Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

I przy okazji takie, nie za często spotykane, cacuszko (choć zapewne niewielu zrozumie dlaczego :D ):

 

2012-01-28_12-09-50_940.jpg

 

To najlepszy wypust tego modelu z silnikiem Coswortha....

Obecna wersja to żenując niedoróbka pokazująca niestety, że Audi stara się gonić konkurentów a pozycje sobie zapewnia wyłącznie poprzez fakt, że niektórzy nie cierpią tych w beemkach i merolach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po różnych perypetiach od miesiąca jestem posiadaczem swojego zwierza :)

Ladies and Gentlemen...

p6071050.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulację, mi również bardzo sie podoba ten wozik,nawet myślałem o zakupie,ale na razie nas nie stać. Interesuje mnie jedna,no może dwie wersje.

Ps.Napisz coś bliżej jaki model jak wrażenia etc.


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc:

Skoda Yeti 2.0 TDI 170KM 4x4 wersja Elegance model rocznikowy 2012.

Dorzuciłem do niej min. zestaw nawigacji Amusden + pakiet na bezdroża + trochę upiększaczy :)

W rezultacie auteczko prezentuje się naprawdę wyśmienicie a wrażenia z jazdy - bezcenne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to Ci powiem,że właśnie to jest ten model,który by mnie interesował :) (no ewentualnie 1,8t)


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem ile kilometrów robisz rocznie bo ja w miesiąc pyknąłem już 2.500km.

1.8T fajne i jest, ale będzie chlało jak szalone! Mogę obalić wszelkie mity co do dużego spalania tego 2.0TDI 170KM u mnie komputerek na chwilę obecną pokazuje średnie spalanie 5.2L ?!

To by się mniej więcej zgadzało bo na 55L baku dziabnąłem 950km.

P.S. silnik jest na dotarciu!

Jak dla mnie bomba :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to różnie bywa, przeciętnie rocznie robię od 18 do 20 tyś km


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretycznie oplaca Ci sie benzynka tylko szykuj sie na spalanie w okolicach 9-10L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem ile kilometrów robisz rocznie bo ja w miesiąc pyknąłem już 2.500km.

1.8T fajne i jest, ale będzie chlało jak szalone! Mogę obalić wszelkie mity co do dużego spalania tego 2.0TDI 170KM u mnie komputerek na chwilę obecną pokazuje średnie spalanie 5.2L ?!

To by się mniej więcej zgadzało bo na 55L baku dziabnąłem 950km.

P.S. silnik jest na dotarciu!

Jak dla mnie bomba :)

 

Gniewko, bajki piszesz jak Puszkin. Ok, masz Yeti TDI. Moja żonka ma 1,8 tsi z chipem na 204KM. Mówisz że dużo pije (jak szalone?!?!)... W mieście 9-11L (Wrocław) - zależy jak kto depcze. Na trasie - poniżej 7L - ale da radę też i więcej.

5,2L w swoim silniku masz bo jeździsz jak emeryt a uwaga o dotarciu tylko mnie w tym utwierdziła. Bedziesz chciał poszaleć to 10L zejdzie bez problemu. Skąd to wiem? Ano stąd, że mamy w rodzinie kolejne Yeti 2,0tdi 140KM i ono w mieście pali nie mniej niż 8,5-9L. W tarsie ciężko zejść poniżej 6L. Tylko że nikt w nim nie przyspiesza jak emeryt :) Po co Ci 170KM skoro wleczesz się? Trzeba było kupić 1,6tdi greenline i palił by 4L.

 

Teraz dalej policzmy. Mój przegląd będzie mine kosztował od 600 do 1200zł max. Twój ma rozpiętość od 600 do ponad 4 tys. Mój ma łańcuch - twój pasek - strasznie wrażliwy w tym silniku. Twój silnik jest cennikowo droższy o ponad 10 tys od 1,8 tsi. Policz więc sobie ile trzeba przejechać by wypalić różnicę. Mi na szybko wychodzi 50 tys km i to zakłądając różnicę 4L w spalaniu.

Wolałbym te 10 tys wsadzić w wyposażenie...

