Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

w ht sztywna oś z tyłu to niuans, raczej nie odczujesz różnicy w sztywności 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, StaryWilk napisał(-a):

To znam, ale chodzi o MTB, z amorem przod. 

@Kwiatek kupił ostatnio tego Marina - pytaj jego, mi się podoba, niuansów między pokazanymi modelami jest więcej, niektóre dadzą o sobie znać w ciężkim górskim terenie, bez niektórych można żyć na szutrach i lasach. Taki czasy, że kasują za każdy pierdalnik jak za zboże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dość niespodziewanie wpadło kilka kilometrów
fb0c35c38570c14800523bab98b704ac.png
7466677be31941ca7b88b9e0edd35f44.jpg
9dcc047ec003525436a5ffd87586a68a.jpg
a0a309669c8b25624ebed216f54b786c.jpg
9a8427323221997a7f190a9437e54569.jpg
0bf0c3a82934d899c510e4914b0057e3.jpg


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Teufel26 napisał(-a):

niespodziewanie wpadło kilka kilometrów

Jak wrzucasz takie fotki to chociaż napisz co one przedstawiają. Bo tak, to wiesz .... :wacko:


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

Jak wrzucasz takie fotki to chociaż napisz co one przedstawiają. Bo tak, to wiesz .... :wacko:

Miasto to Nienburg, a rzeka Wezera w Dolnej Saksonii😉


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Pomijając żart :) , kojarzycie co to za model roweru?

1438344726_igtidd_600.jpg.b48106b22f1a42334aa4c7cce387465c.jpg

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, StaryWilk napisał(-a):

chodzi Ci o wał kardana?

 to na fotce to nie "wał kardana" to zwykła przekładnia katowa...

wał Cardana

  to raczej to coś z przekładnią Cardana

WAŁ KARDANA 320P-2302010 ORYGINAŁ PRONAR MTZ 320 CZĘŚCI MTZ

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz rację, jednak rowery z wałkiem opisują potocznie jako "z napędem kardana".

 

rozwiazanie z wałem i przekładnią stosowane jest od konca XIX wieku, do dziś...

 

https://www.forumrowerowe.org/topic/230123-2018-prototyp-napędu-z-wałem-ceramicspeed/

 

spacer.png

 

https://www.forumrowerowe.org/topic/230123-2018-prototyp-napędu-z-wałem-ceramicspeed/

 

najbardziej popularne do spotkania i kupienia (czasami za grosze) jest wał w tej postaci:

spacer.png

 

z tym, że mało popularne.

 

Ja chciałbym spróbować paska z rohloffem. Miałem rohloffa na łańcuchu. Nowe napędy 1x11, czy 1x12 mnie nie przekonują (w teorii).

Rozwiązanie z rohloffem i paskiem będzie moim zdaniem duuużo bardziej trwałe i o bardzo fajnych właściwościach.

https://roweroweporady.pl/rower-z-napedem-na-pasek-czy-warto/

 

na tej grafice ładnie widać przekładnie kątowe połączone wałkiem, z przegubami kardana, na przykładzie motocykla BMW:

spacer.png

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Kiedy to zobaczyłem pierwszy raz, skojarzyłem z napędem przez wał motocykli BMW. Firma twardo trzymała się rozwiązania stosując je w motocyklach wojskowych.

Rower wygląda stylistycznie na okres z początku XXw albo późny XIXw. Obstawiałbym raczej francuskiego producenta bo jest nieco udziwniony :) .

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązania i inne mają olbrzymi potencjał, jednak przez nakłady do niesprawdzonej, ale pomysłowej technologii musi dopłacić odbiorca. Nadal wymiana łańcucha co pół roku bez sprawdzania rozciągnięcia wyjdzie taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sie sprawdza i czesto jest używane w miejskich rowerach, układ napędu jest izolowany więc to ze rowery stoją pod chmurką nie stanowi problemu.


Szukam podstawki na zegarek (watchstand) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Teufel26 napisał(-a):

Miasto to Nienburg, a rzeka Wezera w Dolnej Saksonii😉

To rozumiem :wub:

Thx  :)

 

 


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Burns napisał(-a):

Takie rozwiązania i inne mają olbrzymi potencjał, jednak przez nakłady do niesprawdzonej, ale pomysłowej technologii musi dopłacić odbiorca. Nadal wymiana łańcucha co pół roku bez sprawdzania rozciągnięcia wyjdzie taniej.

 

moja praktyka zatrzymała się na 3x9. Jak bedzie z trwałością i kosztami utrzymania przy 2x10 i 1x11/12, przy założeniu, że dbam i jezdze tak samo, i utrzymujemy się w grupie ~deore? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę w Czechach - Nachod 🚲

B8F39414-9414-47A3-AD43-6268C609966F.png

1485C352-CD27-48E5-9C97-921D01C7615E.jpeg

759A3ACB-AAD0-470F-8F28-716EA096A355.jpeg


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

22 km w 7h ? To Ty pchałeś ten rower tyłem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Burns napisał(-a):

22 km w 7h ? To Ty pchałeś ten rower tyłem ?

Zwiedzanie, podziwianie widoków, obiadowanie, zakup pamiątek i takie tam ... poza tym byłem z żoną. :wub:
Własną niestety :unsure:

A km było więcej, tylko po czasie włączyłem apkę. Z wyliczeń wynika ze pokonaliśmy ich aż czydziesci  :)

ps. na usprawiedliwienie dodam, że wyszło 188 m w górę i 99 m w dół. Aha, spaliłem 1391 kcal ;)

 

 

Edytowane przez Jędrula.wawa
Post Scriptum

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

IMG_20210905_103825-01.jpeg

 

 

 

 

Może i się czepiam, ale jeżeli jeździsz na takim przekosie, to trwałości napędu nie wróżę…


Mniejsza z perfekcją, wystarczy być bardzo dobrym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, zaq napisał(-a):

Może i się czepiam, ale jeżeli jeździsz na takim przekosie, to trwałości napędu nie wróżę…

 

Fakt, czepiasz się 😉 Na takim przekosie, a po mojemu lekkim obrocie jeżdżę 5-10 minut na początku i tyle samo pod koniec. Po pierwsze żeby nie zaczynać mocno, a po drugie, żeby końcówka była na uspokojenie, na niższym tętnie i z mniejszym obciążeniem. Reszta to najtwardsze przełożenie, na jakie danego dnia mnie stać. Czyli generalnie blat + oś 😉

Edytowane przez zegarkowo_rowerowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.