Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Teraz, Louis Cypher napisał(-a):


No i Mariano Kartoflano 
 

🤣🤣🤣


Nie ma nic bardziej żałosnego od niespełnionych marzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, mario1971 napisał(-a):

🤣🤣🤣

 

1 minutę temu, mario1971 napisał(-a):

🤣🤣🤣


Ty się Mario nie śmiej, tylko zmieniaj na benzynę - jak biali ludzie. Nie truj dzieci, bo mnie już bardziej nie zatrujesz…

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Louis Cypher napisał(-a):

 


Ty się Mario nie śmiej, tylko zmieniaj na benzynę - jak biali ludzie. Nie truj dzieci, bo mnie już bardziej nie zatrujesz…

 

 

Czyli uważasz Pawle, że twój stary kalafior jest bardziej eko od mojego ropniaka?  


Nie ma nic bardziej żałosnego od niespełnionych marzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, mario1971 napisał(-a):

Czyli uważasz Pawle, że twój stary kalafior jest bardziej eko od mojego ropniaka?  


Fchuj bardziej…

Chcesz merytoryczne pogadać na ten temat? Zapraszam serdecznie…

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty mnie od trujaka wyzwałeś, to dawaj swoje argumenty! 


Nie ma nic bardziej żałosnego od niespełnionych marzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile wybór silnika był świadome , bo jeździłem kilka tyś km 520d , gdzie już wiedziałem że to auto nie zachęca do dynamicznej jazdy , jest dostojną komfortową limuzyną ,i do takiego stylu jazdy zachęca - przynajmniej w moim przypadku tak było i jest - w odróżnieniu od 3er która działa całkiem odwrotnie na kierowcę . O tyle zaskakuje mnie fakt że ten silnik chodzi lepiej niż myślałem , lepiej niż 318i która jest o prawie 300kg lżejsza , może przez PHEV i 11km które wspomagają start , może przez moment obr ?, oraz spalanie które jest zaskakująco niskie 50/50 trasa i Krakowskie korki :

 

IMG20220704091610.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, mario1971 napisał(-a):

Ty mnie od trujaka wyzwałeś, to dawaj swoje argumenty! 


Olewam eko - piszę tylko o zdrowiu ludzi:
Hmmm, nie wiem jak techniczny i chemiczny jesteś, to zacznę od najbardziej łatwego

1. WSZYSCY producenci odchodzą od silników wysokoprężnych - ciekawe dlaczego?

2. Cząstki stałe (pyły respirabilne) w dieslach są rzędy wielości wyższe niż w benzynie

3. Benzoalfapireny - jeden z najgorszych syfów kancerogennych

4. Inne aromatyczne (podobnie jak pkt. 3)

5. Nawet przy filtrach i odpalaniu katalityczym, leci fchuj tego do niskiej atmosfery trując ludzi…

6. Uwaga: stojąc w korku za dieslem latem - aż dusi ten syf

7. Minus benzyny - benzen (diesel też posiada 😎)

To tak na początek dyskusji…

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do pytania kto może dłużej... ;)

 

 


Zegarki to emocje i nawet najbogatsza historia oraz najlepsze parametry na papierze nie wygrają z głosem serca - Passero

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie ten Twój silnik normy ECO faktycznie spełnia/posiada? Czy w naszej rozmowie liczy się tylko to, że czarny (diesel) jest czarny i dlatego gorszy? 


Nie ma nic bardziej żałosnego od niespełnionych marzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, mario1971 napisał(-a):

A jakie ten Twój silnik normy ECO faktycznie spełnia/posiada? Czy w naszej rozmowie liczy się tylko to, że czarny (diesel) jest czarny i dlatego gorszy? 


Moje obydwa samochody to benzyny z OPF, czyściej to tylko elektryki, a i tu można dyskutować

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Louis Cypher napisał(-a):


Olewam eko - piszę tylko o zdrowiu ludzi:

1. WSZYSCY producenci odchodzą od silników wysokoprężnych - ciekawe dlaczego?2

 

Uśredniając długość trwania życia, to nasze dzieci i wnuki i tak będą żyć dłużej niż my. :)

 

Od silników na ropę odchodzą tylko niektórzy producenci samochodów osobowych, natomiast busy, ciężarówki i cały sprzęt rolniczy i budowlany pracuje w 98% na ropie i moim zdaniem długo tak jeszcze będzie. 

Nie jestem specjalistą od spalin, ale myślę że przeciętny samolot bardziej truje środowisko niż najnowsze silniki na ropę. 


Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Tommaso napisał(-a):


Moje obydwa samochody to benzyny z OPF, czyściej to tylko elektryki, a i tu można dyskutować

Mnie bardziej interesuje ten wielki 400 konny silnik w Pawła Mercedesie.

 

Paweł, którą normę ten Twój szybcior spełnia? 


