Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Przymierzając się do zakupu BMW e39 528 rozważałem też ST220. Mondeo ma w stosunku do sporo starszej beemki kilka wad: napęd przód, 220km a jedzie słabiej niż 193 km w BMW, spalanie.


Obecnie na nadgarstku Orient Star SDK05003W0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się całkowicie :) Posiadam ST220 od trzech lat i 50kkm i ani myślę zmieniać na cokolwiek innego (radość z jazdy i uźyteczność w porównaniu do wydanych pieniędzy - moim zdaniem trudna do pobicia). Silnik nie jest zbyt wysilony, a osiągi zapewnia naprawdę znakomite. Jego jedyną wadą jest, jak napisano, paliwożerność - w większym mieście przy zwykłym stylu jazdy i korkach, 15l benzyny to spalanie normalne. I wyższe są teź koszty napraw w razie grubszej awarii, ale to akurat cecha charakterystyczna wszystkich V6.

Jeśli ktoś szuka vałki, z czystym sumieniem polecam ST220 :)

Słusznie prawi. Dzisiaj leciałem za takim i tempo narzucił piękne :)

Zresztą my z Kolegą wild_weasel stronniczy jesteśmy :)  ,a tak serio i całkowicie obiektywnie, to bardzo fajne auto z tego ST 220. Od siebie polecam jeszcze w Mondziaku 2,5 T (T-5), testowane przeze mnie na co dzień :) Frajda, frajda i jeszcze raz radocha :) Bestia zawsze gotowa do ataku ;)

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kogo tak atakujesz na drogach?

Miałem na myśli, że moment obrotowy jest tak poprowadzony, że z każdych obrotów na każdym biegu auto ładnie przyspiesza i  nie jest problemem wyprzedzić np. tira. Poza tym, raz na jakiś czas doskonale technikę jazdy na torze, bo tam mogę dać upust swoim emocjom oraz wykorzystać potencjał auta, zresztą nie tylko Mondeo :)

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym, raz na jakiś czas doskonale technikę jazdy na torze, bo tam mogę dać upust swoim emocjom oraz wykorzystać potencjał auta, zresztą nie tylko Mondeo :)

Byłeś może swoim Mondeo na torze Poznań ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wklej jakieś zdjęcie, kiedyś byłem zafascynowany ST200, był to niejako następca kultowej Sierry Cosworth 4x4.


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno temu miałem ST200 i dobrze wspominam. Rewelacyjnie pracująca skrzynia biegów, świetne zawieszenie, niezłe brzmienie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do osób obeznanych w klasykach.

 

Jaka jest szansa, że poniższe auto ma silnik 16 zaworowy? Wiem tyle, że ma 1.8 i auto jest z 1992r.

 

J1WCwlD.jpg

Kolego, powyższe posty - wszystkie - wyrzuć do kosza bo ekhm mają zegarkowy poziom a eczydzieści koledzy znaffcy widzieli jak mijało ich dełu :)

Sprawdź blacharkę i czy silnik nie dymi. Jak jest ok to bierz - za tę płetwę dostaniesz extra ze 2 stówy na alle ;)

92 to ostatni wypust - wszystko co się dało poprawić już masz

Szczerze mówiąc nie wiem po co Ci 16 zaworów? Nie wiem czy są czy ich nie ma, ale mam identyczne qpe 1987 z m20b20 - mam 12 zaworów :)

To jest naprawdę fajne auto :)

pozdrawiam

K

Edited by karczochrulez

Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłeś może swoim Mondeo na torze Poznań ?

W Poznaniu nie byłem, ale np. pod Częstochową jest fajny tor zrobiony ze starego lotniska wojskowego. Również pod Opocznem.

Jeździliśmy trochę w Kielcach. Generalnie mam znajomego tunera, który dysponuje z tego co wiem najmocniejszym Fiatem 125 p w Polsce (460 KM - 650 Nm). Robił go od podstaw 2 lata, a teraz bawi się bestią :)

Tutaj filmik z docierania - pierwsze 500 km.

Tutaj trochę "boczków" :)

 Do Kolegi Master - ja nie mam ST 220 :), mam 2,5 T MK4 :)

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpel poszukuje:  "Mazda 6 I gen. 

