Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Fota super klimatyczna. Pamięć masz pewnie taką jak ja, dobrą ale krótką ;)

Dzięki za info.

Jak chcesz konkretnie miejscówkę to to jest na drodze Rąbień - Wola Grzymkowa po prawej stronie.

 

Tapaltak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Adi ja to wiem, ale jeżeli dobrze rozumiem, to @gustaw6666 podważa zasadność używania opon zimowych w suchych warunkach przy niższej temperaturze. Moim zdaniem opona zimowa poradzi sobie lepiej od letniej nawet na suchej nawierzchni, a przy niskiej temperaturze, ponieważ jej mieszanka jest bardziej plastyczna przez co powoduje lepszą styczność z podłożem, a co za tym idzie przyczepność. Ma to przełożenie chociażby na drogę hamowania.

Jak chcesz konkretnie miejscówkę to to jest na drodze Rąbień - Wola Grzymkowa po prawej stronie.

Tapaltak

Dzięki. To nie tak daleko ode mnie :) Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę stwierdzono, że mieszanka na suchym nie ma znaczenie w kontekście opony letnie/zimowe?

 

Zerknij proszę na testy opon całorocznych. W części w nich dla porównania dodano do porównania jedną letnią i jedną zimową. I z tych testów wynika jasno, że na suchym i mokrym generalnie najlepsze są letnie, potem całoroczne a zdecydowanie najgorsze zimowe. Natomiast również w którymś z tych testów, w czasie prób zimowych wyszło, że oprócz sniegu i błota posniegowego na mrozie jest tak jak powyzej - letnie > całoroczne > zimowe.

 

Jestem skłonny to potwierdzać objeżdżając w swojej pracy jakieś 2000 aut rocznie.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wstaw konkretne, bo mi wyświetlają się testy z wynikami innymi niż te o których mówisz. Całoroczne wypadają gorzej niż letnie latem i zimowe zimą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimą - na śniegu, oczywiście. Letnia i całoroczna gorzej od zimowej. Na mrozie na sucho - lepiej.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustaw - ale wstaw linki. Póki co testy które się wyświetlają pokazuję że na sucho na mrozie zimowe lepiej.

Wstaw wiarygodny test. Chętnie poczytam. Człowiek całe życie się uczy.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram się w nocy odnaleźć te testy gdy będę przy komputerze. A dajcie w międzyczasie linki do testów o których mówicie.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisz hasło opony wielosezonowe, czy wielosezonowe VS zimowe - mnóstwo będzie. Kilka postów wyżej masz dwa pierwsze z brzegu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zimówka ma wysoki bieżnik, duże przerwy między kostkami gumy w dodatku ponacinane lamelkami - taka opona tańczy na asfalcie. Sam to odczułem w zeszłym roku gdy założyłem nowe zimówki na tył, rozmawiałem o tym z kuzynem, który ma zakład oponiarski, zna się na gumach i ma kontakt z wieloma osobami - zna opinie i różne historie. Na suchym potrzebny jest niższy ale szerszy bieżnik (kostki). Na mokrym letnia opona wystarczająco dobrze odprowadza wodę, zimówka nie jest konstruowana pod kątem odprowadzania wody tylko samoczyszczenia z śniegu/błota. Dlatego też bieżnik jest elastyczny (pomijam nawet skład mieszanki ale głównie chodzi o lamelki) i musi być wysoki, zimówka która jeszcze nie "dojechała" do znacznika zużycia na śniegu już się nie będzie prowadzić - niższy bieżnik, lamelki, bieżnik będzie mniej pracował przez co teoretycznie lepiej będzie jechać po suchym ale nie będzie się już czyścić ze śniegu

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym odprowadzaniem śniegu to nie tak do końca. Czytałem nie dalej jak dzisiaj w linku podesłanym przez Adiego, że zimówki projektuje się tak, żeby śnieg się właśnie ich trzymał, stąd dużo nacięć, duże przerwy itd. Chodzi o to, że śnieg lepił się do śniegu, co powoduje lepszą przyczepność opony. Śnieg który jest na oponie zostaje na niej i lepi się ze śniegiem na podłożu. W sumie jak sięgam pamięcią, to zawsze po jeździe na śniegu mam opony oblepione śniegiem i siedzi on w każdym rowku. Zawszee myślałem, że to przypadek, ale jednak chyba nie.

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wreszcie kupił sobie porządną furę. Lata lecą, a on się woził jakimiś gratami. Widać długo odkładał, żeby wreszcie kupić sobie auto swoich marzeń ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zimówka ma wysoki bieżnik, duże przerwy między kostkami gumy w dodatku ponacinane lamelkami - taka opona tańczy na asfalcie. Sam to odczułem w zeszłym roku gdy założyłem nowe zimówki na tył...

 

Na przednią i tylną oś zakładasz opony o różnym stopniu zużycia, czy nawet inne opony (zimówki, letnie bo nie sprecyzowałeś)

i chcesz wyciągać miarodajne wnioski?

 

Zawsze mówili, że chodzi o temperaturę otoczenia. Letnia opona po prostu twardnieje i ma gorsze właściwości.

Ja tam wolę jeździć na zimówkach nawet ja śnieg ma być tylko przez tydzień, w tym roku akurat tak miałem w ferie, że się wstrzeliłem w prawdziwą zimę na Podhalu. Co do całorocznych, to z innych dziedzin życia przekonałem się, że nie ma rzeczy uniwersalnych i jak coś jest do wszystkiego to jest wiadomo do czego...

 

Śmiało piszcie, może czegoś się dowiem na temat opon, bo ostatnio się dowiedziałem, że oleju w silniku w ogóle nie trzeba zmieniać tylko dolewać, a wymiany to spisek producentów (to jakiś profesor napisał), możliwe że z oponami to też spisek i wystarczą jedne 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie oglądam Giulie na YT i powiem, że ciekawa bestia. W US bazowa wersja 505 HP to 70 tyś $. Trochę sporo, ale robi dobre wrażenie. Środek fajny, choć parę detali zerżniętych z konkurencji, chociażby skrajne nawiewy z Merca. Z profilu nie mogę oprzeć się wrażeniu, że patrzę na Lexusa IS połączonego z BMW 3. Trochę brakuje świeżości. Ogólnie ciekawie się zapowiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jash

Zobacz na żywo, IMO sporo traci (mam na myśli zwykłą wersję) z zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę zobaczyć. Polskie ceny też niskie nie są. Zobaczymy jak się będzie sprzedawała w perspektywie czasu.

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie znam się na samochodach, więc może macie jakieś typy w temacie niedużego raczej miejskiego samochodu - segment B, który może zastąpić mi starzejące się C3 (z którego jestem zresztą bardzo zadowolony). Samochód głównie do jazdy w weekendy, działka, jakiś wypad na wakacje z moimi dwoma małymi synami [samochód dla 3 osób]. Ogólnie nie przekraczam 10 tys.kilometrów rocznie :). Samochód nowy - w budżecie do 50 tys. złotych. Może taki Hyundai i20 lub Suzuki Baleno?

Edytowane przez Crimson79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jash

Technologicznie się nie znam....to się wypowiem :D ale wizualnie i20 wygląda świetnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe Tipo. Tu bym celował. Jestem na podobnym wyborze dla żony. Koreańce też mocne. Podobają mi się ich auta i są mało awaryjne.

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ostatnio szukałem takiego malucha, to oglądałem i20 i muszę przyznać, ze wygląda to to świetnie. Może jeszcze Suzuki Swift? W obu przypadkach do 50k będą w zasadzie podstawowe wersje, ale jeśli wystarczy...


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Favoritka. Za 50k dostaniesz wersję 110 KM z mocnym "dołem", lepszymi fotelami, podłokietnikiem, alufelgami, radiem z dotykiem i BT,etc. Takim autem bez żadnych kompleksów w razie potrzeby wybierzesz się nawet w zagraniczną podróż. W dwie osoby plus bagaże - nawet nadspodziewanie wygodnie.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, Hyundai też mi się podoba. Do Fiata (jako do marki) podchodzę trochę nieufnie (może niepotrzebnie). Jeśli chodzi o wersje to nie będę wybrzydzał bo ilość KM czy moment obrotowy nie podnosi mi ciśnienia :) - chyba ta Favoritka jednak nie dla mnie ;). Najbardziej to zależy mi na klimatyzacji. Rio też zdaje się spełniać wymagania - a o KIA słyszałem sporo niezłych opinii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Favoritka. Za 50k dostaniesz wersję 110 KM z mocnym "dołem", lepszymi fotelami, podłokietnikiem, alufelgami, radiem z dotykiem i BT,etc. Takim autem bez żadnych kompleksów w razie potrzeby wybierzesz się nawet w zagraniczną podróż.

Dobrze kojarzę, że taką ostatnio odebrałeś?

Ciekawa cena za takie wyposażenie i silnik.

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.