Nie ma nic bardziej żałosnego od niespełnionych marzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
25 minut temu, dziadek napisał(-a):

Uśredniając długość trwania życia, to nasze dzieci i wnuki i tak będą żyć dłużej niż my. :)

 

Od silników na ropę odchodzą tylko niektórzy producenci samochodów osobowych, natomiast busy, ciężarówki i cały sprzęt rolniczy i budowlany pracuje w 98% na ropie i moim zdaniem długo tak jeszcze będzie. 

Nie jestem specjalistą od spalin, ale myślę że przeciętny samolot bardziej truje środowisko niż najnowsze silniki na ropę. 


Nieę. Odchodzą wszyscy producenci. TIRy i traktory to ekonomia - nie ekologia. Rozmawiamy o truciu życia ludzkiego a nie emisji co2 i nox.

 

24 minuty temu, mario1971 napisał(-a):

Mnie bardziej interesuje ten wielki 400 konny silnik w Pawła Mercedesie.

 

Paweł, którą normę ten Twój szybcior spełnia? 

 

Jak wyżej. Nie rozmawiamy o sztucznych normach środowiskowych (efekty cieplarniane itd.) tylko o truciu życia ludzkiego…

To 2 różne tematy. 
Odnieś się do tego, co napisałem. Olać normy EURO.

 

 

31 minut temu, Tommaso napisał(-a):


Moje obydwa samochody to benzyny z OPF, czyściej to tylko elektryki, a i tu można dyskutować


Elektryki w Polsce. Huehue. Prunt z elektrowni zasilanych węglem brunatnym 🤣

 

Edited by Louis Cypher

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, dziadek napisał(-a):


Wp.pl - ok 😎 Skomentujmy 🤣

samochody emitują znacznie mniej spalin niż jeszcze 10 lat temu. Do tego stopnia, że wiele aut, jeżdżąc w wielkomiejskim, zanieczyszczonym środowisku, emituje czystsze powietrze niż pobiera.
Ojezunazareński 🤣

 

Jedziemy dalej…

Zredukowano właściwie wszystkie formy zanieczyszczeń. Nawet z pozoru trudne do eliminacji cząstki stałe zostały poskromione poprzez specjalne filtry. Zmniejszono udział nawet tych, których na razie nie da się wyeliminować – jak ograniczenie emisji dwutlenku węgla poprzez zmniejszenie spalania.

Ktoś, kto to pisał, ma za dużo chromosomów 😁

 

Dobra, dalej mi się nie chce komentować tego „artykułu” 🤣

 

Coś poważniejszego proszę. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, uszatek napisał(-a):

Trochę będzie. Przyspieszenie do 100km/h w przypadku aut z tylnym napędem zawsze będzie wyglądało lepiej niż ich rzeczywista dynamika, bo wydatnie pomaga im fizyka przy ruszaniu. O wiele mniejsze problemy z trakcją przez dociążanie tylnej osi. Zrób start 'lotny', a wtedy wyjdzie prawdziwy obraz tego jak to auto (nie)jedzie. 150KM w aucie, które z kierowcą waży grubo ponad 1,8t, do tego z hydrokinetyczną skrzynią (też troszkę zabiera) ma wyraźne limity możliwości.
Oczywiście nie każdy potrzebuje 'sprintera' i będzie dla to dla niego zestaw wystarczający, ale może się okazać, że ledwo nadąży za większością nowych kompaktów.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
 

 

Skrzynia hydrokinetyczna BMW (od ZF) jest na prawdę szybka i działa w niejednym przypadku lepiej niż DSG ;) 

Co do 150 KM - samym programem zrobisz 200+ KM, więc jak tylko będzie miał ochotę, to program i już mamy 520d :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Louis Cypher napisał(-a):

odchodzą od silników wysokoprężnych - ciekawe dlaczego?

myślę, że sam sobie odpowiedziałeś tu: 

7 godzin temu, Louis Cypher napisał(-a):

to ekonomia - nie ekologia

Gdyby mleko się nie wylało (diselgate) to ekonomia producentom nadal podpowiadałaby aby tłuc ropniaki. 

Zmienił się wiatr, ropniaki stały się passé więc aby dalej produkować i sprzedawać (dla oczywistego zysku) zmieniła się narracja, stworzono "pomysł" na dpf, na downsising przy którym spalanie i tak znacząco nie spadło, a dalej na ekologiczne elektryki tworzone nieekologicznie, trudne do utylizacji, kończące swój żywot często w pierwszej dekadzie od wyjazdu z fabryki a "tankowane" z sieci energetycznej opalanej węglem lub równie ekologolicznym atomem..

Czy to ekologia, czy ekonomia , gdy producent dla zysku tworzy nowoczesną narrację sponsorując programy telewizyjne, artykuły prasowe, lobbując na salonach politycznych w celu zmian przepisów ?

Czy to ekonomia, gdy nowoczesna hybryda spala tyle samo tego samego paliwa, co mój nieekologiczny 10-o letni wówczas pojazd użytkowany 25 lat temu?