Nadwozie: (kolejność preferencji) - hatchback/sedan/combi
Rocznik: 2006-2008
Silnik: benzyna 1.8 lub 2.0
Skrzynia: manualna
Przebieg: do 120 000
Stan: sprawna, bezwypadkowa (hmm, są takie auta w Polsce? Emotikon tongue )

PS: Kolor (ale tu już taki kaprys, zupełnie niekonieczny Emotikon wink ) - metallic blue"


IWC Schaffhausen Cal. 83 INCA, JLC Master Control Ultra thin, Audemars Piguet cal. 2003 i cal. 2001, ML Pontos Automatique PT6117

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do e30 to jeżdżą jeszcze rozpadające się strychniny tak samo jak e34, można kupić kupkę złomu za 2kzł a za porządną sztukę trzeba już dać koło 10k i taniej nie będzie, teraz powoli te auta zaczynają nabierać wartości, w przypadku e30 już dawno skończył się sezon na tanie cabrio a na qp również od dawna liczba chętnych rośnie. 318is byłoby fajne do sportu, silnik żwawy, lekki co przydaje się na zakrętach (dlatego M3 również miało tylko 4gary) a że nie ma pojemności to nie ląduje w klasie z mocniejszymi potworami. jak dla siebie na auto na łikend to szukać czegoś z M20 pod maską, silnik fajnie daje sobie radę z autem, ma super dźwięk, nie to co R4, a z kolektorem w polerce robi niesamowite wrażenie po podniesieniu maski, swapy też wchodzą w grę tylko niektórym nie pasuje później "oryginalność" i różnica tego co pod maską a w VINie. a prawda jest taka - silnik, fotel czy radio zawsze można wymienić, e30 czy jakiekolwiek inne auto z tamtego okresu jeżeli ma nas cieszyć musi mieć zdrową budę albo chociaż na tyle zdatną do naprawy, żeby był sens w nim grzebać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, powyższe posty - wszystkie - wyrzuć do kosza bo ekhm mają zegarkowy poziom a eczydzieści koledzy znaffcy widzieli jak mijało ich dełu :)

Sprawdź blacharkę i czy silnik nie dymi. Jak jest ok to bierz - za tę płetwę dostaniesz extra ze 2 stówy na alle ;)

92 to ostatni wypust - wszystko co się dało poprawić już masz

Szczerze mówiąc nie wiem po co Ci 16 zaworów? Nie wiem czy są czy ich nie ma, ale mam identyczne qpe 1987 z m20b20 - mam 12 zaworów :)

To jest naprawdę fajne auto :)

pozdrawiam

K

 

jeżeli to auto zjechało z taśmy w 92 to kupuj czym prędzej od tego dziadka bo to straszny "larytas"

ale w 92 to ono zjechało co najwyżej z lawety gdzieś w Świecku...

 

co do e30 to jeżdżą jeszcze rozpadające się strychniny tak samo jak e34, można kupić kupkę złomu za 2kzł a za porządną sztukę trzeba już dać koło 10k i taniej nie będzie, teraz powoli te auta zaczynają nabierać wartości, w przypadku e30 już dawno skończył się sezon na tanie cabrio a na qp również od dawna liczba chętnych rośnie. 318is byłoby fajne do sportu, silnik żwawy, lekki co przydaje się na zakrętach (dlatego M3 również miało tylko 4gary) a że nie ma pojemności to nie ląduje w klasie z mocniejszymi potworami. jak dla siebie na auto na łikend to szukać czegoś z M20 pod maską, silnik fajnie daje sobie radę z autem, ma super dźwięk, nie to co R4, a z kolektorem w polerce robi niesamowite wrażenie po podniesieniu maski, swapy też wchodzą w grę tylko niektórym nie pasuje później "oryginalność" i różnica tego co pod maską a w VINie. a prawda jest taka - silnik, fotel czy radio zawsze można wymienić, e30 czy jakiekolwiek inne auto z tamtego okresu jeżeli ma nas cieszyć musi mieć zdrową budę albo chociaż na tyle zdatną do naprawy, żeby był sens w nim grzebać. 

 

czyli trzeba poszukać sztuki na zachodzie, bo to co jeździ po Polsce to albo służąca do upalania padlina, przywieziona jako składak, naprawiana przez duet Cytryn&Gumiak w stodole albo cena jest z kosmosu...


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli to auto zjechało z taśmy w 92 to kupuj czym prędzej od tego dziadka bo to straszny "larytas"

ale w 92 to ono zjechało co najwyżej z lawety gdzieś w Świecku...

