floorek 0 #3901 Napisano 6 Lutego 2010 oj, dawno tu mnie nie bylo. od paru miesiecy poruszam sie tym: 0 Rafal Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3892 #3902 Napisano 6 Lutego 2010 "woksaal" trochę zbyt grzeczny design 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WMK 0 #3903 Napisano 6 Lutego 2010 troche podobny do tego nowego Jaguara XF, nie moje klimaty ale fajny 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zimny-wiatr #3904 Napisano 6 Lutego 2010 Może i grzeczny design, ale kopa podobno ma, kiedyś na top-gear się nim strasznie zachwycali. Jakie są twoje wrażenia floorek?? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1380 0 #3905 Napisano 6 Lutego 2010 Ale felga świetna... Opisz wrażenia w skrócie... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadow 13 #3906 Napisano 8 Lutego 2010 O SUVach mam zdanie wyrobione. Natomiast X6.. No, mógłbym się z takim SUVem zaprzyjaźnić. Wielkie toto i dosć pretensjonalne, ale miałem okazję ostatnio zapoznać się z jednym egzemplarzem i jestem pod wrazeniem. Środek jak garnitur skrojony na miarę. Nie czuje się masy i gabarytów. A 3-litrowy ropniak nie na darmo od lat (w kolejnych wcieleniach) jest uznawany za najlepszego diesla świata. No, ale mogę nie być obiektywny, bo to BMW No ja wlasnie w piatek mialem okazje pojezdzic troche nowa X6 - i ten samochod jest tylko pozornie wielki - z tylu na ten przyklad nie ma miejsca za duzo i kolega ktory za mna siedzial mial duuuzy problem z nogami Niestety ja jechalem jakas "ubozsza wersja" wyposazenia - wiec do skrojonego garnituru brakowalo sporo, ale niektore rzeczy mi sie podobaly, inne mocno zaciekawily... Zaciekawil np. system parkowania - rysujacy na obrazie z kamery zielone kreski czy auto sie zmiesci (czerwone gdy nie) itd smieszne takie - ciekawe czy dziala bo przez tylnia szybe to nic nie widac wiec przydaloby sie jak ktos nie lubi na lusterka... No i silnik mialo wspanialy - 5 litrow benzyna - sporo mialem okazji pojezdzic mocnymi autami, na codzien jezdze "ledwie" 212 KM, ale tutaj to byla prawdziwa radosc i eksplozja pod butem. No i mimo lodu potrafilo w pare fajnych miejsc wjechac Teraz mam ochote na jazde testowa Range Roverem SPORT 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek 3 #3907 Napisano 8 Lutego 2010 Być może będę zmuszony do zakupu dupowozu na dojazd do roboty. Ma być tanio, oszczędnie, bezproblemowo i wygodnie. Jak nie lubię diesli to mechanik mnie namawia, twierdzi, że mimo wszystko mniejszy cyrk niż z gazem. Rozważam różne opcje, najchętniej bym wziął Hondę Accord 2.2D ale za droga. Mazda 6 też, no może by się zmieściła. Mechanik (mam do niego zaufanie) twierdzi, że w Polskich warunkach sens ma coś z TDI. Ponoć szczyt bezawaryjności to nie jest, kultury też nie ale rynek części rekompensuje wady. Mówi, że najlepiej te na pompowtryskiwaczach brać i tak w interesujących mnie rocznikach wyboru nie ma. Audi za drogie, Seata nie lubię, na Skodę patrzeć nie mogę (przepraszam uzytkowników ale tak mam i już) zostaje VW. No i wybór mi się zawęził do Passata TDI z początku XXI wieku. Wiem, że wtryski, dwumasa i wahacze. Ale ponoć popularność modelu sprawia, że to już nie są straszne rzeczy (finansowo). Dodatkowo duża oferta lamp i blach skłaniała by mnie do kupna tańszego AC (od kradzieży i szkody całkowitej tylko).Co o tym myślicie? Najchętniej kupiłbym Lancerka po 2003 roku, ale tam i spalanie wyższe (benzyna) i AC trzeba mieć lepsze. Jeździł ktos takim Paskiem, jakieś przemyślenia? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wermont 0 #3908 Napisano 8 Lutego 2010 a myslisz, ze skad jest taka podaż czesci do passatow? Nie badź dawcą 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #3909 Napisano 8 Lutego 2010 na Skodę patrzeć nie mogę (przepraszam uzytkowników ale tak mam i już) Z TDI - mialem 2x A4 (2003 i 2006) i A3 (2007). Teraz mam Octavie II z DSG. Szczerze - sprobuj zamknac oczy, zaklej sobie "kurze oko", ktore patrzy z logo na kierownicy i nie kombinuj. Octavia ma te sama "technike" co Pasek, czy A4, do tego ma tanie zawieszenie (nie alu-wielowahacz), tanie AC (nie ma zwyzek, jak za Audi). Jedyne wady, jakie zauwazylem, wzgledem Audi:- podgrzewanie lusterek trzeba wlaczac recznie (przekrecajac przelacznik od ich regulacji)- maske podpiera sie "patykiem", w Audi sa amortyzatorki gazowe- prestiz - znajomi martwia sie, ze dotknal mnie kryzys (ale to bardziej ze wzgledu na auto, z ktorego sie przesiadlem do Octy) Zalety - TANIOSC - czesci, serwisu, zakupu. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxwell 0 #3910 Napisano 8 Lutego 2010 (edytowane) Jest zdecydowana różnica w jakości wykończenia jeśli porównujemy Audi do innej marki z grupy. Skoro początek XXI to najlepiej 1.9TDI 130PS-nie będzie żadnych problemów z silnikiem.Chociaż proponuję zamiast Passata kupić Audi B6 z tym samym silnikiem.Albo dołożyć parę złotych więcej albo kupić trochę starszy samochód.Różnica jest znaczna. Edytowane 8 Lutego 2010 przez maxwell 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #3911 Napisano 8 Lutego 2010 Jest zdecydowana różnica w jakości wykończenia jeśli porównujemy Audi do innej marki z grupy. Konkrety poprosze - Audi A4 (b6/b7) vs. Octavia II. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_Łukasz 1 #3912 Napisano 8 Lutego 2010 (...)na Skodę patrzeć nie mogę (...) zostaje VW.(...)Uważasz, że VW jest bardziej prestiżowy niż Skoda? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chronofil 133 #3913 Napisano 8 Lutego 2010 No ja wlasnie w piatek mialem okazje pojezdzic troche nowa X6 - i ten samochod jest tylko pozornie wielki - z tylu na ten przyklad nie ma miejsca za duzo i kolega ktory za mna siedzial mial duuuzy problem z nogami Niestety ja jechalem jakas "ubozsza wersja" wyposazenia - wiec do skrojonego garnituru brakowalo sporo, ale niektore rzeczy mi sie podobaly, inne mocno zaciekawily... Zaciekawil np. system parkowania - rysujacy na obrazie z kamery zielone kreski czy auto sie zmiesci (czerwone gdy nie) itd smieszne takie - ciekawe czy dziala bo przez tylnia szybe to nic nie widac wiec przydaloby sie jak ktos nie lubi na lusterka... No i silnik mialo wspanialy - 5 litrow benzyna - sporo mialem okazji pojezdzic mocnymi autami, na codzien jezdze "ledwie" 212 KM, ale tutaj to byla prawdziwa radosc i eksplozja pod butem. No i mimo lodu potrafilo w pare fajnych miejsc wjechac Teraz mam ochote na jazde testowa Range Roverem SPORT Uaaa, 5 litrów benzyna, to musi nieźle jeździć. Nie chce mi sie sprawdzać, ale tam jest cos koło 400KM. Jeździłem ostatnio z tym motorem w modelu 550i. Taka spokojna limuzyna dla prezesa 0 Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek 3 #3914 Napisano 8 Lutego 2010 Uważasz, że VW jest bardziej prestiżowy niż Skoda?Nie ale skody sa okropnie brzydkie. Człowiek odpowiedzialny za tył Octavii powinien pracować w kamieniołomie. Dobra, liftback jest prakyczniejszy od sedana ale czy w tej masie stali nie mógł chociaż szybki wstawić.I tak pewnie rozum weźmie górę i jakas skoda się przyplącze. Będę do niej wsiadał przy zgaszonym swietle 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1380 0 #3915 Napisano 8 Lutego 2010 Uważasz, że VW jest bardziej prestiżowy niż Skoda?Tu nie ma co uważać..po prostu jest bardziej prestiżowy.Taka prawda. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karczochrulez 2 #3916 Napisano 8 Lutego 2010 Nie ale skody sa okropnie brzydkie. Człowiek odpowiedzialny za tył Octavii powinien pracować w kamieniołomie. I tak pewnie rozum weźmie górę i jakas skoda się przyplącze. Będę do niej wsiadał przy zgaszonym swietle taaa Jacykow rulez a ja tam uważam że auto ma mieć silnik i zawieszenie jak trzeba. Gejowskie komentarze w ogóle mnie nie kręcą 0 Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1380 0 #3917 Napisano 8 Lutego 2010 (edytowane) Konkrety poprosze - Audi A4 (b6/b7) vs. Octavia II.Ręce opadają jak takie posty czytam..nie wiesz Audi to to samo co Skoda tylko kosztuje więcej tak...no bo tak... Różnice gołym okiem wodać.Wystarczy wsiąść do auta. Edytowane 8 Lutego 2010 przez pawel1380 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waza 0 #3918 Napisano 8 Lutego 2010 x6 i 550 mają inne silniki x6 ma 4.4 twinturbo natomiast 550 ma silnik o pojemności 4.8 co czyni że te samochody naprawdę mają ciąg... pojawiło się pytanie o prestiż skody względem vw . hehe aż dziwię się , że ktoś w pl zadaje takie pytanie tu wszyscy kochają vw... (no może prawie wszyscy ) ale idąc do konkretów - Octavia to taki nadmuchany golf (wiec nie mozemy go porównac do passata ), mają wspólne podzespoły itd , jakość wykonania w środku jest niestety niższa niż w vw , plastiki są gorszej jakości , natomiast całe wyposażenie silniki podzespoły itd to volkswagen co czynią ja porządną , poprawną i teraz myśle i popularną marką ale 99 % sukcesu to sukces vw , bo prawdę mówiąc ludzie którzy pamiętają skody lat 80 , 90 w ich głowach skoda to na pewno nie samochód którym można się szczycić... wcześniej hierarchia była taka audi-vw-seat-skoda ,teraz gdzieś czytałem że te marki się pogrupowały audi trzyma z seatem (czego owocem jest np exeo) a vw ze skodą zacytuje clarksona kiedyś w Top Gear mówił " właściciel skody każdemu próbuje wmówić że ma volkswagena " ...muszę się z nim zgodzić myślę że skodę octavie można porównywać z Leonem , Golfem ,audi a3 a co do dupowozu dla kolegi hmm vw passat 1.9 tdi 130 to bardzo ciekawy samochodzik ale jak dla mnie musi mieć 5 biegową skrzynię 6 biegowa ma zbyt krótkie biegi jak dla mnie... ciekawą propozycją jest też skoda superb z tym silnikiem bardzo komfortowy samochód... wszystko zależy jaki masz budżet bo ja rozglądnąłbym się jeszcze za a6 po 2001 też z silnikiem 130 km 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3892 #3919 Napisano 8 Lutego 2010 Podstawowa i najważniejsza różnice w Audi A4 a Octavią II to kompletnie inne zestrojenie zawieszenia. Audi to taczka dobra jak ktoś ma kamicę nerkową...można szybko kamienia się pozbyć. Octavia jest zestrojona rodzinnie, czyli tłumi nierówności których na naszych drogach nie brakuje.Moim zdaniem przy wyborze codziennego auta to właśnie ta różnica jest najważniejsza a nie to ile milimetrów mają przerwy w spasowanych elementach wnętrza. Audi jest ładniejsze i na pewno lepiej wykończone ale to nie jest auto na nasze drogi...taka prawda!...Dopiero Audi A8 oferuje komfort. Niższe modele mają zawieszenie niemal zespawane na stałe z karoserią . Nowe mercedesy też są coraz twardsze, ostatnio siedziałem w nówka dżipku ML czy jakoś tak nie chce mi sie nawet szukac w necie ale bylem bardzo rozczarowany komfortem jazdy. Mój dobry kolega ma ojca szefa serwisu Mesia i także potwierdza że te nowe mercedesy to kicha straszna...po paru tysiącach kilometrów trzeszczą i dudni zawieszenie...takie rzeczy w starych mercedesach nie dzieją się nawet po 300tys. Polecam czasami przed wyborem auta dla rodziny wylać sobie kubełek zimnej wody na głowę.. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chronofil 133 #3920 Napisano 8 Lutego 2010 taaa Jacykow rulez a ja tam uważam że auto ma mieć silnik i zawieszenie jak trzeba. Gejowskie komentarze w ogóle mnie nie kręcą A czy Kolega trochę nie przesadził? Co jest gejowskiego w poscie Kolegi Grzeska? Że skody go nie krecą? A znasz kogos, kogo kręcą? Osobiscie nie znam nikogo, kto kupił skodę z miłości. Dobry samochód za akceptowalna cenę. Małzeństwo z rozsadku. Podniecajacy, jak obiad w Mc'Donalds.. 0 Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chronofil 133 #3921 Napisano 8 Lutego 2010 Ręce opadają jak takie posty czytam..nie wiesz Audi to to samo co Skoda tylko kosztuje więcej tak...no bo tak... Różnice gołym okiem wodać.Wystarczy wsiąść do auta. A może konkrety jakieś? Bo a to ręce ci opadają, a to włos ci się jeży... A tu nie chodzi o Twoje dolegliwości psychosomatyczne, tylko o fakty. 0 Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #3922 Napisano 8 Lutego 2010 Ręce opadają jak takie posty czytam..nie wiesz Audi to to samo co Skoda tylko kosztuje więcej tak...no bo tak... Różnice gołym okiem wodać.Wystarczy wsiąść do auta. Moze "wodać", ja nie widze. Chyba, ze masz na mysli "oskubujace sie" wlaczniki od elektrycznych szyb w Audi, a moze ozdobne listwy wewnatrz? Fakt - Audi kombi ma estetyczny uchwyt zamykania klapy, skoda ma gumowy uchwyt. Ot - roznica. Przykro mi nie jestem podatny na marketing, lakierowany papier w prospektach i pozycjonowanie marek. Ps: Octavia nie jest najlepszym autem, jaki mialem, ma za to znakomity stosunek jakosc/cena, ktorym bije na leb analogiczne (pod wzgledem silnika i wyposazenia) Audi. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3892 #3923 Napisano 8 Lutego 2010 Pozycjonowanie marek odgrywa niestety coraz większą rolę w świecie motoryzacji. Kiedyś płaciłeś więcej za rzeczywiste różnice, dzisiaj motoryzacja jest tak zglobalizowana, że dużą rolę odgrywają marketingowcy. Nie twierdzę, że Lepiej kupić Skodę niż BMW ale jeśli by porównać wszystkie części w obu autach i cenę to wyszło by, że BMW jednak nie powinno aż tyle kosztować. Wyprodukowanie samochodu czy to małego czy dużego kosztuje podobnie, dlatego nawet za małego pierdzibąka przychodzi nam zapłacić 30 tys podczas gdy o dwie klasy większy pojazd kosztuje 39tys. Koszt wdrożenia auta do produkcji kosztuje podobnie. Dlatego nie bardzo się opłaca kupować najmniejszych autek. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek 3 #3924 Napisano 8 Lutego 2010 Jako stary benzynowiec spytam, czy te wszystkie problemy z dieslami, o których tyle się słyszy to prawda? Czy ludzie marudzą, bo kupili samochód z cofniętym o 400 tysięcy licznikiem? Może Mondeo TDDI/TDCI? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #3925 Napisano 8 Lutego 2010 (edytowane) Nie twierdzę, że Lepiej kupić Skodę niż BMW ale jeśli by porównać wszystkie części w obu autach i cenę to wyszło by, że BMW jednak nie powinno aż tyle kosztować. Dokladnie, poniewaz technologia i jakosc BMW nie stanowi az takiej przepasci wzgledem Skody, jaka uzasadnialaby roznica cen. Przyklad - BMW e60 520d, w ktorym przy przebiegu 40 tys km do wymiany (na szczescie gwarancyjnej) kwalifikuje sie turbosprezarka i pol ukladu recyrkulacji spalin). W latach 70/80 - Mercedes W123 / W124 kosztowal wiecej niz Opel, czy Ford, ale jego jakosc gwarantowala znacznie dluzsza eksploatacje, o jakosci wykonczenia i konforcie nie wspomne. Teraz ten argument padl. Edytowane 8 Lutego 2010 przez lewandek 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach