Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
artme

Antyrefleks a szafirowe szklo

Recommended Posts

Witajcie,

dotychczas posiadalem zegarki z szafirowym szkielkiem. Roznie to bywalo i nie raz sie o cos stuknelo czy zahaczylo (ale bez przesady - szanuje rzeczy, ktore posiadam a zegarki tym bardziej ;)). Nigdy nie mialem z tym problemow, gdyz szkielko szafirowe zabezpieczalo zarysowania idealnie. Az do dnia, kiedy zobaczylem, ze na jednym z posiadanych modeli, na ktorym jest zalozone szafirowe z antyrefleksem pojawily sie... zarysowania!!! ;) Nie chodzi tu o "wgłębienia" tylko o takie ryski a la smugi ale ewidentnie sa to zarysowania wynikajace z np. zawadzenia o cos.

Nie mam pojecia kiedy i gdzie choc jak pisalem szanuje rzeczy wiec nie ma mowy o porzadnym uderzeniu. Efekt spotegowany jest jak mniemam czarnym cyferblatem jednak pytanie moje jest - czy to normalne? Czy da cos sie z tym zrobic? Czy nalezy sie przyzwyczaic, ze szkla z powloka antyrefleksowa tak maja? :) A jesli nie powinno sie tak dziac to czy moge walczyc np. o wymiane w ramach gwarancji i jak tak, to na jakiej podstawie bo pewnie mi powiedza, ze uszkodzenia mechaniczne? :)

 

Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi

Artme

Edited by artme

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestes pewien ze nie bylo tego od poczatku? To tak jakby azil antyrefleks. Dlatego jak antyrefleks to tylko wewnwtrzny. Mialem to samo z IWC markiem XV. Wymieniono na gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mathu

Standardowy problem z zewnętrznym AR. Możesz spróbować delikatnie przetrzeć powłokę płynem do czyszczenia optyki i mikrofibrą. Albo kupić takie specjalne wilgotne ściereczki w sklepie foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkła z zewnętrzną powłoką anty refleksyjną już tak mają tzn. szkło jest bez rys ale powłoka tak i wygląda to nie ciekawie. Z czasem będzie tych rys przybywać ;)


Rafał

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to fajnie ;)

Rozumiem, ze zadne reklamacje nie wchodza w gre? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szafir ciężko zarysować, niestety zewnątrzną powłoke antyrefleksyjną znacznie łatwiej.

 

Przykład omegi PO z porysowanym antyrefleksem:

 

bdpocloseupkl3.jpg

 

Możesz spolerować antyrefleks do końca albo wymienić szkło na nowe z antyrefleksem.

Szkła z antyrefleksem niestety tak mają.

Edited by jakubos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łatwo jest spolerować zewnętrzny AR w zegarkach gdzie szkło wystaje. Niżej zegarek z porysowaną powłoką,

ojfthv.jpg

w którym można taka operację wykonać bez problemu tylko czy to aż tak mocno razi żeby osuwać powłokę AR?

Nie sądzę żeby uznali reklamację ;)

Edited by RUSKI

Rafał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio miałem doświadczenie z AR tzn usuwałem je bo już miałem na nim dość rysek !

Podczas tej czynności zauważyłem ze istnieje możliwość delikatnego wypolerowania powłoki AR. Niestety w jednym miejscu przycisnąłem za bardzo :/ no i musiałem cisnąć do końca ...

Myślę że da się delikatnie przepolerować o ile ryski nie sa do samego szkła.. tylko powierzchniowe ;)

Oczywiście istnieje duże ryzyko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli z tego co widze, to normalka z tym AR... ;) ech.... szkoda... bo wydaje mi sie, ze powinno sie o tym informowac klietow, iz AR choc naniesiony na szafirowe szklo podlega zarysowaniom/uszkodzeniu.

Edited by artme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szafir ciężko zarysować, niestety zewnątrzną powłoke antyrefleksyjną znacznie łatwiej.

 

Możesz spolerować antyrefleks do końca albo wymienić szkło na nowe z antyrefleksem.

Szkła z antyrefleksem niestety tak mają.

A jaki jest koszt takiego spolerowania i gdzie najlepiej to wykonac? (pytam na przyszlosc)

I czy po takim spolerowaniu cos widac na szkielku czy nie ma to zadnego wizualnego nastepstwa poza pozbyciem sie AR'u?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja mam pytanie dodatkowe...duza jest roznica w uzytkowaniu i jakosci miedzy antyreflexem jednostronnym (od spodu tylko) a obustronnym ?


"Muzyka po milczeniu najlepiej wyraża to co niewyobrażalne" Aldous Huxley (1894 - 1963)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dość duża.

Szkła z obustronną powłąką AR są takie...jakby ich nie było ;)

Omega PO jest tego dobrym przykładem.

Co tu dużo gadać, fajnie to działa wzrokowo.

Ryski, cóż, coś za coś.


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki jest koszt takiego spolerowania i gdzie najlepiej to wykonac? (pytam na przyszlosc)

I czy po takim spolerowaniu cos widac na szkielku czy nie ma to zadnego wizualnego nastepstwa poza pozbyciem sie AR'u?

Koszt jest znikomy. Chyba każdy zegarmistrz to wykona. Należy tylko uważać żeby przy okazji nie spolerować pierścienia. Dlatego napisałem, że najlepiej jest wykonać taką operację na wystających szkłach.

Rożnica nie jest jakoś mocno odczuwalna. Z podwójnym AR czytelność jest lepsza ale bez przesady. No i jest bajer pod światło daje taki fajny niebieskawy(w zależności od koloru AR)kolorek ;)


Rafał

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wywiad

To ja mam pytanie dodatkowe...duza jest roznica w uzytkowaniu i jakosci miedzy antyreflexem jednostronnym (od spodu tylko) a obustronnym ?

Jedno i dwustronny dzieli przepaść. Brak AR z jednostronnym - niewielka różnica.

 

Widziałem Planet Ocean i KonTiki - niesamowite wrażenie z tym AR

Edited by Wywiad

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest różnica między jednostronnym a dwustronnym, a między wewnętrznym a zewnatrznym, ew dwustronnym. Wrażenie braku szkła i mocna poświata to skutek AR na zewnątrz szkła. Nawet jeśli byłoby to nałaożone jednostronnie - patrz - szyby samochodowe z AR.

AR wewnętrzne - jest zdecydowanie mniej zauważalne. Efekt poświaty trudny do uchwycenia. Efekt braku szkła - tylko w odpowienich warunkach. NA codzień niewielka różnica. Choć jest między wewnętrzną a bez. Nie da się zarysować. To plus.

Edited by Adi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod wpływem tematu oglądam właśnie sobie Marka XVI z dwustronnym AR i robi to jednak naprawdę fajne wrażenie (zwłaszcza przy Fortisie z wew. AR), no jest różnica na plus, wrażenie braku szkła szalenie sympatyczne plus niezwykła czytelność wskazań, rysek na razie nie stwierdzam i pewnie dlatego zew. AR mi się podoba B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jest to troszke bez sensu. Mam szafirowe szklo. Wszystko wyglada jakby tego nie bylo - super. Kilka jednak rysek na AR i... sprawa wraca jakby szklo bylo hesalitowe - albo do wymiany albo mam swietne szkielko tylko widac zarysowania B) Coz...

Nadal jednak uwazam, ze tak jak sprzedawcy reklamuja, ze zagarek posiada szafirowe niezarysowalne szkielko, powinni informowac o mozliwosciach jego zarysowania gdyz posiada AR i tyle. Wtedy godze sie na cos swiadomie i nie wypisuje takich tematow na forum. Ale nie - sprzedawcy tylko pieja z zachwytu, ze tu ma Pan dodatkowo AR + szafirowe - miodzio. To tylko dla wybrancow placacych wysokie pieniadze za porzadny zegarek. Ani razu nie bylo slowa - prosze tylko uwazac, bo jego wrazliwosc na zarysowania sie zmniejszyla B)

Nie musze sie znac. Nie musze nawet wiedziec co to jest szafirowe szklo albo dodany do niego AR. Ale jak opowiadaja same zachwyty, ze niezarysowywalne, to powinni rowniez dodac troszke prawdy. Moze inacze bym go uzytkowal i jeszcze bardziej na niego uwazal - moze. Jednak ta niewiedza podczas uzytkowania mnie zabolala.

Edited by artme

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jest to troszke bez sensu. Mam szafirowe szklo. Wszystko wyglada jakby tego nie bylo - super. Kilka jednak rysek na AR i... sprawa wraca jakby szklo bylo hesalitowe - albo do wymiany albo mam swietne szkielko tylko widac zarysowania B) Coz...

Nadal jednak uwazam, ze tak jak sprzedawcy reklamuja, ze zagarek posiada szafirowe niezarysowalne szkielko, powinni informowac o mozliwosciach jego zarysowania gdyz posiada AR i tyle. Wtedy godze sie na cos swiadomie i nie wypisuje takich tematow na forum. Ale nie - sprzedawcy tylko pieja z zachwytu, ze tu ma Pan dodatkowo AR + szafirowe - miodzio. To tylko dla wybrancow placacych wysokie pieniadze za porzadny zegarek. Ani razu nie bylo slowa - prosze tylko uwazac, bo jego wrazliwosc na zarysowania sie zmniejszyla B)

Nie musze sie znac. Nie musze nawet wiedziec co to jest szafirowe szklo albo dodany do niego AR. Ale jak opowiadaja same zachwyty, ze niezarysowywalne, to powinni rowniez dodac troszke prawdy. Moze inacze bym go uzytkowal i jeszcze bardziej na niego uwazal - moze. Jednak ta niewiedza podczas uzytkowania mnie zabolala.

 

Masz 100% racji. Pytanie tylko, czy przecietny sprzedawca o tym wie?


Zadna praca nie hanbi, ale kazda meczy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak, jest z tym pewien problem. Podwójny AR wygląda bajecznie...ale tylko jako nowy B)

Przy wszystkich zegarkach jakie do tej pory kupiłem jednym z ważnych argumentów było to, że nie miały zewnętrznego AR, jasne, można spolerować, tylko, że ja akurat lubię jak coś co kupuję jest takie jak chcę i jest szansa, że za jakiś czas będzie takie samo, a przy AR ta szansa jest zdecydowanie mniejsza niż bez niego.

 

 

Marcin


"Największą przyjemnością w posiadaniu psa jest to, że możesz się przed nim wygłupić, a on nie tylko, że się nie będzie śmiał, ale też zrobi z siebie głupka"

Samuel Butler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie obustronny AR jest fantastyczny i jak widze po wpisach tutaj to już muszę się przyzwyczajać do satysfakcji z chociaz wewnętrznego (docelowo) AR B)

Edited by Darecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli z tego co widze, to normalka z tym AR... B) ech.... szkoda... bo wydaje mi sie, ze powinno sie o tym informowac klietow, iz AR choc naniesiony na szafirowe szklo podlega zarysowaniom/uszkodzeniu.

 

.....no niby tak...jedna czy kupując samochód sprzedawca zachęca Cię do zakupu informując "że mozesz zostać inwalidą"? A możesz.

Podobnie tutaj - wprowadza się nowe technologie, różne ulepszacze które też nie są idealne.

Wspomniane przez Roberta polerowanie powłoki antyrefleksyjnej nawet jeśli sie uda to bedzie rozwiązanie czasowe, nie bedzie to na tyle dokładne by z czasem nie zaczęło odchodzić (łuszczyć się i pękać).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wywiad

To po co ta zewnętrzna powłoka AR, skoro więcej z nią problemów niż korzyści ? Efekt dwóch powłok AR jest piękny, ale zegarek nadaje się wtedy tylko do trzymania w pudełku na podusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówcie co chcecie ja i tak wolę zegarki z podwójnym AR, i nie zdarzyło mi się jeszcze go zarysować ! Pewnie dlatego nie nie trzymam ich aż tak długo B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówcie co chcecie ja i tak wolę zegarki z podwójnym AR, i nie zdarzyło mi się jeszcze go zarysować ! Pewnie dlatego nie nie trzymam ich aż tak długo B)

 

...i ja bym to zostawił jako puentę B)

Szafirowe szkiełko jest bardzo twarde i dlatego ciężko je zarysować - jednak na przejściu między trzema ośrodkami (powietrze-szkło-powietrze) następuje częściowe odbicie i strata światła. Dlatego nawet najprostszy antyrefleks zwiększa mocne transmisję światła - co powoduje, że WIDAĆ Różnicę.

Jednak jest tylko powłoka z wszystkimi tego konsekwencjami - rysuje się (ale można też usunąć).

Jeszcze trochę a wejdą lepsze powłoki z a'la teflonem (śliski i trudniejszy do zarysowania)

 

Pozdr

GrzecH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mathu

Gdzieś czytałem że zewnętrzny AR w Damasko jest jeszcze wytrzymalszy niż specjalna koperta w tych zegarkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.