 

 

czyli trzeba poszukać sztuki na zachodzie, bo to co jeździ po Polsce to albo służąca do upalania padlina, przywieziona jako składak, naprawiana przez duet Cytryn&Gumiak w stodole albo cena jest z kosmosu...

w 92 to mogła być pierwsza rejestracja. co do kupowania w PL a za granicą - u nas tez idzie kupić dobrą sztukę, kumpel kupił w wrześniu/październiku e34 tutaj w Polszy, rdzy nie ma, najprawdopodobniej tyle lewe drzwi były wymieniane ale nie ma co wymagać cudów od 20 letniego auta, gdzieś listewka odstaje, jakiś piksel na zegarach się sypnął ale silnik w  dobrym stanie, lakier nie zmęczony, fotele bez przetarć, klima działa jak należy, podłoga zdrowa. kwestia jest jedna - nie kosztowała 2.5kzł i nie była to "igła full wypas z alledrogo" ;)

cena z kosmosu? mój znajomy zwykł mawiać że dobre e38 kosztuje 8kzł, nigdy nie jest w stanie mi odpowiedzieć na pytanie czym w takim razie sztuki za 8k różnią się od tych za 40kzł :P  jak zielona e30 z foto jest do odratowania a cena byłaby adekwatna do stanu to byłaby dobrym wyborem, można kupić złom za 3x tyle ile jest warty ale można kupić sztuke do połatania za rozsądną kasę albo wychuchaną sztukę za worek pieniędzy. 

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

w 92 to mogła być pierwsza rejestracja. 

 

tylko vin mógłby rozwiać wątpliwości (jeżeli jest oryginalny a nie nabity nabijakiem gdzieś w szopie), moim zdaniem składak.

 

 

nie kosztowała 2.5kzł i nie była to "igła full wypas z alledrogo" ;)

 

 

czyli za prawie 30-letni samochód płaci się więcej niż za dajmy na to c.a. 10-letnią fabię - bez sęsu :P

i trzeba do interesu jeszcze kilka tysi dorzucić - dlatego fani dawnej motoryzacji są niespełna umysłu (w tym i ja) ;)

 

 

cena z kosmosu? mój znajomy zwykł mawiać że dobre e38 kosztuje 8kzł, nigdy nie jest w stanie mi odpowiedzieć na pytanie czym w takim razie sztuki za 8k różnią się od tych za 40kzł :P  jak zielona e30 z foto jest do odratowania a cena byłaby adekwatna do stanu to byłaby dobrym wyborem, można kupić złom za 3x tyle ile jest warty ale można kupić sztuke do połatania za rozsądną kasę albo wychuchaną sztukę za worek pieniędzy. 

 

no i tu dochodzimy do sedna tej zabawy. Czyli jak dużo jesteśmy przy tym aucie w stanie zrobić sami, bo jeżeli wszystko będziemy robić u fachowców (+trzeba znaleźć takiego który będzie umiał podejść do auta bez kompa) to staje się to hobby dla baaaardzo zamożnych osób...


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak jak piszecie, to że to stare auto i do tego seria 3 nie znaczy że będzie tanie w utrzymaniu, a już szczególnie jak będziemy jeździli po mechanikach. Strzelałbym nawet że będzie droższe niż moje E46 bo z racji wieku więcej rzeczy będzie do wymiany a koszty części porównywalne.


1dFQTya.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jogibabu nie bądź taki hop do przodu. Najpierw odrób lekcje co to jest youngtimer - myślisz że posiadłeś wiedzę tajemną co do końca produkcji w 92? Każdy głupek to wyczyta w wikipedii. Auto wygląda zdrowo i warto się nim zainteresować

Tyle.

Eye jak chcesz się czegoś dowiedzieć - co sprawdzać itp to wal na PW

Nie będę rzucał pereł przed wieprze czy inne dzieci NEO


Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj znajomy sprzedał e30 w cabrio za 45k zł z m20b20 pod maską...

 

Jak ktoś mi mówi że e30 nie jest klasykiem i porównuje je do espero to nie ma pojęcia o motoryzacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu już nawet nie chodzi o to czy e30 będzie tańsze w utrzymaniu od e46, w e46 mało kto bawi się w rozbieranie auta i robienie od podstaw blachy, silnika itd. e46 to w miarę młode auto do trzaskania na codzień

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli ktoś już chce się w to bawić to e30 to jest na tyle popularne auto, że kupowanie zgniłka do łatania się troche mija z celem. No chyba, że jakaś rzadziej spotykana wersja.

Ogólnie rozgrzebać jest łatwo, zapał szybko mija a potem na allegro:

"kupiony z zamiarem dopieszczenia klasyka - sprzedaję z powodu braku czasu/braku kasy"

Moj znajomy sprzedał e30 w cabrio za 45k zł z m20b20 pod maską...

Jak ktoś mi mówi że e30 nie jest klasykiem i porównuje je do espero to nie ma pojęcia o motoryzacji.

 

 

dobra może inaczej, nie każde e30 jest klasykiem/youngtimerem czy jak zwał...

Tak samo jak nie każdy duży fiat, maluch, garbus, beczka, baleron, sierra i setki innych modeli...

Pogadajcie z konserwatorem czy Wam zrobi wpis do ewidencji ruchomych zabytków techniki dla e30...

