Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Guest Angelo

chyba jednak jest taka wersja 500 w dwoch furtkach... plus jeszcze amg hammer

 

piekna sztuka

Edited by Angelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat sprzedałem własnemu ojcu, więc promocja musiała być ;)

 

No chyba że tak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie jest na forum kilka szybszych i lepiej wyposażonych bryk ale dla mnie ta jest najfajniesza :). Do czasu jak nie wymienię na nowszą generację ;)

 

qN0IQi.jpg

 

h8eQGs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terenówki to nigdy nie była "my cup of tea" ale dla tego konceptu Jeepa Trailhawk bym zrobił wyjątek.

Auto ma "to coś".

Ciekawe, czy zdecydują się kiedykolwiek na wdrożenie tego cuda do produkcji...

 

jeep-trailhawk-concept-side-motion-view.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem Volvo V70  1,6 HDI 2009r sprzedałem go jak miał 205tys km na liczniku..Poza wycięciem DPF nic przy nim nie robiłem.To fajny silnik i super ekonomiczny,choć w V70 lepiej spisuje się 2,0 HDI ze względu na większą moc

 

A najlepiej spisuje się 2.4 D5 :) W Volvo nie miałeś HDI, bo ten skrót odnosi się do silników Peugeota, ale TDCI, bo Volvo korzystało z silników 1.6 i 2.0 Forda. 

Ja jestem Volviarzem, bo zaczynałem od 440 z 1992 roku a teraz mam już czwarte z kolei i tak jak zazwyczaj jest z przywiązaniem do marki nie dam złego słowa powiedzieć :) Aktualnie jeżdżę S60 D5, ale w związku z tym, że drugie dziecko w drodze, to próbuję przekonać żonę do kombi. Pewnie skończy się na V70, albo XC70.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gorąco polecam XC70 - posiadam takowego jeszcze w starszej wersji 2007rocznik i jestem w nim zakochany. Bez zająknięcia obsłużył wyjazd w góry rodzinki 2+3. Ma tylko jeden feler - tydzień po tym jak go odebrałem dowiedzieliśmy się z koleżanką żoną że mamy czwarte dziecko w drodze hehe, a łosie nie mają zbyt dużego wyboru w autach o większej ilości miejsc niż 5szt - gdyby tak jakiegoś vana wykoncypowali to byłoby zacnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A najlepiej spisuje się 2.4 D5 :) W Volvo nie miałeś HDI, bo ten skrót odnosi się do silników Peugeota, ale TDCI, bo Volvo korzystało z silników 1.6 i 2.0 Forda. 

Ja jestem Volviarzem, bo zaczynałem od 440 z 1992 roku a teraz mam już czwarte z kolei i tak jak zazwyczaj jest z przywiązaniem do marki nie dam złego słowa powiedzieć :) Aktualnie jeżdżę S60 D5, ale w związku z tym, że drugie dziecko w drodze, to próbuję przekonać żonę do kombi. Pewnie skończy się na V70, albo XC70.

Skoro mianujesz się volviarzem, to powinieneś wiedzieć, że montowane w volvo silniki 1,6 i 2.0 HDI to te same silniki o których piszesz jako TDCI. W Volvo nosiły oznaczenie np. D4, D3, a wszystkie były wspólnymi konstrukcjami PSA i Forda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, czytam ten wątek co jakiś czas i widzę, że sporo tu osób z wartościową wiedzą. Chcę kupić samochód, więc zapytam was, co doradzicie.

 

Zacznę od tego, że moje auto musi się dobrze prowadzić. Lubię sztywne zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i poczucie "zespojenia" z autem. Musi mieć również kopa, aby wyprzedzanie było bezpieczne. Obecnie jeżdżę VW Scirocco 1,4 TSI. Niby tylko Volkswagen, ale to auto naprawdę super się prowadzi. Ma 8s do setki, a jadąc bez szaleństw spala 7l benzyny. Jednak rodzina się powiększa i poszukuję sedana/kombi klasy średniej, który będzie równie przyjemny w jeżdżeniu, co najmniej tak samo dynamiczny, a jednocześnie pomieści wszystkich i koszty paliwa i eksploatacji mnie nie zrujnują. Budżet: 50 tys. Szukam oczywiście używanego. Wszelkie klekoty odpadają. Tylko benzyna. Robię 10-12kkm rocznie i mam ciężką nogę. Aktualnie jednak mam pracę niemal pod domem, jeśli bym zmienił, roczny przebieg może wzrosnąć, a auto kupuję na co najmniej kilka lat. Dobrze, jeśli dałoby się przerobić na gaz, bo przy zużyciu rzędu 12 litrów/100km koszty paliwa są już znaczne.

