Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz być przekonany, że na letnich Conti byłoby krócej i z większym zapasem. Ale masz rację,nie warto tego powtarzać na czymkolwiek :)

 

To co pisałeś o Navigatorach to 1 czy 2 generacja?

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hahaha powiadasz opony AT na każde warunki? 

Ja powiem tak, jeździłem moim Discovery na BFG AT kilka lat i jednocześnie zimą na zimówkach i nic w zimie nie zastąpi zimówek. Zresztą AT to guma o dość ograniczonym zastosowaniu, dobra na asfalcie i w suchym terenie. Jednak błoto i zima to jednak MT-ki i zimówki :)

No jak widać co człowiek to opinia, dla mnie AT są super, z racji pracy jeżdżę w błocie tak że opon nie widać a zimą w miękkim grubym śniegu, zero problemów.

Tak więc nie ma możliwości żeby mnie przekonać że jest lepszy wybór na oponę na cały rok do trucka


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jak kupie Disco 3 lub 4 to założę te nowe BFG AT KO2, ale to już to spokojnej jazdy turystycznej bo póki co nie ma opony uniwersalnej i preferuję 3 komplety czyli AT MT i zimówki. Zresztą nie planuję nigdy rezygnować z zimówek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co człowiek to opinia. Powiem tak, dzisiaj wyskoczył mi gość i musiałem ostro hamować z ok 60 km/h na suchym asfalcie w temp. 7 st. na zimówkach Continentala. Hamowanie bardzo krótkie i skuteczne z zapasem. Nie odniosłem wrażenia pływania czy innych skutków ubocznych opony zimowej. Zachowała się wzorowo. Nie mam potrzeby powtarzać tego na letnich ;)

Co z tym "telepaniem" przy odpalaniu Mondka?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz być przekonany, że na letnich Conti byłoby krócej i z większym zapasem. Ale masz rację,nie warto tego powtarzać na czymkolwiek :)

To co pisałeś o Navigatorach to 1 czy 2 generacja?

Generacja 1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gasp50 - M'ka?

Nie 525xd ale pełny m performance i 2x m pakiet zewnątrz wewnątrz wziąłem bo ma bajery gdzie inne wersje nie mają i są mi przydatne jak drzwi dociagane tuner TV kamery 360 .spalanie do jazdy przyzwoite wiec narazie nienarzekam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co z tym "telepaniem" przy odpalaniu Mondka?

Panowie z serwisu pi montażu od nowa wózka jezdnego założyli 39 nowych śrub i...jedną starą. Wózek się ułożył od nowa, a stara śruba nie wytrzymała naprężeń i się poluzowała. W efekcie to ona powodowała takie stukanie. Serwis twierdził, że jest wszystko ok, ale za trzecim razem nie wytrzymałem i użyłem siły perswazji. Po 30 min nieforóbka została usunięta id ręki, bez umawiania się, czekania, a serwisant stwierdził, że teraz to jest cisza :) Tak zapierniczali, że jeszcze zdążyłem młodego na trening zawieźć. Miał w tym swój udział, bo stał że mną i komentował cytuję "tata, ale Ci goście są powołani, przez nich spóźnię się na trening" I tak że sto razy :)

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gasp50, jednym slowem kot! Domykanie drzwi w samochodzie tej klasy? Jestem pod wrazeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie z serwisu pi montażu od nowa wózka jezdnego założyli 39 nowych śrub i...jedną starą. Wózek się ułożył od nowa, a stara śruba nie wytrzymała naprężeń i się poluzowała. W efekcie to ona powodowała takie stukanie. Serwis twierdził, że jest wszystko ok, ale za trzecim razem nie wytrzymałem i użyłem siły perswazji. Po 30 min nieforóbka została usunięta id ręki, bez umawiania się, czekania, a serwisant stwierdził, że teraz to jest cisza :) Tak zapierniczali, że jeszcze zdążyłem młodego na trening zawieźć. Miał w tym swój udział, bo stał że mną i komentował cytuję "tata, ale Ci goście są powołani, przez nich spóźnię się na trening" I tak że sto razy :)

No to ładnie, jeśli jest OK... ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest ok. Od tygodnia cieszę się jazdą i ciszą :)

Gasp50, jednym slowem kot! Domykanie drzwi w samochodzie tej klasy? Jestem pod wrazeniem.

