Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Degustatorr Noir

Klub Miłośników Zegarków OMEGA

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję. 
Tak to METAS. 

Rozkręcę go parę dni i zobaczę jak z dokładnością. 
oddałem do serwisu bo spieszył się ok 10 s na dobę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

srednia 3.3 to calkiem niezle. po prostu musisz nosic zegarek zawsze koronka w gore :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiar chodu być może był wykonywany zaraz po dotarciu zegarka do serwisu, przy niskim naciagu sprężyny i stąd taki wynik.

A test szczelności...cóż powiedzieć, może mieli tylko przyrząd do 5bar, poszli na skróty i uznali , że tyle wystarczy żeby stwierdzić szczelność. Test był wykonywany na sucho.

Sam kiedyś oddawałem zegarek z szczelnością 200m i miał test tylko do 10bar a pomiar chodu podobnie jakieś kosmiczne odchyłki gdzie zegarek robił w rzeczywistości +1s/d...i był to autoryzowany serwis 😉

Edytowane przez piciu866

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To 13,6s to jest największa różnica między -4,7 a +8,9. Ważna jest średnia 3,3.
Amplituda jest ok, choć mogłaby być ciut wyższa.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie moich problemów  z dopasowaniem bransolety moona do mojego nadgarstka (o których pisałem wcześniej). Wczoraj udałem się do butiku Omegi na plac Trzech Krzyży, celem zapytania jak mogą mi pomóc w tej sprawie . Byłem tam pierwszy raz, poniżej przekazuję Wam kilka ciekawych (przynajmniej z mojego punktu widzenia) rzeczy, których się  tam dowiedziałem:

1. Omega niema  innego zapięcia z większą mikroregulacją, które można by dopasować do aktualnej bransolety w moonwatch'u.

2. Od momentu wprowadzeniu mikroregulacji (słabiutkiej dwustopniowej) klienci mniej narzekają na ten temat, więc chyba niema co liczyć, że się coś tu jeszcze poprawi.

3. Przy skracaniu bransolety należy ustawić mniejszą ilość ogniw od strony wewnętrznej, co zapobiegnie "spadaniu" zegarka  na zewnętrzną stronę nadgarstka . Miałem to zrobione na odwrót , a Pan był na tyle miły, że mi to przestawił. Faktycznie zegarek leży lepiej po tym zabiegu.

4. Serwis tego zegarka należy przeprowadzać co 6 do 8 lat.

5. W ramach 5 letniej gwarancji polecają co rok zostawić zegarek do przeglądu, gdzie nieodpłatnie sprawdzą prawidłowość działania, uszczelki i jak zrozumiałem przepolerują ryski. 

6. Małe ogniwa bransolety dla wersji szafirowej, mają wysoki połysk tylko po stronie zewnętrznej bransolety, a od strony wewnętrznej są szczotkowane . Trochę wstyd, ale Jak sobie to sam (przynajmniej z dziesięć razy) skracałem i wydłużałem ,to przypadkowo zrobiłem wersję mieszaną i z zewnątrz były na zmianę  małe ogniwa z połyskiem i bez. Miły Pan mi to z powrotem prawidłowo poprzekładał. Tutaj należy zauważyć, że ostatnie małe ogniwa, przy samych zapięciach są matowe z obu stron ogniwa,  a to jest bardzo słabe ze strony Omegi, pewnie zrobili to samo zapięcie dla dwóch wersji bransolety.

 

Ogólnie w butiku jest bardzo miło, przymierzyłem sobie Aqua Terre WT. Bransoleta do tego modelu to już całkowicie jest fatalna , szerokie ogniwa , brak regulacji jakiejkolwiek i słaby wygląd. Jak zobaczyłem tą bransoletę to pomyślałem, że w moonie to jest całkiem nieźle jednak 🙂

 

20250902_123735.jpg

20250902_123935.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minutes ago, Wojtas79 said:

W temacie moich problemów  z dopasowaniem bransolety moona do mojego nadgarstka (o których pisałem wcześniej). Wczoraj udałem się do butiku Omegi na plac Trzech Krzyży, celem zapytania jak mogą mi pomóc w tej sprawie . Byłem tam pierwszy raz, poniżej przekazuję Wam kilka ciekawych (przynajmniej z mojego punktu widzenia) rzeczy, których się  tam dowiedziałem:

1. Omega niema  innego zapięcia z większą mikroregulacją, które można by dopasować do aktualnej bransolety w moonwatch'u.

2. Od momentu wprowadzeniu mikroregulacji (słabiutkiej dwustopniowej) klienci mniej narzekają na ten temat, więc chyba niema co liczyć, że się coś tu jeszcze poprawi.

3. Przy skracaniu bransolety należy ustawić mniejszą ilość ogniw od strony wewnętrznej, co zapobiegnie "spadaniu" zegarka  na zewnętrzną stronę nadgarstka . Miałem to zrobione na odwrót , a Pan był na tyle miły, że mi to przestawił. Faktycznie zegarek leży lepiej po tym zabiegu.

4. Serwis tego zegarka należy przeprowadzać co 6 do 8 lat.

5. W ramach 5 letniej gwarancji polecają co rok zostawić zegarek do przeglądu, gdzie nieodpłatnie sprawdzą prawidłowość działania, uszczelki i jak zrozumiałem przepolerują ryski. 

6. Małe ogniwa bransolety dla wersji szafirowej, mają wysoki połysk tylko po stronie zewnętrznej bransolety, a od strony wewnętrznej są szczotkowane . Trochę wstyd, ale Jak sobie to sam (przynajmniej z dziesięć razy) skracałem i wydłużałem ,to przypadkowo zrobiłem wersję mieszaną i z zewnątrz były na zmianę  małe ogniwa z połyskiem i bez. Miły Pan mi to z powrotem prawidłowo poprzekładał. Tutaj należy zauważyć, że ostatnie małe ogniwa, przy samych zapięciach są matowe z obu stron ogniwa,  a to jest bardzo słabe ze strony Omegi, pewnie zrobili to samo zapięcie dla dwóch wersji bransolety.

 

Ogólnie w butiku jest bardzo miło, przymierzyłem sobie Aqua Terre WT. Bransoleta do tego modelu to już całkowicie jest fatalna , szerokie ogniwa , brak regulacji jakiejkolwiek i słaby wygląd. Jak zobaczyłem tą bransoletę to pomyślałem, że w moonie to jest całkiem nieźle jednak 🙂

 

20250902_123735.jpg

20250902_123935.jpg

 

Co do punktu 5-ego. Jak sie ta darmowa usluga nazywa? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Wojtas79 napisał(-a):

W temacie moich problemów  z dopasowaniem bransolety moona do mojego nadgarstka (o których pisałem wcześniej). Wczoraj udałem się do butiku Omegi na plac Trzech Krzyży, celem zapytania jak mogą mi pomóc w tej sprawie . Byłem tam pierwszy raz, poniżej przekazuję Wam kilka ciekawych (przynajmniej z mojego punktu widzenia) rzeczy, których się  tam dowiedziałem:

1. Omega niema  innego zapięcia z większą mikroregulacją, które można by dopasować do aktualnej bransolety w moonwatch'u.

2. Od momentu wprowadzeniu mikroregulacji (słabiutkiej dwustopniowej) klienci mniej narzekają na ten temat, więc chyba niema co liczyć, że się coś tu jeszcze poprawi.

3. Przy skracaniu bransolety należy ustawić mniejszą ilość ogniw od strony wewnętrznej, co zapobiegnie "spadaniu" zegarka  na zewnętrzną stronę nadgarstka . Miałem to zrobione na odwrót , a Pan był na tyle miły, że mi to przestawił. Faktycznie zegarek leży lepiej po tym zabiegu.

4. Serwis tego zegarka należy przeprowadzać co 6 do 8 lat.

5. W ramach 5 letniej gwarancji polecają co rok zostawić zegarek do przeglądu, gdzie nieodpłatnie sprawdzą prawidłowość działania, uszczelki i jak zrozumiałem przepolerują ryski. 

6. Małe ogniwa bransolety dla wersji szafirowej, mają wysoki połysk tylko po stronie zewnętrznej bransolety, a od strony wewnętrznej są szczotkowane . Trochę wstyd, ale Jak sobie to sam (przynajmniej z dziesięć razy) skracałem i wydłużałem ,to przypadkowo zrobiłem wersję mieszaną i z zewnątrz były na zmianę  małe ogniwa z połyskiem i bez. Miły Pan mi to z powrotem prawidłowo poprzekładał. Tutaj należy zauważyć, że ostatnie małe ogniwa, przy samych zapięciach są matowe z obu stron ogniwa,  a to jest bardzo słabe ze strony Omegi, pewnie zrobili to samo zapięcie dla dwóch wersji bransolety.

 

Ogólnie w butiku jest bardzo miło, przymierzyłem sobie Aqua Terre WT. Bransoleta do tego modelu to już całkowicie jest fatalna , szerokie ogniwa , brak regulacji jakiejkolwiek i słaby wygląd. Jak zobaczyłem tą bransoletę to pomyślałem, że w moonie to jest całkiem nieźle jednak 🙂

 

20250902_123735.jpg

20250902_123935.jpg

Nie ma - piszemy rozdzielnie. Pkt 5 - to jest raczej mało prawdopodobne. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minutes ago, mario1971 said:

Pkt 5 - to jest raczej mało prawdopodobne. 

Robią tak ale to raczej samo sprawdzenie i ew. zabawa Cape Codem i Pollywatch. No chyba, że faktycznie zegarmistrz się nudzi i umie w to. Znajomemu w ramach tej usługi ogarniali klekoczący bezel w nowym Seamasterze. Na poważniejszy serwis w Butiku bym raczej nie liczył. Finalnie i tak zegarki lądują na Marynarskiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, tts napisał(-a):

Robią tak ale to raczej samo sprawdzenie i ew. zabawa Cape Codem i Pollywatch. No chyba, że faktycznie zegarmistrz się nudzi i umie w to. Znajomemu w ramach tej usługi ogarniali klekoczący bezel w nowym Seamasterze. Na poważniejszy serwis w Butiku bym raczej nie liczył. Finalnie i tak zegarki lądują na Marynarskiej.

Sprawdzą prawidłowość działania - jak będą ponadnormatywne odchyłki, to zrobią serwis werku. Jak otworzą i wymienią uszczelki, to i zapewne zrobią test szczelności. Odnowią kopertę i bransoletę. Wszystkie te usługi na życzenie klienta co roku i to zupełnie za darmo? Nie wierzę. 😉


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minutes ago, mario1971 said:

Sprawdzą prawidłowość działania - jak będą ponadnormatywne odchyłki, to zrobią serwis werku. Jak otworzą i wymienią uszczelki, to i zapewne zrobią test szczelności. Odnowią kopertę i bransoletę. Wszystkie te usługi na życzenie klienta co roku i to zupełnie za darmo? Nie wierzę. 😉

Tak jak napisałeś. To jest tylko sprawdzenie i ew drobne rzeczy, na które mają warunki. Klient w międzyczasie, w ramach wizyty może coś obejrzy i może coś kupi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W butiku za darmo oferują postawowe sprawdzenie: parametry mechanizmu, wodoszczelność , oferowali też ultradźwiękowe czyszczenie bransolety. Zegarek nie musi być na gwarancji, przychodziłem tam ze starszymi egzemplarzami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W butiku proste rzeczy. Sprawdzenie dokładności chodu, wodoszczelność, mycie. Koniec. Jak coś więcej to na marynarską. Technik/zegarmistrz w piątki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za ok. 400 zł można też przepolerowac branse.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mario1971 napisał(-a):

Sprawdzą prawidłowość działania - jak będą ponadnormatywne odchyłki, to zrobią serwis werku. Jak otworzą i wymienią uszczelki, to i zapewne zrobią test szczelności. Odnowią kopertę i bransoletę. Wszystkie te usługi na życzenie klienta co roku i to zupełnie za darmo? Nie wierzę. 😉

 

Myślę, że niema w tym nic nie prawdopodobnego, jeżeli podczas podstawowego przeglądu (który mi zaoferowali) stwierdzą "ponadnormatywne odchyłki" to niewątpię, że zrobią pełen serwis werku, po którym z pewnością wymienią uszczelki, a całość zakończą testem szczelności. Nie wykluczone, że przeprowadzą również nie zbędne naprawy, to wszystko zaś nie odpłatnie, ponieważ zobowiązują ich do tego warunki gwarancji.

Dodam, że nie ładnie z Twojej strony jest podważać moją wypowiedź w oparciu o rachunek prawdopodobieństwa oraz kwestię wiary, jeżeli to ja tam wczoraj byłem, a nie Ty.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Wojtas79 napisał(-a):

 

Myślę, że niema w tym nic nie prawdopodobnego, jeżeli podczas podstawowego przeglądu (który mi zaoferowali) stwierdzą "ponadnormatywne odchyłki" to niewątpię, że zrobią pełen serwis werku, po którym z pewnością wymienią uszczelki, a całość zakończą testem szczelności. Nie wykluczone, że przeprowadzą również nie zbędne naprawy, to wszystko zaś nie odpłatnie, ponieważ zobowiązują ich do tego warunki gwarancji.

Dodam, że nie ładnie z Twojej strony jest podważać moją wypowiedź w oparciu o rachunek prawdopodobieństwa oraz kwestię wiary, jeżeli to ja tam wczoraj byłem, a nie Ty.

 

Sześć błędów w trzech zdaniach. Zacznij proszę używać korektora tekstu. 🤦‍♂️ 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mario1971 napisał(-a):

Sześć błędów w trzech zdaniach. Zacznij proszę używać korektora tekstu. 🤦‍♂️ 

 

Zerknij jeszcze raz. Moim zamierzeniem było użycie nieprawidłowych form siedem razy, a nie sześć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Wojtas79 napisał(-a):

 

Myślę, że niema w tym nic nie prawdopodobnego, jeżeli podczas podstawowego przeglądu (który mi zaoferowali) stwierdzą "ponadnormatywne odchyłki" to niewątpię, że zrobią pełen serwis werku, po którym z pewnością wymienią uszczelki, a całość zakończą testem szczelności. Nie wykluczone, że przeprowadzą również nie zbędne naprawy, to wszystko zaś nie odpłatnie, ponieważ zobowiązują ich do tego warunki gwarancji.

Dodam, że nie ładnie z Twojej strony jest podważać moją wypowiedź w oparciu o rachunek prawdopodobieństwa oraz kwestię wiary, jeżeli to ja tam wczoraj byłem, a nie Ty.

 

 

W ramach gwarancji mogą też wyregulować na miejscu, ale nie zawsze jest zegarmistrz w butiku. 

 

Ogólnie dedykowany butik marki to fajna rzecz. Dla porównania w Kruku nie mogłem skrócić bransolety w Cartier, bo oni takich rzeczy nie robią i mnie odsyłali do jakiegoś punktu usługowego w GM. 

Edytowane przez tbn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.