Poza tym zdejmij te srebrne nakładki! :D Tak serio to ni w ząb pasują Ci do koloru i do felg. Kupiłem te nakłądki i zdjąłem od razu po założeniu. Moja wygląda tak:

post-35054-0-08175700-1341507535_thumb.jpg

post-35054-0-31060100-1341507581_thumb.jpg

 

Polecam pójść w czernie - będzie ładniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Mikolaju teraz to Ty bajki prawisz :)

Uwierz mi to nie jest moja pierwsze auto, prawko mam juz 12 lat i pare kilometrow mam juz na liczniku. Uwierz mi takze, ze nie wiem jak trzeba jezdzic by spalic 9L ropy w miescie chyba, ze uzywasz tylko 1 i 2 :P

Teraz na dniach chce mu wymienic olej i moge powiedziec, ze dotarcie mam juz za soba :)

Nie chce Cie straszyc ale Twoje podkrecone 1.8TSI nie pociagnie za dlugo. To jest prosta fizyka - mala pojemnosc, duza moc i nie ma bola z kazdym kilometrem silnik bedzie co raz bardziej wyzylowany az pewnego pieknego dnia Twoja kochana zona zadzwoni do Ciebie z lzami w oczach, ze wyswietlila sie jej kontrolga check engine...

Tak z ciekawosci po Twojej zonie 200KM w miescie? Albo nawet na trasie? W standardzie silnik ma wystarczajacego powera by "cyknac" kazdego zawalidroge czy peleton tirow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano ma 200 bo na wyjazdy rodzinne jeździmy właśnie nim. Jest wygodniejszy i pojemniejszy niż moje auto. Wtedy ja się bawię mocą. Kolejna rzecz, że moja żona to nie jest typowa "baba za kółkiem" i też lubi sobie pojeździć i z pod świateł pogonić. Co do mocy i pojemności to 200 koni tejszcze nie wszystko w tym silniku. Można 250 a nawet 300 zrobić ale tu już by trzeba podłubać w osprzęcie. 205 jest bardzo bezpieczne i jest zrobione w salonie z gwarancją dealera. Dla przykładu 2,0TSI wychodzi w serii z fabryki na 265KM (audi s3, leon Cupra R itp itd...).

Co do prawka - ja mam prawko dłużej - 13 lat :D Nie jedno też auto zjechałem.

Miałem też Civica VII gen typeR, 2,0 - 200KM w serii - 230 po tuningu. We wszystkich statystykach to jedno z najmniej awaryjnych samochodów a nie miało turbo!

W TSI jest turbina i ten silnik naprawdę nie rozleci się prędzej, niż Twoje TDI, w którym przy tej mocy (a 170 to już dużo na ten motor) wesoło i często pęka głowica (poprawili w 110 i 140 ale 170 nadal pęka), nie wspominając już o dwumasie, która nie wytrzymuje obciążeń z napędu 4x4.

Dlaczego VWAG nigdy nie wypusciło 2,0 TDI w serii o mocy wyższej niż 170KM? Bo wiedzą, że to już bezpieczny max. A przecież np BMW wypuszcza seryjnie silniki diesla mocno przekraczające mocą 100KM z litra. Tak samo koncern PSA. Firmie VWAG naprawdę nie wyszedł ten silnik.

W 1,8TSI kiedyś był problem z przeskakującym rozrządem. Naprawili, zmienili i od 2010 roku nikt się nie skarży.

 

Brat mojego teścia ma 50 lat, jeździ od 2 lat Yeti 2,0TDI 140Km i średnio w mieście pali mu 8,5-9L ropy. Oczywiście zależy w jakim mieście śmigasz,ale we Wrocku tak to wychodzi. oboje jechaliśmy do Włoch w kwietniu - jego średnie na 1000km wyszło 5,8L a moje 6,7L. Średnia prędkość 130KM/h (na całej trasie), a na autostradach jechaliśmy równo 160-170km/h.

 

Poza tym 2,0TDi ma okrutną turbodziurę i to szczególnie w wersji 170KM. Jeździłem nim przed zakupem i nie czułem różnicy między nim a wersją 140KM... Benzyna jeździ ciszej i równiej.

 

PS

Ile mu wykulałeś przez miesiąc skoro już olej wymieniasz? Dotarcie to niby 2000km, ale silnik układa się nawet do 15 tys. Przecież VW daje olej LongLife na 30tys km lub wg wskazań kompa... ?

