Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, plszcto napisał(-a):


yyyy... ale takie rzeczy w instrukcji są emoji2960.png

Instrukcja, Paaaanie, kto by to czytał ;)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Instrukcja, Paaaanie, kto by to czytał

dane z obserwacji sytuacji życiowych wskazują jasno, że... znakomita większość populacji instrukcji nie czyta, traci czas na samodzielne, z reguły zakończone niepowodzeniem, próby "ustawienia/konfiguracji", po czym sfrustrowana i narzekająca na urzędzenie, niejednokrotnie w stylu "co to za g...o/co za debil to wymyślił" zawraca 4 litery innym
A wystarczyło otworzyć książeczkę, dziś często aplikację na smartfona, wyszukać w indeksie haseł właściwą stronę i wu-a-la

pozdrawiam wszystkich samodzielnie dochodzących do wiedzy🫡

ps: też nie korzystam z instrukcji.. na początku;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, plszcto napisał(-a):


dane z obserwacji sytuacji życiowych wskazują jasno, że... znakomita większość populacji instrukcji nie czyta, traci czas na samodzielne, z reguły zakończone niepowodzeniem, próby "ustawienia/konfiguracji", po czym sfrustrowana i narzekająca na urzędzenie, niejednokrotnie w stylu "co to za g...o/co za debil to wymyślił" zawraca 4 litery innymemoji16.pngemoji2960.png
A wystarczyło otworzyć książeczkę, dziś często aplikację na smartfona, wyszukać w indeksie haseł właściwą stronę i wu-a-la emoji41.png

pozdrawiam wszystkich samodzielnie dochodzących do wiedzy🫡

ps: też nie korzystam z instrukcji.. na początku;)

Dzieje się tak dlatego, że w przypadku samochodów te systemy są do siebie bardzo podobne, a panel wyboru jest w języku polskim.

W przypadku tego lustra, nie dowierzałem, że w tak skomputeryzowanym pojeździe trzeba coś ustawić mechanicznie, aby do zdezaktywować/aktywować ;)

Co ciekawe; zwracamy egzaminowanym, że obowiązkiem osób eksploatacji jest zapoznanie się z instrukcją eksploatacji/obsługi urządzenia...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Dzieje się tak dlatego, że w przypadku samochodów te systemy są do siebie bardzo podobne, a panel wyboru jest w języku polskim.

W przypadku tego lustra, nie dowierzałem, że w tak skomputeryzowanym pojeździe trzeba coś ustawić mechanicznie, aby do zdezaktywować/aktywować ;)

Co ciekawe; zwracamy egzaminowanym, że obowiązkiem osób eksploatacji jest zapoznanie się z instrukcją eksploatacji/obsługi urządzenia...

W BMW tak to działa od dawna - w autach wyposażonych w automatycznie opuszczane na wstecznym prawe lusterko funkcja jest aktywna jeśli selektor lusterek jest na nie ustawiony a nieaktywna jeśli jest na lewym ( dopóki jest w ogóle mechaniczny selektor ).

Miałem tak jeszcze w E90.

Dla ciekawostki - niedawno zadzwonił do mnie aktualny użytkownik tego E90 z pytaniem jak wyłączyć ściemnianie lusterek bo nawet w dzień mało co widać. Nie kojarzyłem żeby to było w jakikolwiek sposób regulowane inaczej niż automatycznie, Instrukcja też nie pomogła. Spotkaliśmy się , faktycznie wszystkie ściemnione na maksa, jakby ktoś z tyłu długimi dawał a samochód pod garażem w pochmurny dzień..

Rozwiązaniem okazał się wideorejestrator zamontowany zbyt blisko lusterka wstecznego i zasłaniający czujnik od strony szyby. To tak jakby komuś się zdarzyło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Bugs napisał(-a):

W BMW tak to działa od dawna - w autach wyposażonych w automatycznie opuszczane na wstecznym prawe lusterko funkcja jest aktywna jeśli selektor lusterek jest na nie ustawiony a nieaktywna jeśli jest na lewym ( dopóki jest w ogóle mechaniczny selektor ).

Miałem tak jeszcze w E90.

Dla ciekawostki - niedawno zadzwonił do mnie aktualny użytkownik tego E90 z pytaniem jak wyłączyć ściemnianie lusterek bo nawet w dzień mało co widać. Nie kojarzyłem żeby to było w jakikolwiek sposób regulowane inaczej niż automatycznie, Instrukcja też nie pomogła. Spotkaliśmy się , faktycznie wszystkie ściemnione na maksa, jakby ktoś z tyłu długimi dawał a samochód pod garażem w pochmurny dzień..

Rozwiązaniem okazał się wideorejestrator zamontowany zbyt blisko lusterka wstecznego i zasłaniający czujnik od strony szyby. To tak jakby komuś się zdarzyło :)

 No póki co jeszcze jest mechaniczny :) Podejrzewam, że kolejna wersja będzie miała coś na wzór ekranów w tylnych drzwiach.

 

bmw-7-series-2023-interior-18.jpg


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylem dziś na jezdzie problem Lexusem Esem, świetne auto, środek na żywo robi wrażenie (na zdjęciach imo wygląda slabo)
Wszytsko byłoby super, ale wyciszenie przy predkosciach autostradowych ~140km/h wypada trochę slabo, ogólnie halas od opon i nawierzchni jest dobrze wytłumiony, ale od szyberdachu z którego nie można zrezygnować jak i nie wiem może lusterek czy uszczelek drzwi świszczy zauważalnie i denerwująco..

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
23 minuty temu, bober5264 napisał(-a):

Bylem dziś na jezdzie problem Lexusem Esem, świetne auto, środek na żywo robi wrażenie (na zdjęciach imo wygląda slabo)
Wszytsko byłoby super, ale wyciszenie przy predkosciach autostradowych ~140km/h wypada trochę slabo, ogólnie halas od opon i nawierzchni jest dobrze wytłumiony, ale od szyberdachu z którego nie można zrezygnować jak i nie wiem może lusterek czy uszczelek drzwi świszczy zauważalnie i denerwująco..

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Jaką wersję dostałeś?

Mi dali Bussines Edit. I szczerze przyznam, że jechałem po Sce 9km/h ;) i nie dobiegały do mnie szumy, które opisujesz. Podejrzewam, że zimówki musiały takie opory toczenia wytworzyć, poprzez które dźwięki przedostały się do kabiny. Z szyberdachu też nie dobiegało nic niepokojącego. Ogólnie auto wypas. 

Dziwne, że o skrzyni nie wspomniałeś?

Ten design długo będzie jeszcze świeży, ostatnio podczas jazdy do biura naliczyłem 5 ESów.

 

lex1.png

Lex2.png

EDIT: Ten który testowałem miał ponad 14kkm. Nic nie świszczało, trzeszczało, hałasowało.

Sprawdziłem na skach, centrum miasta, drogach podmiejskich i dojazdowych.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wersja prestige czyli wyższa niż business default_wink.png
O dziwo skrzynia mi nie przeszkadzała
Ps. Mój miał 5kkm
Wykonanie bajka, żadnych trzasków ani nic

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka





Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 minut temu, bober5264 napisał(-a):

Wersja prestige czyli wyższa niż business default_wink.png
O dziwo skrzynia mi nie przeszkadzała
Ps. Mój miał 5kkm
Wykonanie bajka, żadnych trzasków ani nic

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka




 

No to ciekawe :) Mnie wręcz wkur...

Natomiast z ręką na sercu przyznam, że zawiecha z Lexa może konkurować z tą, którą mam obecnie.

Teraz się zastanawiam, czy na pewno miałem Bussines Edition...