Faworyt:

BMW e90 330i z M-pakietem (może być bez, zmienię z czasem sprężyny i amortyzatory na te z M-pakietu). I tu pojawia się problem. Tych aut na sprzedaż jest jak na lekarstwo. Zwłaszcza z przebiegiem w miarę rozsądnym. Wersje sprzed liftu mają wtrysk wielopunktowy i można przerobić na LPG, wersje z wtryskiem bezpośrednim (po lifcie) ponoć mniej palą, ale nie ma mowy o LPG. Jeśli po lifcie, może być 325i (ten sam silnik, tylko mniej KM). Do BMW sedan łatwo przypiąć bagażnik dachowy, ma mocowania w standardzie. Nie wiem, jak było ze skrzyniami biegów, ale jeśli automat, to tylko niezamulający, choć najlepiej manual. Albo kupić 320i i cierpieć niedostatek mocy. Chociaż jeśli z manualem i pełnym M-pakietem, to i tak będzie fajnie.

 

Alternatywa 1.

Honda Accord VIII Type-S - tylko z manualem, bo automat tragiczny. Zaleta: można przerobić na gaz. Minus: ponoć ciasny ten samochód z tyłu, nie miałem okazji sprawdzić. Problem: jest ich mało i bardzo trzymają cenę. Dobrze, że wolnossący, jak BMW.

 

Alternatywa 2.

Mondeo MK4 SCTI (203/240 KM) lub 2.5 T. Te pierwsze brak możliwości ewentualnego przerobienia na gaz, ten drugi zwykle z dużym przebiegiem i lubi wypić. Niestety każda z 3 wersji ma turbo.

 

Alternatywa 3.

Lexus IS 250 F-Sport - totalny niemal brak tych aut na rynku wtórnym. Jak się trafi, to daleko poza budżetem. Jeśli nie ma możliwości montażu bagażnika dachowego to odpada, bo kufer ma tragicznie mały. I w środku też ciasno...

 

Odrzucone:

Insignia (2.8 V6 oraz 2.0 220 KM) - auto z kiepskimi opiniami, paliwożerne przy osiągach gorszych niż konkurencja,

Merc. C300 - bez przerobienia na gaz koszty paliwa byłby za duże, nie mam przekonania do tego auta, znajomy miał, ciągle coś się psuło,

Audi A4/A5 2.0 TFSI - do 2011 piją nawet litr oleju na 1000 km!, po 2011 wykraczają poza budżet

 

 

Co sądzicie o tych autach? Macie jakieś inne pomysły? Accordy ponoć już nie to co kiedyś, Mondeo ma tyle przeciwników co zwolenników, Lexus niespotykany, a BMW dobry egzemplarz ciężko ustrzelić. Cytując słynny kabaret: jak żyć? :D

 

Po miesiącu czasu muszę stwierdzić, że konieczne jest rozszerzenie zakresu. Biorę pod uwagę również diesle... których jest 5 razy więcej na sprzedaż niż benzyniaków. Kupiłbym focusa 1.6 EcoBoost 182 KM KOMBI, jednak wszedł na rynek niedawno, stąd nie znajdę w moim budżecie.

 

 

Zastanawia mnie, który diesel były w miarę niezawodny. Mam przekonanie do Hondy Accord 2.2 180 KM 380 NM, jednak używki są paskudnie drogie. Do Hondy bez problemu wrzucę amortyzatory i sprężyny z wersji TYPE-S.

 

BMW 320D choć kusi strasznie (kapitalne zawieszenie z m-pakietu) jest paskudnie awaryjne (z tego co czytam na forach BMW).

Edited by tomekr89

Lubię divery, nie lubię chronografów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy wasze Hondy Accord są takie same jak u nas, ja bym się nie zastanawiał i gdybym stał przed takim wyborem szukał bym Accorda. Może więcej zapłacisz na początku ale też za więcej sprzedaż po jakimś tam czasie. Kwestia tez tego że jeżeli nie masz jakiegoś strasznego pecha to najprawdopodobniej kupisz samochód który nie będzie sprawiał ci problemów. 


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

BMW 320D choć kusi strasznie (kapitalne zawieszenie z m-pakietu) jest paskudnie awaryjne (z tego co czytam na forach BMW).

Przejedz się z m-pakietem w Polsce i zmienisz zdanie - to się nie nadaje do jeżdżenia po Polsce. Gdy ja miałem e90 w standardzie mój brat wybrał m pakiet. Tym się nie da jeździc. Ciagle je ma - chyba coś około 100kkm. Miał wymienione ostatnio amortyzatory - 2500 eur.