Edited by Mikołaj N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikolaj kupowales ta Insignie CDTI czy to nie Ty o niej pisales? Nie chce mi sie wertowac kilku kartek wstecz dlatego pytam :)

 

Takie pytanie do tych ktorzy maja nowe diesle....jak to jest z tymi filtrami DPF? Tzn rzeczywiscie trzeba dbac o to dopalanie....tyle o tym w literaturze pisza :)


" tylko Seiko " Damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja skodowką octavią w kombiaku... stareńka bo lat kilkanaście... i nie mam zamiaru przez najbliższe 3 lata zmieniać autka. Sprawia mi wiele frajdy ta babcia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikolaj kupowales ta Insignie CDTI czy to nie Ty o niej pisales? Nie chce mi sie wertowac kilku kartek wstecz dlatego pytam :)

 

Takie pytanie do tych ktorzy maja nowe diesle....jak to jest z tymi filtrami DPF? Tzn rzeczywiscie trzeba dbac o to dopalanie....tyle o tym w literaturze pisza :)

 

Tak, ale to ostatecznie miało zastąpić moją podjechaną Astrę (1,5 roku - 100 tys, km), ale nawet nie pytaj ile się czeka na ten samochód! Zamówiony w kwietniu - termin odbioru miał być we wrześniu, ale już przenieśli na listopad... Podobno na wersję 4x4 tak się czeka.

 

Tak czy siak Yeti zostaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem gdzie wyczytałeś o tej awaryjności 2.0TDI 170KM jak możesz rzuć jakimś aktualnym linkiem? Bo z tego co ja wyszperałem w sieci a szperałem trochę to nowe diesle nie mają żadnych ułomności z poprzedniej wersji silników 2.0TDI. A silniki te już są od chyba 4 lat więc ludziska mogli nastukać konkretne przebiegi - i nic się nie dzieje!

Co do wymiany oleju to ja jednak preferuje starą szkołę, czyli że po około 2500km wymieniam olej i dalej to jak komputer każe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Mikolaju teraz to Ty bajki prawisz :)

Uwierz mi to nie jest moja pierwsze auto, prawko mam juz 12 lat i pare kilometrow mam juz na liczniku. Uwierz mi takze, ze nie wiem jak trzeba jezdzic by spalic 9L ropy w miescie chyba, ze uzywasz tylko 1 i 2 :P

 

Sądzę, iż przy 4x4 uzyskanie 9 litrów nie jest problemem.

Oczywiście jeżdżąc bardzo delikatnie będziesz miał 7,5-8


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się nie znam, mam prawko prawie 18 lat i przejechane nie za dużo coś w granicach 350-400 tyś/km. Fatk jeździłem octavią 1.6 tdi i nie powaliło mnie benzyna 1.4 turbo bardzo podobnie jechała. Co do Yeti cenię silnik diesla za moment obrotowy bo w sumie on również jest bardzo ważny. Nie porównywałem tych dwóch silników w czasie jazdy tj 1.8t i 2,0TDI,więc tu się nie wypowiem. Wiem,że nogę mam ciężkawą,więc pewno spalanie miałbym "wyższe".


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawosci po coTwojej zonie 200KM w miescie? Albo nawet na trasie? W standardzie silnik ma wystarczajacego powera by "cyknac" kazdego zawalidroge czy peleton tirow.

dobre dobre, piekny marketing Skody :lol:

Zycze Ci kiedys mozliwosci pojechania po trasie autem minimum 350koni, z chęcią wtedy bym pooglądał to bezbrzeżne zdziwienie w oczach i gorycz uświadomienia sobie łykania ściemy przez tyle lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobre dobre, piekny marketing Skody :lol:

Zycze Ci kiedys mozliwosci pojechania po trasie autem minimum 350koni, z chęcią wtedy bym pooglądał to bezbrzeżne zdziwienie w oczach i gorycz uświadomienia sobie łykania ściemy przez tyle lat

 

Ale ja nigdzie nie napisalem, ze silniki Skody sa najlepsze i ze nic lepszego niema. Zdaje sobie doskonale sprawe, ze fun z jazdy takim V8 i 350KM jest bez porownania do diesla 170KM czy wspomnianej beznyny 160KM - pytanie tylko jest jedno gdzie Ty chcesz takim autem poszalec w Polsce? No chyba, ze chcesz tylko pokazac pannom pod SGH, ze jestes zawsze pierwszy na swiatlach? ;)

Zaprawde powiadam Ci, ze gdybys mial te swoje 350KM a ja te swoje 170KM to odcinek np. Warszawa-Lublin pokonamy w tym samym czasie :)

Nie dalej jak wczoraj na krajowej 39 pogonilem sie w ramach zdrowego rozsadku z Subaru Outback 2.0 w dieslu - bez najmniejszych szans...

 

Druga sprawda jest to dlaczego wlasnie chcialem kupic nowe auto? Bo mam zaduzo pieniedzy? No wlasnie nic z tych rzeczy.

Przez wiele miesiecy szukalem czegos fajnego uzywanego niestety w Polsce to graniczy z cudem, dalem sobie spokoj, doskladalem i kupilem nowy.