Dopiero teraz zwróciłem uwagę. Faktycznie fajne autko.

@Gasp50 można jakieś fotki wnętrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w Abarthcie jak zmieniam z letnich 205/40/17 na zimowe 195/50/16 to skręcam gwint w zawieszeniu bo nienaturalnie miękko się robi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja. Teraz założyłem na zimę bo na FSD wyglądał jak taboret na tych mniejszych kółkach. Latem wolę FSD :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dodam jak tylko będe mógł dziś/jutro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generacja 1.

Przejechałem na nich jakieś 50 tys. km i jakieś trzy razy musiałem ratować się z opresji przez wręcz katastrofalne hamowanie tych opon na mokrym.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się szczęśliwie wrócić do domu, choć jak patrzyłem na manewry co poniektórych, to włos się jeżył ze strachu nie tylko na głowie. Prawie 200 km za mną.

Gasp50 środek genialny. Kolorystyka świetnie dobrana. Trafiony w 100% w mój gust. Gratulacje. Jak spalanie i osiągi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmy dzięki mając wczesniej audi c6 na lifcie i 3.litrowym dieslu jest około 1sekundy gorzej do 100km/h ale już puźniej nie wręcz od 200 skrzynia lepiej dospiesza auto ja jeżdże normalnie  średnie mam 7.5L  koło 6-6.5-7-L moża na trasie do 140-150 zrobic obserwując porady w ekonomicznym spalaniu już nowszej a6 nie chciałem jakoś coś innego trzeba zobaczyc  ogólnie po polskich drogach wystarczy aby sprawnie sie poruszac , ta wersja kosztowała  jak  bez fajerweków  7 heh

 tak wynika z fvat auto jako demo 24tys/km miało bo tak to bym nie brał pod uwage ogólnie zderzaki m performance robia całą robote chociaż parkowanie z przodu to makabra cos za cos 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok ale w pakiecie jeszcze interpunkcję powini dać. Cieżko zrozumieć o czym piszesz.

Edytowane przez Lemax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ortografia i interpunkcja leży ale Bawarka wizualnie przednia.

 

Wracając do opon...

Nie mogę znaleźć testu ADAC w którym rozpiżdżono w pył mit pt. "7st.C" natomiast poszukując go znalazłem inne publikacje odnoszące się do jego wyników i konkluzji.

 

"Wyzszosc zimowych na snegu i lodzie jest niezaprzeczalna, jednakze owej
mitycznej granicy na czystej nawierzchni nikt dotychczas nie przetestowal w zyciu. Az do teraz. 
Eksperci ADAC zmierzyli i stwierdzili, ze rzeczona granica jest produktem
fantazji producentow. Opony letnie trzymaja bez sniegu i lodu lepiej od
zimowych zarowno przy 7 stopniach, jak i jeszcze mocno nizej."

 

"Letnia opona posiada znaczną przewagę na mokrej i suchej nawierzchni, nawet przy niskich temperaturach - mówi Ruprecht Müller, ekspert ADAC"

 

http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-42736577.html

 

Może ktoś z Was ma archiwalne egzemplarze MOTOR - w 2007 roku w numerze 51/52 z 24 grudnia był test którego wyniki jednoznacznie wykazały, że w temperaturach stricte zimowych na suchym i mokrym opona letnia jest lepsza od zimowej, zwłaszcza w kwestii drogi hamowania.

 

Tutaj jeszcze publikacja bez konkretnych testów:

 

http://info.mergeto.pl/2012/10/nie-zmieniaj-opon-na-zimowe/

 

Z kolei tutaj publikacja z hipotezą, że na zimno na suchym lepsza będzie letnia ( przez rozgrzewanie się opony mimo niskiej temperatury otoczenia ) ale już na mokrym zimowa.

 

http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/opony-felgi-2867/news-tego-mogles-nie-wiedziec-o-oponach-zimowych,nId,1097579

 

Osobiście zdecydowanie się przychylam do wyników badań ADAC i MOTOR oraz teorii, że na mokrej nawierzchni kluczowe dla odpompowywania wody spod opony są szerokie wzdłużne rowki, które są znacząco ograniczone w oponach zimowych. I, że powyższe jest w dużej mierze odpowiedzialne za fakt, że w zimowych temperaturach na sucho i na mokro letnia opona jest po prostu lepsza.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za dwa posty z rzędu.