 

Wiecie, że VW był głównym lobbystą który popychał politykę międzynarodową w kierunku restrykcyjnych norm emisji spalin (sam nie mógł wówczas ich spełnić ale miał już plan jak je ominąć podczas kontroli dzięki drobnym poprawkom programowym) 

 

Uczciwości za grosz, dbałości o środowisko jeszcze mniej.. 

Kasa jest najważniejsza dla producenta aut.

 

Co jest teraz bardziej ekologiczne sam Salomon nie rozstrzygnie, bo nawet "niezależne laboratoria" czerpią zyski z ustawionych wcześniej wyników badań których zleceniodawcą jest ta sama firma, dotująca pracę instytutu.. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już jesteśmy przy truciu, to ukrytymi 'zabójcami' są także pyły z klocków hamulcowych i opon, co jeszcze bardziej zabija miejską atmosferę, gdzie tych pyłów jest kumulacja. Tu dużą przewagę mają elektryki, w których stopień regeneracji można ustawić tak duży, że właściwie nie wymaga używania konwencjonalnych hamulców (one pedal driving).

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mario1971 napisał(-a):

 

No Panowie, to teraz napiszcie, który dłużej może...

 

 

...znaczy się zrobi więcej km na jednym zbiorniku. 🤔

 

Ja swoim Mietkiem zrobiłem na jednym tankowaniu coś koło 1060km  

 

Najoszczedniejszym samochodem jakim jezdzilem (nie liczac elektrykow) - byl VW Caddy 1.9SDI - 64KM - nie palil moze bardzo malo, ale jakby sie go nie cisnelo, to spalal max 6,5l-7l - cudo 😀

 

 

10 godzin temu, Louis Cypher napisał(-a):


W moim starym sztruclu mam 400 kunia i 4,6 do sety i może być… i fajnie dupką zarzuca 😍🥰

Jeszcze rok i będziesz po naszej stronie mocy. No chyba, że mieszkasz na wsi i nie masz korków… W korkach automat to zbawienie. Nie mam już problemów z lewym kolanem 😁

 

 

 

Ah, nie ma to jak sobie tyleczkiem machnac... 

Manual daje dodatkowe emocje na gorskich serpentynach, ale w samochodzie na co dzien - nie znioslbym 😅

 

 

9 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

Ja na Nurburgring na pełnym zbiorniku 120 km do zapalenia się rezerwy 😀

 

Czym? 


Pomoc w zakupie, sprzedazy zegarkow high-end, doradztwo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Czym? 

 

Mustangiem 5.0

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

 

Mustangiem 5.0

 

Aaaaa to u Ciebie powinno sie juz liczyc spalanie na godziny, nie na 100 przejechanych kilometrow 😅


Pomoc w zakupie, sprzedazy zegarkow high-end, doradztwo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, uszatek napisał(-a):

dużą przewagę mają elektryki, w których stopień regeneracji można ustawić tak duży, że właściwie nie wymaga używania konwencjonalnych hamulców

Wszystko zależy od preferencji użytkownika; ja nigdy nie jeżdżę na jałowym - zwłaszcza przy dojeżdżaniu do krzyżówek (stara szkoła jazdy preferowana przez osoby 50+ polegała na wybiciu biegu gdy napęd nie jest potrzebny - dojechanie na jałowym i hamowanie przed zatrzymaniem).

Na własnym przykładzie:

Peugeot 407 (ciężkie auto 140kM) - brak wymiany klocków i tarcz - przejechałem 120tys km

Honda civic VIII sedan 140kM - wymiana przy ok 200 tys, na razie po 25tys brak zużycia...

 

W większości przypadków hamuję silnikiem, dohamowanie tylko przy światłach i ew ostre w wymuszonych sytuacjach awaryjnych w trasie/w mieście.

opony starczają mi również na długo..

 

Przy elektrykach następuje coś innego - kierowca zmienia styl jazdy przede wszystkim, żeby naładowana bateria starczyła na dłuższy dystans jazdy, wyraźnie widzi szybkie zużycie ładunku (bezpośredni wskazanie na kokpicie) oraz ładowanie w czasie zwalniania - również uwidocznione jako zwiększanie ładunku.

To działa na podświadomość kierowcy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko nie porównujmy odzysku energii przy one pedal driving, do hamowania silnikiem, bo to jednak dwa bieguny. Odzysk i regen w elektryku można ustawić tak duży, że samo zdjęcie nogi z pedału gazu automatycznie wyzwala światła STOP. Stąd właśnie "one pedal driving" - można takim autem jeździć nie dotykając w ogóle pedału hamulca, czyli zupełnie nie korzystając z klasycznego ukladu hamulcowego. Przyspieszanie i hamowania modulujesz tylko i wyłącznie pedałem gazu.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tymczasem za 18% emisji gazów cieplarnianych odpowiada hodowla zwierząt.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Oooo, ciekawa informacja. :)

Moja kotka Felcia  jest wysokoemisyjna i truje środowisko niemalże tak samo jak moje auto na ropę. :o

A kobiety że swoimi kosmetykami i wacikami to dopiero trują i zaśmiecają środowisko. :)

 

 


Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.