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co masz obecnie? Ta 7 to Twoja?
Zawieszenie było miodzio, to fakt.
Ogólnie jak 'roletka' szyberdachu została zasłonięta to było dużo dużo ciszej - sprzedawca mowil że niestety ten typ tak ma.
Oczywiscie nie można powiedzieć że to głośne auto, ale ja nie powiem ze jest ciche, a szkoda. Chociaż myślę że po dodatkowym wygłuszenie drzwi i uszczelek moglo by być bardzo dobrze

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swego czasu też jeździłem ES300h, w wersji omotenashi i co do komfortu nie zaobserwowałem jakichkolwiek problemów, szumów od dachu nie słyszałem, natomiast skrzynia i ogólnie dynamika to nie była moja bajka.

 

A co do wygłuszeń drzwi, uszczelek i nadkoli, to słyszałem w warsztacie zajmującym się profesjonalnie wyciszaniem aut, że Lexus to jedna z najczęściej wyciszanych przez nich marek, bo nawet w najnowszych NX i RX nadkola i drzwi są fatalnie wyciszone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to mimo że jestem młody jezdze jak emeryt więc dynamika mi zupełnie nie przeszkadzała.
A co do wyciszenie dodatkowego - każde swoje auto dodatkowo wyciszam właśnie nadkola plus drzwi i zawsze daje to super efekt. Polecam ;)
W tym przypadku pewnie zrobiłbym ten sam pakiet

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, bober5264 napisał(-a):

A co masz obecnie? Ta 7 to Twoja?
Zawieszenie było miodzio, to fakt.
Ogólnie jak 'roletka' szyberdachu została zasłonięta to było dużo dużo ciszej - sprzedawca mowil że niestety ten typ tak ma.
Oczywiscie nie można powiedzieć że to głośne auto, ale ja nie powiem ze jest ciche, a szkoda. Chociaż myślę że po dodatkowym wygłuszenie drzwi i uszczelek moglo by być bardzo dobrze

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Tak obecnie jeżdżę 7mką i XC90 i teraz po czasie żałuję, że nie wziąłem aktywnej pneumatyki do Volvo. Masa robi swoje i czuć po 40kkm, że nie jest to, co było na początku.

58 minut temu, bober5264 napisał(-a):

Ja to mimo że jestem młody jezdze jak emeryt więc dynamika mi zupełnie nie przeszkadzała.

Dynamika mimo wszystko bardzo się przydaje. Tak jak na autostradzie lub ekspresówce nie ma większego znaczenia, tak na zwykłych drogach krajowych ma i to ogromne. W zasadzie jest to aspekt bezpieczeństwa Twojego i pasażerów.

Godzinę temu, Tommaso napisał(-a):

A co do wygłuszeń drzwi, uszczelek i nadkoli, to słyszałem w warsztacie zajmującym się profesjonalnie wyciszaniem aut, że Lexus to jedna z najczęściej wyciszanych przez nich marek, bo nawet w najnowszych NX i RX nadkola i drzwi są fatalnie wyciszone.

Kurcze ja zawsze wyciszam auto całkowicie by sprawdzić czy faktycznie nie "wieje" przy prędkości autostradowej i w sumie może przez to, że Volvo gabarytem generuje duże opory powietrza jazda Lexusem nie przeszkadzała mi. Fakt jest również taki, że Lexus śladem Volvo zrobił ogranicznik do 180km/h. Patrząc na to co odpindalają (patrz film na górze) powyżej ogranicznika pewnie stałoby się nieznośne.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bober5264 napisał(-a):

Bylem dziś na jezdzie problem Lexusem Esem, świetne auto, środek na żywo robi wrażenie (na zdjęciach imo wygląda slabo)
Wszytsko byłoby super, ale wyciszenie przy predkosciach autostradowych ~140km/h wypada trochę slabo, ogólnie halas od opon i nawierzchni jest dobrze wytłumiony, ale od szyberdachu z którego nie można zrezygnować jak i nie wiem może lusterek czy uszczelek drzwi świszczy zauważalnie i denerwująco..

