Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Niektórym wisi wysokość kary, bo i tak nigdy jej nie zapłacą...

 

I tak i nie.  Nie zapłacisz = komornik. No chyba, że oficjalnie nie ma się niczego z czego możnaby ściągnąć. Ale dla większości społeczeństwa, myślę taka kara byłaby bardzo dotkliwa i spełniłaby swoje zadanie. Nie ma rozwiązań idealnych...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mówię o nowym Chryslerze, który w UE występuje jako Lancie Thema. Stara cegła (300c) jest mniej więcej taka jak mówisz ale z tego co poczytałem to nowa to zupełnie inna bajka. Silnik Pentastar to prosta jednostka z Jeepa, skrzynie ZF 8b jak w BMW, zawias poprawiony, wnętrze zrobili Włosi więc nie ma już takiej tandety. Z wyglądu mi się podoba (tył brzydki), wnętrze obleci chociaż liczniki przegięte. Ale powiedzmy że ogólnie ok. Kilkuletnie sztuki mają dobre ceny, widziałem demo dealera z przebiegiem 12 tys za 115 tyś zł.

 

Tak w ogóle to szukam czegoś trochę innego ale widzę, że muszę iść na kompromisy. Obecnie mam BMW e39 528 manual, kombi, gaz. W sumie auto idealnie spełnia moje wymagania ale już wykartkować 40 tyś na e61 530i z pierwszych roczników to mało mi się uśmiecha. Do tego pewnie rok szukania czegoś "możliwego" no i koszty obsługi sporo droższe niż obecnego BMW.

 

Myślałem nad czymś niższej klasy ale młodszym. Powiedzmy ok 200 koni, kombi, manual i napęd fajniejszy niż FWD i pośredni wtrysk żeby dało radę zagazować. Normalnie nie ma dla mnie auta...

 

Odnośnie lancii nie zmienia to faktu, że nie wskakuje do wyższej klasy niż np. BMW 5, od którego i tak jest technologicznie i jakościowo do tyłu.

 

Szukasz autka za ok 100 000 zł (roczna, dwuletnia lancia), czy blisko 10 letnie bmw za 40 000 zł? Budżet strasznie rozległy, więc ciężko doradzić.

Edited by StaryWilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie potrzebuje waszej pomocy. Chce kupić pierwszy samochód, powiedzmy do 25 tys pln coś z segmentu B. Macie jakiś fawortytów? Samochód będzie używany głównie jako środek transportu do pracy i z pracy. Raz na jakis czas wypad do 100 km od miejsca zamieszkania.

osobiście bym poszedł w japońce - yaris może trafisz III lub honda jazz III. Zapłacisz więcej na starcie ale jest duża szansa, że unikniesz wielu problemów współczesnych aut i i łatwo z czasem odsprzedaż za dobrą cene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie potrzebuje waszej pomocy. Chce kupić pierwszy samochód, powiedzmy do 25 tys pln coś z segmentu B. Macie jakiś fawortytów? Samochód będzie używany głównie jako środek transportu do pracy i z pracy. Raz na jakis czas wypad do 100 km od miejsca zamieszkania.

 

Nie wiem czy to segment B ale proponuję Fiata Punto.

Absolutnie nie do zajechania, prosty jak budowa cepa, w wersji Sporting masz wszystko co potrzeba, nawet bajerancki wygląd.

A nawet jak coś się sp*** to ceny części wzbudzają tylko pusty śmiech a nie płacz, jak u użytkowników wielu innych marek.

Widziałem ostatnio wPolsce czarne Grande Punto Sporting. Już i tak fajne firmowe 17-ki klient zastąpił felgami OZ - miodzio!

Także jak coś taniego to Punciak! Nie zawiedziesz się.

