Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam ten wątek [na autach się nie znam] i dochodzę do wniosku że z tymi nowymi samochodami jest podobnie jak z nowymi zegarkami -pare silników pod róznymi nazwami marek i jak nie zapłacisz milion to SG....... ;)  :) na serwis :D

Znaczy im technologia lepsza tym bardziej awaryjne gnioty produkują..... :) -i nauczyłem się ;) ,w "pewnym segmencie" :P


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2,2 d4d i już musiałem robić kosztowną uszczelkę pod głowicą...

w nowej coś tam poprawili ale to niestety nie znaczy, że uwolnili silnik od tej wady całkowicie...

mało teraz nowych silników, które nie przysporzą problemów...

ja się jednak mocno zraziłem...(nie polecę i sam już nigdy nie kupię kolejnej toyoty)

poza tym (bardzo poważnym problemem) ciężko coś temu samochodowi zarzucić...

Jaką moc ma ten silnik ? 

Kolega ma corolle z D4D 116KM, mimo moich rad by kupił benzynę to poszedł w diesla, mimo że do pracy ma 5 km. 

Kupił ją może w lutym, kurde, turbo padło, później uszczelka pod głowicą ... koszmar 

Edytowane przez KURNAJANEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten wątek [na autach się nie znam] i dochodzę do wniosku że z tymi nowymi samochodami jest podobnie jak z nowymi zegarkami -pare silników pod róznymi nazwami marek i jak nie zapłacisz milion to SG....... ;)  :) na serwis :D

Znaczy im technologia lepsza tym bardziej awaryjne gnioty produkują..... :) -i nauczyłem się ;) ,w "pewnym segmencie" :P

 

przez to tak wielu ludzi szuka już starych odpicowanych aut - Vintage :)

każdy kowal to naprawi a samochód pojedzie na byle czym...

 

Ostatnio usłyszałem od znajomego "Miałem Syrenę - jechałem 5h nad morze, teraz mam Audi i też jadę 5h w to samo miejsce" - wypowiedział to wracając z serwisu, gdzie chyba mało nie zostawił...

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaką moc ma ten silnik ? 

Kolega ma corolle z D4D 116KM, mimo moich rad by kupił benzynę to poszedł w diesla, mimo że do pracy ma 5 km. 

Kupił ją może w lutym, kurde, turbo padło, później uszczelka pod głowicą ... koszmar 

Jak widać, nie są to informacje wyssane z palca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Toyocie D4D są bardzo awaryjne. Tak jak pisali koledzy. uszczelka pod głowicą, zacierające się wałki itp.

Z dieseli bardzo dobre są JTD (Fiat, Alfa) i CDTI (Opel - to ten sam silnik co JTD). Opel brał je od Fiata.

Zmieniając temat moja żona stała sie wczoraj właścicielką pięknej niebieściutkiej Fiesty 2010 r. w benzynce na pełnym bajerze.

Ma super niebieski środek (deska, boczki). Nawet w Fordzie stwierdzili, że rzadka sztuka :)

Najlepsze jest to, że taki mały silniczek 1,25 i frajda z jezdy że hej. bardzo przyjemne auto. Dzisiaj popołudniu jej zabieram i jade na małą przejażdżkę :)

Wczoraj wracając w nocy autostradą leciała 150, aż miło. Czasami musiałem pociskać mocniej moim autem, żeby ją dogonić :), a mocy mało nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kobiety z reguły nie wiedzą co to półgaz. Jest tylko podłoga. Przed pasami też lepiej dodać gazu bo jak tu znaleźć hamulec. Najbardziej boli mnie ta głupota gdy przechodzę z dziećmi lub wózkiem. Wyciągnąłbym taką małpę i wyrwał wszystkie kłaki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka, że jak nie robisz 30/40tys rocznie to zakup diesla nie ma sensu,

co mi po tym, że taka kolubryna w trasie pali 5,5-6,2ropy, (ciągnie dwie paki, mieści pół pokoju i nie jest zawadzi drogą) 

naprawa kosztowała mnie 4,5k a w zakupie też był droższy,

poniesione koszty bardzo długo nie przeliczą mi się na wydane paliwo...

Łatwo można policzyć samo paliwo. Różnica 2 l/ 100 km spalania na korzyść diesla względem benzyny o podobnych osiągach oznacza realną oszczędność 20 litrów na 1000 km, czyli ok 105 zł. Przy przebiegu 20 000 rocznie na paliwie mamy na kupkę ok 2100 zł, przy przebiegu 40 000 rocznie odpowiednio 4200 zł na kupkę. Jeśli kupi polecanego diesla (typu 1,9 TDI 105 KM, czy 1,9 JTD 120 KM 8V) z bardzo dobrym zaopatrzeniem w części, przy braku szczęścia i wyjątkowym pechu, po przjechaniu 80 000 km (np w 4 lata lub w 2 tyle zrobi) ma 8400 zł na kupce. Ile z tego wyda na remonty osprzętu? Koszt regeneracji 4 wtryskiwaczy w tych silnikach nie przekroczy 2000 zł, regeneracja turbiny 1000 zł, te silniki można kupić bez filtra cząstek, wiec odpada, dwumasa ok 2000 zł. Zostaje jeszcze 3400 zł oszczędności, przy założeniu, że w benzynie nic się nie zepsuje przy silniku przez te 80 000 km. Przy odrobinie szczęścia zaoszczędzi 5000 zł i więcej. Najważniejsze jest trafić dobrą sztukę z potężnego gąszczu gniotów i dobrze rozeznać konkretne wersje, chociażby w odniesieniu do DPF-a, ktoś nie sprawdzi, kupi z DPF, nic nie zyska, a tylko straci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łatwo można policzyć samo paliwo. Różnica 2 l/ 100 km spalania na korzyść diesla względem benzyny o podobnych osiągach oznacza realną oszczędność 20 litrów na 1000 km, czyli ok 105 zł. Przy przebiegu 20 000 rocznie na paliwie mamy na kupkę ok 2100 zł, przy przebiegu 40 000 rocznie odpowiednio 4200 zł na kupkę. Jeśli kupi polecanego diesla (typu 1,9 TDI 105 KM, czy 1,9 JTD 120 KM 8V) z bardzo dobrym zaopatrzeniem w części, przy braku szczęścia i wyjątkowym pechu, po przjechaniu 80 000 km (np w 4 lata lub w 2 tyle zrobi) ma 8400 zł na kupce. Ile z tego wyda na remonty osprzętu? Koszt regeneracji 4 wtryskiwaczy w tych silnikach nie przekroczy 2000 zł, regeneracja turbiny 1000 zł, te silniki można kupić bez filtra cząstek, wiec odpada, dwumasa ok 2000 zł. Zostaje jeszcze 3400 zł oszczędności, przy założeniu, że w benzynie nic się nie zepsuje przy silniku przez te 80 000 km. Przy odrobinie szczęścia zaoszczędzi 5000 zł i więcej. Najważniejsze jest trafić dobrą sztukę z potężnego gąszczu gniotów i dobrze rozeznać konkretne wersje, chociażby w odniesieniu do DPF-a, ktoś nie sprawdzi, kupi z DPF, nic nie zyska, a tylko straci.

 

Można trochę zaoszczędzić.

Kwestia ile więcej zapłaci się za diesla.

 

Niższe koszty będą przy gazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

avensis waży 1,5 tony 2,2D 150KM pali w trasie 6l

w mieście w zależności od ilości świateł

 

wersja 170km w trasie bierze już 8,8l

 

benzyna min 9l a często i 12l 

 

podsumowując: 2l różnicy między dieslem a benzyną, przy w tym samym samochodzie i przy utrzymaniu tych samych osiągów, to niestety pobożne życzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

avensis waży 1,5 tony 2,2D 150KM pali w trasie 6l

w mieście w zależności od ilości świateł

 

wersja 170km w trasie bierze już 8,8l

 

benzyna min 9l a często i 12l 

 

podsumowując: 2l różnicy między dieslem a benzyną, przy w tym samym samochodzie i przy utrzymaniu tych samych osiągów, to niestety pobożne życzenia!

tym większa korzyść diesla...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Zawsze diesel będzie bardziej ekonomiczny choć byś miał do pracy nawet te 5-6 km. Przecież nie tylko do pracy się jeździ? Ja naprawdę to odczułem mająca passata 1.8T, który palił przy delikatnej nodze 11l. Do praco oki, blisko ale już na zakupy większe czy np cotygodniowe wyjazdy na działkę do znajomych to już milo nie jest. A co myślicie, że benzyny nie mają np koła dwumasowego, czy wadliwych wtrysków??. Wszystko może paść zarówno w PB jak i ON.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diesla zabijają, krótkie przebiegi czyli zimny silnik - właśnie te 5/6 kilometrowe.

jak mieszkasz pod miastem dojeżdżasz do pracy i kulasz się 15-30km to OK.

sorry, ale przy 5km zaleca się spacer lub rower...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Zawsze diesel będzie bardziej ekonomiczny choć byś miał do pracy nawet te 5-6 km. Przecież nie tylko do pracy się jeździ? Ja naprawdę to odczułem mająca passata 1.8T, który palił przy delikatnej nodze 11l. Do praco oki, blisko ale już na zakupy większe czy np cotygodniowe wyjazdy na działkę do znajomych to już milo nie jest. A co myślicie, że benzyny nie mają np koła dwumasowego, czy wadliwych wtrysków??. Wszystko może paść zarówno w PB jak i ON.

generalnie są udane diesle i udane benzyny, podobnie wyjątkowo awaryjne diesle i wyjątkowo awaryjne benzyny. Są silniki dobrze opatrzone w tanie części i te słabo opatrzone w drogie części. Dlatego zaprzeczam tezie, że diesel zawsze będzie bardziej ekonomiczny (rozpatrując spalanie i wszystkie inne koszty eksploatacji).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diesla zabijają, krótkie przebiegi czyli zimny silnik - właśnie te 5/6 kilometrowe.

jak mieszkasz pod miastem dojeżdżasz do pracy i kulasz się 15-30km to OK.

sorry, ale przy 5km zaleca się spacer lub rower...

I tu też się nie zgodzę. Jeździłem dieslem blisko 4 lata właśnie takie odcinki i nic się nie wydarzyło. Zależy na jakiego disesla i na jaką benzynę się trafi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego lotek, jeśli jesteś przyzwyczajony do wielkości Passata, to pozostałbym przy niej. Pytałeś się o 2 Fordy, a myślałeś o Mondeo? Skoro w dieslu to tylko 2.0 TDCi 140km, bo to udany silniczek ;) Z rocznika 2008 do dostania za ok 30k w ładnym stanie i fajnym wyposażeniu.


Kacper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość norbie

Już raz tu puszczałem, ale nie mogę sobie odmówić tej fotki z ostatniego zlotu :)

 

15293874349_2f04f1de55_c.jpg

Kiedy zobaczyłem samochód primabalerona na tym zdjęciu, a potem przeczytałem późniejsze posty o innych samochodach, to dotarło do mnie, że problemy motoryzacyjne poruszane w tych późniejszych postach są jakieś takie nieistotne..... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kacy, moj budzet jest sporo mniejszy. Mondeo mk2 nie za bardzo mi sie podoba. W weekend obejrze octavie 2 i kilka vectr moze cos sie znajdzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zobaczyłem samochód primabalerona na tym zdjęciu, a potem przeczytałem późniejsze posty o innych samochodach, to dotarło do mnie, że problemy motoryzacyjne poruszane w tych późniejszych postach są jakieś takie nieistotne..... :)

 

Coś w tym jest... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kacy, moj budzet jest sporo mniejszy. Mondeo mk2 nie za bardzo mi sie podoba. W weekend obejrze octavie 2 i kilka vectr moze cos sie znajdzie :)

Pewnie wielu mnie wysmieje, ale obejrzyj 307 hdi 1,6.. a najlepiej przejedz sie. To imo bardzo niedoceniany samochod. Daje na prawde calkiem przyzwoity komfort, design w srodku ma zdecydowanie fajniejszy niz o2 czy vectra, a do tego jest bardzo przestronny. Na baku 60l zrobisz 900-1100km.Ma niestety jedna powazna wade- to francuz;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Burns, chyba jednak podziekuje po tym co napisales wczsniej :). Green, jak znajde jutro jakiegos Francuza to chetnie sie nim przejade. Chyba jest 307 sw?

Edytowane przez lotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

307 vs Avensis ? Chyba oszalałeś do reszty. Tam mniejsze usterki wyjdą więcej niż naprawa silnika w Ave. Jeśli już musisz Francuza, to Citroen może da radę i z mechanikiem będziesz jeszcze na Pan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie nie chcę żadnego francuza ale przejechać się zawsze można :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem, że zamek w drzwiach działa a później sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.