Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Dla japończyka najbardziej prestiżowe są niemieckie auta z kierownicą po lewej stronie. Do tego korki mają tak olbrzymie, że auta mają małe weekendowe przebiegi bo na codzień podróżują metrem. No i za punkt honoru stawiają sobie dbałość o stan techniczny i uczciwą sprzedaż z dokładnym opisem stanu auta. Dlatego Japonia to popularne źródło importu youngtimerów i bardziej współczesnych aut sportowych/luksusowych made in Germany.

Dokładnie - w miastach się nie jeździ lecz używa metra/kolejki. poza miastem się głównie chodzi lub rower. Samochody kupuje się głównie jako status - jedyny wyjazd to niedzielna partia golfa (który jest astronomicznie drogi).Na ulicach tylko Taxi i samochody użytkowe.

nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wywar

Bylem ostatnio w Polsce, jako ze najlepiej widzi ten kto dlugo nie widzial :) musze powiedziec ze jestem pod wrazeniem, bardzo sie poprawila kultura jazdy Polakow, tylko te rozmowy w czasie jazdy, co trzecie auto inktos z telefonem przy glowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegów, którzy mają aktywny tempomat oraz wybór trybu jazdy: czy sposób działania tempomatu jest u was zależny od aktualnie wybranego trybu jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, w trybie Dynamic samochód trochę dłużej utrzymuje zadaną prędkość i później oraz gwałtowniej hamuje. Ale docelową odległość ustawia taką samą, też regulowaną oczywiście, osobnym pokrętłem. W trybie Individual można sobie wybrać tryb działania aktywnego tempomatu. 

Audi A6 C7

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uhm, to widzisz, u mnie subiektywnie  ACC działa niemal tak samo w każdym trybie (muszę jeszcze pobawić się individual). Zmieniając tryb i obsługując auto manualnie (gaz+hamulec) różnica w reakcjach auta jest bardzo zauważalna. Natomiast w trybie tempomatu, np po oczyszczeniu pasa przed sobą, podkreślam subiektywnie, wrażenia z przyspieszenia pomiędzy dynamic a eco (2 poziomy) są niemal identyczne. Ale możliwe, że sam tryb tempomatu ma jakieś osobne ustawienia, muszę poszperać i wreszcie przeczytać cały manual  :ph34r:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o przyspieszanie, to też nie zauważyłem różnicy, pas musi być całkowicie wolny, zanim samochód zacznie przyspieszać. Sam zacząłbym znacznie wcześniej.

A i sama intensywność przyspieszania bardziej zależna jest od trybu skrzyni biegów niż samego tempomatu.

Jakie auto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niedawno wrzucałem filmik z rekordowego przejazdu Koenigsegga - tutaj mały opis ale dość ciekawe info -  5 rekordów. Prędkość max dla seryjengo samochodu, prędkość max na publicznej drodze, najkrótszy czas 0-400-0 km/h, rekordy na lotnym kilometrze i mili. Nie wnikałem jak odbywa się ten ten przejazd ale żeby rekord utrzymał się 80 lat? Ciekawa historia.

Chociaż pewne rekordy pewnie pozostaną nigdy nie pobite jak np największa prędkość max (nie wiem czy ogólnie czy tylko dla samochodu cywilnego) dla auta z silnikiem atmosferycznym - McLaren F1, początek lat '90. W tych czasach mocne N/A to już trochę dinozaury  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra pogoda na przejażdżkę dzisiaj w Łodzi

20171111_122408.jpg

 

Taplaltakl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do kolegów. Przymierzam się do nowego q5 w benzynie. Jeżdżę rocznie max. 18k km i diesel się nie kalkuluje. Głównie miasto. Silnik 2l TFSI. Ktoś podzieli się opinią ? Cena z kosmosu więc chciałbym mieć jak najlepiej wyrobione zdanie. Może ktoś wie jakie upusty dają dealerzy, bo mój 12% i trochę to mało. Odległość nie gra roli, mogę dojechać 500 km, jeśli cena będzie ok. Biorę jeszcze pod uwagę xc60 w dwulitrowej benzynie ale kurcze ten ekran dotykowy mnie odstrasza. Łatwo się rozpraszam w aucie ..... Fajna jest ta nowa x3 ale jedyna benzyna to jakiś cenowy horror.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ekran dotykowy moze nie jest najistotniejsza sprawa w samochodzie i raczej nie determinowalby mojego wyboru, ale niestety potrafi byc irytujacy. Jezeli dodatkowo korzystajac z niego nie masz o co oprzec nadgarstka to zaczyna sie loteria w wyborze malych klawiszy :) Nie wiem jak to wyglada teraz w Volvo, ale Audi mialo przyzwoicie to rozwiazane, tyle ze pokretlo joystika obracalo sie w odwrotnych kierunkach :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie siedzi mi się w audi znacznie wygodniej, tak jakoś ergonomicznie. Ta deska rozdzielcza, konsola środkowa jest lepiej poukładana niż volvo. Choć wizualnie volvo jest niesamowite. Q5 z kolei spotkałem się z opiniami, że jest takie damskie, żeby nie powiedzieć mocniej. Ale to bardziej pierwsza generacja. Oba auta mają te same prawie parametry silnika, wyposażenie itp. Cenowo volvo trochę lepiej ale upusty mają mniejsze. Koniec końców q5 w benzynie. Nie podejmuję decyzji tylko ze względu na ekran dotykowy, choć nie ukrywam, że to dość istotny element. Naprawdę obsługa tego systemu bardzo odwraca uwagę. Mam w swoim aucie obsługę klimy na przyciski i wolę na pokrętła. No jestem taki "przedwojenny" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Probowales majstrowac na obu tych ekranach w czasie jazdy ? To bylby najlepszy test :) Volvo ma ten ekran stosunkowo duzy, wiec moze nie byc tak zle z jego obsluga. Audi przenioslo joystik przed lewrek zmiany biegow, nie wiem jak to sie sprawdza. Na pewno jest lepszy dostep do klawiszy na konsoli srodkowej, ale chyba jest mniej wygodnie poslugiwac sie pokretlem nawigacyjnym. Ja mialem w A6C7 odwrotnie i wtedy obsluga komputera byla bardzo wygodna, gorzej bylo z klawiszami na konsoli, ale tych uzywalo sie mniej.

Jezeli jestes esteta to wybierz audi bo w volvo na tym wyswietlaczu bedziesz mial zawsze slady po palcach :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O xc60 nowym są różne opinie, trochę wolę nie ryzykować. Dlatego q5. I mniej się rzuca w oczy, co ma dla mnie znaczenie. Volvo zbyt widowiskowe ..... Reasumując coś w kwestii silnika, rabatów i który dealer?

Edytowane przez mandaryn44

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Volvo xc60 najświeższy model, jeszcze mogą być tzw problemy wieku dzieciecego.  Co do zakupów, wkrótce wyprzedaże rocznika, można na tym również zyskać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też wolę sprawdzony model. Ale rocznik będę chciał już 2018. Stąd pytania o dealerów i rabaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O wyświetlaczu w Volvo mogę coś powiedzieć.

Słusznie się go obawiasz, tzn. jeśli takie rozwiązania nie są ci po drodze, to będziesz miał problem... Oczywiście jakość plus "reaktywność" sa bardzo dobre, interface wygodny, ale cudów nie ma. Myślę, że to dotyczy nie tylko Volvo zresztą. Po prostu ten rodzaj obsługi ma pewne wady nie do wyeliminowania zakładając obsługę palcem. Idealnym systemem jest iDrive (lub podobne), który po pewnym czasie obsługujesz jak stenotypista - nie musisz patrzeć, a spokojnie i bez pudła przebijasz się przez dowolną strukturę drzewa menu.

 

Z realnych minusów w Volvo to dodam, że wyświetlacz nie reaguje/słabo reaguje na puknięcia samym czubkiem palca/paznokciem, raczej trzeba dotykać opuszkiem. Mimo dużych wirtualnych pól wyboru, guzików itp. czasem bardzo trudno trafić precyzyjnie jeśli auto nie stoi. Ja wypracowałem taką technikę, że na daszku nad ekranem kładę palec środkowy i w tak ustabilizowanej dłoni używam kciuka :ph34r: Natomiast na pewne usprawiedliwienie dodam, że większość funkcji da się bardzo sprawnie obsługiwać z kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem. Not bene ten gość kiedyś sprzedawał mi auto jak pracował w salonie jednego z japońskich producentów. Koledzy, ja już kupiłem kilka aut w życiu, ale żadnego Niemca. Stąd potrzebuję konkretów audi.

Valygaar dzięki za cenne uwagi. Potwierdza to moje obawy, ja preferuję obsługę bezwzrokową - machinalnie sięgam do przycisków, a znam siebie i boję się, że zagapię się gdzieś w ten ekran i będzie kłopot.....

W sobotę jadę na jazdę audi i volvo - brałem pod uwagę nx-a i x3 ale z góry skreślałem q5 /ktoś kiedyś powiedział, że auto jest takie "cieplutkie"/. No ale wsiadłem, posiedziałem i ergonomicznie jest bez zarzutu. Chyba tylko lexus mi tak pasował ale jednak z różnych względów odpuściłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysl o tym by mieć dobra obsługę posprzedażowa. Każdy przychylniej patrzy na swojego klienta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Q5 nie dostaniesz raczej większego upustu na auto zamawiane z konfiguratora. A upust też tylko pod warunkiem, że nie korzystasz z Audi Perfect Lease.

Z doświadczenia wiem, że największy upust można dostać u największych dealerów. Ja bym próbował Porsche Inter Auto w Poznaniu lub Krotoski Cichy w Łodzi. 

O wiele łatwiej o dobry upust dla któregoś z aut placowych, szczególnie w Łodzi jest ich zawsze sporo.

 

Jest jeszcze jedna, dłuższa droga, wybranym autem mógłbyś się cieszyć dopiero po kilku miesiącach od przyjazdu do dealera, ale można wywalczyć większy upust. Po szczegóły zapraszam na priv  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.