Test opon całorocznych:

 

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-calorocznych-w-rozmiarze-195-65-r15-sprawdzamy-czy-mozna-ufac-oponom/45m0mw

 

Jeśli weźmiemy pod lupę wyniki omawianej tutaj niedawno opony całorocznej Goodyear, którą właśnie kupił Dziadek Marian, której używa Bartek L., którą używam w dwóch swoich autach ja:

 

a) śnieg

- uciąg: wzorcowa letnia 1483 N, GY 4S - 3161 N, wzorcowa zimowa 3333 N.

- hamowanie z 40kph: letnia 27 m, GY - 16,3 , zimowa 15,1 m.

- średnia prędkość przejazdu: letnia 36,5, GY - 71,4 , zimowa 73,5 kph.

b ) deszcz

-aquaplaning przy: letnia 78,5 ,  GY 81,3 (!), zimowa 74,7 kph

-hamowanie ze 100 kph: letnia 47,8 ,  GY - 48,7 , zimowa 54,2 m

- średnia prędkość przejazdu: letnia 86,7, GY - 87,8(!) , zimowa 83,9 kph.

c) sucho

- hamowanie ze 100 kph: letnia 37,6 ,  GY - 40,7 , zimowa 42,7 m

- średnia prędkość przejazdu: letnia 92,6, GY - 90,2(!) , zimowa 90,3 kph.

-głośność: letnia 70,3, GY - 70,8 , zimowa 71,5 dB

- szacowana trwałość: letnia 23133 (!), GY - 34886(!) , zimowa 28916 km

 

Na sucho i na mokro testowano przy letnich temperaturach więc ten test nie jest w stanie obalać mitu "7st.C".

 

Natomiast decyzję o zakupie tych kapci podejmowałem na podstawie informacji z innych źródeł i zaskoczony jestem następującymi wynikami, które opatrzyłem wykrzyknikami:

- lepsze wyniki na deszczu nawet niż topowej opony letniej

- przeciętne wyniki na suchym

i hicior:

-trwałość o połowę większa niż przykładowej topowej opony letniej, gdzie głowę bym sobie dał uciąć, że przy tak dobrych wynikach na śniegu wręcz MUSI się szybciej zdzierać. Już bym nie miał głowy.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie będę się usprawiedliwiał ale pisze z telefonu posty więc klepe co klepe ,przyjmuje uwagi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@gustaw6666, za***iscie ze Cie przekonali. Mnie to nie przekonuje.

Te testy sa tak samo wiarygodne jak te gloryfikujace opony sezonowe. Prostytucja dziennikarska. W ogole auto swiat, motor itp to moge traktowac w kategorii Beny Hilla.

 

Ja tam dalej bede jezdzil na zimowkach, bo nawet podczas lekkiej zimy przez kilka, kilkanascie dni widze snieg.

Jednak nic mi do tego na czym kto inny jezdzi.

 

W styczniu w Poroninie widzialem goscia, ktory przy minus 17 jezdzil Zukiem, na malo, ze letnich oponach to jeszcze lysych i nawet powiedzial mi, ze tutaj od lat wszyscy tak jezdza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to wnętrze to jest Individual, Gasp50? Listwy i tapicerka?

 

Pablo, ja byłem i jestem gorącym zwolennikiem zimówek zimą odkąd mi się oczy otworzyły 16 lat temu gdy założyłem Dębicę Frigo i Maluchem wybrałem się w góry.

 

Natomiast z dobrymi całorocznymi zetknąłem się przez przypadek jakieś 3 lata temu dopiero, gdy kumpel mi za półdarmo wcisnął Punto na Pirelli. Zaskoczyły mnie wtedy osiągi typowe właśnie dla zimówek. Natomiast latem nie odczułem poza głośnością jakichś znaczących minusów i dlatego zacząłem drążyć temat. Do następnego Punto kupiłem Falkeny 4S i też dobrze. Potem do BMW i Skody już Goodyear.

 

Julek, jak nie ten to zobacz inne testy, że większość całorocznych na śniegu nie odstaje mocno od zimówek.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.