Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Degustatorr Noir

Klub Miłośników Zegarków OMEGA

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie potrzebuję porady. Sprzedawca z Chrono24 zaproponował naprawę lub wymianę. Jak myślicie czy jeśli odeśle zegarek z powrotem i przyślą mi tzw. return item, to nabiją mi kolejny raz vat i cło ?
Gwarancji serwis Omegi nie uznał, bo nawet nie mogą zlokalizować sprzedawcy. Sprzedawca kupił to gdzieś na miejscu w Japonii.

Ma ktoś podobne doświadczenia ze zwrotami lub wymianą poza terytorium UE ?

Najbardziej się boję, że zamist dać tu do naprawy, to wpadnę z deszczu pod rynne i walną mi drugi raz koszty (cło i VAT ok 4300 zł)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaką wymianę skoro nie jest już produkowana? Na Twoim miejscu robiłbym zwrot zegarka, wniósł o zwrot opłat i szukał innego egzemplarza w UE.

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisał, że da w Japonii do serwisu, albo znajdzie dla mnie nowy na miejscu. Czy migą zwrócić koszty cła i vatu ? Za zegarek, to jakby oczywiste, ale mnie to nie urządza


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można też ewentualnie skontaktować się z serwisem Omegi, żeby to wycenili bez dotykania zegarka (może znają ten problem) i próbować obniżenia ceny przez sprzedającego z nawiązką jeśli bardzo Ci zależy na tym egzemplarzu. Może naprawa zmieści się w ramach standardowego serwisu za 2000-2500 zł (nie wiem ile teraz Omegą bierze za 3-wskazówkowe mechanizmy)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy mi, żeby go zostawić. Na bransolecie nawet używki nie znalazłem w UE


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, a_team napisał(-a):

Panie i Panowie potrzebuję porady. Sprzedawca z Chrono24 zaproponował naprawę lub wymianę. Jak myślicie czy jeśli odeśle zegarek z powrotem i przyślą mi tzw. return item, to nabiją mi kolejny raz vat i cło ? emoji22.png
Gwarancji serwis Omegi nie uznał, bo nawet nie mogą zlokalizować sprzedawcy. Sprzedawca kupił to gdzieś na miejscu w Japonii.

Ma ktoś podobne doświadczenia ze zwrotami lub wymianą poza terytorium UE ? emoji848.png

Najbardziej się boję, że zamist dać tu do naprawy, to wpadnę z deszczu pod rynne i walną mi drugi raz koszty (cło i VAT ok 4300 zł) emoji20.png

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ty jeszcze wierzysz temu sprzedawcy? W wuja cię zrobił na całej transakcji. Sprzedał ci uszkodzony zegarek, niby nowy ale bez gwarancji i teraz ci wciska ze znajdzie ci nowy. A jak naprawi to gdzie ? W Aso omegi czy u Pana Henia z Japoni? Zwracałbym zegarek i ubiegał się o zwrot wlvatu i cła. Pewnie jest to możliwe. 
smutna historia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, a_team napisał(-a):

Panie i Panowie potrzebuję porady. Sprzedawca z Chrono24 zaproponował naprawę lub wymianę. Jak myślicie czy jeśli odeśle zegarek z powrotem i przyślą mi tzw. return item, to nabiją mi kolejny raz vat i cło ? emoji22.png
Gwarancji serwis Omegi nie uznał, bo nawet nie mogą zlokalizować sprzedawcy. Sprzedawca kupił to gdzieś na miejscu w Japonii.

Ma ktoś podobne doświadczenia ze zwrotami lub wymianą poza terytorium UE ? emoji848.png

Najbardziej się boję, że zamist dać tu do naprawy, to wpadnę z deszczu pod rynne i walną mi drugi raz koszty (cło i VAT ok 4300 zł) emoji20.png

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Qwa, z tego powodu przy zakupie ostatniego Zenka, mimo wielkiej pokusy na zakup z JP (razem z cłem i opłątami wyszłoby z 10-15% taniej niż w UE) zdecydowałem jednak dać więcej i mieć wszystko na miejscu. Oczywiście nie każdy Japończyk tak działa ale pech straszny, wielkie współczucie z mojej strony.

Osobiście zainicjowałbym temat na CH24, albo bezpośrednio ze sprzedawcą wnosił o zwrot. Z odesłaniem, zwolnieniem z VAT, serwisem itd będziesz się bujał na wieki. I wszystko w odległości kilku tysięcy km.

Ewentualnie jeśli zegarek Ci odpowiada to zacisnąłbym odbyt i oddał do naprawy. Po paru tygodniach wróci działający, dopłacisz parę peelenów, zapomnisz i będziesz cieszył się zegarkiem.


Kto rano wstaje ten leje jak z cebra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślicie, że jest szansa, że zwróci vat i cło ? Sprawa już jest otwarta przez chrono24, są mediatorem i wszystkie wiadomości idą do ich wiadomości.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, a_team napisał(-a):

Myślicie, że jest szansa, że zwróci vat i cło ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Sprzedawca nie zwróci, to nie jego broszka. Przedzwonił bym do UC i zapytał co zrobić, jak dostałeś wadliwy towar, chcesz zwrócić i czy można odebrać VAT. NIestety nie znam się na tym. Jest też prawdopodobnie coś takiego jak eksport warunkowy, gdzie zwracasz do naprawy i po powrocie nic nie płacisz, ale to tylko mi się o uszy obiło. Zdecydowanie odezwałbym się do UC celem otrzymania informacji

 

Edytowane przez Butik

Kto rano wstaje ten leje jak z cebra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro zegarek i tak nie ma już gwarancji to - tak jak pisałem wcześniej - oddałbym go dobrego zegarmistrza w Polsce i naprawił usterkę. Przypominam, że w mojej HV miałem podobny problem i niewielkim kosztem udało się naprawić u zegarmistrza w Gdańsku. Zrób jednak jak chcesz; ja tylko piszę, co ja bym zrobił. 


" Nikomu nieznane tajemne serce zegara " - Elias Canetti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, nicon napisał(-a):

Ja bym cisnął sprzedawcę żeby zwrócił za serwis w PL.

 

I to raczej z mega nawiązką. Samo pokrycie kosztu wysyłki w 2 strony to już spora wartość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tak jak piszesz, że to ostatnia sztuka to nie ma co robić zwrotów. Tym bardziej, że odzyskanie VAT i cła to nie będzie prosta sprawa. Ja bym zegarek wysłał do oficjalnego serwisu Omegi i poprosił ich o wycenę naprawy i taką wycenę przedstawił sprzedającemu z oczekiwaniem obniżki ceny towaru dokładnie o taką kwotę.
Będziesz miał zegarek taki o jakim marzyłeś i pewnie potrwa krócej niż zabawa ze zwrotami.

Przykra sprawa, ale walcz!


P. S. Zwrot i naprawa w JP to też walka z urzędem celnym. Trzeba by zatrudnić agencje żeby Ci przygotowała odpowiednie papiery do tzw. "uszlachetniania czynnego czy biernego" (nie pamiętam już które to było) . Czyli znowu kasa do wydania po Twojej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też wolałbym dać do zegarmistrza. Dzwoniłem dzisiaj do Damiana Roncoszka w Mysłowicach, ma się dowiedzieć co i jak. Może nawet jutro podjadę do niego z zegarkiem. Z odsyłaniem nie chce wejść na minę. Zegarek wygląda jak nowy, śladów jakiegokolwiek używania czy mikrorysek brak. Bransoleta opakowana od otwarcia jak i koperta w folie. Pewnie jest leżakiem kilkuletnim i może smary siadły albo po prostu wadliwy. Chyba po prostu będę się starał naprawić go na miejscu i może uda się wyciągnąć za naprawę od sprzedawcy. Tak chyba by było najlepiej dla mnie. Jak już pisałem wcześniej, chce, żeby zegarek ze mną został, ma u mnie dożywocie

Z tego co sprzedawca pisał, to opłaci kuriera fedex w obie strony, ale to jest najmniejszy problem.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Nomateus napisał(-a):

Najnowszy zakup od kolegi @wojtek91 Omega "Electric Blue". Kilka tygodni temu zacząłem oglądać recenzje, zakochałem się od razu w tej tarczy, błyszczącym bezelu, taperowanej bransolecie i rozmiarze 41mm. Szczerze mówiąc rozważałem zakup nowego Seamastera z białą tarczą, ale w mojej opinii ten bije go na głowę pod wieloma względami. Bransoleta o niebo lepsza, grubość koperty zdecydowanie mniejsza, przez co wygląda smuklej, ciekawsze wskazówki, indeksy, świetny dekiel, mniejsza koronka, mniejszy zawór helowy. Tarcza wygląda inaczej na każdym zdjęciu i w różnych oświetleniach, mógłbym wstawić 15 zdjęć i na każdym wyglądałby unikatowo. UWIELBIAM! 💙

WhatsApp Image 2022-09-19 at 12.32.35 (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-09-19 at 12.32.35.jpeg

Świetnie leży! No i muszę przyznać, że już żałuję 😃 Niech się dobrze nosi. 