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Cieszę się, że to napisałeś, też jeździłem na próbę i nie ma większej różnicy jeżeli chodzi o 30 letniego LS (wyciszenie). Tylko że LS poleci 230 i ciut więcej. Ja już jestem przekonany i tylko czekam na kasę zęby kupić właśnie ten samochód. I to nie jest auto na autostardy, na prędkości 140km/h, napęd jest raczej miejski i tam się właśnie sprawdza jeżeli chodzi o ekonomię. Dla mnie bomba!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, facecik napisał(-a):

Cieszę się, że to napisałeś, też jeździłem na próbę i nie ma większej różnicy jeżeli chodzi o 30 letniego LS (wyciszenie). Tylko że LS poleci 230 i ciut więcej. Ja już jestem przekonany i tylko czekam na kasę zęby kupić właśnie ten samochód. I to nie jest auto na autostardy, na prędkości 140km/h, napęd jest raczej miejski i tam się właśnie sprawdza jeżeli chodzi o ekonomię. Dla mnie bomba!

Wrzuć fotki jak odbierzesz.

Ja byłem bardzo napalony, ale niejaki @zielony.mnamieszał mi w głowie ;)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Autor1984 napisał(-a):

Wrzuć fotki jak odbierzesz.

Ja byłem bardzo napalony, ale niejaki @zielony.mnamieszał mi w głowie ;)

Ojej, to jeszcze może potrwać. Ja nie będę celował w jakieś wyszukane wersje, zawsze miałem proste auta i nie potrzebuję wodotrysków. Chcę kupić "za gotówkę" bo jestem starej daty i mam silne poczucie własności. Pozwolę sobie jednak poradzić się Ciebie, gdyby trafiło się coś z w miarę jasną tapicerką... Testowałem wersję z kolorem "koniakowym", miała około 1 tys. przebiegu i była wyświniona. Chciałbym tego uniknąć w swoim. Chodzi o zabezpieczenie wewnątrz i pielęgnację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za to jeszcze w temacie lexa. Było to moje pierwsze spotkanie z tą marką i ogólnie jestem pod dużym wrażeniem.
Miałem wcześniej do czynienia z np 911 i tycanem, ale dziś po zobaczeniu lc500 stwierdzam że tamte to mu nie dorastają do wentyli, no normalnie opadła mi kopara, to jest jakość!

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 minut temu, facecik napisał(-a):

Ojej, to jeszcze może potrwać. Ja nie będę celował w jakieś wyszukane wersje, zawsze miałem proste auta i nie potrzebuję wodotrysków. Chcę kupić "za gotówkę" bo jestem starej daty i mam silne poczucie własności. Pozwolę sobie jednak poradzić się Ciebie, gdyby trafiło się coś z w miarę jasną tapicerką... Testowałem wersję z kolorem "koniakowym", miała około 1 tys. przebiegu i była wyświniona. Chciałbym tego uniknąć w swoim. Chodzi o zabezpieczenie wewnątrz i pielęgnację.

Ludzie traktują demo jak kobyłę, którą można ujeżdżać w gumiakach na zimnym do "odcinki".

Skórę zabezpiecz koniecznie ceramiką.

Ja początkowo byłem sceptyczny, ale patrząc na jasne wnętrze SUVa, któym jeździ teraz Żona; nie ma co żałować pieniędzy. Ja lubię dżinsy i to niebieskie, które brudzą okrutnie jasne fotele. Mając ceramikę możesz sam przywrócić stan "fabryczny" bez żadnych szczególnych zabiegów. Należy ją odnawiać średnio co 6 miesięcy. Aplikacja nie jest szczególnie kosztowna, chyba, że wybierzesz omotenashi, tam jest więcej skóry - mogą trochę doliczyć, ale warto.

3 minuty temu, bober5264 napisał(-a):

Za to jeszcze w temacie lexa. Było to moje pierwsze spotkanie z tą marką i ogólnie jestem pod dużym wrażeniem.
Miałem wcześniej do czynienia z np 911 i tycanem, ale dziś po zobaczeniu lc500 stwierdzam że tamte to mu nie dorastają do wentyli, no normalnie opadła mi kopara, to jest jakość!

