Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm, szczerze mowiac, zrozumialbym, ze moga byc 'niefajne' odczucia pod duzym obciazeniem w gorach, jakbys mial pod noga rozklekotanego Clarisa, a nie nowa Ultegre, sorry :P

 

Jedyne z czym moge sie zgodzic to przy Di2 wszystko chodzi na 'klik', a w mechanicznej, aby wrzucic na duzy blat to klamke trzeba przeciagnac przy uzyciu sily. Pytanie, jaki jest problem w gorach przy zrzucaniu z duzego blatu na maly? Dwa kliki i wozek przedniej przerzutki cofa sie maksymalnie w strone ramy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, ecipeci napisał(-a):

nie skorzystam z zaproszenia, poniżej wytłumaczenie :)

- jazda na szosie jest dla mnie nudna jak flaki z olejem

- zapraszałem już dawno Kolegę na rundkę po TPK, do tej pory brak chęci z Kolegi strony 

 

tak naprawdę o jeździe po górach i pod obciążeniem to powinien się wypowiadać np. Kolega tessio, który góry ma pod nosem :)

 

Z zaproszenia kiedyś z przyjemnością skorzystam. Oczywiście wówczas zimowym przyjadę 😉

5 minut temu, fonfelinni napisał(-a):

Hmmm, szczerze mowiac, zrozumialbym, ze moga byc 'niefajne' odczucia pod duzym obciazeniem w gorach, jakbys mial pod noga rozklekotanego Clarisa, a nie nowa Ultegre, sorry :P

 

Jedyne z czym moge sie zgodzic to przy Di2 wszystko chodzi na 'klik', a w mechanicznej, aby wrzucic na duzy blat to klamke trzeba przeciagnac przy uzyciu sily. Pytanie, jaki jest problem w gorach przy zrzucaniu z duzego blatu na maly? Dwa kliki i wozek przedniej przerzutki cofa sie maksymalnie w strone ramy :P

 

Zgadza się. I ja nie piszę i nie napiszę, że się nie da, że to nie ma sensu, że mechanika jest ble i tak dalej, bo sam na niej do tej pory jeździłem i w zimowym dalej tak będzie. Ale jak nie tak dawno byłem w Górach Świętokrzystkich i tam przy podjeżdżaniu pod Święty Krzyż zechciało nam się trochę pościgać, to doskonale widziałem, jak w moim przypadku wyglądało "depnięcie" i wrzucenie na duży blat, a jak wyglądało to w przypadku tych kolegów, którzy jechali na elektryce... W ich przypadku ta zmiana była błyskawiczna, a u mnie chwilę to trwało i przy okazji dźwięk tej zmiany był średnio przyjemny...

Oczywiście w tym wszystkim niebagatelne znaczenie mam to, że dzięki pomocy ze strony kolegi mogę tą grupę mieć w bardzo dobrej cenie 😉

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tessio
38 minut temu, ecipeci napisał(-a):

tak naprawdę o jeździe po górach i pod obciążeniem to powinien się wypowiadać np. Kolega tessio, który góry ma pod nosem :)

 

W tym roku jakoś opornie idzie mi "kolarstwo kolejowe" to i przewyższenia marne ;)

 

 

Screenshot 2023-09-28 at 14-30-54 Paweł Odziewa Strava Cyclist Profile.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, tessio napisał(-a):

 

W tym roku jakoś opornie idzie mi "kolarstwo kolejowe" to i przewyższenia marne ;)

 

 

Screenshot 2023-09-28 at 14-30-54 Paweł Odziewa Strava Cyclist Profile.png

Możliwości jeżdżenia w górach i przewyższeń to Ci zazdroszczę... U mnie wygląda to nieco gorzej... No ale na swoje usprawiedliwienie napiszę, że 90 % moich jazd to płaskopolska, a jak wieść gminna niesie, tam nie ma gdzie podjeżdżać 😉👋

1695913984904-01.jpeg

1695913957945-01.jpeg

Screenshot_2023-09-28-17-12-09-839_com.garmin.android.apps.connectmobile-01.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

Z zaproszenia kiedyś z przyjemnością skorzystam. Oczywiście wówczas zimowym przyjadę 😉

 

Zgadza się. I ja nie piszę i nie napiszę, że się nie da, że to nie ma sensu, że mechanika jest ble i tak dalej, bo sam na niej do tej pory jeździłem i w zimowym dalej tak będzie. Ale jak nie tak dawno byłem w Górach Świętokrzystkich i tam przy podjeżdżaniu pod Święty Krzyż zechciało nam się trochę pościgać, to doskonale widziałem, jak w moim przypadku wyglądało "depnięcie" i wrzucenie na duży blat, a jak wyglądało to w przypadku tych kolegów, którzy jechali na elektryce... W ich przypadku ta zmiana była błyskawiczna, a u mnie chwilę to trwało i przy okazji dźwięk tej zmiany był średnio przyjemny...

Oczywiście w tym wszystkim niebagatelne znaczenie mam to, że dzięki pomocy ze strony kolegi mogę tą grupę mieć w bardzo dobrej cenie 😉

 

Ja doskonale rozumiem chęć przejścia na elektrykę, szczególnie jak się lata w ustawkach z tymi co ją już mają.

Dodatkowo dochodzi wątek zaspokojenia ciekawości i kolejnego istotnego kroku w upgrejdzie szosy 👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tessio
2 godziny temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

Możliwości jeżdżenia w górach i przewyższeń to Ci zazdroszczę... U mnie wygląda to nieco gorzej... No ale na swoje usprawiedliwienie napiszę, że 90 % moich jazd to płaskopolska, a jak wieść gminna niesie, tam nie ma gdzie podjeżdżać 😉👋

 

Z tymi górami to już nie przesadzajcie, ja mieszkam w Krakowie i do jakiś tam gór to mam minimum 100 km. Koło domu to mam hopeczki. W tym roku też celowo jeździłem dużo po płaskim, bo łatwiej zrobić interwały z zaplanowaną mocą. I tak nabiłeś nawet dosyć sporo tego pionu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie i panie Proszę o pomoc  jakąś podpowiedź Chcę kupić nowy rower i zastanawiam się nad Trek x kaliber 8 bardzo mi się podoba zwłaszcza biały kolor z czerwonym napisem biorę również pod uwagę Kellys Spider 90 Który z tych dwóch byście polecieli chyba że macie jakąś inną propozycję dla mnie w podobnym budżecie Pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lubię carbon
fadec451de990ace5028a708ce585f74.jpg
34ab1e3c4ca8ddbb0309a89571314839.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto z Was przeszedł na mleko i co może z własnego doświadczenia o realnych korzyściach powiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kto z Was przeszedł na mleko i co może z własnego doświadczenia o realnych korzyściach powiedzieć?

Ja jeżdżę na mleku. Co do korzyści, to pomimo trzech dziur w oponie, dojechałem do domu. Fakt, że jeśli już dojdzie do przebicia, to mleko robi sporo bałaganu. Trzeba pamiętać o dolewkach, bo po kilku miesiącach wysycha. Ja średnio co trzy miesiące dolewam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Teufel26 napisał(-a):


Ja jeżdżę na mleku. Co do korzyści, to pomimo trzech dziur w oponie, dojechałem do domu. Fakt, że jeśli już dojdzie do przebicia, to mleko robi sporo bałaganu. Trzeba pamiętać o dolewkach, bo po kilku miesiącach wysycha. Ja średnio co trzy miesiące dolewam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A jak często czyścisz całość i zalewasz od nowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym czyszczeniem to wg mnie dyskusyjna sprawa, na oponie tworzy się warstwa zaschniętego mleka, ona raczej pomoże niż przeszkodzi przy "zalepianiu" przebicia, u mnie pewnie już dawno wyschło ale 2 sezony bez dolewania przejeździłem na caffelatex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, sanik napisał(-a):

Kto z Was przeszedł na mleko i co może z własnego doświadczenia o realnych korzyściach powiedzieć?

Mam w gravelu, założyłem, bo cały Internet mówił, że tak jest prawilnie, ale nie jestem zadowolony, trzeba dokładnie założyć taśmę, oponę, wentyl, mnie regularnie puszcza powietrze na styku wentyl/obręcz i po 4 poprawkach, w tym dwóch w serwisie mam już dość tubless. W codziennym rowerze mam dętki i zero problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak często czyścisz całość i zalewasz od nowa?

Nie czyszczę całości, dolewki robię co około trzy miesiące. Jak spuszczę powietrze, oceniam ile mleka zostało.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem, jesień nadeszła - nadszedł też czas sensownych obniżek cenowych z bieżących linii modelowych więc może to czas "coś" podebrać dla siebie.

Zaczynam szczególnie ze starszym z dzieci wjeżdżać w leśne dukty i mniej ubite tereny, młody ma jakiegoś MTB od Speca ja gonię za nim na Specu Sirrus i tutaj rodzi się problem w postaci przejazdu przez bardziej sypkie nawierzchnie.

Zabawa w zmianę opon nie wchodzi w rachubę - zostawię go typowo na ścieżki.

Do meritum: bazując na Waszym doświadczeniu podpowiedzcie proszę jak odczytywać poprawnie schematy geometrii roweru - kryteria to MTB 29" i chciałbym żeby możliwie był jak najbardziej zwarty z możliwie wyprostowaną pozycją.

Nie lubię jeździć nadmiernie pochylony - jeśli się nie mylę odpowiada za to parametr opisywany jako "reach" oraz "TT"?

W lokalnym sklepie proponowano gravela od Krossa (Esker 4.0) a z MTB NS Bike Eccentric Lite, wizualnie i cenowo leży mi Orbea Onna 10 tylko szkopuł w tym że nijak nie jestem w stanie się przymierzyć lokalnie.

 

Pozdrawiam ;)


"Pies jest jedyną istotą na świecie , która bardziej kocha Ciebie niż samego siebie"./J. Billings /

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Pajak80 napisał(-a):

Nie lubię jeździć nadmiernie pochylony - jeśli się nie mylę odpowiada za to parametr opisywany jako "reach" oraz "TT"?

reach i stack, w skrócie to długość i wysokość ramy. Jeśli chcesz wyprostowaną pozycję to szukasz krótkiej ramy - możliwie mały reach i dyży stack. Kąt podsiodłówki też tutaj odgrywa pewną rolę bo im bardziej pionowa podsiodłówka tym siodełko bardziej przesunięte do przodu. A długość górnej rury to wypadkowa tych parametrów. Na chłopski rozum dużo łatwiej zmierzyć długość podsiodłówki i górnej rury zwykłą metrówką dlatego kiedyś na tym bazowali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Może jeszcze owijkę brąz wrzucę I tyle. Ew porządne korby i blat.

 

Edytowane przez eye_lip

Instagram.com/horlobby.watches

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, trollu napisał(-a):

reach i stack, w skrócie to długość i wysokość ramy. Jeśli chcesz wyprostowaną pozycję to szukasz krótkiej ramy - możliwie mały reach i dyży stack. Kąt podsiodłówki też tutaj odgrywa pewną rolę bo im bardziej pionowa podsiodłówka tym siodełko bardziej przesunięte do przodu. A długość górnej rury to wypadkowa tych parametrów. Na chłopski rozum dużo łatwiej zmierzyć długość podsiodłówki i górnej rury zwykłą metrówką dlatego kiedyś na tym bazowali

 

 

Dzięki za podpowiedź, czas pogrzebać  w tabelach producentów ;)


"Pies jest jedyną istotą na świecie , która bardziej kocha Ciebie niż samego siebie"./J. Billings /

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, trollu napisał(-a):

reach i stack, w skrócie to długość i wysokość ramy. Jeśli chcesz wyprostowaną pozycję to szukasz krótkiej ramy - możliwie mały reach i dyży stack. Kąt podsiodłówki też tutaj odgrywa pewną rolę bo im bardziej pionowa podsiodłówka tym siodełko bardziej przesunięte do przodu. A długość górnej rury to wypadkowa tych parametrów. Na chłopski rozum dużo łatwiej zmierzyć długość podsiodłówki i górnej rury zwykłą metrówką dlatego kiedyś na tym bazowali

A prościej to przy jakim nachyleniu w dół, szybciej lub z większym prawdopodobieństwem polecisz przez kierę na twarz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Burns napisał(-a):

A prościej to przy jakim nachyleniu w dół, szybciej lub z większym prawdopodobieństwem polecisz przez kierę na twarz...

Panie, to tylko braki techniki w zjeżdżaniu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.09.2023 o 13:19, fonfelinni napisał(-a):

 

Taaa, teraz nagle, juz nawet na nowoczesnych grupach z linka nie da sie 'wygodnie' jezdzic w gorach i konieczna jest elektryka, bo tam wystarczy kliknac, a nie uzyc troche sily. To ma kolosalny wplyw na jazde 'dla przyjemnosci' w wolnych chwilach xD

 

Oczywiscie, nie jest to zadna zaczepka @zegarkowo_rowerowo, bo jak zostalo napisane, kazdy se kupuje co chce i za ile  :P  Cale szczescie dla mnie, ze wyleczylem sie z tego dawno i przestalem sobie tlumaczyc, ze Ultegra da mi cos wiecej, niz 105 itp., zwlaszcza w szosie, ktora z natury jest dosc prosta konstrukcja i w wiekszosci jezdzi w 'sterylnych' warunkach. Nie ma zadnej roznicy, zwlaszcza(w zaleznosci od stopnia wytrenowania) po 150/200km, czy bieg zmieni Ci Tiagra/105 czy DuraAce. Smigalem przez 5 lat na Ultegrze, teraz jezdze na linkowej 105 i koniec koncow nie widze zadnej roznicy, poza chlodniejszymi dniami, gdzie klamki karbonowe byly 'neutralne', a aluminiowe od 105 lapia temperature 🙂

 

 

 

 

Wszytsko sie i da i wszystko mozna, nawet na wigry 3 pod gore wjechac, tylko po co?

Jest duza roznica miedzy mechaniczna grupa, a elektryczna. Czy wyzsze, elektryczne grupy zawaza o czyms rowerowemu amatorowi? Pewnie nie, ale dlaczego nie skorzystac jesli mozna?

To troche jak z zegarkami, czy Rolex pokaze inna godzine niz Seiko? Ale o ile przyjemniej miec Rolka 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.