Lawnowerman 927 #3151 Napisano 17 Kwietnia 2009 Design zabójczy, Jeżeli awaryjność i serwis będzie można określić podobnie jak design to ja dziękuję 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu_wroc 2 #3152 Napisano 17 Kwietnia 2009 O tym przekonamy się za parę lat, jak się zaczną sypać. Ale póki co można jeździć 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #3153 Napisano 17 Kwietnia 2009 citroen robi fajne auta, ale nie na polskie drogi, niestety ????Mógłbyś rozwinąć? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr.X 4 #3154 Napisano 17 Kwietnia 2009 ????Mógłbyś rozwinąć? IMO chodzi o zawieszenie, słabsze niż u konkurencji, strasznie miękkie co nie jest problemem na płaskiej drodze, ale, że w Polsce jest takich ulic jest b.niewiele to lepiej brać aviomarin strasznie kołysze i buja. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość areczek86 #3155 Napisano 17 Kwietnia 2009 IMO chodzi o zawieszenie, słabsze niż u konkurencji, strasznie miękkie co nie jest problemem na płaskiej drodze, ale, że w Polsce jest takich ulic jest b.niewiele to lepiej brać aviomarin strasznie kołysze i buja. Ale z tego co wiem to w poprzednim modelu passata wielowahaczowe zawieszenie też niespisywało się najlepiej. Nie wiem jak jest w nowym modelu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1380 0 #3156 Napisano 17 Kwietnia 2009 Dawało w kość tylko w b5 później rozwiązano problem po liftingu bylo ok.w nowym bez większych problemów. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BRABUS 256 #3157 Napisano 17 Kwietnia 2009 Ciekawostka: tankowałem dziś w Iganiach koło Siedlec, obok tankował Mercedes SLR McLaren - ale nie był to ten znany warszawski (WIMAL) tylko inny. Właściciel płacił przede mną w kasie - rachunek za paliwo 300 zł Na ręcę miał, o ile dobrze zobaczyłem, Ulysse Nardin Marine Chrono. 300zł za paliwo to jedno tankowanie mojej poczciwej Pani Omesi B. A muszę tak z 3 razy w miesiącu:( 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu_wroc 2 #3158 Napisano 17 Kwietnia 2009 Ale na ile kilometrów starcza Tobie, a na ile Panu od SLR 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karczochrulez 2 #3159 Napisano 17 Kwietnia 2009 ????Mógłbyś rozwinąć? rozwinąć? avec plaisir nie wiem czy byłeś we Francji - zakładam, że nie, bo byś nie pytał. Francuskie drogi nie mają dziur, bo łagodny klimat, ale i receptura asfaltu, która jest tajemnicą państwową (podobno) nawet perony w paryskim metrze są wyasfaltowane i nie widać na nich śladów po szpilkach. Tak więc zupełnie inne pomysły na zawieszenie się sprawdzają i hydropneumatyczne i ta dziwna konstrukcja tylnej belki np w peugeotach. Dlaczego takie? Bo Francuzi cenią komfort w zwyczajnych autach, nie tylko w limuzynach. Jak takie auto pojeździ po naszych dziurach, to nie tylko zawieszenie zdycha, ale i różne inne rzeczy się zaczynają dziać, bo samochód nie jest skonstruowany na przenoszenie takich wibracji jak na naszych dziurach. Niemieckie samochody jeźdzą po gładkim betonie i zawsze miały proste, mocne zawieszenia. Nowe paski są dobrym przykładem - zupełnie zbędna komplikacja (wielowahacz) i od razu skucha 0 Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michu 1 #3160 Napisano 17 Kwietnia 2009 Ale na ile kilometrów starcza Tobie, a na ile Panu od SLR Tylko, że pan od SLR ma w d...ile mu pali. 0 Demokracja - ustrój w którym dwóch meneli spod budki z piwem ma 2 głosy, a profesor uniwersytetu ma 1 głos... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #3161 Napisano 17 Kwietnia 2009 rozwinąć? avec plaisir nie wiem czy byłeś we Francji - zakładam, że nie, Prawidłowo....Nie trzeba byc we francji, żeby wiedzieć jakie mają drogi Nest ce pa ? bo byś nie pytał. I tu Twa teza się zalamuje...bo niestety (?) miałem kilka aut z francji (2x ZX, Xantia, XM i w pracy / wspólnik 405, R19 Kuzyn) Francuskie drogi nie mają dziur, bo łagodny klimat, ale i receptura asfaltu, która jest tajemnicą państwową (podobno) nawet perony w paryskim metrze są wyasfaltowane i nie widać na nich śladów po szpilkach. Tak więc zupełnie inne pomysły na zawieszenie się sprawdzają i hydropneumatyczne i ta dziwna konstrukcja tylnej belki np w peugeotach. Dlaczego takie? Bo Francuzi cenią komfort w zwyczajnych autach, nie tylko w limuzynach. Jak takie auto pojeździ po naszych dziurach, to nie tylko zawieszenie zdycha Muszę cie rzoczarowac.Zawieszenie było oststnim elementem które zdycha w tych autach (jeżeli są prawidłowo serwisowane)A częstotliwość ich serwisowania nie odbiega w żaden sposób od aut z koncernu VW czy Opel. Natomiast reszta rzezcy która się psuje (głównie elektryka / elektronika) wynika (przypuszczam) z nizszej jakości tych podzespołów. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierownik 117 #3162 Napisano 17 Kwietnia 2009 ...zupełnie zbędna komplikacja (wielowahacz)...że co? Znam fora, na których z miejsca dostałbyś w twarz za to stwierdzenie... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tsuki 0 #3163 Napisano 17 Kwietnia 2009 5ciastek, nie trolluj. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1380 0 #3164 Napisano 17 Kwietnia 2009 rozwinąć? avec plaisir nie wiem czy byłeś we Francji - zakładam, że nie, bo byś nie pytał. Francuskie drogi nie mają dziur, bo łagodny klimat, ale i receptura asfaltu, która jest tajemnicą państwową (podobno) nawet perony w paryskim metrze są wyasfaltowane i nie widać na nich śladów po szpilkach. Tak więc zupełnie inne pomysły na zawieszenie się sprawdzają i hydropneumatyczne i ta dziwna konstrukcja tylnej belki np w peugeotach. Dlaczego takie? Bo Francuzi cenią komfort w zwyczajnych autach, nie tylko w limuzynach. Jak takie auto pojeździ po naszych dziurach, to nie tylko zawieszenie zdycha, ale i różne inne rzeczy się zaczynają dziać, bo samochód nie jest skonstruowany na przenoszenie takich wibracji jak na naszych dziurach. Niemieckie samochody jeźdzą po gładkim betonie i zawsze miały proste, mocne zawieszenia. Nowe paski są dobrym przykładem - zupełnie zbędna komplikacja (wielowahacz) i od razu skuchaŻaden koncern,żadna marka ogólnoświatowa nie projektuje i produkuje aut pod swój rodzimy rynek.(I jak wnioskuje drogi o których piszesz).Więc nie masz racji.Wielowachacz jest zbędny??Masz słabe pojęcie o samochodach sorry.PS mieszkałem trochę w Paryżu. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karczochrulez 2 #3165 Napisano 17 Kwietnia 2009 wielowahacz, zwłaszcza z tyłu to kolejne kretyństwo wprowadzone przez miszczóf marketinga. W zwykłym aucie jak np passat nie jest potrzebne.Honda już to zrozumiała bo w starym civicu wielowahacz był, a w nowym jest znowu poczciwa belka L-man nic się moja teza nie załamuje "bo samochód nie jest skonstruowany na przenoszenie takich wibracji jak na naszych dziurach" dotyczy właśnie psucia innych podzespołów 0 Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierownik 117 #3166 Napisano 17 Kwietnia 2009 Przepraszam, po prostu jako wielki fan 4 kółek jestem uczulony na tego typu wypowiedzi. Podam taki przykład.Ford Focus jako pierwszy w swojej klasie miał zastosowane zawieszenie wielowahaczowe na tylnej osi.Dzięki ponadprzeciętnym właściwościom trakcyjnym przez wielu został uznany za króla swojego segmentu. W tym momencie nie mogę znaleźć w necie serii obrazków ukazujących przewagę tego typu rozwiązania nad np. belką skrętną.I tu nagle się dowiaduję, że wielowahacz to "zbędna komplikacja". Załamka... EDIT: pozwolę sobie zacytować- A zawieszenie wielowahaczowe?- Jest najlepsze z punktu widzenia komfortu i bezpieczeństwa jazdy. W tej konstrukcji koło prowadzone jest idealnie, nie zmienia kątów na zakręcie i pod różnymi obciążeniami. Wada to wysoki koszt takiej konstrukcji. Dlatego przednie zawieszenie wielowahaczowe można spot-kać tylko w drogich, luksusowych autach.- Jakie zawieszenia stosuje się na tylnej osi?- W starszych konstrukcjach popularne było bardzo proste w budowie sztywne zawieszenie (często stosowane w autach amerykańskich), w nowszych standardem jest zawieszenie niezależne. W małych autach najczęściej spotkać można belkę skrętną i wahacze wleczone. W większych coraz popularniejsze jest rozwiązanie wielowahaczowe. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karczochrulez 2 #3167 Napisano 17 Kwietnia 2009 paweł: nie wachacz tylko WAHACZ citroen marką ogólnoświatową? to teza odważna, ale nieprawdziwa. Mało się znasz na samochodach - wiesz co znaczy skrót JDM? i z tego mieszkania w Paryżu co wynika w Twoim poście? 0 Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karczochrulez 2 #3168 Napisano 17 Kwietnia 2009 5 ciastek, Ty rozumiesz o czym ja piszę? Chcesz mnie przekonywać że subaru impreza jest lepsza od dacii logan? 0 Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierownik 117 #3169 Napisano 17 Kwietnia 2009 Jakie subaru, jaka dacia?to tylko sportowe auto ma prawo mieć porządne zawieszenie? Jak już wcześniej ktoś zauważył, masz poważne braki w wiedzy motoryzacyjnej i piszesz głupoty. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1380 0 #3170 Napisano 18 Kwietnia 2009 paweł: nie wachacz tylko WAHACZ citroen marką ogólnoświatową? to teza odważna, ale nieprawdziwa. Mało się znasz na samochodach - wiesz co znaczy skrót JDM? i z tego mieszkania w Paryżu co wynika w Twoim poście?Ty jesteś powiem Ci śmieszny koleś.Więc merytorycznie "wahacz "czy "wachacz" nie miał żadnego znaczenia w sensie postu.Wybacz za mój błąd ortograficzny ale było pózno w nocy .Czy Citroeny sprzedają się tylko we Francji??Ok to że raczej rzadko płyną do Usa lub Japonii nie oznacza że nie jest to międzynarodowy koncern.Citroeny jezdżą pewnie w 100 krajach świata a Ty piszesz o drogach we Francji.I do tego odnosisz konstrukcje auta.Jesli jest w tym cos prawdy to tylko minimalna częśc.Reszta to Twoje "lanie wody".Honda dała belke z tylu z czego nikt sie nie cieszy ale prawdopodobnie miała powod..albo koszt samochodu,albo wiekszy bagaznik..na pewno prowadzenie auta na tym nie zyskalo.Tak wiem co to znaczy JDM