golfa w niemal każdym aspekcie na który zwracałem uwagę. Przestrzeń, resorowanie, układ kierowniczy, praca skrzyni automatycznej, charakterystyka silnika, akustyka, ergonomia. Wszędzie Golf lepszy. Natomiast nie przyczepiłem się do jakości materiałów. A wygląd A-klasy, proporcje nadwozia- jak dla mnie to poezja i najpiękniejsze auto w klasie. Cóż, nie zawsze najpiękniejsza kochanka dobrze się... przytula. Edytowane 10 Lutego 2017 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #17668 Napisano 10 Lutego 2017 Jak to nikt, Irek? Ja ją wymieniłem wśród subiektywnie najlepszych aut w klasie. Faktycznie, niezauważylem 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bohacz 2886 #17669 Napisano 10 Lutego 2017 (edytowane) W zupełności wystarczy, poza tym na co dzień używa tego auta małżonka niestety AMG było dla niej zbyt mocne Ja robię rocznie około 50 000 km, wiec klekoczący Golf wystarczy, bo i tak za rok go zmienię.Każdy poleca koledze samochód w klasie C do 80 k, wiec różne opcje są do rozważenia. Każdy tez wypowiada się na zasadzie swoich doświadczeń.VW ze swoim Golfem był prekursorem tej klasy, wiec zawsze będzie wzorem.W czasach, kiedy prawie każdy koncern motoryzacyjny jest powiązany z jakimś innym, ciężko jest zdecydować którego producenta wybrać. Kiedy jest to zakup na kilka lat, osobiście wolałbym aby poza przemieszczaniem mnie z A do B tak po prostu mi się podobał. Gesendet von iPhone mit Tapatalk do poruszania się to i 60KM starczy. Do tego aby wywołać uśmiech na twarzy... nawet moje z moca prawie 3 razy wieksza tego juz nie robi wszystko jest kwestią przyzwyczajenia.Ciekawe że nikt koledze nie polecil Hondy Civic, czy to są niepopularne samochody u Was? Już chyba sam sobie odpowiedziałem, weszłem na stronę Hondy i złożyłem samochód, $33k za civica . Fakt że ceny zaczynają się od $20k ale takiej wersji bym nie chcial Sent from my E6653 using Tapatalk Nową Hondę Civic zabija cena Moim zdaniem w tej klasie cenowej najlepsza (znając rabaty w oplu) bedzie nowa astra. Szkoda jedynie, ze Kolega chce diesla Edytowane 10 Lutego 2017 przez SzefSzefow 0 www.instagram.com/pawelbohacz/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #17670 Napisano 10 Lutego 2017 Wygląda że Honda zaczyna pozycjonować się w nowej kategorii, sub-premium 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #17671 Napisano 10 Lutego 2017 Przysłowiowe strzyżenie baranów w markach premium co idealnie to pokazuje vag. Audi a3 sportback R3 1.0 od 98 tys zł na kołpakach, trzeba doposażyć, a dla porównania za niecałe 130 tys można kupić Leona Cupre . 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maks 3 10 #17672 Napisano 10 Lutego 2017 Irku, ja również wspomniałem o Civicu,że ma bardzo wygodne wnętrze i siliniki ok 0 Robert Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Teufel26 25196 #17673 Napisano 10 Lutego 2017 Niech każdy kupuje co uważa za słuszne. Ten sam silnik jest w Seacie, Skodzie, VW, Audi, koncern PSA współpracuje z Fiatem i Nissanem. Ford sprzedaje swoje płyty podłogowe innym markom.Rynek motoryzacyjny daje wiele różnych opcji i tylko od sprzedawcy zależy jak zachęci do swojej marki i konkretnego modelu. Gesendet von iPhone mit Tapatalk 0 "Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #17674 Napisano 10 Lutego 2017 (edytowane) Wygląda że Honda zaczyna pozycjonować się w nowej kategorii, sub-premium Mnie się wydaje, że Honda, VW i Toyota, Volvo, Alfa Romeo od dawna uznawane są za Sub-premium. Przez zupełnie różne x-faktory.Honda zresztą to mało powiedziane, że Sub-premium. W Polsce przez liczną grupę, mało powiedzieć sympatyków, mało nawet "fanów"- raczej wyznawców- to auta otaczane wręcz kultem. Bardzo lubię właścicieli Hond. Zazwyczaj uwielbiają swoje auta i o nie dbają. Klasyka u mnie w firmie: przyjeżdża Civic o wartości rynkowej około 3 tys. zł, właściciel pyta, jaka jest najlepsza instalacja do tego modelu i ile kosztuje? 3500? Poproszę. Edytowane 10 Lutego 2017 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb29 801 #17675 Napisano 10 Lutego 2017 Mercedes ma ciekawy program, gdzie można kupić dobrze skonfigurowane auto z przebiegiem kilku kilometrów. Nie wiem czy w Polsce rownież, od 8 lat mieszkam w Niemczech, ale dobrze wyposażona wersja z benzyna 1,6 - 126 KM kosztuje około 20 tys €, wiec cena do porównania. Mój Golf kosztował trochę ponad 120 tys PLN, a ma słabsze wyposażenie.Moja poprzednia gwiazdę właśnie z silnikiem 1,6 i przebiegiem 25 tys sprzedałem za 80 tys PLN. Światła bixenon, sportowe-podgrzewane fotele, nawigacja, klima automat, 18 cali felgi i dużo by pisać.Czasami jest warto kupić auto pewne, które ma kilka miesięcy, a było autem demonstracyjnym. Wtedy jest na maksa wyposażone żeby zrobić dobre wrażenie na kliencie. Te auta maja pełna gwarancje i są w idealnym stanie.Gesendet von iPhone mit TapatalkTo jest używane auto. Taka maja politykę i maja tez odbiorców. Po co komu rolex skoro tańsze grand sroki tez będzie przyzwoicie wykonane po co komu iPhone skoro huawei tez ma podobne funkcje. Itd itd A samochód to jednak najłatwiejszy sposób na pokazanie statusu społecznego tzn taki stereotyp mamy w Polsce Odezwał sie burżuj z Lexusem :) 0 Deus Dona Me Vi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach