Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, beniowski napisał(-a):

Ratowano także banki francuskie i inne, ale Grecję także. A sama Grecja mogla trochę sama pracować na własny sukces, a nie zatrudniać prawie połowę społeczeństwa na państwowych, fikcyjnych posadach, wraz z 13 i 14 pensją. 

Możemy się oczywiście z UE (z dyktatem Niemców, jak twierdzisz), wypisać, ale wtedy masz właściwie jeden kierunek: Wschód. Można budować potęgę na papierze i ogłupiać własne społeczeństwo jak Białoruś, ale o to nam chodzi? Trzeba umieć dbać o swoje w UE, bo mrzonki że możemy sami być potęgą poza UE można między bajki włożyć. Jak Polska będzie mieć dobry rząd, to Niemców też dogonimy. 

Ratowano, bo Niemcy tak powiedziały. A kto za to zapłacił?

Tu nie chodzi o to, aby się izolować. Tylko mamy postawić na odpowiednie rozwiązania energetyczne, a nie mamić ludzi jakimiś durnotami, że chodzi o CO2, bo to sztuka wypłukiwania euro z powietrza. I znam wiele firm, które powiedziały BASTA!


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

Właśnie i to jest poważna gra. Deng Xiaoping określił ścieżkę i idą tą drogą jak taran. Przecież ile długu amerykańskiego posiadają? :) A kto długi spłaca? Frajerzy tacy jak my...

Dopóki Amerykanie mają silną armię, to Chińczycy mogą sobie ten ich dług wiadomo gdzie wsadzić. Jak poczują, że amerykańska armia słabnie, wtedy ew. mogą coś zrobić. Zobaczymy czy w 2024 wygra Trump. Bo jak wygra, to zaraz zrobi ‚deala’ z Putinem odnośnie Ukrainy,  a może nawet NATO (tj. amerykańską armię) z Europy wycofać. A wtedy to już będzie nieciekawie. 

Edytowane przez beniowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, beniowski napisał(-a):

Dopóki Amerykanie mają silną armię, to Chińczycy mogą sobie ten ich dług wiadomo gdzie wsadzić. Jak poczują, że Amerykańska armia słabnie, wtedy ew. mogą coś zrobić. Zobaczymy czy w 2024 wygra Trump. Bo jak wygra, to zaraz zrobi ‚deala’ z Putinem od os ie Ukrainy,  że nawet NATO z Europy wycofać. A wtedy to już będzie nieciekawie. 

Nie wycofa, bo Taczerowa mawiała by Niemców bombardować co 50 lat.  Jak się uwolnią to znów poczują imperialistyczny zryw ;)

A trzeba przyznać, że mają do tego środki.

 

Muszę przyznać, że zrobiło się miło, świątecznie i trochę faktycznie odjechaliśmy z tematem.

Ale wkurzają mnie te niemieckie pomysły na wyrywanie pieniędzy od Kowalskiego, który dopiero co wyszedł spod ruskiej walonki...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojna chińsko-amerykańska zdaniem wielu fachowców jest nieunikniona, kwestia max 10-15 lat, żeby Chiny osiągnęły potencjał militarny porównywalny z USA. A polityka wojny celnej z Chinami w dużym stopniu USA do takiej wojny przybliża. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Wojna chińsko-amerykańska zdaniem wielu fachowców jest nieunikniona, kwestia max 10-15 lat, żeby Chiny osiągnęły potencjał militarny porównywalny z USA. A polityka wojny celnej z Chinami w dużym stopniu USA do takiej wojny przybliża. 

Wojna z Chinami pewnie będzie po próbie przejęcia Tajwanu. To oczywistość. Ale jednak się pokuszę o ocenę Pana Bartosiaka.

Nie wiem jak się stał czołowym ekspertem od wszystkiego. Nie czytam jego książek, ale słuchałem czasami i byłem zdumiony.

To mniej więcej tego typu stwierdzenia: Jak pójdziemy prosto, to nie skręcimy w lewo. Jak się przewrócimy to będzie nas bolało. Jak się nie przewrócimy to nie będzie nas bolało.

A wizje, no te bardzo zabawne. Jego wizje przyrównałbym do moich tak sprzed 20 lat, miałem szczerą chęć poklepać J. Lopez po tyłku. Ale się nie sprawdziło, ciekawe dlaczego?

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Admof napisał(-a):

a na żółte nie da rady go zarejestrować? :P może to jest jakieś wyjście awaryjne?

W Warszawie dopiero >35 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Wojna z Chinami pewnie będzie po próbie przejęcia Tajwanu. To oczywistość. Ale jednak się pokuszę o ocenę Pana Bartosiaka.

Nie wiem jak się stał czołowym ekspertem od wszystkiego. Nie czytam jego książek, ale słuchałem czasami i byłem zdumiony.

To mniej więcej tego typu stwierdzenia: Jak pójdziemy prosto, to nie skręcimy w lewo. Jak się przewrócimy to będzie nas bolało. Jak się nie przewrócimy to nie będzie nas bolało.

A wizje, no te bardzo zabawne. Jego wizje przyrównałbym do moich tak sprzed 20 lat, miałem szczerą chęć poklepać J. Lopez po tyłku. Ale się nie sprawdziło, ciekawe dlaczego?

 

Była już o nim dyskusja tutaj na forum o książkach - Bartosiak i pozer i plagiator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda, że ma tendencje do przekazywania oczywistych rzeczy jako prawdę objawioną.

A z tym plagiatem to jak się sprawa toczy? Bo unieważnili tą decyzję i PAN miał zbadać sprawę jeszcze raz i nie wiem czy to się skończyło czy trwa nadal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chińczycy wysadzają świat zachodni od wewnątrz. Siejąc destrukcję poprzez swoich agentów osłabiają Europę Zachodnią i USA, przybliżając  a może już nawet wzmacniając swoją dominację nad Światem w sposób pokojowy. Zawsze to lepsze od gorącego konfliktu. Nie wierzę w konflikt zbrojny w skali ogólnoświatowej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, beniowski napisał(-a):

Była już o nim dyskusja tutaj na forum o książkach - Bartosiak i pozer i plagiator.

Nie wiedziałem, nie wchodzę w temat bo czytam to co mnie interesuje ;)

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wizualnie jest super i w tym przypadku sądzę, że nawet ciekawsza od 5.
Co tam będziesz wymyślał... Kup
Coś dla wielbicieli youngtimerów.
997817212_bmw7.thumb.jpg.31355a6434bd17f1e54fb06b00820a28.jpg


Zeby pojezdzic nie potrzebuje posiadac Gdybym kupowal wszystko czego jestem ciekawy, to pieniedzy swiata by mi nie wystarczylo

Najladniejsza 7ka jaka powstala

Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
Tak czytam tą recenzje I musze przyznać że niektórzy zwracają uwage na takie niuanse o których nie zdawałem sobie sprawy. 
Jeździłem  bmw 530d g30 2018r I uważam że nie ma się co  za bardzo rozwodzić bo do normalnej eksploataci wystarczające.
Jeśli się nie psuje to nie ma sie co nie podobać. 
Spalanie przy tej klasie auta według mnie bez znaczenia.  
 
Te znaczki M były dodawane już od lat dziewiędziesiątych I  M pakiety zawsze robiły robote. Wiem bo miałem kilkanaście lat temu w e 36. 
 
Jestem ciekawy tej niebezpiecznej sytuacji z tirem, może dowiemy się czegoś ciekawego o niedomaganiach tego modelu. 
Odnośnie Tempomatu  podczas jazdy w korku to może po prostu wyłacz tryb adaptatacji I trzymaj odstęp   albo po prostu go wyłącz (tempomat).
 