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka


 

Lex ogólnie wymiata, polecam jazdę LS'em!

@SzefSzefowPaweł napisał, że będzie jeszcze Genesis dostępny w Polsce, może warto chwilę zaczekać drodzy Panowie.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Autor1984 napisał(-a):

Ludzie traktują demo jak kobyłę, którą można ujeżdżać w gumiakach na zimnym do "odcinki".

Skórę zabezpiecz koniecznie ceramiką.

Ja początkowo byłem sceptyczny, ale patrząc na jasne wnętrze SUVa, któym jeździ teraz Żona; nie ma co żałować pieniędzy. Ja lubię dżinsy i to niebieskie, które brudzą okrutnie jasne fotele. Mając ceramikę możesz sam przywrócić stan "fabryczny" bez żadnych szczególnych zabiegów. Należy ją odnawiać średnio co 6 miesięcy. Aplikacja nie jest szczególnie kosztowna, chyba, że wybierzesz omotenashi, tam jest więcej skóry - mogą trochę doliczyć, ale warto.

Dzięki! Dżinsy czarne i niebieskie to u mnie jedyne opcje na dolne okrycie ciała. Od chinosów i garnituru uciekam jak najdalej😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, facecik napisał(-a):

Dzięki! Dżinsy czarne i niebieskie to u mnie jedyne opcje na dolne okrycie ciała. Od chinosów i garnituru uciekam jak najdalej😉

No to piona!


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




Lex ogólnie wymiata, polecam jazdę LS'em!


Nie chcę jechać ls'em, bo prawdopodobnie się zakocham, a to nie mój budżet już samo posiedzenie w środku w salonie dostarczylo mi wypieków na twarzy, no perfekcja

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LC 500 to jest jedyny samochod tej klasy, który kupiłbym za swoje i trzymał do końca, swojego lub jego. 

 

Lubie klase GT samochodów, i dla mnie LC500 nie ma konkurencji. 

 

 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LC 500 to jest jedyny samochod tej klasy, który kupiłbym za swoje i trzymał do końca, swojego lub jego. 
 
Lubie klase GT samochodów, i dla mnie LC500 nie ma konkurencji. 
 
 
Ja tak średnio lubię GT. Jeździłem ostatnio DB12 i czułem się jak w moim BMW 5. Może bym kupił coś w ten deseń jakbym jako rodzinny wóz miał V-klase.

Czekam za to na nowego Vantage bo w końcu poprawili środek, który mi nigdy w Astonach nie leżał

Wysłane z mojego NE2213 przy użyciu Tapatalka


SPRZEDAM: Omega Ploprof, Panerai Luminor 217, Breguet 7097 Tradition, Rolex GMT, Omega Globemaster, Omega Speedy Tokyo, Hermes H08, Bvlgari Octo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
52 minuty temu, zielony.m napisał(-a):

Ja tak średnio lubię GT. Jeździłem ostatnio DB12 i czułem się jak w moim BMW 5. Może bym kupił coś w ten deseń jakbym jako rodzinny wóz miał V-klase.

Czekam za to na nowego Vantage bo w końcu poprawili środek, który mi nigdy w Astonach nie leżał

Wysłane z mojego NE2213 przy użyciu Tapatalka
 

Co Ty pierdzielisz? BMW ma konsolę płaską, a w AM idzie ku kierowcy. Dwa zupełnie inne auta. Serio AM był podobny do BMW? Chyba kuśwa w snach...

EDIT: Jeszcze jedno Panie Michale, byłbym rad; gdyby łaskawy Kolega udostępnił F430 do albumu.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Autor1984 czekam na fotki ambientu Twojej 7er 🙂 

co do Audi , mam prośbę  , wskażcie proszę  ktore wnetrze bardziej Wam się podoba ? :

 

20240324_122823.jpg

20240324_122721.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.