Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

2.0 TDI

 

 

Cos " holcwagen" nie ma szczescia do tych 2.0 TDI :blink:

 

To nie wina silnika tylko przewodu doprowadzajacego paliwo. I jest prosta do usuniecia - kolega juz byl wlasnie w serwisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 TDI

 

 

Cos " holcwagen" nie ma szczescia do tych 2.0 TDI :blink:

Od kiedy przeszli na common rail jest lepiej, przy pompowtryskiwaczach zdarzały się pęknięcia głowic. Ja bym brał wersję 140KM, na pewno większa szansa na większy przebieg bez awarii niż przy wysilonym 170KM. Chociaż z praktyki wiem, że ogromne znaczenie ma jakość ropy, czasem skrócenie interwałów przy wymianie oleju i filtrów. Turbiny najczęściej przedwcześnie padają z uwagi na nieodpowiednią eksploatację (czyli. np wyłączanie rozgrzanego silnika).

Edited by Mattej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzizas ten wątek miał być o tym kto czym jeździ, a nie czy szczotka pasuje do kibla, :blink: felga do opony ..... ech dramat

 

 

Karczochrulez.....jak zawsze zorientowany w temacie..... :lol: Kolega Hiob pewnie do tej pory mysli o sprawdzeniu podluznic w swojej beemce :lol:


" tylko Seiko " Damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użytkownicy diesla używacie zimowych dodatków do paliwa typu Castrol TDA ?

W tamtym roku lałem to do paliwa bo też zima fest była ;) Poza tym diesla mam od roku i może ktoś bardziej doświadczony się wypowie odnośnie celowości dodawania takich zajzajerów.

Edited by Darecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użytkownicy diesla używacie zimowych dodatków do paliwa typu Castrol TDA ?

Ja bym tego nie dodawał, lepiej wlać diesla premium - ma trochę wyższą liczbę cetanową od standardowego. Poza tym ropa zimowa ma już tam jakieś uszlachetniacze, lepiej nie dublować, moim zdaniem.

Ja mam najlepsze doświadczenie z BP, ale to też kwestia poszczególnych stacji, lepiej tankować tam, gdzie jest duży przerób - mniej lotnych frakcji zaśsiesz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na mrozy dolewam kapke benzyny.....wtedy parafina sie tak nie wytraca.....ale tez leje paliwa zimowe


" tylko Seiko " Damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie taka Vectra od pierwszego właściciela, ale kupiona w Polsce i do tego z benzynowym silnikiem mogłaby mieć taki przebieg. Ale w dieslu z 2007 roku przejechane 140000 km i do tego sprowadzona :mellow: Wolne żarty.

Pomimo tego warto ją sprawdzić w ASO i u pewnego mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesują mnie opinie na temat eksploatacji, awaryjności, jakości silnika takiego modelu, nie konkretnie tego auta

może ktos podzieli się wiedzą lub doświadczeniami


pozdrawiam Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba było sprecyzować pytanie :mellow:

Odnośnie silnika to akurat najlepszy diesel jaki oferuje Opel, wszyscy go chwalą a jest to konstrukcja Fiata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra z 2005. kupiona w salonie. 1.9 CDTI 150KM ostatnie sztuki bez DPF - przejechalem nia 250.000 :mellow:

po 30k zostal zrobiony jej program na 185KM/410Nm - mapa, dostrajanie - ladnych pare godzin roboty ale warto bylo.

problemy: po 90k czyszczenie turbo i egr - zalozona podkladka pod egr - oryginal fiata (blaszka z czterema otworami i 2 podkladki). wydmuchany "swirl" po 150k - wymiana kolektora dolotowego, zamiast oplowskiego wlozony z AR 159 - nowka. przy 160k wymiana "dwumasu" i sprzegla. przy 200k wymiana amortyzatrow i sprezyn - przod i tyl. przy 210k czyszczenie turbiny i sprawdzenie egr'a ;) po 230k padl alternator. to tyle.

auto zostalo sprzedane w zeszlym roku na jesieni... olej zmieniany co 15k, rozrzad co 60k - reszta plynow co 2 lata. 3 komplety wachaczy z przodu i jeden z tylu.

 

Kumpel z firmy mial taka z 2007 i zrobil nia 210.000 do jesieni - tez poszla dalej. podobna eksploatacja.


czasem cos "cyka" a czasem cos "pika"

Share this post


Link to post
Share on other sites

W firmie mamy Hyundaia I30 1.6/90, dla przedstawicieli handlowych. Jak na razie (2 rok/120kkm), zero awarii mechanicznych. Jedynie to rdza na tylnej klapie(zrobione na gwarancji) i akumulator który został rozładowany do zera przez monitoring GPS (nasza wina).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzizas ten wątek miał być o tym kto czym jeździ...

A czytałeś tytuł tematu w którym piszesz czy nie ma czasu na takie pierdoły? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kontekście wyboru auta , co powiecie na taki wybór...

http://moto.allegro.pl/1-9cdti-150km-gts-skora-navi-xenon-i2058783798.html

 

Super auto ale przebieg może (wcale nie musi) być kręcony, druga sprawa automaty v VC są ciut awaryjne jak się o nie nie dba. Polecam forum vectra-unlimited.pl, po zarejestrowaniu użyj szukajki a dowiesz się bardzo dużo o tych autach (forum bardzo czytelne a w szukajce masz opcję wyboru działu jakiego szukana fraza dotyczy - silnik/skrzynia, elektryka/elektronika itd.). Druga sprawa, poproś o VIN i zadzwoń do najbliższego ASO, dowiesz się przy jakim przebiegu był ostatni przegląd, oczywiście przed kupnem i tak pojedź na do dobrego speca na porządne przetrzepanie auta.

 

Wg mnie taka Vectra od pierwszego właściciela, ale kupiona w Polsce i do tego z benzynowym silnikiem mogłaby mieć taki przebieg. Ale w dieslu z 2007 roku przejechane 140000 km i do tego sprowadzona ;) Wolne żarty.

Pomimo tego warto ją sprawdzić w ASO i u pewnego mechanika.

 

Darek, moja (2007, diesel) ma 76,5kkm :D ale w sumie nie sprowadzona.


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki Panowie za odpowiedzi. Po poście bsk wnioskuje, że bezawaryjna to ona raczej nie jest?!


pozdrawiam Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki Panowie za odpowiedzi. Po poście bsk wnioskuje, że bezawaryjna to ona raczej nie jest?!

dla mnmie to nie awarie a zwykla eksploatacja :) czesci sie zuzywaja na naszych drogach - patrz zawieszenie, sprzeglo/"dwumas" w miescie pracuje.

ja polecam Vectre C jak najbardziej.


czasem cos "cyka" a czasem cos "pika"

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki Panowie za odpowiedzi. Po poście bsk wnioskuje, że bezawaryjna to ona raczej nie jest?!

 

 

W mojej od nowości było robione: wymiana przedniej piasty lewej przy przebiegu 56kkm (trzepnąłem w dziurę i po 1,5kkm i łożysko zaczęło gwizdać - są zintegrowane) i raz czyszczony EGR po tym jak mi w nim zaślepkę wydmuchało.

 

Poza tym raz do roku przegląd w ASO - koszt ok 600-700PLN, i ostatnio wymiana paska rozrządu z pompa i napinaczem - 1000PLN. To tyle :)

 

Z VC jest tak jak z każdym autem, jak nie dbasz to się pitoli. Inna sprawa to upierdliwości związane z każdym stosunkowo nowym autem: dwumas, egr, dpf, czułość na jakość paliwa ale tego nie unikniesz! I jeszcze jedno, jeżeli jeździsz tylko po mieście bierz imo benzynowca (mówię to jako posiadacz diesla!), jak robisz do pracy po 20-40km to wtedy bierz diesla.


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darek, moja (2007, diesel) ma 76,5kkm :) ale w sumie nie sprowadzona.

Twoja VC Bartku to oddzielna historia :) Twoje auto to wyjątek, który bym brał w ciemno bez oglądania znając jego historię i wiedzac jak było od początku użytkowane. I wierz mi, że może 1 na 1000 VC w dieslu była tak eksploatowana jak twoja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.