Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Jesien = zdradliwie sliskie liscie pod ktorymi czychaja jeszcze bardziej zdradliwie sliskie kamienie i korzenie:P Ale kolorowo jest:)

 

rowerek1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wygladaja pojeżdżawki* w Szwajcarii? W wekeend zorganizowalismy mala przejazdze otwarta dla wszystkich chetnych. Bylo jakies 40-45 osob, w tym jakies 12 kobiet. Wszystko jest zazwyczaj perfekcyjnie zorganizowane. Trasa w wiekszosci przebiega drogami malo uczestrzanymi. Poruszamy sie w linii po 2 osoby. W przypadku przejazdu przez skrzyzowania, dwie osoby blokuja obie strony jezdni, zeby grupa mogla przejechac. Nie bylem swiadkiem zadnego trabienia czy innego przejawu frustracji ze strony kierowcow. Grupa byla o dziwo bardzo mocna, na kilkukilometrowym podjezdzie z przewyzszeniem 500m utrzymywana byla moc ponad 300W. Pekly moze 4 osoby
Oczywiscie kawa, piwo i pogaduszki o sprzecie po przejazdzce jest norma

(*chyba Kolega @zegarkowo_rowerowo tej nazwy uzyl w przypadku socjalnych przejazdzek rowerowych)

e01ab4f856a8cfc525bb32f947ae583b.jpg

ab7517d68ffa0b927f1a25b412931ac8.jpg

Edytowane przez SzefSzefow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tessio

Byłem tam w weekend, wjechałem do połowy na kompaktowej korbie i kasecie 11/30. Zakończyłem, bo mnie zachwiało i musiałem się podeprzeć nogą, żeby nie zaliczyć gleby. Co chwilę odrywa przednie koło, kadencja 40. Do tego mocno jazdę utrudnia żwir i mokre liście, które akurat spadły. Zjechać nie dałem rady, bo koło się co chwilę blokowało i ślizgało. Wrócę w lecie ;)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, SzefSzefow napisał(-a):


Alpy pieknie wygladaly…

8ead194172000c49d94599420232861a.jpg

6ae7cf6c1afc2c5834730be4350131c5.jpg

1c4e817aacfa73ab4c800c037794e6ef.jpg

Paweł ta blondyna to Twoja?


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie chciałbym uzupełnić szosę o gravela, nie chciałbym wydawać fortuny, spodobał mi się Romet Boreas- pewnie wszystko teraz robione w Azji, więc może bez znaczenia, co wybiorę, ale może kojarzycie, czy były jakieś problemy z jakością, ewentualnie polecicie coś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, nav napisał(-a):

Panowie chciałbym uzupełnić szosę o gravela, nie chciałbym wydawać fortuny, spodobał mi się Romet Boreas- pewnie wszystko teraz robione w Azji, więc może bez znaczenia, co wybiorę, ale może kojarzycie, czy były jakieś problemy z jakością, ewentualnie polecicie coś innego.

 

Ma znaczenie... Moze i wiekszosc jest robione w Azji, ale ma znaczenie czy w Chinach czy na Tajwanie. Do tego, jeszcze wieksze znaczenie ma kontrola jakosci i cena w jakiej jej zamiawiana np rama. Chinczycy potrafia zrobic karbonowy szmelc za 300$ jak i bardzo dobra jakosciowo rame za 3000$. 

 

Nie sugeruje, ze Romet jest szmelcem, ale podkreslam, ze ma znaczenie jaka marke wybierzesz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam dość taniego gravela, pewnie stanie na aluminium, na carbon szkoda mi pieniędzy, chętnie kupiłbym gravela stalowego, ale sklepowe są na podstawowym osprzęcie a robione na zamówienie znaczenie przekraczają kwotę, jaką chce wydać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz do chłopaków bo składają na zamówienie, akurat mają MTB na stronie, ale gravela też pewnie zrobią, biorą polskie ramy https://m.olx.pl/d/oferta/rower-octane-one-prone-l-20-5-29-trail-am-enduro-CID767-IDMnAHV.html dają wycenę co i jak i możesz zmieniać jak chcesz lepsze, droższe, tańsze itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, nav napisał(-a):

Szukam dość taniego gravela, pewnie stanie na aluminium, na carbon szkoda mi pieniędzy, chętnie kupiłbym gravela stalowego, ale sklepowe są na podstawowym osprzęcie a robione na zamówienie znaczenie przekraczają kwotę, jaką chce wydać.

 

Zerknij na to zestawienie: https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/cheap-gravel-bike/

 

w okolicy zakladanego budzetu proponuja stalowego Marina, Pinnacle i Ribble 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten Rondo jest droższy bo możesz zmieniać geometrię przedniego widelca, zależy jak go założysz, inna geometria ramy i różnice pierdy nie pierdy sztywne osie i takie tam.

To już sam musisz sobie odpowiedzieć, poszukaj na YouTube jest dużo testów graveli przez zwykłych użytkowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tessio

Nie znam się to się wypowiem, myślę, że nie zauważysz żadnej różnicy w jeździe na Romecie i Rondo, pod warunkiem, że oba będą w odpowiednim rozmiarze. Tej zmiany geometrii w Rondo pewnie w ogóle nie będziesz używał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, satanic napisał(-a):

Ten Rondo jest droższy bo możesz zmieniać geometrię przedniego widelca, zależy jak go założysz, inna geometria ramy i różnice pierdy nie pierdy sztywne osie i takie tam.

