pulman 32 #6851 Napisano 12 Stycznia 2012 to po mieście troszkę pali... 1.8 dużo oszczędniejszy? dużo bo i duże auto, duże miasto i duże korki a do tego automatosobiście nie oszukiwałbym się szukając auta tego rozmiaru, które po mieście w korkach nie łyknie tych 9-10 litrów... ogólnie uważam, że poszukiwanie info nt spalania w mieście jest pozbawione sensu, każde miasto jest inne, inne ma korki, inaczzej sie jeździ, kazdy kierowca inaczej jeździ, ja podałem jak to wygląda u mnie, kto inny by pewnie wycisnął 12, a kto inny w Sandomierzu spalilby 6 - wiec sam widzisz, że to mocno subiektywne 1.8 nie wiem, nie mialem nie jedzilem, ale podejrzewam że cudów nie ma, co potwierdzają zwierzenia wlascicieli na Ford Club Polska. 0 zegarkiclub.pl Driver ErrorThere appears to be an error with the database. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro_swatcH 1236 #6852 Napisano 12 Stycznia 2012 (edytowane) Fordy generalnie są mało oszczędne, bo i silniki do najnowszych czy zaawansowanych nie należą...wiem, bo mam drugiego pod rząd, co prawda benzyniaki, ale z dieselami też miałem styczność... poprzedni 2,5 V6 poniżej 14 nie palił, obecny mniejszy (focus) 1,6 poniżej 11 też nie spali, przy czym mieszkam w Łodzi i to w samiutkim centrum.Porównując moje oba auta w trasie, to dziwnie spalanie wychodziło tak samo, bo około 8-9 litrów, przy czym 1,6 pali tyle przy prędkości już 130-140, a 2,5 V6 palił tyle jeszcze do 180km/h . Co do dieseli w fordach, to nie wziąłem 1,8TDCI ze względu na pompowtryski, które lecą w tym aucie (doświadczenia nie tylko z forum, ale i z rodziny), co do mondeo, to także w rodzinie w 3-letnim zardzewiała miska olejowa i poszła turbina, koszt naprawy przekraczał 10tys zł, samochód poszedł w rozliczeniu do dealera i zostało wzięte nowe mondeo 2008r. 2.0TDCI. W zeszłym roku, czyli w 3-letnim aucie (już po gwarancji), przy przebiegu około 100tys do wymiany była turbina i co mnie ogromnie zdziwiło - sprzęgło... Mam drugiego forda pod rząd i to by było chyba na tyle następny na pewno nie będzie ford, bo jak już to benzyna, a przy obecnych kosztach paliwa nie stać mnie na takie spalanie. Edytowane 12 Stycznia 2012 przez Jaro_swatcH 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pulman 32 #6853 Napisano 12 Stycznia 2012 2.0 TDCI w Mondeo MK4 nie jest silnikem Forda tylko PSA (można go spotkac w C5, 407 itp) i nie ma nic wspolnego z 2.0 TDCI montowanym MK3. 0 zegarkiclub.pl Driver ErrorThere appears to be an error with the database. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro_swatcH 1236 #6854 Napisano 12 Stycznia 2012 nie przeczę, specjalistą nie jestemw każdym razie MK3 2006r 2.0 diesel i MK4 2008r 2.0 diesel 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksylo1 26 #6855 Napisano 12 Stycznia 2012 (edytowane) może coś z benzyny wartego jest uwagi? jestem otwarty na wszelkie propozycje Nieskromnie przypomnęposzukuję auta:w miarę oszczędnegonie jeżdżę szybko ale dynamicznie!im młodsze tym lepsze (może coś nowego z mniejszych)bardzo cenie sobie wygodę i luksus (elektronika, klima, skóra)pojemność silnika raczej do 2lmuszę się mieścić (wzrost 194) ale podróżuję sam (brak dzieci)szacowany roczny przebieg ok 30tyścena do 40tyś zł Edytowane 12 Stycznia 2012 przez ksylo1 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Forfiter 0 #6856 Napisano 12 Stycznia 2012 (edytowane) Fordy generalnie są mało oszczędne, bo i silniki do najnowszych czy zaawansowanych nie należą...przy przebiegu około 100tys do wymiany była turbina i co mnie ogromnie zdziwiło - sprzęgło...następny na pewno nie będzie fordMam Focusa 2.TDCi i podpisuję się pod tym lewą jak i prawą ręką. 100tys to i tak dobry wynik mnie sprzęgło padło przy ok80tys... 2.0 TDCI w Mondeo MK4 nie jest silnikem Forda tylko PSA (można go spotkac w C5, 407 itp) i nie ma nic wspolnego z 2.0 TDCI montowanym MK3. Dokładnie te motory są PSA i trapią je wycieki oleju oraz nieszczelności przy skrzyni biegów (wg. różnych opinni, a u mnie ciekła skrzynia trochę) co zczasem powoduje że ta lubi się zwyczajnie zatrzeć. 2.0 TDCi trzeba uważać bo nie ma reguły ale może mieć DPF (nie ma znaczenia jaka seria itd) bezobsługowy (to jeszcze jako tako) albo obsługowy z uzupełnianiem jakiegoś tam płynu co bym odradzał. Moje auto po mieście Bydgoszcz pije ok 8-9litrów i nie wiem co bym nie robił nie chce mniej. Silnik dynamike i resztę ma bardzo OK. 1.8 TDCi jest chyba konstrukcą forda którą od któregoś tam roku zwyczajnie przestano montować do mondeo. Edytowane 12 Stycznia 2012 przez Forfiter 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bert69 279 #6857 Napisano 12 Stycznia 2012 Nowe mondeo IV 2007-... mocno chodzi mi po głowie. Jaki masz silnik? eksploatacja bez problemów?Używki z pierwszych lat produkcji mozna już chyba kupić do 40tyś zł? 1997 TDCi (140KM) ściga jak złoto Ja żadnych problemów z nim nie mam. Jest to drugie Mondeo jakim jeżdżę i jestem zadowolony Poprzednio jeździłem dwoma różnymi avensisami i różnie to bywało 0 Pozdrawiam, Wojtek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek 3 #6858 Napisano 12 Stycznia 2012 Koleżanka ma Mondeo, jakiś 2002-2004 rocznik, 2.0TDCi. I jam jest pan, który ją wywiódł z ASO, domu finansowej niedoli. Dzięki temu zamiast kupować nowe ma regenerowane wtryski i sprężarkę (taką co się nie da regenerować, bo ma zmienna geometrię ). Teraz przyszła kryska na dwumas i sprzęgło. Sam nie wiem namawiać ją by założyła dwumas (zmiennik, chyba LUK) czy tez zasugerować zestaw Valeo z jednomasowym kołem zamachowym i dopasowanym do tego (pod względem tłumienia drgań skrętnych) sprzęgłem? Robił ktoś taka konwersję? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Forfiter 0 #6859 Napisano 12 Stycznia 2012 Koleżanka ma Mondeo, jakiś 2002-2004 rocznik, 2.0TDCi. I jam jest pan, który ją wywiódł z ASO, domu finansowej niedoli. Dzięki temu zamiast kupować nowe ma regenerowane wtryski i sprężarkę (taką co się nie da regenerować, bo ma zmienna geometrię ). Teraz przyszła kryska na dwumas i sprzęgło. Sam nie wiem namawiać ją by założyła dwumas (zmiennik, chyba LUK) czy tez zasugerować zestaw Valeo z jednomasowym kołem zamachowym i dopasowanym do tego (pod względem tłumienia drgań skrętnych) sprzęgłem? Robił ktoś taka konwersję? No ja to z ASO już dawno temu wywędrowałem, niestety Ford oszczędza na jakości montażu, tych wszystkich testach i kontrolach co później się odbija na cenach robocizny, bo ceny części nawet motorcraft są do zaakceptowania. Ja mam założony zamiennik LUK właśnie 50 tys. i jeździ... Nie wiem co ford montował do tego silnika (skrzynia "6") jako oryginał ale LUK ciężej chodzi dla mnie znaczenia nie ma ale może dla kobiety będzie to uciążliwe? Może taka zmiana ma sens jak jest spora różnica w cenie...? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek 3 #6860 Napisano 12 Stycznia 2012 Majster mówi, że wszystkie części i robocizna powinny się zamknąć poniżej 2tyś (w tym chyba wysprzęglik) i ponoć starczy na zawsze. Znaczy tylko sprzęgło się będzie zużywać (ale, sprawdzone, sprzęgło się świetnie i tanio regeneruje).Chodzą słuchy, że taki zestaw ze sztywnym kołem ostrzej "bierze" i niektórzy twierdzą, że trochę telepie samochodem na niskich, ale innym nic nie telepie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bert69 279 #6861 Napisano 12 Stycznia 2012 He, he ......... Niezły offtop się zrobił 0 Pozdrawiam, Wojtek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prono 0 #6862 Napisano 13 Stycznia 2012 No to wracając do tematu, zaprezentuję moje ekonomiczne wozidełko:Honda Civic '98 1.6 160PS.Tak wygląda:A tak jeździ: Tzn teraz lepiej jeździ bo to stary film, sprzed ponad 2 lat Autko ma swoje lata ale jak na prawdziwego Japończyka przystało, jest praktycznie bezawaryjne.Zainwestowałem w tuning już wartość samochodu...ale co zrobić... takie hobby 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro1982 0 #6863 Napisano 13 Stycznia 2012 A ci co zamiast aut mają motungi też mogą sie pochwalić? Wysłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ricardo216 104 #6864 Napisano 13 Stycznia 2012 (edytowane) Jak schodzimy na temat, to u mnie ostatnio jedynym używanym pojazdem jest żona jeździ octavką, oprócz tego mam jeszcze auto którym jeździłem kupę czasu czyli pełnoletni peugeocik i tyle. Aaa i na lato suzuki srad- na razie stoi bidulka opuszczona A ci co zamiast aut mają motungi też mogą sie pochwalić?pewnie, że tak Edytowane 13 Stycznia 2012 przez ricardo216 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #6865 Napisano 13 Stycznia 2012 (edytowane) No to wracając do tematu, zaprezentuję moje ekonomiczne wozidełko:Honda Civic '98 1.6 160PS.Tak wygląda: A tak jeździ:Tzn teraz lepiej jeździ bo to stary film, sprzed ponad 2 lat Autko ma swoje lata ale jak na prawdziwego Japończyka przystało, jest praktycznie bezawaryjne.Zainwestowałem w tuning już wartość samochodu...ale co zrobić... takie hobby Edytowane 13 Stycznia 2012 przez Lawnowerman 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frytejro 3 #6866 Napisano 14 Stycznia 2012 A tak jeździ: Tzn teraz lepiej jeździ bo to stary film, sprzed ponad 2 lat Autko ma swoje lata ale jak na prawdziwego Japończyka przystało, jest praktycznie bezawaryjne.Zainwestowałem w tuning już wartość samochodu...ale co zrobić... takie hobby Eeee przecie to BMW to nie bylo M3 tylko zwykle e30.. ta honda powinna go zjesc na starcie, a nie przegrac.. cos tu nie gra w tym filmiku albo któryms silniku 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