 


Dla jednych pewne rzeczy nie maja znaczenia, dla innych owszem

Moze cos przeoczylem, ale nie pamietam, zeby znaczki M pakietu byly tak duze i wystepowaly na grilu i obu nadkolach

Wszystko mozna wylaczyc i jezdzic bez, tylko po co jesli juz jest…? Po BMW spodziewalem sie, ze systemy beda lepiej dzialac. Niestety nie ma sie to nijak do Audi / Porsche / Volvo. Do tego wyglada jakby w BMW systemy nie byly sprzezone ze soba. Mam wrazenie, ze Audi “widzi” nie tylko samochod przed soba, a jeszcze jeden czy dwa przed nim. Dzieki temu dziala to bardzo plynnie.

Zapomnialem napisac o switlach. Oba BMW byly wyposazone w swiatla laserowe, adaptacyjne. Jednak G60 wymiatala pod tym wzgledem, zaciemnianie bylo niewidoczne dla mnie, gdy G31 pokazywalo wyrazny prostokat. Gdy jechalem G60 nikt mi nie mrugnal, w G31 kilkanascie razy.

Sytuacja z tirem byla dosc przerazajaca. Wyjezdzalem z podporzadkowanej w lewo, na droge, ktora byla dosc dluga prosta. Droga skladala sie z dwoch z trzech pasow, a srodkowy byl wylaczony z ruchu (na szczescie pasy). Widzialem w oddali tira jadacego w ta sama strone w ktora skrecalem. Zeby wykonac manewr bezpiecznie, tak, zeby tir nie musial w zaden sposob reagowac, postanowilem wykorzystac pelna moc samochodu. Docisnalem gaz, samochod wyskoczyl i jakby zaczal sie krztusic, a moc spadla i samochod zaczal zwalniac. Wtedy sie przerazilem i zjechalem na pas wylaczony z ruchu, zeby nie stanac na pasie po ktorym poruszal sie tir. Podnioslem stope z pedalu gazu i ponownie nacisnalem, samochod znow zareagowal jakby brakiem mocy przez sekunde , a pozniej normalnie ruszyl. Masakra… Dodam, ze bylo sucho, nie bylo zadnego poslizgu ani nic
Myślę Łukasz, że Niemcy coraz mniej już rozdają karty i zaczynają to wreszcie dostrzegać. W USA marki premium podgryza Lexus i Genesis, w Azji chińczycy, którzy zresztą zaczynają się już też mocno rozpychać w Europie, gdzie są już znaczącą konkurencją np dla VW. A VW już nie miał łatwo konkurować np z Kią. To wszystko mocno się ostatnio zmienia, kłopoty VW, który nie potrafił tego przewidzieć i ma teraz problemy z nadprodukcją wielu aut, dobitnie to pokazują.
Co do aktywnego tempomatu w G30, to używałem go w korkach regularnie i nigdy nie miałem z nim najmniejszych problemów, natomiast faktem jest, że utrzymuje zawsze minimalną odległość, więc jak ktoś Ci się wciśnie to przyhamowuje, żeby zachować odstęp, nawet jak auto przed tobą już przyspiesza. Ja właściwie jedyne zastrzeżenie jakie miałem to zbyt duża odległość do poprzedzającego auta (nawet w minimalnym ustawieniu) i trochę zbyt późne rozpoczęcie przyspieszania jak samochód przed tobą zjeżdża na prawy pas.
 
A w ogóle to Zdrowych i Spokojnych Świąt Koledzy

Przejedz sie Audi, Porsche czy Volvo, tam, te systemy dzialaja o wiele lepiej.

To jak dziala aktywny tempomat w G30 przypomina Volvo sprzed 15 lat

Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jakbyście mieli wybrac pomiedzy cla a bmw g20 (ta nowsza trojka) to w ktorym kierunku byscie sie sklaniali? Silnik 2l benzyna ok 200km (nie wypisuje konkretow silnikowych, chodzi mi bardziej o caloksztalt)

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, bober5264 napisał(-a):

Panowie, jakbyście mieli wybrac pomiedzy cla a bmw g20 (ta nowsza trojka) to w ktorym kierunku byscie sie sklaniali? Silnik 2l benzyna ok 200km (nie wypisuje konkretow silnikowych, chodzi mi bardziej o caloksztalt)

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 

 

O najnowszych nie mogę się wypowiedzieć, ale parę lat temu, zastanawiając się wówczas nad wyborem autka, jeździłem 2 tygodnie trójką BMW, a także parę dni CLA. We w miarę porównywalnych silnikach i wyposażeniu. Jakkolwiek może zabrzmi to mocno "amatorsko" (bo i też nie jestem żadnym "specem od aut"), ale w BMW miałem wrażenie, że jestem w samochodzie nastawionym przede wszystkim na jakość prowadzenia, natomiast w MB na "ogólny komfort". Wiem, mało to oryginalne spostrzeżenia, ale takie właśnie miałem. Jako facet po 50-tce (nie teraz - piszę o wieku :D), miałem ciężki dylemat, bo z jednej strony "lekki kryzys wieku post-średniego" i ciągotki sportowo-emocjonalne, z drugiej - początki "dziaderstwa" i tęsknota za wygodą i (choćby i iluzorycznym) "poczuciem luksusu".  ;) W końcu samochód wybrała za mnie... córka.  🤣


WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś użytkuje forda z silnikiem 1,0 ecoboost? Przymierzam się do fiesty mk8 z litrowym ecoboostem w automacie. Opinie są skrajnie różne jak to w sieci....auto głownie do skakania po mieście dla mojej drugiej połowy. Rozważałem jeszcze yariske w hybrydzie ale cvt nadaje sie tylko na miasto....w fieście standardowy 6 biegowy hydrokinetyk chyba siedzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś użytkuje forda z silnikiem 1,0 ecoboost? Przymierzam się do fiesty mk8 z litrowym ecoboostem w automacie. Opinie są skrajnie różne jak to w sieci....auto głownie do skakania po mieście dla mojej drugiej połowy. Rozważałem jeszcze yariske w hybrydzie ale cvt nadaje sie tylko na miasto....w fieście standardowy 6 biegowy hydrokinetyk chyba siedzi. 
Jeżdżę drugi rok focusem 125KM, mamy jeszcze w oddziale fiestę 100KM. Bardzo fajne samochody, oczywiście pod warunkiem, że za nie nie płacę i są nowe;) Komfort podróżowania focusem bardzo dobry, silnik daje radę, choć czasem brakuje mu mocy a właściwie to ma delikarny efekt turbodziury. W trybie SPORT jest to mniej odczuwalne. Co ciekawe, "pożyczak" z salonu z tym samym silnikiem, nie miał tej przypadłości. Fiesta 100KM jeździ bardzo fajnie, jest żwawa i zwinna. Puszczając wodze fanatazji mógłbym nawet powiedzieć, że ma zadatki na hot-hacha z przed kilku lat... Oba auta mają ok 60 tyś km przebiegu i jak na razie nic specjalnego się nie działo. Przeraża mnie jednak ilość wężyków, zaworków i innych "podciśnień" przy silniku 125KM, czy ktoś to ogarnie za kilka lat...? Skrzynie są manualne więc w temacie automatów nie mam doświadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, bober5264 napisał(-a):

Panowie, jakbyście mieli wybrac pomiedzy cla a bmw g20 (ta nowsza trojka) to w ktorym kierunku byscie sie sklaniali? Silnik 2l benzyna ok 200km (nie wypisuje konkretow silnikowych, chodzi mi bardziej o caloksztalt)

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 

 

Zdecydowanie g20, bo klasa średnia (vs kompakt), tył napęd (vs przód) i te różnice już by mi wystarczyły, do podjęcia decyzji. A na dokładkę dodam, że wygląd g20 to wg mnie majstersztyk - bardzo mi leży. Kompakt od  Merca  ma sporo piano black i chyba trudno od tego uciec w tym modelu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.12.2023 o 10:34, SzefSzefow napisał(-a):

Przejedz sie Audi, Porsche czy Volvo, tam, te systemy dzialaja o wiele lepiej.

