Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

To ja polecam podstawy. W szczegolnosci jak kreuje sie opine na ten temat na uniwersytetach amerykanskich.

http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Kontrowersje_wokół_globalnego_ocieplenia#section_2

 

Uwierz, że temat ten nie jest mi obcy (kiedyś referowałem go na jednym seminarium). Poczytaj, porozmawiaj z ludźmi, którzy własne tezy opierają na nauce, nie propagandzie.

...a jeśli mowa o podstawach: NIGDY nie powołuj się na wikipedie!!! Broń Panie Boże bym wiadomości (wiedzę) miał czerpać z tego serwisu.

 

EOT


Pozdrawiam,

Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja polecam podstawy. W szczegolnosci jak kreuje sie opine na ten temat na uniwersytetach amerykanskich.

 

http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Kontrowersje_wokół_globalnego_ocieplenia#section_2

 

Mozna udawac ze czloweka nie ma w tym procesie i za nic nie odpowiada. Latwiej sie zyje wtedy. Fakty sa takie ze klimat nigdy nie zmienial sie tak szybko jak obecnie gdzie wlasnie katalizatorem jest szkodnik zwany czlowiekiem:)

Polecam dobry film Age of stupid.

http://m.guardian.co.uk/film/2009/mar/20/the-age-of-stupid-review?cat=film&type=article

Jak już się powołujemy na filmy, to w takim klimacie "idiocracy" będzie o wiele bardziej pouczające ;-)

 

Wysyłane z mojego Galaxy Nexus za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piatus dlatego tez wkleilem linka z IMGW. A wikipedia sluzy za jedynie pierwszy krok do poszukiwan wiedzy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że ekoterroryści tutaj też straszą. :lol: Więc żeby im popsuć humor, update mojego samochodu. Oczywiście dalej mam eMkę, ale dodałem kompresor i "grubą rurę" {żeby straszyć biedne ptaszki, co wiją sobie gniazdka przy drodze). ;)

 

parę filmów, Pierwszy, to moje refleksje po przeróbce. Jest też "wątek zegarkowy":

 

 

Drugi film to tylko nagrany dźwięk, jaki autko teraz wydaje:

 

 

A ten to już nie moja produkcja, ale pokazuje jaka przepaść jest między seryjnym M3, który przecież nie jest wolnym samochodem, a autem z dokładnie takim samym kompresorem, jak w moim aucie:

 

 

Jedyna różnica to taka, że w naszym stanie mamy benzynę 93 oktany AKI (odpowiednik 98 RON w Europie), a więc różnica powinna być jeszcze większa.

 

Kilka fotek. Auto przed, zdjęcia z postępu prac i efekt końcowy:

 

P1140874.jpg P1140879.jpg P1140909.jpg P1140914.jpg P1140925.jpg P1140956.jpg P1140974.jpg P1140981.jpg P1140990.jpg P1150031.jpg IMG-4471.jpg P1150072.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiob, uwielbiam oglądać Twoje filmiki. Proszę o więcej, na torze... :)

 

Przepięknie Ci oddycha to auto.

Edited by carlito1

"Nikt nie wymaga od Was samych zwycięstw. Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od Was ambitnej i nieustającej walki. Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki" - Henryk Reyman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że ekoterroryści tutaj też straszą. :lol: Więc żeby im popsuć humor, update mojego samochodu. Oczywiście dalej mam eMkę, ale dodałem kompresor i "grubą rurę" {żeby straszyć biedne ptaszki, co wiją sobie gniazdka przy drodze). ;)

hiob +1 :)


kupię doxę sub...zawsze i każdą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że ekoterroryści tutaj też straszą. :lol: Więc żeby im popsuć humor, update mojego samochodu. Oczywiście dalej mam eMkę, ale dodałem kompresor i "grubą rurę" {żeby straszyć biedne ptaszki, co wiją sobie gniazdka przy drodze). ;)

 

Wszędzie straszą. Ekoterror się po prostu opłaca - w końcu paru kolesi dobrze żyje z "walki" z globalnym ociepleniem :lol:

Faaajna ta Twoja M-ka...... :)


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiob, uwielbiam oglądać Twoje filmiki. Proszę o więcej, na torze... :)

 

Jasne, będzie, ale to może potrwać jakiś czas. Niestety, moje auto jest dopiero na którymś tam miejscu, za rodziną pracą, nie wspominając nawet o wierze. Ale w ciągu paru tygodni, najpóźniej w listopadzie, wybiorę się na tor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiob, BMW to jedna z marek do której mam słabość. Niestety nie mam BMW jeszcze. Bardzo podoba mi się Twój wóz i gratuluję wytrwałości i samego pojazdu.

Filmiki świetne,jednak najbardziej podbudowały mnie Twoje słowa,że warto marzyć.... ( a obecnie mam ciężki czas)

Dzięki


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, będzie, ale to może potrwać jakiś czas. Niestety, moje auto jest dopiero na którymś tam miejscu, za rodziną pracą, nie wspominając nawet o wierze. Ale w ciągu paru tygodni, najpóźniej w listopadzie, wybiorę się na tor.

Nie istotne kiedy, ja mam czas :) Czekam z niecierepliwością :)

 

Jeszcze raz dzięki za ożywienie tego tematu.


"Nikt nie wymaga od Was samych zwycięstw. Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od Was ambitnej i nieustającej walki. Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki" - Henryk Reyman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swietnie brzmi.....mozna tylko pozazdroscic i pogratulowac:)

 

Czekamy na dalsze filmiki :)


" tylko Seiko " Damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jeszcze raz dzięki za ożywienie tego tematu.

 

Cała przyjemność po mojej stronie. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pięknie. Mnie by się coś takiego przydało, u mnie filtr powietrza jest w przednim zderzaku. Nawet na głębokie kałuże trzeba uważać. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu kolega wpadł do kałuży (sporej :) ) Skodą Octavią 1,9 TDI i niestety musiał wymienić cały blok bo tłoki wyszły bokiem.

Disco fabrycznie wlot powietrza ma w nakolu i teoretycznie można brodzić do 50cm, ale mi już zdarzyło się kiedyś w rzeczce do połowy koła zaamoczyć filtr (jazda wzdłuż rzeki i zrobiła sę mała fala w nakolu)

Teraz mogą jedynie uszczelki drzwi puścić :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

P1140974.jpg P1140981.jpg

 

Może macie bardziej czyste ulice i mniej deszczu, ale takie umiejscowienie CAI to proszenie się o kłopoty.

Jak zassie wodę to może być ciężko.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu kolega wpadł do kałuży (sporej :) ) Skodą Octavią 1,9 TDI i niestety musiał wymienić cały blok bo tłoki wyszły bokiem.

 

No to miał pecha.

Ja wjechałem podobnie i nic się nie stało.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słowa "większa kałuża" to stwierdzenie tego kolesia, ja tego nie widziałem. Dla niektórych pojęcie kałuży jest względne :D Inna sprawa że samochody na platformie Golfa IV miały z tym poważny problem, a dodatkowo też z nisko umieszczoną miską olejową.

Ale to w sumie nie ten wątek B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może macie bardziej czyste ulice i mniej deszczu, ale takie umiejscowienie CAI to proszenie się o kłopoty.

Jak zassie wodę to może być ciężko.

 

Musiałbym wjechać w kałużę głęboką na 30 cm :lol: Setki M trójek ma taką modyfikację, nikt nigdzie nie pisał o problemie z takim usytuowaniem filtra, a czytam kilkanaście for pasjonatów takich samochodów. <_< Zbytnio się więc nie obawiam. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu kolega wpadł do kałuży (sporej :) ) Skodą Octavią 1,9 TDI i niestety musiał wymienić cały blok bo tłoki wyszły bokiem.

 

Przecież tam filtr niemal na silniku leży... :huh: Musiał wpaść do kałuży oznaczonej na mapie jako jezioro :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umiejscowienie filtra i wlotu powietrza do niego to dwie różne sprawy. Puszkę filtra zawsze masz na wierzchu blisko kolektora, a wlot to już różnie. Jedne wlot mają w nakolach, inne w atrapie a i pewnie są jeszcze inne patenty :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umiejscowienie filtra i wlotu powietrza do niego to dwie różne sprawy. Puszkę filtra zawsze masz na wierzchu blisko kolektora, a wlot to już różnie. Jedne wlot mają w nakolach, inne w atrapie a i pewnie są jeszcze inne patenty :D

 

W moim aucie po modyfikacjach akurat jest to jedno i to samo, filtr nie ma osobnego wlotu, jest wyeksponowany w otworze w zderzaku, obok chłodnicy. Chyba zawsze filtry K&N są tak montowane. To znaczy nie zawsze w zderzaku, ale zawsze "na wierzchu". Jednak w oryginalnym samochodzie było tak, jak mówisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież tam filtr niemal na silniku leży... :huh: Musiał wpaść do kałuży oznaczonej na mapie jako jezioro :D

 

Ale wlot masz na wysokości reflektora/błotnika. to ile to jest ? 40 cm ?

Ja wjechałem środku miasta w takie coś, co okazało się zapadniętym chodnikiem + auto z naprzeciwka pojechało na pełnym bucie to fala zalała mi maskę.

Silnik stanął i papa. Laweta.

Samo rozebranie / złożenie chyba ze 5 tys kosztowało.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.