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejedz się z m-pakietem w Polsce i zmienisz zdanie - to się nie nadaje do jeżdżenia po Polsce. Gdy ja miałem e90 w standardzie mój brat wybrał m pakiet. Tym się nie da jeździc. Ciagle je ma - chyba coś około 100kkm. Miał wymienione ostatnio amortyzatory - 2500 eur.

 

No właśnie pojeździłem M-pakietem w Polsce i od tamtej pory KONIECZNIE chcę w aucie takie zawieszenie. Inne auta przy nim wydają się pływać po drodze, a nie jechać. Amortyzatory można wymienić kupując je nie z logiem BMW tylko bezpośrednio od Bilstein - 1100zł sztuka. Sachs 100zł taniej. Już wszystko przeliczałem :D

 

PS - z jakim silnikiem miałeś? Ile kkm przejeździłeś i dlaczego sprzedałeś? Jak było z usterkowością?

Edited by tomekr89

Lubię divery, nie lubię chronografów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejechałem 60kkm . Sprzedałem bo miała 3 lata i nie kupiłem F30 bo odstaje lata świetlne od C-klasy. To była 318i. Jedyna rzeczą która zepsuła się w moich BMW to była pompa spryskiwacza- padła miesiąc po okresie gwarancji. Jeździłem E90 zm-pakietem po Polsce - to auto nie nadaje się do jeżdżenia w Polsce.


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale o co chodzi z tym zawieszeniem M-Pak? 4 ostatnie Beemki miałem z tym zawieszeniem bo wkurza mnie szorowanie lusterkami po asfalcie....


(00)[][](00)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

BMW 320D choć kusi strasznie (kapitalne zawieszenie z m-pakietu) jest paskudnie awaryjne (z tego co czytam na forach BMW).

 

Jeśli diesel w E90 to zdecydowanie sugerowałbym silnik M57 z manualem, czyli 3.0 diesel z oznaczeniem 325d po lifcie lub 325d, 330d sprzed liftu. Ma najlepsze opinie, ale jest też drogi w zakupie. Jak np znajdziesz 320 ładną za 40 tyś, to za taką samą 325 zapłacisz 55-60 tyś. Niestety im nowsze diesle BMW tym gorsze pod względem awaryjności i kosztów obsługi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie jest na forum kilka szybszych i lepiej wyposażonych bryk ale dla mnie ta jest najfajniesza :). Do czasu jak nie wymienię na nowszą generację ;)

 

qN0IQi.jpg

 

h8eQGs.jpg

tez mam taka ale w kombi i 2.3 bezn:)


PAM 005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli diesel w E90 to zdecydowanie sugerowałbym silnik M57 z manualem, czyli 3.0 diesel z oznaczeniem 325d po lifcie lub 325d, 330d sprzed liftu. Ma najlepsze opinie, ale jest też drogi w zakupie. Jak np znajdziesz 320 ładną za 40 tyś, to za taką samą 325 zapłacisz 55-60 tyś. Niestety im nowsze diesle BMW tym gorsze pod względem awaryjności i kosztów obsługi.

Chcąc auto max 5 letnie mam takie opcje z M57:

post-6081-0-31820000-1413791614_thumb.jpg

Edited by tomekr89

Lubię divery, nie lubię chronografów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obydwa mają dobrą opinię.

Ale trapią je typowe wady rzędowych dieslowskich szóstek czyli pękający kolektor wydechowy i klapki w kolektorze ssącym brudzące się od EGR.

Szczególnie trzeba uważać na to drugie, bo w porę niezauważona uszkodzona klapka może się urwać i wpaść do turbo, a wtedy naprawa to spory wydatek.

Miałem w 525d wymieniane obydwa kolektory, w wypadku ssącego na szczęście przed całkowitym rozpadem...

 

Ale generalnie to znacznie lepsze jednostki niż 2-litrowy diesel, nie ma przynajmniej problemów z rozrządem i wtryskami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcąc auto max 5 letnie mam takie opcje z M57:

myslałem, ze chcesz bmw 3, o którym wcześniej pisałeś. Oczywiście tam też był M57 montowany. Jeśli ma mieć do 5 lat, to zostaje ostatni wypust E90 z 2009 roku z oznaczeniem 325d o mocy 197 KM - taki jak np te, w 2010 wchodził N57 o mocy 204 KM:

http://otomoto.pl/bmw-325-d-197km-navi-xenon-C33561836.html

http://allegro.pl/bmw-330d-panorama-skory-bi-xenon-navi-m-pakiet-i4715190353.html

 

ładna sztuka:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-325d-dpf-touring-8-fach-bereift-auf-alufelgen-vilsheim/200757921.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=146&maxPowerAsArray=KW&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&maxFirstRegistrationDate=2009-12-31&transmissions=MANUAL_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&adLimitation=ONLY_FSBO_ADS&maxMileage=150000&categories=EstateCar&noec=1

 

w Niemczech, 2009 rok, w manualu, od osoby prywatnej, z przebiegiem do 150 000 km, w bdb stanie, bezwypadkowe  zaczynają sie od ok 16 000 euro. 

 

Jak widać te 3-ki są drogie, za ok 60 000 można z tym silnikiem brać już rok starszą 5-kę np:

http://allegro.pl/bmw-3-0d-xdrive-serwis-bezwypadkowy-pamiec-navi-tv-i4710740559.html

Edited by StaryWilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez mam taka ale w kombi i 2.3 bezn:)

Musi fajnie śmigać z tym silnikiem. Powoli zaczynam przeglądać ogłoszenia z dwulitrowymi benzynami w kombi II generacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslałem, ze chcesz bmw 3, o którym wcześniej pisałeś. Oczywiście tam też był M57 montowany. Jeśli ma mieć do 5 lat, to zostaje ostatni wypust E90 z 2009 roku z oznaczeniem 325d o mocy 197 KM - taki jak np te, w 2010 wchodził N57 o mocy 204 KM:

http://otomoto.pl/bmw-325-d-197km-navi-xenon-C33561836.html

http://allegro.pl/bmw-330d-panorama-skory-bi-xenon-navi-m-pakiet-i4715190353.html

 

ładna sztuka:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-325d-dpf-touring-8-fach-bereift-auf-alufelgen-vilsheim/200757921.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=146&maxPowerAsArray=KW&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&maxFirstRegistrationDate=2009-12-31&transmissions=MANUAL_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&adLimitation=ONLY_FSBO_ADS&maxMileage=150000&categories=EstateCar&noec=1

 

w Niemczech, 2009 rok, w manualu, od osoby prywatnej, z przebiegiem do 150 000 km, w bdb stanie, bezwypadkowe  zaczynają sie od ok 16 000 euro. 

 

Jak widać te 3-ki są drogie, za ok 60 000 można z tym silnikiem brać już rok starszą 5-kę np:

http://allegro.pl/bmw-3-0d-xdrive-serwis-bezwypadkowy-pamiec-navi-tv-i4710740559.html

 

Co to trójki to tylko powiem, że bagażnik jest niewielki jak na kombi. Znajomy mnie kiedyś podwoził to mój psiak musiał jechać na leżąco (owczarek belgijski) Za wysoko ma podłogę. No i jazda w dwie osoby na tylnej kanapie ma jeszcze sens, bo trzy osoby tam się nie zmieszczą. Ogólnie trzeba się nastawić na mało miejsca. Poza tym samochód w miare fajny, przynajmniej moim saabowskim zdaniem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj w Munich załatwiałem taka nalepek eco (na wjazd do centrum). Na wystawie stał GL350 - 106 000 eur. Prawa lampa ma szczelina pomiędzy klapa około 6 mm, lewa od 6mm do 15mm. Nie mogłem się napatrzec na takie brakorobstwo za 106keur...


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj w Munich załatwiałem taka nalepek eco (na wjazd do centrum). Na wystawie stał GL350 - 106 000 eur. Prawa lampa ma szczelina pomiędzy klapa około 6 mm, lewa od 6mm do 15mm. Nie mogłem się napatrzec na takie brakorobstwo za 106keur...

 

Lepiej nie podchodź do żadnej Alfy ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kilka andegdot dotyczących Alfy 147

ładne , zadbane auto , fajnie wyposażone , skóra :

sterownie fotelami nie działało jak i kilka innych elekrtonicznych gadżetów

w aucie było czuć wilgoć

na 1000 km , trzeba dolać 100 ml oleju

korek wlewu tak się zassał , że kolega na wyjeździe dolewał olej przez bagnet

przy 90 kkm , padł rozrząd , oczywiście daleko od domu w Niemczech

zapakowałem na lawetę starą Toyotę na podmianę

Alfa wróciła na lawecie i została postawiona w garażu

po jakimś czasie , koleg przyjechał - cała tapicerka zapleśniała , kilkucentymetrowy dywan pleśni

 

Auto zostało naprawione i pewnie cieszy nowego właściciela ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.