Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zakupie swojego suva testowałem Audi Q5, BMW X3, Mazdę CX5, Lexusa NX i jeszcze parę marek. Ostatecznie wybrałem Mercedesa GLC 4 matic. I do teraz uważam że to był najlepszy wybór. Auto nie za duże (mam 183 cm wzrostu), nie za małe, miejsca na tylnej kanapie wystarczająco. Wygodny - pneumatyka Air Body Control, dobra widoczność do przodu i tyłu - 4 kamery 360 stopni, użyte materiały dobrej jakości - skóra + jesion, silnik 220 DCI z fabrycznym chipem 207 KM, 460 Nm. Przyspieszenie 7,7 do setki. I najważniejsze, genialna skrzynia biegów 9-Tronic. Wyciszony podwójnymi szybami Acoustic glass. Zbiornik powiększony także fabrycznie na zamówienie do 66l. Spalanie średnie 7,4l/100, z czego 80% miasto i 20% trasy. Na trasie (normalna jazda autostradą całą rodziną na wakacje) robi na jednym zbiorniku ponad 1100km. 4e55b793d14be8cd64457cd9b5b5278b.jpg

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

Nie ujmując urody Mercedesa ale uważam, że RX ma dużo więcej charakteru i prezentuje się lepiej ale każdy ma inne preferencję wizualne. NX jak dla mnie jest ładny ale za mały i do RXa nie ma startu i będąc ostatnio w Polsce mijałem je bardzo często! Pare razy dziennie i wcale nie jeden egzemplarz! ;):Dpost-22413-0-11572400-1542735284_thumb.jpeg

Dla porównania. :)

Edytowane przez szwed

Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychładzanie to bajka, już prędzej dotyczy wysilonych sportowych silników benzynowych. Wypalanie DPF się robi samoczynnie, zrobiłem dieslami z DPF już ponad 200 tys. km i nie miałem kompletnie żadnych problemów. Jedyna niedogodność to dolewanie ad-blue, ale akurat w moim aucie trzeba to robić mniej więcej co 15 tys. km, więc nie jest to żadna uciążliwość.

Problemy mogą się zacząć po gwarancji, bo jednak konstrukcja silnika dieslowskiego jest bardziej skomplikowana (jeśli chodzi o system oczyszczania spalin chociażby), a naprawy kosztowne.

Za to niekwestionowanym plusem jest to, że przy dynamicznej jeździe średnie spalanie mam na poziomie 7l na trasie (5,5l też da się zużyć wcale nie będąc zakałą na drodze), 9l na autostradzie przy szybkościach nie do końca regulaminowych i 9-10 po mieście. I o ile w mieście hybryda ma przewagę, to na trasie diesel bije ją na głowę.

W moim GLC AdBlue uzupełnia się co ok. 25 000km.

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja poza osiagami na 2.0tdi tez nie moge narzekac, tylko bak paliwa mi przeszkadza i ad-blue ale to akurat wina managera floty bo nie dopatrzyl tych opcji zamiast 40l moglem miec 55l i na ad blue zamiast 12l - 24l do konca leasingu przezyje. Tankowanie jest jednak czeste szczegolnie jak sie robi ok 50-60kkm rocznie.

 

Jak przestane miec auto sluzbowe to prywatnie kupie na pewno jakąś pelnoletnią benzynę ;) 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ujmując urody Mercedesa ale uważam, że RX ma dużo więcej charakteru i prezentuje się lepiej ale każdy ma inne preferencję wizualne. NX jak dla mnie jest ładny ale za mały i do RXa nie ma startu i będąc ostatnio w Polsce mijałem je bardzo często! Pare razy dziennie i wcale nie jeden egzemplarz! ;):Dattachicon.gifED468ED9-36A7-4ABF-98C9-EA68C86A9CBD.jpeg

Dla porównania. :)

Mnie także NX i jego większy brat bardzo się podoba. Przegrały tym, że są benzyniakami a nie lubię często tankować. GLC to może nie jest miss auto ale źle nie wygląda i jest funkcjonalne oraz cholernie wygodne, a to u mnie podstawa!

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mi mówiono, ze koszty utrzymania diesla są większe i że jest bardziej upierdliwy w eksploatacji np. Samo wychładzania po jazdach na trasach obowiązkowe jazdy by przypalić filtr cząstek stałych i takie tam poerdoly. Ale skoro ich nie ma to nie ma tragedi.

Poki mialem jeszcze diesla do niedawna to nigdy nie bylo problemu z DPF, EGR itp ale mimo wszystko wolalem sie go pozbyc przy przebiegu 170tys bo juz mialem delikatne sygnaly-popierdolki nie dotyczace co prawda silnika ( OM642 ) ale skoro sie zaczelo to niech sie martwia inni. To za bardzo skomplikowane konstrukcje i niestety obliczone na serwisowanie. Rownolegle mialem tez Lexusa. ktorego przeglady kosztowaly grosze a konstrukcja hybrydy jest prosta jak cep wiec przez to niezawodna. Oczywiscie jest to rowniez zasluga Toyoty/Lexusa za wykonanie i materialy nie postarzone technologicznie. Obecny RX tez nie jest drogi w serwisie a czekaja mnie trzy na pewno. W sumie za wszystkie zaplace ok £1085 z vat czyli raptem srednio £362/rok. Smiech. Poza tym korzystajac z tzw Service Plan wplacam sobie co miesiac £41 przez okres 25 m-cy i w zasadzie nawet nie czuje przegladow kiedy juz trzeba je zrobic.

Edytowane przez Parówkowy skrytożerca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poki mialem jeszcze diesla do niedawna to nigdy nie bylo problemu z DPF, EGR itp ale mimo wszystko wolalem sie go pozbyc przy przebiegu 170tys bo juz mialem delikatne sygnaly-popierdolki nie dotyczace co prawda silnika ( OM642 ) ale skoro sie zaczelo to niech sie martwia inni. To za bardzo skomplikowane konstrukcje i niestety obliczone na serwisowanie. Rownolegle mialem tez Lexusa. ktorego przeglady kosztowaly grosze a konstrukcja hybrydy jest prosta jak cep wiec przez to niezawodna. Oczywiscie jest to rowniez zasluga Toyoty/Lexusa za wykonanie i materialy nie postarzone technologicznie. Obecny RX tez nie jest drogi w serwisie a czekaja mnie trzy na pewno. W sumie za wszystkie zaplace ok £1085 z vat czyli raptem srednio £362/rok. Smiech. Poza tym korzystajac z tzw Service Plan wplacam sobie co miesiac £41 przez okres 25 m-cy i w zasadzie nawet nie czuje przegladow kiedy juz trzeba je zrobic.

I tu się zgadzam. Znajomy ma dwa starsze modele RX, ten młodszy 8 latek jeszcze nie miał żadnej awarii oprócz standardowych wizyt w serwisie. Starszy 12 latek jedną poważniejszą usterkę. Pod tym względem RX dorównuje bezawaryjnością Porsche Niestety mój MB już miewał wpadki. Dwa razy wymieniali mi kompresor od pneumatyki. Zwalam to na karb nowo powstałego modelu, w kolejnych rocznikach z pewnością to poprawią...Na dzisiaj to jedyne nieszczęścia po 60 000km jazdy od nowego, choć za drugim razem spotkało mnie to we Włoszech i musiałem korzystać z smartfonowego translatora

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja w sobotę takie coś odebrałem. 450h z CVT

 

Obecnie Lexus nie ma konkurencji w tym przedziale cenowym. To najładniejszy SUV.

Gratulacje. Niech się jeździ.


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poki mialem jeszcze diesla do niedawna to nigdy nie bylo problemu z DPF, EGR itp ale mimo wszystko wolalem sie go pozbyc przy przebiegu 170tys bo juz mialem delikatne sygnaly-popierdolki nie dotyczace co prawda silnika ( OM642 ) ale skoro sie zaczelo to niech sie martwia inni. To za bardzo skomplikowane konstrukcje i niestety obliczone na serwisowanie. Rownolegle mialem tez Lexusa. ktorego przeglady kosztowaly grosze a konstrukcja hybrydy jest prosta jak cep wiec przez to niezawodna. Oczywiscie jest to rowniez zasluga Toyoty/Lexusa za wykonanie i materialy nie postarzone technologicznie. Obecny RX tez nie jest drogi w serwisie a czekaja mnie trzy na pewno. W sumie za wszystkie zaplace ok £1085 z vat czyli raptem srednio £362/rok. Smiech. Poza tym korzystajac z tzw Service Plan wplacam sobie co miesiac £41 przez okres 25 m-cy i w zasadzie nawet nie czuje przegladow kiedy juz trzeba je zrobic.

I oby takie koszty tylko były! Bo naprawdę warto dbać o nie!

 

Obecnie Lexus nie ma konkurencji w tym przedziale cenowym. To najładniejszy SUV.

Gratulacje. Niech się jeździ.

Dzięki i w pełni się z tym zgadzam! :P

Mnie także NX i jego większy brat bardzo się podoba. Przegrały tym, że są benzyniakami a nie lubię często tankować. GLC to może nie jest miss auto ale źle nie wygląda i jest funkcjonalne oraz cholernie wygodne, a to u mnie podstawa!

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

A co za różnica jak często bywamy na stacji?! Robi tylko różnice ile tam zostawiamy! ;):D


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie Lexus nie ma konkurencji w tym przedziale cenowym. To najładniejszy SUV.

Gratulacje. Niech się jeździ.

 

Zapomniałeś dodać, że wśród japońskich  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedynie Stelvio i Urusa są ładniejsze.

Ale Alfa mniejsza a Lambo duuuuuużo droższe. To nie ma co porównywać.


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co za różnica jak często bywamy na stacji?! Robi tylko różnice ile tam zostawiamy! ;):D

Dam przykład. Trasa z Poznania do Warszawy, spotkanie handlowe, 300km. Dobra pusta droga, 2 godz. 15 min i jestem na miejscu. Spotkanie się przedłuża a za 2,5 godziny kolejne w Poznaniu i trzeba na nie zdążyć. Więc zapierdz... w Lexusie widzę rezerwę, zjazd z autostrady na stację a tam przy każdym dystrybutorze po 4, 5 aut. A moim Mercedesem jadę spokojnie dalej nie martwiąc się, że zdechnie gdzieś na trasie z powodu wyschniętego zbiornika. To jest ta różnica! Oczywiscie, Ty także możesz zaryzykować, możesz dojechać na oparach lub się spóźnić. Jak staniesz na trasie uratuje Cię z pewnością wykupione assistance premium Ale Ty może masz inny charakter pracy, lepiej planujesz dzień lub hołdujesz zasadę szczęśliwego milionera; śpiesz się powoli a dalej zajedziesz...

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dam przykład. Trasa z Poznania do Warszawy, spotkanie handlowe, 300km. Dobra pusta droga, 2 godz. 15 min i jestem na miejscu. Spotkanie się przedłuża a za 2,5 godziny kolejne w Poznaniu i trzeba na nie zdążyć. Więc zapierdz... w Lexusie widzę rezerwę, zjazd z autostrady na stację a tam przy każdym dystrybutorze po 4, 5 aut. A moim Mercedesem jadę spokojnie dalej nie martwiąc się, że zdechnie gdzieś na trasie z powodu wyschniętego zbiornika. To jest ta różnica! Oczywiscie, Ty także możesz zaryzykować, możesz dojechać na oparach lub się spóźnić. Jak staniesz na trasie uratuje Cię z pewnością wykupione assistance premium Ale Ty może masz inny charakter pracy, lepiej planujesz dzień lub hołdujesz zasadę szczęśliwego milionera; śpiesz się powoli a dalej zajedziesz...

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

O tototooo ostatnie co napisałeś! Najbardziej mi pasuje! :P

I tego będę się trzymać. :)

 

A wyżej wymienionych sytuacji nie miałem i raczej jak bywałem na stacjach na autostradach to było spokojniej :)


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Ale Ty może masz inny charakter pracy, lepiej planujesz dzień lub hołdujesz zasadę szczęśliwego milionera; śpiesz się powoli a dalej zajedziesz...

 

Dokladnie tak z pominieciem milionera.  :D  Od 10 lat tak wlasnie pracuje. Z domu i bez pospiechu. I jest lepiej niz bylo kiedy bylo tempo. Dlatego ja tez lubie sie czasem zatrzymac  po drodze. A przy okazji zatankowac.  ;)  ( dla kumatych )

Edytowane przez Parówkowy skrytożerca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tototooo ostatnie co napisałeś! Najbardziej mi pasuje!

I tego będę się trzymać. :)

 

A wyżej wymienionych sytuacji nie miałem i raczej jak bywałem na stacjach na autostradach to było spokojniej :)

Każdy piątek po południu autobana kierunek Warszawa- Poznań, zawsze stoją kolejki do dystrybutorów na każdej stacji paliw. Wierz mi!

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś c5 2.0hdi. Zbiornik 70l. Zasięg w trasie ponad 1100km. Widywałem na autostradach po 4-5 mercedesy w kolejce na tankowaniu, a ja robiłem kolejne 300km ;).

 

Mało tego. Znajomy miał passata ze zbiornikiem 100l i ten to w ogóle by się z nas wszystkich uśmiał ;)

 

Dobrze, ze mamy taki by wybór by każdy mógł wybrać samochód względem swoich potrzeb.

 

Ps. Zbiornik w lexie moglby być większy ale kupujący raczej wie jaka ma pojemność i to widocznie nie jest problemem ;)

Edytowane przez overrange

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało tego. Znajomy miał passata ze zbiornikiem 100l i ten to w ogóle by się z nas wszystkich uśmiał ;)

 

no ale to pewnie byl szejkowóz :)

W tych kręgach bardzo popularne byly tez Audi 80 B3, bo tam wchodzilo ponad 80 litrow bez rozcinania zbiornika ;)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, ze mamy taki by wybór by każdy mógł wybrać samochód względem swoich potrzeb.

Ps. Zbiornik w lexie chciałbym większy ale kupując wiedziałem jaki ma i to akurat nie było przeszkodzą by zrezygnować dla którego zrezygnował bym z zakupu. ;)

O i to są święte słowa! ;):D

 

 

Każdy piątek po południu autobana kierunek Warszawa- Poznań, zawsze stoją kolejki do dystrybutorów na każdej stacji paliw. Wierz mi!

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

No ok naszczescie nie muszę tam bywać w piątki po południu. :P


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

O i to są święte słowa! ;):D

 

 

 

No ok naszczescie nie muszę tam bywać w piątki po południu. :P

Ja też. Mam przecież oszczędnego merca i jadę dalej

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki problem zatankować np w środę


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię tankować. Podoba mi się zapach benzyny. :)


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię tankować. Podoba mi się zapach benzyny. :)

Pierdzące Trabanty, Syrenki no i Wartburgi...prawdziwe wibratory zapachowe

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

cdb733bedfe2b50aacb1e78df4509e89.jpg

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierdzące Trabanty, Syrenki no i Wartburgi...prawdziwe wibratory zapachowe

 

Zapach benzyny podczas tankowania nie równa się smrodowi spalin z dwusuwa czy gnoju. :P

Nie pytam gdzie tankujesz ;):P.

Niestety na tych stacjach co tankuje takich lasek nie ma. :(


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.