To że auto jest wyprodukowane 30 lat temu nie czyni z niego z automatu klasyka, tyle...

Edited by aty3

Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w każdej dyskusji o autach prym muszą wieść miłośnicy Bayerische Motoren Werke? ;)


Od trzech dni cieszę się napędem na cztery łapy. W związku z dalszym powiększaniem się rodziny musiałem zmienić moje Volvo S60 na V70 AWD. Moja żona ze względu na czarne nadwozie i sylwetkę nadała mu przydomek "Hades" od nazwy lokalnego zakładu pogrzebowego;)


 


Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Czy w każdej dyskusji o autach prym muszą wieść miłośnicy Bayerische Motoren Werke? ;)

 

Czy prym, padło zapytanie o e30 i tyle ;)

 

jeżeli ktoś już chce się w to bawić to e30 to jest na tyle popularne auto, że kupowanie zgniłka do łatania się troche mija z celem. No chyba, że jakaś rzadziej spotykana wersja.

 

dobra może inaczej, nie każde e30 jest klasykiem/youngtimerem czy jak zwał...

Tak samo jak nie każdy duży fiat, maluch, garbus, beczka, baleron, sierra i setki innych modeli...

Pogadajcie z konserwatorem czy Wam zrobi wpis do ewidencji ruchomych zabytków techniki dla e30...

To że auto jest wyprodukowane 30 lat temu nie czyni z niego z automatu klasyka, tyle...

popularne było 15 lat temu, teraz nawet e36 już powoli dogorywają, a co rozumiesz przez rzadziej spotykaną wersję? qp czy cabrio są chodliwym towarem, jeżeli myślisz o M3 to za gołą budę trzeba dać sporo kasy a jeżeli ktoś ma czas, chęci i odpowiednią sumę to i tak warto choćby dla samego Mkowego VINu skompletować po roku czy pięciu jeżdżące M3. Co do youngtimera to głównym kryterium jest wiek auta i każde e30 na to miano się łapie, co do rejestracji na zabytek głównie chodzi o oryginalność auta, zabytkowe budynku też czasami mają dziury w dachu a dalej są zabytkami, z autem jest podobnie tylko konserwacje trzeba przeprowadzać wg konkretnych zasad a nie u pana Henia w stodole bo nad wszystkim łapę trzyma już konserwator zabytków. ale fakt - dla zgniłego sedana z 1.6 pod maską nie ma się co spinać, zdrowy rozsądek to podstawa. 

 

żeby było jasne :

http://oldtimery.com/index.php?option=com_content&view=article&id=130:rejestracja-zabytkowego-kryteria&catid=49:porady-prawne&Itemid=600

 

myślę że teraz nikogo nie będzie dziwić to że e30 czy e34 jeżdżą na żółtych blachach

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites
A u mnie dzisiaj auto po wczorajszym małym spa. Kupiłem lepsze żarówki i żeby poprawić bezpieczeństwo wypolerowałem lampy. Nie zrobiłem tego sam bo pasta plus papiery by mnie wyniosły tyle co polerka. Z efektu jestem zadowolony bo trochę zanieczyszczeń jest ale w środku. Zdjęcia troszkę w innym świetle ale myślę, że widać różnicę. No i ta prawa wyszła lepiej ale przed też lepiej wyglądała.

 

HAzr6ZG.jpg

qdOLHpK.jpg


Pozdrawiam 
Marcin/kornel91 
 

Adriatica, Boldr, Casio ,Citizen, Corgeut, Deep Blue, Hamilton, Nethuns, Oceanx, Phoibos, Zelos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według tego co piszesz ta kilka lat espero też będzie klasykiem.

Nie wiem jakie były rzadsze wersje e30, na pewno M-ka, jakieś inne też na pewno były mniej chodzi mi o wersję nadwozia bardziej o silniki. Natomiast darcie do gołej blachy, spawanie, nowy lakier itp to duże koszta i radzę się zastanowić czy na pewno dany egzemplarz jest tego warty.

 

Co do "żółtych blach" radzę nie czerpać swojej wiedzy z takich portali albo automobilisty bo się możecie oszukać, zapłacicie rzeczoznawcy za białą kartę, którą potem możecie się podetrzeć, bo konserwator odmówi wpisu (dobra, karta może się przydać jak będziecie mieli dzwona, jest szansa że ubezpieczyciel nie wyceni auta w cenie złomu). To zależy od widzimisię konserwatora i tak mazowiecki, pare lat temu odmówił wpisu do ewidencji ruchomych zabytków techniki dla 125p '69 twierdząc, że to zbyt popularne auto...

Edited by aty3

Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.