Mój syn już 1,5 roku ma Sportinga 3D identycznego jak na fotce niżej. Trochę nad nim popracowaliśmy (nie ma to jak wiejski tuning!): przyciemniliśmy tylne szyby, tylne lampy zastąpiły przydymione LED-y z Tajwanu a przednie reflektory zamówiliśmy czarne oryginały Abartha od Valeo. Auto ze swoim lakierem Nero Provocatore wygląda jak milion dolarów! :) Prawdziwy pussy magnet ;) , co dla młodego człowieka ma znaczenie. :)

Wóz kupiliśmy od jakiegoś dziadka za 3200€, rocznik 2006. Cały czas zastanawiałem się gdzie jest haczyk bo cena była 1000€ poniżej średniej za golasy z tego rocznika. A tu: felgi 17-ki, chromowana szeroka końcówka wydechu, klima, pełna elektryka, ABS, ASR, komputer pokładowy (jest nawet język polski), wielofunkcyjna kierownica w skórze, również w czarnej skórze z pomarańczowymi przeszyciami dźwignia ręcznego i drążek zmiany biegów, sportowe fotele, fabryczne radio/CD Blaupunkt z MP3 co samo gra głośniej jak się jedzie szybciej :), sportowe fotele...

No i nie mogliśmy się oprzeć i kupiliśmy. Zaraz do mechaniora... haczyk był! Mechanior znalazł cieknącą pompę wodną. Koszt zakupu nowej - 28€. Taki to i haczyk! :)

Polecam Punciaki!  Za śmieszną kasę masz piękny i tani w eksploatacji samochodzik. Szczególnie wersja Sporting warta jest rozważenia.

 

2yo8vpx.jpg

 

A środek w Sportingu GP jest taki:

 

2007093_fiat_grandepunto_interior.jpg

 

fiat-grande-punto-sport-06.jpg

 

bdepmc10382.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko - jesteś trzeźwy!

To nie są moje fotki - znalazłem w necie.

Ale Punto identyczne. Kierownicę syna Fiacik ma oczywiście z prawej strony, jak na tej małej fotce. ;)

A tylne światła założyliśmy dokładnie takie jak niżej, na czarnym autku super to wygląda.

 

orig_tg5tao0ewg.jpg

 

tutaj trochę inne ale podobne, już po montażu:

 

1533_5.jpg

 

Zaś przednie lampy założyliśmy czarne od Abartha bo oryginalne całe srebrne niezbyt dobrze się komponowały. Do tego żarówki Night Breaker firmy (pardon!) OSRAM. :)

Teraz to Punto wygląda prawie jak ten Abarth na fotce. :)

Prawie, hehehehe...

3291905677_2fed25a8c9_b.jpg

Edited by il Dottore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przednie czy tylne?

 

Tylne :)

Zdjęcie z przednimi dopiero teraz mi się wyświetliło i z przodu bardzo dobrze to wygląda, pewnie dlatego, że Abarth czyli dedykowany produkt zgodny z całym zamysłem stylistycznym. 

Tylne swiatła jak dla mnie są bardzo efekciarskie i obco wyglądają - ja jestem raczej przeciwnikiem takich tunerskich dodatków wizualnych.

 

Jak mnie pamięć nie myli to design punciaka jest zasługą Giorgetto Giugiaro i moim zdaniem normalny śmiertelnik nie ma tutaj co poprawiać - chyba, że ma na nazwisko Pininfarina ;)

 

Moim zdaniem jak dacie do tyłu czarne lampy abartha to będzie dużo lepiej - dyskretnie a jednak z pazurem ;)

Edited by Bartosz 86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylne :)

Zdjęcie z przednimi dopiero teraz mi się wyświetliło i z przodu bardzo dobrze to wygląda, pewnie dlatego, że Abarth czyli dedykowany produkt zgodny z całym zamysłem stylistycznym. 

Tylne swiatła jak dla mnie są bardzo efekciarskie i obco wyglądają - ja jestem raczej przeciwnikiem takich tunerskich dodatków wizualnych.

 

Jak mnie pamięć nie myli to design punciaka jest zasługą Giorgetto Giugiaro i moim zdaniem normalny śmiertelnik nie ma tutaj co poprawiać - chyba, że ma na nazwisko Pininfarina ;)

 

Moim zdaniem jak dacie do tyłu czarne lampy abartha to będzie dużo lepiej - dyskretnie a jednak z pazurem ;)

 

Ja wiem - poprawiać po Giugiaro to świętokradztwo, jednak wiejski tuning ma swoje prawa! :)

Musiałbym zrobić fotkę syna Punciaka z tymi nowymi tylnymi LED-ami, to byś zobaczył - wyglądają dużo lepiej niż te na zdjęciu powyżej i IMO o niebo lepiej od pstrokatych nieco oryginałów , nie wywołują też żadnych konfliktów w elektryce, jak to LED-y lubią robić.

Edited by il Dottore

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest romseyman

il Dottore - co jest pod maska?

IMHO (bez urazy) tylne lampy ''wies tanczy i spiewa''. 

Edited by romseyman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś lub jakaś zarysował mi zderzak w mojej foce. Mam do was pytanie czy mając autocasco i ubezpieczenie zniżek zgłaszając szkodę do ubezpieczyciela bez podania sprawcy przy następnym wykupie pakietu podniosą składkę?

Mała szkoda  ale boli jak patrzę.


"Jeśli bałagan na biurku świadczy o bałaganie w głowie, o czym świadczy puste biurko?" Albert Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites

il Dottore - co jest pod maska?

IMHO (bez urazy) tylne lampy ''wies tanczy i spiewa''. 

 

1.4 16V

No przecież mówię że to wiejski tuning! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też pierwsze co pomyślałem to Grande Punto, ale przy budżecie ca. 25000 to już chyba będzie rocznikowo Punto Evo, które popsuli na maksa (brzydka morda). W tej cenie szukałbym już Bravo - sporo pojemniejszy, dużo krajowych, salonowych egzemplarzy, fajne silniki (i diesle i benzynki wspomagane turbo). Sam szukałem dla siebie kompakta kilka miesięcy temu i stanęło na Bravo w wersji sport - identycznym jak ten tu:

Bravo_rear_copy.20851014_std.jpg

 

Japońce to też pomysł, ale za te same pieniądze kupisz auto conajmniej 3 lata starsze, pewnie gorzej wyposażone, z droższym serwisem.

Edited by domurst

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest AdamB

Ja myslalem o Corsie, Fabi, Fiescie i Polo. Muszę poczytać więcej o tym fiacie i japońcach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też pierwsze co pomyślałem to Grande Punto, ale przy budżecie ca. 25000 to już chyba będzie rocznikowo Punto Evo, które popsuli na maksa (brzydka morda). W tej cenie szukałbym już Bravo - sporo pojemniejszy, dużo krajowych, salonowych egzemplarzy, fajne silniki (i diesle i benzynki wspomagane turbo). Sam szukałem dla siebie kompakta kilka miesięcy temu i stanęło na Bravo w wersji sport - identycznym jak ten tu:

 

 

Japońce to też pomysł, ale za te same pieniądze kupisz auto conajmniej 3 lata starsze, pewnie gorzej wyposażone, z droższym serwisem.

 

Słyszałem, że ten Fiat Bravo to cholernie niedoceniony samochód. No i dobrze - niskie ceny sprawiają że z drugiej ręki jest atrakcyjną propozycją. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do najbardziej interesującego obecnie auta na rynku, czyli do Citroena Cactusa ;) - najlepszy polski test tego auta poniżej! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japońce to też pomysł, ale za te same pieniądze kupisz auto conajmniej 3 lata starsze, pewnie gorzej wyposażone, z droższym serwisem.

 

a np taki jazz. 2010 rok, to raczej fiata 2013 nie kupisz za 25 000. Świetnie wyposażone auto, ze świetnie wykorzystaną przestrzenią wewnatrz, zbierające dobre opinie na temat bezawaryjności. Fiat Punto wygrywa na pewno niższymi kosztami części i napraw, prostotą konstrukcji, wyposażenie jak trafisz, bo to rynek wtórny i będzie rok, maksymalnie 2 młodszy.

http://otomoto.pl/honda-jazz-1-2-1-2-i-vtec-2010r-85tys-km-oryginal-C34823999.html

 

Ten segment (B) traci i procentowo i kwotowo najmniej na wartości. W cenie ładnego punto kupisz bravo, w celu ładnego polo, jest szansa, że kupisz golfa. Tak samo golf na rynku wtórnym, potrafi kosztować podobnie co passat itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wczoraj miałem przyjemność pooglądać sobie Cactusa na żywo i o ile na zdjęciach mi się nie podobał to na zywo zrobił znacznie lepsze wrażenie. Przede wszystkim jest znacznie mniejszy niż sugerują to zdjęcia i w takich proporcjach wygląda całkiem korzystnie. Nie wiem jak jeździ ale wygląda całkiem OK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten segment ( B) traci i procentowo i kwotowo najmniej na wartości. W cenie ładnego punto kupisz bravo, w celu ładnego polo, jest szansa, że kupisz golfa. Tak samo golf na rynku wtórnym, potrafi kosztować podobnie co passat itd.