To jak dziala aktywny tempomat w G30 przypomina Volvo sprzed 15 lat

 

No więc jeździłem i w Porsche 911 992, a przed BMW G30 miałem Audi A6 i uważam, że w BMW te systemy działają porównywalnie jak w Porsche i o wiele lepiej niż w Audi.  W moim najnowszym G80 jeszcze lepiej, bo dodatkowo auto samo na autostradzie zmienia pas ruchu bo kliknięciu kierunkowskazu, natomiast nadal sam porusza się w korku i nigdy nie zareagował dziwnie na autostradzie, a mam już zrobione 19.000 km

 

Kompletnie też nie zgadzam się co do świateł, może w Audi A6 bardziej precyzyjnie sterują wiązką, ale za to mrugano mi bez przerwy, byłem trzykrotnie na kalibracji świateł i nadal to nie pomogło. W G30 mrugano mi sporadycznie, w G80 dopiero raz.

 

 

9 godzin temu, bober5264 napisał(-a):

Panowie, jakbyście mieli wybrac pomiedzy cla a bmw g20 (ta nowsza trojka) to w ktorym kierunku byscie sie sklaniali? Silnik 2l benzyna ok 200km (nie wypisuje konkretow silnikowych, chodzi mi bardziej o caloksztalt)

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 

Porównujesz jednak dwa różne auta, G20 to bardziej odpowiednik klasy C, CLA to kompakt z doklejonym bagażnikiem. Wystarczy spojrzeć na linię boczną i od razu widać tą różnicę.

Ja wybieram zdecydowanie BMW czyli RWD

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak porownuje bo obydwa leza mi z wygladu, amatorko to zabrzmi ale nawet sie nie zaglebialem 'jaka klasa' to cla default_wink.png zapomnialem dopisac ze jak dla mnie to jeden i drugi tylko 4wd, aktualnie mam f34 i bardzo mi xdrive lezy, ale auto jest za duze na moje potrzeby i kolejne chc ekupic troszke mniejsze default_wink.png

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w AWD różnice w prowadzeniu się zmniejszają, chociaż BMW będzie nadal bardziej tylnionapędowe w odczuciach z jazdy i co za tym idzie bardziej angażujące w prowadzeniu. BMW będzie napędzany głównie na tył, a przód będzie się dołączał w miarę potrzeb, a CLA będzie głównie przednionapędowy z dołączanym tyłem.

Co do reszty się nie wypowiem, bo CLA nie jeździłem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, bober5264 napisał(-a):

Tak porownuje bo obydwa leza mi z wygladu, amatorko to zabrzmi ale nawet sie nie zaglebialem 'jaka klasa' to cla default_wink.png zapomnialem dopisac ze jak dla mnie to jeden i drugi tylko 4wd, aktualnie mam f34 i bardzo mi xdrive lezy, ale auto jest za duze na moje potrzeby i kolejne chc ekupic troszke mniejsze default_wink.png

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka


 

Jedź do salonu i weź wypróbuj. Nie ma nic prostszego, aniżeli przekonać się samemu obcując z danym pojazdem. BMW w moim mieście trochę ukróciło "wydawki weekendowe", ale jak weźmiesz na próbę z handlowcem, pojeździsz, przekonasz go o swoim przekonaniu, ale dla "zasady" jeszcze jedziesz do konkurencji. To później wróć i poproś o auto na weekend. Po weekendzie już "coś" będziesz wiedział.

O gustach się nie dyskutuje rzecz jasna, ale G20 oraz większe G30 to powrót BMW do "tradycyjnych" świetnych linii i w przypadku tej pierwszej porównałbym ją do doskonałej E 46. Ma świetne proporcję i zawsze cieszy moje oko sąsiad posiadający właśnie taki w kolorze "portimao blue". O samych pojazdach nic więcej nie napiszę, bo nie obcowałem. Jedynie siedziałem w środku i udawałem, że jadę ;) 

9 godzin temu, Lincoln Six Echo napisał(-a):

 

O najnowszych nie mogę się wypowiedzieć, ale parę lat temu, zastanawiając się wówczas nad wyborem autka, jeździłem 2 tygodnie trójką BMW, a także parę dni CLA. We w miarę porównywalnych silnikach i wyposażeniu. Jakkolwiek może zabrzmi to mocno "amatorsko" (bo i też nie jestem żadnym "specem od aut"), ale w BMW miałem wrażenie, że jestem w samochodzie nastawionym przede wszystkim na jakość prowadzenia, natomiast w MB na "ogólny komfort". Wiem, mało to oryginalne spostrzeżenia, ale takie właśnie miałem. Jako facet po 50-tce (nie teraz - piszę o wieku :D), miałem ciężki dylemat, bo z jednej strony "lekki kryzys wieku post-średniego" i ciągotki sportowo-emocjonalne, z drugiej - początki "dziaderstwa" i tęsknota za wygodą i (choćby i iluzorycznym) "poczuciem luksusu".  ;) W końcu samochód wybrała za mnie... córka.  🤣

 

kwas.jpg


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

 

 

Z Olkiem lubię tego mema z tekstem: "Że Hurkacz wciąż grał po 3 setach? Phi! Ja po 0.75 litra dawałem radę!"  ;)

Edytowane przez Lincoln Six Echo

WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.12.2023 o 12:34, bober5264 napisał(-a):

Panowie, jakbyście mieli wybrac pomiedzy cla a bmw g20 (ta nowsza trojka) to w ktorym kierunku byscie sie sklaniali? Silnik 2l benzyna ok 200km (nie wypisuje konkretow silnikowych, chodzi mi bardziej o caloksztalt)

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 

jeździłem 2 lata g20 318i , z czystym sumieniem polecam , auto do tzw. tańca i różańca 😉 natomiast jakbym coś  doradził, to kup najmocniejszy silnik na którym Cię stać,  nawet kosztem wyposażenia,  w tym modelu wykorzystasz każdy Nm i KM i to częściej niż  powinieneś 😅 tak to auto jest stworzone 👍🏼

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja… zostałem w Święta kierowcą nieswojego samochodu. Do miasta najlepsza mała skodzinka Citogo, więc w drogę. Coś to głośno chodzi, dziadostwo, ale to 3-cylindrowy 1,0 MPI, taki eko-wynalazek, to głośne. I się telepie. 
Autko niezbyt stare, przebieg 130000km,  rozgrzany, to dawaj szybki zakręt w lewo, a co.

Może to nie wyścigówka, ale te małe i lekkie autka często fajne prowadzą się w zakrętach. Bo są małe i lekkie? Może :)

 

Fun z „brawurowej” jazdy Skodą Citigo psuje krzyk. Nie żony, bynajmniej (to nie UAZ), tym razem wrzeszczy elektronika akompaniując głośnym piskiem migającej kontrole ciśnienia oleju.

 

Cudnie. Maska do góry, na bagnecie susza. Wymiana oleju wg właściciela 14-15, według naklejki 22000km temu.

Czad. Liczę, ze może to jednak nie najnowsza naklejka, a jakiś staroć, ale pewnie nie.

 

Wycieczka na stację, do silnika dolewam litr oleju. Na bagnecie dalej nic (tzn jednak coś - kropelka na samym czubku), ale do domu blisko, odpalam i jadę. Delikatnie…

 

Mechanik jest 500m od domu, tyle się dokula, a płacić kolejną stówę za kolejny litr… bez sensu, i tak do wymiany razem z filtrem.

 

Morał? Oczywisty (nie zabijcie mnie za taki banał) - jak to mówił „mój” mechanik - „<¥#£@, sprawdzać olej!!!” 
Ot, takie świąteczne przygody :D

 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.