mądralo to auta wyprodukowane na rynek japoński.A jakie to ma znaczenie?Jakiś test?To że mieszkałem w Paryżu oznacza że mniej więcej mam pojęcie jakie są drogi we Francji i jak bardzo bredzisz.Dzięki 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karczochrulez 2 #3171 Napisano 18 Kwietnia 2009 Paweł nie ma powodu być niegrzecznym - ja Ciebie nie obrażam. Zamiast inwektyw lepiej dyskutować na argumenty.Tak mądralo JDM to auta produkowane WYŁĄCZNIE na rynek japoński. Dziwię się więc że wiesz, a piszesz że na jeden rynek się aut nie produkuje. Koncern światowy to taki który sprzedaje auta na całym świecie (jak sama nazwa wskazuje) Citroen do takich nie należy - i tyle. Honda wróciła do belki po prostu dlatego, że auto jest tańsze, mniej awaryjne i prowadzi się w zbliżony sposób. Cały czas piszę tu o normalnej eksploatacji. Paweł proponuję żebyś napisał do inżynierów hondy, że są debilami bo Ty wiesz lepiej co trzeba w samochodzie zamontować na pewno bardzo Ci podziękują. Dawny passat robił po 700kkm i miał belkę - trzeba było najwyżej wymienić tzw "gumki" Komplet z wymianą to pewnie 200zł. Teraz B5 ma 4 wahacze z tyłu. Kiedy się wytłucze jeden z nich trzeba wymienić WSZYSTKIE koszt? od 2500zł w górę. A więc 1 właściciel płaci więcej w salonie, a potem przy odsprzedaży musi te 3000 opuścić - a trzeba pamiętać, że i z przodu jest wielowhacz. Wiedząc o tym monterzy alarmów, hydraulicy itp którzy używali dawnego paska przesiadają się na inne marki - tyle. reszty nie chce mi się komentować - kto zrozumiał o co mi chodzi ten zrozumiał. Ja piszę o prawdziwej znajomości motoryzacji a nie o podniecaniu się plakatem SLR i tygodnikiem auto-tuning. Jeżeli dalej uważacie że się nie znam to poproszę o MERYTORYCZNE argumenty, a nie teksty typu " widzę że się nie znasz" gdzie ja jestem kuźwa w jakimś przedszkolu? 0 Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michu 1 #3172 Napisano 18 Kwietnia 2009 Ale dyskusja, jakbym był w polskim Sejmie. 0 Demokracja - ustrój w którym dwóch meneli spod budki z piwem ma 2 głosy, a profesor uniwersytetu ma 1 głos... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boldy 1 #3173 Napisano 18 Kwietnia 2009 Jeszcze marzy mi się gotowanie, chciałbym zatrudnić się jako kucharz na początek, a potem trochę cięższy kawałek chleba czyli własna knajpa (to ostanie mam nadzieję, że mi się uda, nad przedostatnim również myślę.)Sory za OT - polecam książkę "Kill Grill" - moim zdaniem rewelacja - kuchnia "od kuchni" 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr.X 4 #3174 Napisano 18 Kwietnia 2009 dwa grzechy główne nowego CTRa? 1.Belka skrętna zamiast zawieszenia wielowachaczowego2.Drive by wire I kurcze nie od dziś wiadomo, że wielowachaczowe zawieszenie z tyłu lepiej się sprawdza w kwestii właściwości jezdnych. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karczochrulez 2 #3175 Napisano 18 Kwietnia 2009 oczywiście że się lepiej sprawdza - przecież ja tego nie kwestionuję! Tylko czy za taką cenę jak opisałem wyżej gra jest warta świeczki? Moim zdaniem NIE. Oczywiście Kuzaj, czy Hołek urwą w każdym zakręcie te setne sekundy, ale na torze nie na drodze. Jak komuś przy belce brakuje trzymania z tyłu to przeważnie wystarczy zmiana techniki jazdy w zakrętach albo zmiana opon. 0 Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach