Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Opinia o wyglądzie mniej mnie obchodzi, bo o tym decyduje gust.

Bardziej mnie interesuję wszelkie opinie o tych silnikach, czy już ktoś coś wie?...


Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opinia o wyglądzie mniej mnie obchodzi, bo o tym decyduje gust.

Bardziej mnie interesuję wszelkie opinie o tych silnikach, czy już ktoś coś wie?...

o nowej wersji silnika 1.4 TDI poczytasz tutaj:

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/silniki/696820,Audi-i-Volkswagen-wprawadzaja-nowy-silnik-Diesla-14-TDI.html

na temat awaryjności cieżko wróżyć, ale po tym co prezentowała sobą starsza wersja tego silnika nie spodziewałbym się rewelacji.

 

1.2 TSI - sporo opinii znajdziesz w necie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość romseyman

Hmm, nie chcę nikogo urazić, ale zawsze zastanawia mnie co skłania ludzi do tuningu swoich samochodów.

W końcu nad samochodem pracował sztab inżynierów, projektantów którzy znają się na rzeczy chyba lepiej niż pasjonaci tuningu? :)

Przepraszam ale nie rozumiałem nigdy zjawiska i zawsze uważałem, że psuje to wygląd auta a i często naraża na śmieszność :)

Wcale Ci sie nie dziwie. To co w widac na ulicach to w 99% nie jest zaden tuning tylko wymiana felg, pokolorowanie zaciskow hamulcowych, oklejanie szyb, dokrecanie spojlerkow nie majacych nic wspolnego ze spoilerami, montaz niby-filtrow ,obowiazkowo wstawianie rury kanalizacyjnej zamiast wydechowej :D  itp. Takie samochodowe disco polo. Prawdziwy profesjonalny tuning jest  kosztowny - ''to nie sa panie tanie rzeczy'' cytujac Ferdka  :P  a zmiany obejmuja niemal wszystko poczawszy od zawieszenia, silnika, elektroniki i nadwozia. Tym sie zajmuja profesjonalne firmy i czesto, zeby to dostrzec to trzeba sie dobrze przyjzec bo nie chodzi o to, by rzucac sie w oczy  ;)

Edytowane przez romseyman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o nowej wersji silnika 1.4 TDI poczytasz tutaj:

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/silniki/696820,Audi-i-Volkswagen-wprawadzaja-nowy-silnik-Diesla-14-TDI.html

na temat awaryjności cieżko wróżyć, ale po tym co prezentowała sobą starsza wersja tego silnika nie spodziewałbym się rewelacji.

 

1.2 TSI - sporo opinii znajdziesz w necie.

 

Ja kilka lat temu miałem Fabię 1,4 tdi służbowo. Świetne auto. Nigdy nie zepsuło się a paliło dosłownie kropelkę. Co prawda wygody nie było za wiele, ale silnik dobry. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Angelo

Widze ze przyzepiliscie sie mojego bylego autka  ;)

niemial wspawanej rury z rynny lub innych udziwnien... to byltypowy german style...

to ze ktos oddaje swoje samochody do profesjonalnej firmy... bo poprostuma duzo kasy...

ten somochod byl pomalowany w renomowanej firmie mial dobrej firmy gwint i kilka innych dodatkow felgi itd...

nie aspirowal by byc rakieta ale zdecydowalem sie go kupic gdy mialem 19 lat bo emocje wziely gore...

poziej mialem serie 7 i nawet M...

niejestem entuzjasta wspawywania rynny ale drobne mody czemu nie... takie ktore nie pogorsza prowadzenia lub osiagow...

sportowe zawieszenie bardzo dobrze sie sparawowalo na niemieckich drogach... na Polskich juz troche gorzej  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcale Ci sie nie dziwie. To co w widac na ulicach to w 99% nie jest zaden tuning tylko wymiana felg, pokolorowanie zaciskow hamulcowych, oklejanie szyb, dokrecanie spojlerkow nie majacych nic wspolnego ze spoilerami, montaz niby-filtrow ,obowiazkowo wstawianie rury kanalizacyjnej zamiast wydechowej :D  itp. Takie samochodowe disco polo. Prawdziwy profesjonalny tuning jest  kosztowny - ''to nie sa panie tanie rzeczy'' cytujac Ferdka  :P

No nie są .. zgadza się , taki ekstremalny przykład : ceramiczny zestaw hamulcowy do Nissana GT-R coś koło 70 kpln :D Przy tej cenie 8 tłoczkowy zestaw hamulcowy MTM do mojej A5 za 22 kpln. wydaje się być okazją ;)

Edytowane przez Drake

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko.

Co myślicie o nowej Fabii,która ma wejść w przyszłym roku do sprzedaży? (np. 1,2tsi-110KM lub 1,4 TDI)?

Zależy jak jeździsz... Nowe diesle mają DPF, który bez wypalania co jakiś czas może stać się beczką bez dna, natomiast maaało palą ;) Z kolei benzyna z turbiną daje fajne osiągi i przyzwoite spalanie. Z wujkiem jechałem raz do Holandii Tiguanem 1,4 TSi 122km. Na autostradzie mu wcisnęliśmy (3 osoby, pełen bagażnik) to 185 poszedł. W Niemczech już spokojnie, bo ok 140-150 i spalanie wtedy ok 8-9 maks 10l/100km. Sprzed Osnabrucku dojechaliśmy do Poznania na jednym zbiorniku :) A Fabia jest lżejsza, tak więc może być nią fajna zabawa :)


Kacper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam DSa 4. Co prawda w analogicznym wypasie Citroen C4 byłby tańszy, przestronniejszy, dałoby się otworzyć szyby z tyłu i nie trzeba by się obawiać wybicia zębów podczas otwierania tylnych drzwi, ale na szczęście żona się dała przekonać, że takie pierdoły warto poświęcić dla satysfakcji posiadania auta ładnego :D W tej klasie z DSem to może się równać tylko Alfa Giulietta. Ale z zewnątrz, bo w środku - poza najwyższą wersją wyposażenia - to jednak trochę przaśna :wacko:  Może jeszcze Mazda 3, ale to jednak auto popularne, na dodatek taka mniejsza kopia Mazdy 6. A u mnie we wsi drugi DS to tylko w salonie stoi. No bo kto normalny będzie przepłacał tylko za to, żeby mieć samochód niepraktyczny, za to elegancki? Chyba tylko miłośnik zegarków B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już raz tu puszczałem, ale nie mogę sobie odmówić tej fotki z ostatniego zlotu :)

 

 15293874349_2f04f1de55_c.jpg

W111... z jakim motorem? 280?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka lat temu miałem Fabię 1,4 tdi służbowo. Świetne auto. Nigdy nie zepsuło się a paliło dosłownie kropelkę. Co prawda wygody nie było za wiele, ale silnik dobry. 

 

Mówisz o 1,4tdi R3 czy R4?


Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie nie do mnie, ale R4 1,4 TDI - taki silnik nie istnieje.

rozwijając swoja poprzednią myśl, o pierwszych 1.4 tdi można przeczytać takie powtarzające się opinie:

 

Pod względem niezawodności mały diesel wypada całkiem nieźle. Trzeba jednak uważać na rzadką, choć bardzo poważną i kosztowną w naprawie usterkę. Początkowo objawia się ona niższą kulturą pracy i zapalającą się kontrolką Check Engine. Przyczyną są zużyte pierścienie oporowe wału korbowego, przez co zaczyna się on zbyt mocno poruszać wzdłuż swojej osi, powodując m.in. błędne odczyty czujnika prędkości obrotowej. Według zaleceń producenta naprawa polega na wymianie „dołu silnika”. Demontaż układu korbowego (a w szczególności szlifowanie wału) jest ryzykowny ze względu na niebezpieczeństwo zakłócenia precyzyjnego wyrównoważenia fabrycznego. Może się więc zdarzyć, że Skoda Fabia 1.4 TDI trafiła do sprzedaży, bo właściciel dowiedział się o nadchodzących problemach. Żeby nie dać się oszukać, warto pojechać do serwisu i zlecić fachowcom sprawdzenie luzu osiowego wału korbowego – nie może przekraczać 0,37 mm. Niektóre silniki 1.4 TDI mogą mieć poważny problem Jednak, jak wcześniej pisaliśmy, usterka ta występuje na tyle rzadko, że nie ma powodu unikać Fabii z najmniejszym dieslem. Do końca 2005 r. (oznaczenie AMF) miał on bezawaryjną turbostrężarkę bez zmiennej geometrii – nowsze silniki 70 i 80 KM mają z nią czasem problemy.