7 godzin temu, Nomateus napisał(-a):

Najnowszy zakup od kolegi @wojtek91 Omega "Electric Blue". Kilka tygodni temu zacząłem oglądać recenzje, zakochałem się od razu w tej tarczy, błyszczącym bezelu, taperowanej bransolecie i rozmiarze 41mm. Szczerze mówiąc rozważałem zakup nowego Seamastera z białą tarczą, ale w mojej opinii ten bije go na głowę pod wieloma względami. Bransoleta o niebo lepsza, grubość koperty zdecydowanie mniejsza, przez co wygląda smuklej, ciekawsze wskazówki, indeksy, świetny dekiel, mniejsza koronka, mniejszy zawór helowy. Tarcza wygląda inaczej na każdym zdjęciu i w różnych oświetleniach, mógłbym wstawić 15 zdjęć i na każdym wyglądałby unikatowo. UWIELBIAM! 💙

WhatsApp Image 2022-09-19 at 12.32.35 (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-09-19 at 12.32.35.jpeg

Świetnie leży! No i muszę przyznać, że już żałuję 😃 Niech się dobrze nosi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie gadaj z UC tylko z agencja celna FedEx (chyba oni Ci przywiezli zegarek, jesli dobrze pamietam).

Opcje masz 2:

(i) zwrot zegarka do Japonii - zwrot VAT i cla (bedzie trzeba udowodnic, ze to co odsylasz = to co zaimportowales)

lub

(ii) wysylka zegarka do naprawy w tzw. procedurze uszlachetniania biernego. Jest to procedura wlasnie dla napraw poza UE.

Skutecznej walki,

bibbi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie gadaj z UC tylko z agencja celna FedEx (chyba oni Ci przywiezli zegarek, jesli dobrze pamietam).

Opcje masz 2:

(i) zwrot zegarka do Japonii - zwrot VAT i cla (bedzie trzeba udowodnic, ze to co odsylasz = to co zaimportowales)

lub

(ii) wysylka zegarka do naprawy w tzw. procedurze uszlachetniania biernego. Jest to procedura wlasnie dla napraw poza UE.

Skutecznej walki,

bibbi

Jakoś mnie te opcje nie przekonują. Napisałem ofedexa maila, do osoby, która się zajmowała odprawą paczki, może jutro coś odpiszą. Jeśli nie, to jadę chyba do zegarmistrza mojego. Wspominał, że ma znajomą osobę w serwisie Omegi, może coś poratują. Najlepszą opcją dla mnie chyba byłaby naprawa po kosztach i próba wyciągnięcia zwrotu za naprawę od sprzedawcy. Pytanie czy chrono24 na to pójdzie, jeśli sprzedawca proponuje odesłanie itp.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



Maj neks purczes  




W pierwszej chwili nie byłem, pewny gdzie jest cena, bo widziałem dwa razy nr referencyjny default_wink.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, alleck napisał(-a):

W pierwszej chwili nie byłem, pewny gdzie jest cena, bo widziałem dwa razy nr referencyjny ;)

 

Miałem to samo, przez chwilę musiałem się zastanowić gdzie ref. gdzie cena, ale sprawę rozwiązały kropki ;)


Kto rano wstaje ten leje jak z cebra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, memento mori napisał(-a):

Można też ewentualnie skontaktować się z serwisem Omegi, żeby to wycenili bez dotykania zegarka (może znają ten problem) i próbować obniżenia ceny przez sprzedającego z nawiązką jeśli bardzo Ci zależy na tym egzemplarzu. Może naprawa zmieści się w ramach standardowego serwisu za 2000-2500 zł (nie wiem ile teraz Omegą bierze za 3-wskazówkowe mechanizmy)?

 

W lipcu to było 2250zł brutto za 'chronograf' czyli za 3-wskazówkowy mechanizm pewnie poniżej 2000zł.

Przy czym była podwyżka w miedzyczasie,

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, a_team napisał(-a):


Jakoś mnie te opcje nie przekonują. Napisałem ofedexa maila, do osoby, która się zajmowała odprawą paczki, może jutro coś odpiszą. Jeśli nie, to jadę chyba do zegarmistrza mojego. Wspominał, że ma znajomą osobę w serwisie Omegi, może coś poratują. Najlepszą opcją dla mnie chyba byłaby naprawa po kosztach i próba wyciągnięcia zwrotu za naprawę od sprzedawcy. Pytanie czy chrono24 na to pójdzie, jeśli sprzedawca proponuje odesłanie itp. emoji849.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli serwis, to tylko autoryzowany Omegi na koszt sprzedającego. Jak się okaże że coś grubszego to niezależny zegarmistrz może nie mieć wszystkich opcji.plus gwarancję  serwisową  producenta miło mieć. A dlaczego nie honorują gwarancji? Stempelek nieistniejącego AD na karcie? Podejrzana sprawa. Chyba jednak najbezpieczniej krajowo kupować. Dać ogłoszenie na forum, na fejsie że szukasz i ktoś się odezwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.