knofel 0 #6867 Napisano 15 Stycznia 2012 Ford Sierra 1989r2.0 OHC na Weber'ze 23 latka a bije nowe samochody na głowe IMO. Rozglądam się w sumie teraz nad kombiaczkiem i podoba mi się bardzo Volvo 850 /V70. Duży kufer ma :3 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #6868 Napisano 15 Stycznia 2012 Eeee przecie to BMW to nie bylo M3 tylko zwykle e30.. ta honda powinna go zjesc na starcie, a nie przegrac.. cos tu nie gra w tym filmiku albo któryms silniku Zależy co było pod maską BMW. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prono 0 #6869 Napisano 15 Stycznia 2012 Coś tam nie gra w obu tych silniczkach, bo oba są mocniejsze niż seria, a dodatkowo BMW 2.8 było totalną wydmuszką, ja tylko wywaliłem tylną kanapę. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #6870 Napisano 15 Stycznia 2012 Coś tam nie gra w obu tych silniczkach, bo oba są mocniejsze niż seria, a dodatkowo BMW 2.8 było totalną wydmuszką, ja tylko wywaliłem tylną kanapę. A masz rację, nie spojrzałem na tytuł filmu.BMW powinno "zjeść" Hondę , chyba, że było uszkodzone 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
primabaleron 1175 #6871 Napisano 15 Stycznia 2012 (edytowane) Vintage nr 1 Edytowane 15 Stycznia 2012 przez primabaleron 0 https://www.instagram.com/primabaleron/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eye_lip 24305 #6872 Napisano 15 Stycznia 2012 Vintage nr 1 To byłby prawie koniec. Dobrze, że stary mojego kumpla, prócz kilku 107 ma to bo bym się nie pozbierał: fotka z sieci: 0 Instagram.com/horlobby.watches Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maks 3 10 #6873 Napisano 16 Stycznia 2012 Miodzio... 0 Robert Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spartan 0 #6874 Napisano 16 Stycznia 2012 Fabia ma zawieszenie i dobre i złe.Dobre bo faktycznie jak na tak wysoką budę jezdzi jak przyklejona ( oczywiscie mowimy tutaj o porownaniach w tym segmencie), ale komfortu to to zawieszenie nie ma za grosz. tZn duze lagodne nierownosci pokonuje fajnie ale takie małe i ostre jakich w polsce najwiecej to jedna wielka orkiestra w srodku i trzepawka. wystarczy sie przejechac po kostce ( nie poniemieckiej) aby tego doswiadczyc. Kolego, ty masz/miales te wszystkie samochodzy, ze tak "znawczo" sie o nich wypowiadasz? Czytam ten temat i masz cos do powiedzenia o wiekszosci tu przedstawianych aut. Tak sie sklada, ze moja dziewczyna jezdzi juz druga Fabia. Pierwsza rocznik 2003, diesel 1.9sdi, niestety auto zostalo skasowane przez idiote na drodze (spowodowal karambol, na szczescie nikomu nic sie nie stalo), obecnie rocznik 2007, benzyna 1.4. Helka ma problemy z kregoslupem i wybrala ponownie Fabie wlasnie ze wzgledu na zawieszenie. Wczesniej miala 206 i krótka przejazdzka do pracy konczyla sie bolem plecow, Fabia zrobilismy 4tys km w wakacje i fakt, musialy byc regularne krotkie postoje, ale komfort jazdy i fotele ceni sobie ponad wszystko inne. 0 A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości?! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maks 3 10 #6875 Napisano 16 Stycznia 2012 Rownież mam Fabię. Co do foteli, zgadzam się moim zdaniem są dość(powiedziałbym nawet że bardzo...) wygodne.Również mam kłopoty z kręgosłupem. Co do zawieszenia,również nie mam większych zastrzeżeń.Może jedynie to,że czasem mam wrażenie,że każde koło ma niejako "inne ustawienie". Nie bardzo wiem jak to nazwać to coś jakby każde koło żyło innym życiem,szczególnie po nierówności. Jednocześnie nie ma przy tym jakiegoś przesuwania osi po zakrętach.(jazda dynamiczna) 0 Robert Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach