Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość Marcin99

Motocykle

Rekomendowane odpowiedzi

W jakiś mały adventure bym celował albo coś pomiędzy np ktm 890 smt 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, artooro napisał(-a):

W jakiś mały adventure bym celował albo coś pomiędzy np ktm 890 smt 

Muszę poprzeglądać otomoto pod tym kątem.

Człowiek nie zna nawet wszystkich modeli znajdujących się w zasięgu.. 

 

Dużą przewagą hondy jest popularność, rozpoznawalność oraz dostępność części w normalnych cenach.. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nad ktm to ja bym się 4 razy zastanowił. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

790 z lat 2020 i wstecz oraz 890 z pierwszych dwóch lat produkcji nie brałbym po uwagę, później podobno poprawili wałki i zmienili dźwigienki zaworów więc nie powinno być problemów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długo mnie nie było. 
Prawko na moto zrobiłem przy 3 podejściu (mieszkam w UK i tutaj jest nieco inaczej) i po wielu dywagacjach z samym sobą oraz po objeżdżaniu testowym kilku motocykli padło na BMW F800R. W 2 miesiące odkąd jestem jego właścicielem zrobiłem około  4kkm (2.6k mil) i ciągle mi mało.

IMG_2656.jpeg


Time matters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry wynik 🤚

Co masz na myśli w kontekście zdawania prawa jazdy w UK?


Instagram.com/horlobby.watches

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurczaki...

Przejrzałem ogłoszenia na otomoto szukając moto z mocą wyższą od 50kM, zarejestrowane w kraju w kwotach 15-25tys i nic szczególnego nie przykuło mojej uwagi.

Trudno mi będzie coś znaleźć jeśli nic mi się szczególnie nie podoba :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie rozglądałbym się za Yamaha Tracer 700 lub jeszcze lepiej 900 z pierwszych lat produkcji, trzycylindrówka Yamahy to naprawdę udany i niezawodny piecyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, eye_lip napisał(-a):

Dobry wynik 🤚

Co masz na myśli w kontekście zdawania prawa jazdy w UK?

Z tego co widziałem na polskim YT to różnice są nastepujące:

 Plac w UK jest banalnie prosty, natomiast egz na mieście to poważna sprawa. Polałem na bzdurach które w PL najprawdopodobniej by przeszły. 


Time matters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
39 minut temu, Triptical napisał(-a):

Z tego co widziałem na polskim YT to różnice są nastepujące:

 Plac w UK jest banalnie prosty, natomiast egz na mieście to poważna sprawa. Polałem na bzdurach które w PL najprawdopodobniej by przeszły. 

Jak zdajesz w małym mieście na mieście to jest pewnie łatwo, w Wwie itp. większych miastach miasto jest trudne, mało kto zdaje za pierwszym (np. ja 😆). Plac w mojej opinii jest wymagający ale po kilkunastu godz. każdy powinien zdać. 

Edytowane przez eye_lip

Instagram.com/horlobby.watches

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, zadra napisał(-a):

Kurczaki...

Przejrzałem ogłoszenia na otomoto szukając moto z mocą wyższą od 50kM, zarejestrowane w kraju w kwotach 15-25tys i nic szczególnego nie przykuło mojej uwagi.

Trudno mi będzie coś znaleźć jeśli nic mi się szczególnie nie podoba :) 

Szukałbym bmw 1200 gs, ale wiem, że Ty unikasz bawarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, goral_ napisał(-a):

Szukałbym bmw 1200 gs, ale wiem, że Ty unikasz bawarki.

Wielka i ciężka krowa, gdzie to do miasta 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
54 minuty temu, goral_ napisał(-a):

Szukałbym bmw 1200 gs, ale wiem, że Ty unikasz bawarki.

nie, że unikam - nawet się podoba - ale jak wyżej :

34 minuty temu, artooro napisał(-a):

Wielka i ciężka krowa, gdzie to do miasta 😉

Najwięcej jednak między samochodami się przeciskam i widzę, że posiadanie zwinnej maszynki ma tu wiele sensu.

 

Najlepiej byłoby mieć dwie ;)

Miałbym wówczas okufrowaną cx500 i gb350 w miasto i uśmiech na twarzy :)

 

Pewnie stanie na tym samym co mam, ino że młodszym; jednak najpierw trzeba sprzedać a na razie to nawet wystawić "zapomniałem" ..

Edytowane przez zadra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, eye_lip napisał(-a):

Jak zdajesz w małym mieście na mieście to jest pewnie łatwo, w Wwie itp. większych miastach miasto jest trudne, mało kto zdaje za pierwszym (np. ja 😆). Plac w mojej opinii jest wymagający ale po kilkunastu godz. każdy powinien zdać. 


Standardowy kurs to 3 dni po 5h na dzień. W tym czasie uczysz się i placu i miasta. Egzamin na mieście musi zawierać obowiązkowo takie rzeczy: droga ekspresowa/autostrada, droga podmiejska, normalny ruch uliczny miejski, droga z ograniczeniem prędkości (w okolicy szkoły itp), 3 zatrzymania i ponowne włączenie się do ruchu, gdzie jedno z włączeń do ruchu ma być pod górę, a jedno zza zaparkowanego samochodu. Przy każdej zmianie prędkości konieczne (i widoczne dla egzaminatora) spojrzenie w lusterka i kilka jeszcze podobnych „akcji”.

Plac to wprowadzenie moto do garażu „na piechotę”, prosty slalom, dwie ósemki, jazda po łuku z bramką na 20mph, jazda po łuku z bramką na 30mph z pominięciem szykany i zatrzymaniem się w kwadracie około 2x2m, jazda z prędkością pieszego, hamowanie awaryjne z prędkości 30mph, zawracanie na szerokości drogi. Tak to wygląda w UK


Time matters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KTM odpuścił bym, to co się stało z ta firmą, woła o pomstę do nieba. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, goral_ napisał(-a):

Szukałbym bmw 1200 gs, ale wiem, że Ty unikasz bawarki.

Na przepychanie się po mieście to chyba nie najlepsza opcja...


:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zadra mogę polecić Yamahe, sam mam mt-07 i tracera 900gt. mt-07 na pewno znajdziesz w swoim budżecie, a i jakiegoś tracera też może Ci się udać 700 albo 900. 

 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Maciej72 napisał(-a):

KTM odpuścił bym, to co się stało z ta firmą, woła o pomstę do nieba. 

A co się stało? Ktm-y nigdy nie słynęły z bezawaryjnosci jak japońce, za to dawały dużo frajdy. Jako właściciel duka 790 pod powyższym się podpisuję 😁 

Obecny stan finansowy firmy to raczej dużo błędów w strategii łącznie z polityką cenową, do tego doszły problemy techniczne jednych z najbardziej popularnych modeli czyli 790 i 890. Podobno usterki poprawili ale smród i motocykle, w których wada może się pojawić pozostały.

Problemy sprawiły również, że ich motocykle sporo potaniały, szczególnie nowe sztuki, dodatkowo doszła 4 letnia gwarancja na większość modeli. Także, moim zdaniem to ciekawa opcja na nowe moto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
22 minuty temu, artooro napisał(-a):

A co się stało? Ktm-y nigdy nie słynęły z bezawaryjnosci jak japońce, za to dawały dużo frajdy. Jako właściciel duka 790 pod powyższym się podpisuję 😁 

Obecny stan finansowy firmy to raczej dużo błędów w strategii łącznie z polityką cenową, do tego doszły problemy techniczne jednych z najbardziej popularnych modeli czyli 790 i 890. Podobno usterki poprawili ale smród i motocykle, w których wada może się pojawić pozostały.

Problemy sprawiły również, że ich motocykle sporo potaniały, szczególnie nowe sztuki, dodatkowo doszła 4 letnia gwarancja na większość modeli. Także, moim zdaniem to ciekawa opcja na nowe moto.

Słowo klucz: podobno …

a 4 letni gwarancja i niska cena, nie zrekompensuje Ci zepsutego wyjazdu. 
Tak na marginesie ceny, dopiero się zbliżają do realnej wyceny swojego produktu.

nie wspomnę o jednej z przyczyn kłopotów, czyli przepełnione magazyny,  niesprzedanych strucli.

Po co mi motocykl, który jak widzi serwis, to sam skręca.
Ale są różne podejścia do tematu i oczywiście każdy ma wybór, jak dla mnie KTM odpada.

Edytowane przez Maciej72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Daito napisał(-a):

Na przepychanie się po mieście to chyba nie najlepsza opcja...

Wg mnie uniwersalna maszyna. Jeżdżę bokserami od lat teraz głównie po mieście BMW R 1200 ST i nie widzę problemu. Ale de gustibus..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Maciej72 napisał(-a):

Słowo klucz: podobno …

a 4 letni gwarancja i niska cena, nie zrekompensuje Ci zepsutego wyjazdu. 
Tak na marginesie ceny, dopiero się zbliżają do realnej wyceny swojego produktu.

nie wspomnę o jednej z przyczyn kłopotów, czyli przepełnione magazyny,  niesprzedanych strucli.

Po co mi motocykl, który jak widzi serwis, to sam skręca.
Ale są różne podejścia do tematu i oczywiście każdy ma wybór, jak dla mnie KTM odpada.

Niemal każdy producent ma/miał coś za uszami, pierwsze s1000rr i s1000r aż do 2017r miały tą samą wadę co ktm 790 i 890, silniki 675 mv agusta, litry w apriliach rsv4, nowe panigale z elektroniką

Nie mam zamiaru wybielać ktm-a, jednak na przestrzeni tyl kilkunastu lat od kiedy regularnie jeżdżę moto ktm 790 to najlepszy motocykl pod kątem jazdy, jakim jeździłem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, artooro napisał(-a):

Niemal każdy producent ma/miał coś za uszami, pierwsze s1000rr i s1000r aż do 2017r miały tą samą wadę co ktm 790 i 890, silniki 675 mv agusta, litry w apriliach rsv4, nowe panigale z elektroniką

Nie mam zamiaru wybielać ktm-a, jednak na przestrzeni tyl kilkunastu lat od kiedy regularnie jeżdżę moto ktm 790 to najlepszy motocykl pod kątem jazdy, jakim jeździłem 

Oczywiście masz rację, żyjemy w świecie redukcji kosztów i księgowych, dbających tylko o wynik finansowy. 

Ale KTM swoją polityką, systematycznego "czyszczenia portfeli" klientów (nie nazwę tego dosadniej, aby trzymać forumowy poziom) , spowodował bunt nawet najbardziej zagorzałych zwolenników. 

I zapewne nie było bez  tym problemu, gdyby jeszcze produkt był dobrej (celowo nie piszę premium) jakości. 

Jeżeli możesz mieć coś za połowę ceny KTM, produktu jakościowo lepszego,  dlaczego nie ?

Pycha kroczy przed upadkiem .... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Maciej72 napisał(-a):

Oczywiście masz rację, żyjemy w świecie redukcji kosztów i księgowych, dbających tylko o wynik finansowy. 

Ale KTM swoją polityką, systematycznego "czyszczenia portfeli" klientów (nie nazwę tego dosadniej, aby trzymać forumowy poziom) , spowodował bunt nawet najbardziej zagorzałych zwolenników. 

I zapewne nie było bez  tym problemu, gdyby jeszcze produkt był dobrej (celowo nie piszę premium) jakości. 

Jeżeli możesz mieć coś za połowę ceny KTM, produktu jakościowo lepszego,  dlaczego nie ?

Pycha kroczy przed upadkiem .... 

Fakt, ich polityka cenowa to dramat, duke 990 mający w teorii zastąpić 890 wskoczył z ceną niemal połowę większą od poprzednika, dodatkowo chorendalne ceny odblokowania dodatkowej elektroniki, podobnie z 1390, gdzie różnic względem 1290 jest niewiele. Rynek mocno ostudził ich zapędy. Ceny spadły, teraz są porównywalnie do konkurencji jeżeli chodzi o modele szosowe ( crossowa/terenowa cześć ktm to nie moją bajka). Modele o mniejszych pojemnościach/mocach mają sporą konkurencję jednak od 100KM raczej nie jest za duża. Sam planuję w przyszłym sezonie wymienić 790 na coś mocniejszego więc jestem ciekaw,  co jest lepsze i o połowę tańsze od ktm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, artooro napisał(-a):

Fakt, ich polityka cenowa to dramat, duke 990 mający w teorii zastąpić 890 wskoczył z ceną niemal połowę większą od poprzednika, dodatkowo chorendalne ceny odblokowania dodatkowej elektroniki, podobnie z 1390, gdzie różnic względem 1290 jest niewiele. Rynek mocno ostudził ich zapędy. Ceny spadły, teraz są porównywalnie do konkurencji jeżeli chodzi o modele szosowe ( crossowa/terenowa cześć ktm to nie moją bajka). Modele o mniejszych pojemnościach/mocach mają sporą konkurencję jednak od 100KM raczej nie jest za duża. Sam planuję w przyszłym sezonie wymienić 790 na coś mocniejszego więc jestem ciekaw,  co jest lepsze i o połowę tańsze od ktm?

świetną robotę zrobili japończycy oferując skrzynie automatyczne (wiem, zostanę zjedzony przez ortodoksyjnych motocyklistów )

Okazuje się, że sprzedaż automatów sięga 60% sprzedaży całego modelu. YAMAHA MT09, YAMAHA TRACER, Honda CMX, AFRICA Win. 

Tutaj się kręcę z wyborem, mam 191 cm i 82 kg, i nie chce mi się dłubać  w biegach, mając długie nogi 

Cenowo i jakościowo do KTM to przepaść ...

BMW 1300 odpadło, ze względu na sygnalizowane problemy ze skrzynią biegów, którą ulokowano pod miską olejową ... 

Poza tym manewrowanie bokserem w mieście to dla mnie za duże wyzwanie, z szacunkiem podchodzę do Kolegów, którym to nie przeszkadza. 

Edytowane przez Maciej72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie automatyczne mają swoich zwolenników ale też i przeciwników.

Ja wybrałem manuala (są wersje w automacie) bo uważam, że na swoim etapie umiejętności muszę wspomagać się jazdą na półsprzęgle mimo, że odbyłem jazdę próbną hondą w automacie i nie widzialem wówczas problemu.

Czytałem o pewnych trudnościach podczas jazdy z minimalną prędkością ze skrzynią automatyczną choć przyznaję, że nie przetestowałem tego gdy miałem okazję.

Można również znaleźć opisy związane z problemami technicznymi automatów.

Pewnie wynikają z zaniedbań serwisowych, ale chyba trudniej zabić manuala niż automata(ostatnio oglądałem relację z przeglądu Afry z automatem gdzie wymieniany był jeden z czujników skrzyni - koszt z ASO 1700zł).

Wydaje mi się również, że (w nc750) automat jest inaczej zestrojony niż maual i z tego powodu trudniej osiągnąć porównywalne spalanie między takimi samymi motocyklami.

Ja w swoim w standardzie mam 4,0 .... 4,2 (do 5,0 autostrada, max prędkość przy maksymalnym obładowaniu) litra na setkę, natomiast jazda próbna nowym z automatem, to było 2,85litra/100 po 160km jazdy bez oszczędzania.. 

 

Ciekawy jestem jak z poradzili sobie inni producenci wprowadzając swoje automaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.