Wiekszosc aut albo byla zakatowana niemal na smierc (to zasluga tych wspaniale jezdzacych dynamicznie kierowcow) albo dzwon w wiekszym lub mniejszym stopniu. Stracilem grubo ponad 3k PLN na jazdy po polsce na sprawdzenie w serwisie itp. szkoda nerwow.

 

Co do spalania to sie nie wypowiadam bo ja to zawalidroga w kapeluszu jestem :)

 

Milego dnia i szerokiej drogi wszystkim Wam zycze :)

Zbyszek

Edited by gniewko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbyszku, właściwie zgadzam się z Tobą w tym co powiedziałeś także o tych nowych samochodach.Wydaję mi się,że również masz rację co do mocy i pokonywanej odległości. Co nie zmienia faktu,że miło mieć V8 i 350KM :)


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co nie zmienia faktu,że miło mieć V8 i 350KM :)

 

Całkowicie się zgadzam, dźwięk powala na kolana. Mój faworyt to 6.2L AMG Mercedesa mniam mniam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawda. Mi osobiście już abstrachując od tego jaki silnik, bardzo podoba się dźwięk Lexusa LFA, no i Lamborghini


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga sprawda jest to dlaczego wlasnie chcialem kupic nowe auto? Bo mam zaduzo pieniedzy? No wlasnie nic z tych rzeczy.

Przez wiele miesiecy szukalem czegos fajnego uzywanego niestety w Polsce to graniczy z cudem, dalem sobie spokoj, doskladalem i kupilem nowy.

Wiekszosc aut albo byla zakatowana niemal na smierc (to zasluga tych wspaniale jezdzacych dynamicznie kierowcow) albo dzwon w wiekszym lub mniejszym stopniu. Stracilem grubo ponad 3k PLN na jazdy po polsce na sprawdzenie w serwisie itp. szkoda nerwow.

 

+1. Ja bym nawet powiedział że w Polsce to nawet lepiej kupić mniejszy czy gorzej wyposażony a nowy. Powiedziałem że następny wózek też będzie nowy i z automatem :D. Szczerze przyznam że Yeti jest całkiem fajna ciekawe jak się ma wielkością w środku np. do takiego Freemonta?Fremont póki co bardzo chodzi po głowie przez jego silnik benzynowy 3.6 280KM miałem okazje się przejechać po mieście bajka - oprócz spalania na poziomie 16-17 litrów...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qrcze jak tak czytam o tych spalaniach po 5l/100km to zaczynam się zastanawiać co jest ze mną nie tak, bo moje auto to się ciesze jak zejdzie do 15l w trasie i poniżej 30 w mieście :lol: Ale ja chyba używam samochodów do troche innych celów niż proste przemieszczanie się z punktu a do punktu b :P Może znajdzie się tu jeszcze ktoś tak nienormalny jak ja? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikołaj kupowałeś ta Insignie CDTI czy to nie Ty o niej pisałeś? Nie chce mi się wertować kilku kartek wstecz dlatego pytam :)

 

Takie pytanie do tych którzy maja nowe diesle....jak to jest z tymi filtrami DPF? Tzn rzeczywiście trzeba dbać o to dopalanie....tyle o tym w literaturze piszą :)

 

Dbać o tyle o ile po prostu nie przerywać procesu wypalania filtra bo zapchanie grozi koniecznością jego wymiany (w ostateczności, czasem wystarczy statyczne wypalanie filtra w ASO, lub jego płukanie) :)

 

W niektórych samochodach daje ci o tym znać kontrolka, w innych jedynie zwiększone zużycie paliwa (ale jest to obserwowalne w 95% sytuacji gdy staniesz na światłach, w korku czy po jeździe pod domem), jeżeli to trwa to nie gaś silnika tylko poczekaj (najlepiej przebujaj się jeszcze kilka-kilkanascie kilometrów przyciskając auto trochę) aż proces się zakończy. Ja należę do tych szczęśliwców, którzy:

a.) nie mają kontrolki wypalania dpfa więc muszę zwracać uwagę na chwilowe zużycie paliwa by wiedzieć czy aby się to ustrojstwo nie czyści;

b.) nie zaobserwowali procesu wypalania (odbywa się on średnio co 800-1000km w zależności od stylu jazdy i tego czy więcej jeździsz po mieście czy w trasie.

 

Dodam, że samochodem z tym ustrojstwem jeżdżę już 2 lata i zrobiłem ok. 40kkm. Poprzedniemu właścicielowi raz się filter zapchał ale przegonił auto (za radą ASO, jedno z niewielu porządnych ASO jakie znam) po zakopiance i problem się już więcej nie pojawił.

Edited by Bartheck

"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.