 

Im nowsza i mocniejsza wersja tym raczej gorzej będzie pod względem trwałości, bo dochodzi DPF, piezoel. wtryskiwacze common rail 2000 bar (zamiast PD) i turbina ze zmienną geometrią i pewnie w mocniejszych wersjach dwumasa. Wszystko, żeby było EURO 6 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka lat temu miałem Fabię 1,4 tdi służbowo. Świetne auto. Nigdy nie zepsuło się a paliło dosłownie kropelkę. Co prawda wygody nie było za wiele, ale silnik dobry. 

Mnie jakoś określenie "dobry silnik" do 3 cylindrów nie bardzo konweniuje :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruszam w sobote cos obejrzec, w gre wchodza:astra h, vectra c, focus II, focus c-max i jeszcze toyota avensis II. Jak myslicie, ktory bedzie najbadziej ok?. Nadmienie, ze wszyskie w dieslu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daruj sobie avensis a zwłaszcza w dieslu, chyba że lubisz borykać się z poważnymi usterkami konstrukcyjnymi ich silników i gdy mówią do Ciebie w serwisie na Ty...

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowisz ze bym przybijal pione z mechanikiem ?;). Kurcze wlasnie slyszalem dobre opinie o silniku d4d.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem to tylko D4d w wersji 90KM były bezawaryjne, wszystkie mocniejsze modele delikatnie mówiąc  trochę słabo wypadały.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2,2 d4d i już musiałem robić kosztowną uszczelkę pod głowicą...

w nowej coś tam poprawili ale to niestety nie znaczy, że uwolnili silnik od tej wady całkowicie...

mało teraz nowych silników, które nie przysporzą problemów...

ja się jednak mocno zraziłem...(nie polecę i sam już nigdy nie kupię kolejnej toyoty)

poza tym (bardzo poważnym problemem) ciężko coś temu samochodowi zarzucić...

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruszam w sobote cos obejrzec, w gre wchodza:astra h, vectra c, focus II, focus c-max i jeszcze toyota avensis II. Jak myslicie, ktory bedzie najbadziej ok?. Nadmienie, ze wszyskie w dieslu.

pytanie w którym dieslu, bo w każdym z tych modeli była paleta diesli. np. w vectrze C były 2,0 DTI, 2,2 DTI, 1,9 8V, 1,9 16V, 3.0 CDTI i inne. Z dieslem 2.0 D4D w avensisie II uważaj - mają bardzo złe opinie, nawet tutaj na forum pojawiały się wpisy o problemach z tym silnikiem.

 

Na czym Ci najbardziej zależy? Na niskich kosztach eksploatacji? Czy na komforcie, na osiągach? Jak widzisz paleta jest ogromna.

 

Natanszy w ekslploatacji powinien być Astra H z silnikiem 1,9 CDTI 8V 120 KM, bez PDF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Burns, dzieki za rade oparta na fakcie. A jak z reszta aut ktore wymienilem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wilk, zalezy mi glownie na taniej eksploatacji i jak najswiezszym roczniku. Wydaje mi sie ze masz racje i astra h bedzie dobrym rozwiazaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka, że jak nie robisz 30/40tys rocznie to zakup diesla nie ma sensu,

co mi po tym, że taka kolubryna w trasie pali 5,5-6,2ropy, (ciągnie dwie paki, mieści pół pokoju i nie jest zawadzi drogą) 

naprawa kosztowała mnie 4,5k a w zakupie też był droższy,

poniesione koszty bardzo długo nie przeliczą mi się na wydane paliwo...

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.