 

Odwieczny temat pt. "dołóż tylko kilka procent więcej i masz auto o klasę wyżej". Problem tylko w jakim stanie są te auta. Ja zaczynałem od klasy średniej, ale przy budżecie jakim dysponowałem, który teoretycznie był wystarczający, auta pokroju AR159, Saab 9-3 czy Volvo V50 w które na początku celowałem okazywały się być trupami albo autami picowanymi na sprzedaż. Dlatego zszedłem półkę niżej i kupiłem za trochę mniej auto pewniejsze, z uczciwą historią i w przyzwoitym stanie.

 

Dlatego może niepotrzebnie doradzałem koledze Bravo - może faktycznie szukaj małego autka... Grande Punto nawet po nieudanym stylistycznie lifcie, oczywiście w mojej subiektywnej opinii, miażdży Fiestę, o Corsie i Fabii nie wspominając. Co do mitu awaryjności Fiata to skutecznie się z niego wyleczyłem, czego dowodem jest 3 z rzędu Fiat (wcześniej było Punto i Stilo, które nadal świetnie się sprawuje - zostało w rodzinie). Fiaciorstwo mam w jednym paluszku więc chętnie pomogę gdybyś miał jakieś konkretniejsze pytania.

Edited by domurst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odwieczny temat pt. "dołóż tylko kilka procent więcej i masz auto o klasę wyżej". Problem tylko w jakim stanie są te auta. Ja zaczynałem od klasy średniej, ale przy budżecie jakim dysponowałem, który teoretycznie był wystarczający, auta pokroju AR159, Saab 9-3 czy Volvo V50 w które na początku celowałem okazywały się być trupami albo autami picowanymi na sprzedaż. Dlatego zszedłem półkę niżej i kupiłem za trochę mniej auto pewniejsze, z uczciwą historią i w przyzwoitym stanie.

 

Dlatego może niepotrzebnie doradzałem koledze Bravo - może faktycznie szukaj małego autka... Grande Punto nawet po nieudanym stylistycznie lifcie, oczywiście w mojej subiektywnej opinii, miażdży Fiestę, o Corsie i Fabii nie wspominając. Co do mitu awaryjności Fiata to skutecznie się z niego wyleczyłem, czego dowodem jest 3 z rzędu Fiat (wcześniej było Punto i Stilo, które nadal świetnie się sprawuje - zostało w rodzinie). Fiaciorstwo mam w jednym paluszku więc chętnie pomogę gdybyś miał jakieś konkretniejsze pytania.

 

Zgadzam się z Tobą. Generalizując używane auto klasy wyższej to prawie na pewno większy przebieg i wyższe koszty eksploatacji. Awaryjność raczej też wyższa, ze względu na stopień skomplikowania. Zyskujemy na komforcie, bezpieczeństwie, jakości materiałów wnętrza i nadwozia i trwałości (nie mylić z awaryjnością).

Share this post


Link to post
Share on other sites

W temacie fajnego auta do 25tys polecam Lexus'a IS 200 miałem takiego to było moje pierwsze auto ;) foto poniżej :

 

post-71505-0-67644000-1414609275_thumb.jpg

 

Teraz coś wiekszego Jeep Grand Cherokee Limited WK 4,7 2006r. 


Seiko SARB017 Alpinist, Seiko SRP307K1 Black Monster, Orient Bambino V3 Grey ER2400KA,  Casio G SHOCK G-9000-1V, Pulsar PU7005X1, Seiko SNZG11, Seiko SNZJ07, Apple Watch Sport 42mm Space Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.