To już sam musisz sobie odpowiedzieć, poszukaj na YouTube jest dużo testów graveli przez zwykłych użytkowników.

 

31 minut temu, tessio napisał(-a):

Nie znam się to się wypowiem, myślę, że nie zauważysz żadnej różnicy w jeździe na Romecie i Rondo, pod warunkiem, że oba będą w odpowiednim rozmiarze. Tej zmiany geometrii w Rondo pewnie w ogóle nie będziesz używał.

 

satanic Pooglądam Youtube, nie spieszy mi się z zakupem.

 

tessio no właśnie podejrzewam, że będzie tak jak mówisz, dziś pojeździłem Rondo jutro zobaczę Rometa. Szosę mam na oponach 23mm i zwykłych hamulcach i świetnie mi się na niej jeździ, a z tego co się orientuję, teraz sprzedaje się szosówki na grubych oponach i z tarczami- nie mówię nie, ale czy to ma znaczenie dla kompletnego amatora? Dziękuję Wam za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie - heble na linkę są ok ale hydraulika lepsza. Ja mam linki w Domance - nie zmieniam na hydro bo po prostu w tym momencie to za duży wydatek do tego co otrzymam za wydane pieniądze. Seryjnie klocki są podłej jakości, podobno jak założyć lepszy klocek to hebel mechaniczny też nabiera rumieńców. Na razie moje ori klocki żyją więc na nich jeżdżę. Hebel TRP SpyreC. Co do Rondo vs Romet - Rondo na pewno jest zrobione z większym polotem (tylny trójkąt), może nieco lżejsze (jeśli mają lepsza technologię hydroformowania) ale tutaj podchodziłbym z dużym dystansem do wagi. Ogólnie mam wrażenie, że Rondo od początku miało wyższe aspiracje jeśli chodzi o pozycjonowanie marki i to chyba tyle. Tą zmienną geo - bajer do chwalenia się kumplom przy piwie i tyle. Na prawdę. Chcesz inną pozycję za barankiem? Podkładki pod mostkiem, inny mostek, wystarczy. A za ten bajer w Rondo trzeba płacić. 

Co do szos na grubych oponach/ graveli - ja mam Treka Domane GRVL - opona 35c- Schwalbe G-one Allround. Chyba tylko przez rok wychodziły Domanki z dopiskiem "grvl" - od kiedy wszedł Checkpoint zniknęła "gravelowa domanka" a przynajmniej tak mi się kojarzy, nie śledzę aż tak ich marketingu. Co nie zmienia faktu, że w fabryce rowerów kiedyś już mówili, że do Domane dawno temu wkładali opony 30c i większe bo rama na to pozwalała. Po prostu szosa endurance na nieco szerszej oponie. A takiego czystoprawnego gravela z milionem mocowań na sakwy, bidony etc sam bym nie kupił bo po co mi to? Za to opona 35c daje komfort (szczególnie jak się jeździ bez pampersa chociaz czasami o nim myślę) i możliwości zjechania z asfaltów co sobie cenię - ostatnio z kumplem mieliśmy jechać asfalty a jakoś wyszło że 2/3 było lasach, dużo piachów, jedne już nawet odpuściliśmy z jazdą (było pchane) bo tam na 2.0" było ciężko, 2.4" w fullu na niskim ciśnieniu idzie ok. Na szosie - wycieczka po korzeniach, kamieniach i szyszkach w lesie raczej słaba. Mi do ideału brakuje nieco szybszych opon a najlepiej drugiego kompletu kół z jakimiś gładkimi 30c. Asfalty byłyby super, latem leśne drogi pożarowe spokojnie bym oblatał a na jesień/wiosenne roztopy wrzucałbym g-one allround. Może kiedyś...

 

Speca z amortyzowanym mostkiem oglądałem jak szukałem "gravela" - wydał mi się przerostem formy nad treścią. W treku mam iso-speed na podsiodłówce, fajnie by było gdybym miał też na główce ramy ale wtedy to było tylko w carbonie (teraz wersje alu chyba wogóle nie mają iso). Ogólnie każdy ma swoją filozofię i fajnie, że może kupić towar do niej dopasowany - dla mnie iso w treku jest ok, kupuję to - ma tłumić jakieś małe drgania, pęknięcia asfaltu etc. Ten "zawias" w specu - no nie wiem, jak już wybieram się na trasę gdzie przydałby się zawias to wolę prawdziwego fulla albo chociaż xc na większym balonie. Zawias to jedno ale w gravelu na dużych kamieniach, korzeniach - czyli tam gdzie ten zawias miałby "działać" - ja widzę większy problem w szerokości opony - to nigdy nie będzie szeroka opona mtb na niskim ciśnieniu, która ułoży się na kamieniu i jakoś się przetoczy. Jak ktoś chce mieć miękko pod tyłkiem - to na asfalcie ten zawias pewnie coś tam da tylko że zaraz zlecą się goście od liczenia watów i średniej na dystansie, policzą straty i wyjdzie, że to wszystko bez sensu 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.