Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

A mnie najbardziej "podoba sie" bicie piany, ze DKG czy SMG, to nie automat.

Wszystko, co nie ma sprzegla, ktore trzeba obslugiwac noga lub reka i "samo" zmienia biegi, to AUTOMAT.

A udowadnianie wyzszosci manuala nad automatem jest po prostu smieszne, bo swiadczy o nieznajomosci tematu.

 

Irekm, wspanialy przyklad z tym Dodge!

A poza ty,, kocham grzechot ich diesli!


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automat jak sama nazwa wskazuje, automatycznie (czyli sam) zmienia biegi.

A czy za napęd dalej będzie służyła zębatka, olej przekazywany z płytki na płytkę, pasek cierny, czy przekładnia planetarna to mnie użytkownika g...o obchodzi. Ma tylko dobrze działać.

Przejdź się w takim razie do salonu VW i powiedz, że chcesz kupić samochód z manualną skrzynią DSG, sprzedawca natychmiast Cię poprawi.

 

Jeździłem wieloma szybkimi samochodami, ostatnio dość sporo 900-konnym Nissanem GTR i uważam, że zwykły manual w tego typu autach to tylko dla karków, którzy chcą pokazać jak potrafią palić gumę.

Takiej efektywności jazdy i zmiany biegów, jaką osiągniesz w dobrej skrzyni bez pedału sprzęgła (celowo nie piszę w automacie) NIGDY nie osiągniesz w standardowych manualu z pedałem sprzęgła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym perłowym?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie można zakończyć dyskusję "co to jest automat". To taka sytuacja jak z 90% ludzi noszących zegarki - spytaj się kogoś czy ma zegarek - tak. A jaki? - Ze wskazówkami. Jednych nie interesuje co siedzi w zegarku, innych co w skrzyni. Na szczęście są automatyczne manuale i kwarce z ręcznym naciągiem, bo przecież wskazówki ustawia się ręcznie :P

Co do VW, DSG itd - wyżej napisałem że to skrzynie zautomatyzowane, niektórzy nazywają je sekwencyjne. To że od strony technicznej jest to przekładnia mechaniczna a nie hydrokinetyczna to inna sprawa, którą chcę tylko zauważyć. A ludzie w salonach samochodowych tak jak w salonach np Time trendu, są często z łapanki i poza broszurkami niewiele mają do powiedzenia w temacie.

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie najbardziej "podoba sie" bicie piany, ze DKG czy SMG, to nie automat.

Wszystko, co nie ma sprzegla, ktore trzeba obslugiwac noga lub reka i "samo" zmienia biegi, to AUTOMAT.

A udowadnianie wyzszosci manuala nad automatem jest po prostu smieszne, bo swiadczy o nieznajomosci tematu.

Irekm, wspanialy przyklad z tym Dodge!

A poza ty,, kocham grzechot ich diesli!

 

Poza tym można je zrobi, ć za stosunkowo małe pieniądze, dosyć szybkimi pół ciężarówkami. Automatic. W tym przypadku gość pewnie wydał nie więcej niż $10k


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest romseyman

 

Jak będziesz wachlowal pomiędzy drive i reverse to faktycznie długo skrzynia nie będzie dobrze działała, ogólny koncept jest taki ze trzeba się zatrzymać i dopiero wrzucić na cofanie :-)

Najwazniejsze przykazanie eksploatacyjne. Amen

Edited by romseyman

Share this post


Link to post
Share on other sites

@irekm, diesel power! ;)


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Angelo

Super furki. Z czego ja nie jestem zwolennikiem nowych samochodów. Doszedłem do wniosku, że lepiej kiedy auto nie traci na wartości.

Kilka miesięcy temu przygarnąłem taką oto perełkę:

 

attachicon.gif1.jpg

http://i61.tinypic.com/110vbxc.jpg

http://i57.tinypic.com/9st01s.jpg

http://i59.tinypic.com/317gzue.jpg

 

Po dłuuuugich poszukiwaniach po całej Europie, trafiłem na mój wymarzony egzemplarz w Szwecji- z jasnym wnętrzem i oryginalnym przebiegiem, niecałe 160.000 km.

Teraz mam 4.4 powodów więcej, żeby wracać do domu okrężnymi drogami :).

 

bardzo ladne auto mialem takie kiedys... zamykalo szafie jak talala  ;)

nawet uwiecznili je na google map strett view  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasa podobna Mercedes niby nowocześniejszy ale BMW chyba mi bardziej odpowiada. Ale jak zasiądę do konfiguratora to efekt końcowy studzi zapał.


JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest kwestia subiektywna F30 w M -pakiecie też może namieszać. Jeździłem F30 z 3-litrowym silnikiem i namieszało mi w głowie. Jednak ja mógłbym mieć co najwyżej 320 i tu powstają dylematy.


JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest kwestia subiektywna F30 w M -pakiecie też może namieszać. Jeździłem F30 z 3-litrowym silnikiem i namieszało mi w głowie. Jednak ja mógłbym mieć co najwyżej 320 i tu powstają dylematy.

a to 2.0 turbo 245 KM z 328 nie podpasowałoby ?? Mam ten silnik w F10 i jestem więcej niż zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpasowałoby ale trzeba by urwać niezbędne minimum z wyposażenia.


JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem przyjemność zarówno z nową C-klasą jak i F30 - BMW nadal jeździ lepiej, lepsze jest wyważenie auta, układ kierowniczy oraz automat ZF. Skrzynia w Mercedesie jest wolniejsza i nie tak płynna kiedy ją zmusić do szybkiej zmiany biegów. Całościowo jednak nowe C jest bliżej "3" niż starszy model. Design kwestia subiektywna, ale o ile zewnętrze w C jest ok to wnętrze zdecydowanie wolę w BMW. 320i jeździ przyzwoicie, ale z benzyn optymalne jest, moim zdaniem 328i i ten polecam, nawet kosztem wyposażenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najnowsza C-klasa jest wreszcie godnym przeciwnikiem BMW 3.

Dla mnie jednak obydwa są klaustrofobiczne w środku (choć F30 mniej) i wybrałbym roczne F10...

Jeśli koniecznie jeden z tych dwóch to 328i.

Share this post


Link to post
Share on other sites

F10 530D mam obecnie :). Natomiast Mercedes ma być dla taty (będzie użytkowane przez 2 osoby, często po mieście) więc doszliśmy do wniosku że taka wielkość wystarczy, będzie bardziej poręczne, a na trasie zapewni to minimum komfortu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

F10 jest niby większe (niby, bo prawdziwą przestrzeń dostaje się albo w X5 albo w szkaradnym 5GT), ale to już trochę krążownik - jednak F30 jest zwinniejsze i bardziej pasuje do hasła "radość z jazdy", no chyba, że mówimy o "radości na autostradzie" :).

 

>>Black_SRT

 

A może Volvo S60? Imho fajne auto za swoją cenę (jednak niższą niż standardowe marki premium).  

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja pozwolę sobie powtórzyć siebie ;-) - F30 jest gorsze od W204. Chłopaki w Fitz-u pracują nad następca który już wiadomo ze będzie gorszy od W205. Jedyny problem z W 205 w chwili obecnej to fakt ze nie ma dobrego diesla w ofercie w rok po premierze. Pojawił sie co prawda C400 4matic ale wciąż brakuje ładnego V6 w dieslu. Aczkolwiek problem mnie nie dotyczy bo w momencie kiedy będę zmieniał będzie na pewno w ofercie 350CDI. Mam nadzieje ze zrobią rownież 4matic z 9G a nie z tylko z 7G


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.