Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

No i się zaczęlo...

Ale ja serio. Bardzo chciałem się przekonać do Lexusa, z uwagi na jego bezawaryjność i to, że ostatnio większość czasu jeżdżę po mieście.

RX450h - napęd bardzo przyzwoity, wyje dopiero, jak wyciska się z niego ostatnie poty i to w dodatku w miarę przyjemnie, dzięki V6. Ale komfort mnie rozczarował (u nas nie da się kupić wersji z pneumatyką), w moim A6 jest znacznie wyższy, Dodatkowo zachowanie na drodze już trochę nie przystaje dzisiejszym SUVom, kołysze się cały na nierównościach, czuć, że to już dość stara konstrukcja. Zaraz potem jechałem nowym BMW X5 z pneumatyką i tu jest przepaść jeśli idzie o komfort i zachowanie na drodze. Jakość wnętrza nierówna - są miejsca świetnie wykończone, ale są też takie, które rażą tandetnym gładkim twardym plastikiem. Jakość skóry i foteli też nie poraża, znacznie gorsza niż w moim Audi czy BMW. No i ten malutki bagażnik w tak ogromnym aucie.

ES300h - tu wnętrze jest trochę lepiej wykończone, ale nadal są miejsca, które rażą taniością - twarde kieszenie, kiepsko zamocowane elementy (polecam test Carwow na YT). No i tu ten sam problem z bagażnikiem - 450l w aucie które ma prawie równe 5m?!? Jeździć nie jeździłem (chociaż zamierzam) ,ale moc napędu nie poraża, w dodatku to R4 i przekładnia planetarna - przy tej mocy będzie wył jak potępieniec...

No i systemy multimedialne to prehistoria w Lexusach - grafika jak w starych ZX Spectrum, dżojstik, którym nie potrafię nic zaznaczyć w czasie jazdy (RX450h), lub touchpad na którym na postoju wprawdzie nie miałem problemu, ale podczas jazdy będę psioczył, już to czuję (ES300h). Systemy BMW i Audi są lata do przodu.

 

 

A może i30N podobno pogromca GTI.

Co do Megan to tylna oś skrętna wymaga przyzwyczajenia.

Podobno znakomite auto, ale dla mnie już manual odpada, za leniwy jestem

 

 

W niemieckich to piękne są zwłaszcza te wielkie tablety zamocowane centralnie w ostatniej chwili :P

W moim aucie nie ma z tym problemu, jest przycisk, który ładnie zamyka ekran i deska jest purystyczna.

m7xh6o.jpg

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Unas teraz Genesis, straszy Niemców i Japończyków swoimi modelami, muszę przyznać że bardzo mi się podobają i jak przyjdzie czas kiedyś zmienić samochód żony, to diler Genesis będzie jednym z pierwszych do których wejdę


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie samochody to jest kompromis, spowodowany ograniczonym budżetem, pomiędzy napędem, wyglądem zewnętrznym, jakością plastików, i w tej kolejności je biorę pod uwagę.

Gdyby nie budżet to kupiłbym se Pagani ;)

Edit

Zapomniałem dodać "niezawodność" stąd też niektórych producentów wogole nie biorę pod uwagę, niezależnie od jakości wyświetlaczy, plastików czy też " zajebistosci" kokpitu

+I tu znowu muszę się z Tobą zgodzić!

I właśnie to daje mi jedna marka. ;):D

 

Ale ja serio. Ba

 

W moim aucie nie ma z tym problemu, jest przycisk, który ładnie zamyka ekran i deska jest purystyczna.

jpg]

Jakoś tak ni jako w nim w tym twoim pomieszane z poplątanym ;)

Nie w moim stylu.

 

Naprawdę nie wiem co masz do najnowszego Rx.

A naprawdę pneumatyka dużo by ci pomogła w nim aż dziwne, że nie jest dostępna w Polsce.


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie uważam, że to złe auto, wręcz przeciwnie. Ale gdy wsiądzie się zaraz potem do nowego X5, to widać różnicę w komforcie, prowadzeniu, a nawet wyciszeniu przy dużych szybkościach, chociaż tu w RX450h jest prawie równie dobrze, czyli obiektywnie bardzo dobrze.

 

Problem jest w tym, że w związku z nowymi regulacjami podatkowymi myślałem o zmianie samochodu i po przejechaniu się przez ostatnie dwa tygodnie chyba 15 samochodami premium, wracając do mojego Audi, tylko w dwóch przypadkach mogłem powiedzieć, że A6 prowadzi się gorzej lub jest mniej komfortowe. Były to Panamera i BMW 540xi. Pierwszy był wyraźnie lepszy drugi nieznacznie. Na Panamerę mnie nie stać, na BMW nie zmieniłem z innych względów, więc zostaje Audi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

+I tu znowu muszę się z Tobą zgodzić!

I właśnie to daje mi jedna marka. ;):D

 

 

Jakoś tak ni jako w nim w tym twoim pomieszane z poplątanym ;)

Nie w moim stylu.

 

Naprawdę nie wiem co masz do najnowszego Rx.

A naprawdę pneumatyka dużo by ci pomogła w nim aż dziwne, że nie jest dostępna w Polsce.

Szczerze, jedynie Lexus i to w modelu RX ma przyzwoite wykończenie wnętrza vs Audi czy MB. Odnośnie Audi to porównuję do modelu A6 lub Mercedesa klasa E. Jeżeli chodzi o wykończe niemieckich aut, zawsze fortepian można za 2 500pln wymienić na prawdziwe drewno. W przypadku BMW komfort wykończenia zaczyna się od wyższych modeli 5 lub X5 z dopłatą, bo te podstawowe też mają dużo twardego plastiku w środku. Pod względem wykończenia wnętrza bardzo dobrze wypada Seat... Ps. Toyota, Nissan czy też inne Japończyki w wersjach podstawowych, nawet Lexus NX to jeden wielki twardy plastik Trwałe silniki, wysoko w rankingach, ale co plastik to plastik.


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie uważam, że to złe auto, wręcz przeciwnie. Ale gdy wsiądzie się zaraz potem do nowego X5, to widać różnicę w komforcie, prowadzeniu, a nawet wyciszeniu przy dużych szybkościach, chociaż tu w RX450h jest prawie równie dobrze, czyli obiektywnie bardzo dobrze.

 

Problem jest w tym, że w związku z nowymi regulacjami podatkowymi myślałem o zmianie samochodu i po przejechaniu się przez ostatnie dwa tygodnie chyba 15 samochodami premium, wracając do mojego Audi, tylko w dwóch przypadkach mogłem powiedzieć, że A6 prowadzi się gorzej lub jest mniej komfortowe. Były to Panamera i BMW 540xi. Pierwszy był wyraźnie lepszy drugi nieznacznie. Na Panamerę mnie nie stać, na BMW nie zmieniłem z innych względów, więc zostaje Audi.

No Panamera to ładne auto ale jestem ciekaw jak to będzie w przyszłości?! Bo patrząc na ceny Cayenna mówię tu o używanych to wogóle nie trzymają wartości.

Wiem, ze ty traktujesz samochody trochę inaczej niż inni śmiertelnicy bo kupujeszsz i porzucisz dość szybko ;) mówię o czasie zanim skończy się gwarancja a ja kupię go dopiero później i może dla tego mamy odmienne zdania na te tematy. :P

 

Tak czy inaczej Rx dla mnie jest jedynym samochodem jakim chce posiadać no chyba, ze e30 325 cabrio. :)

Szczerze, jedynie Lexus i to w modelu RX ma przyzwoite wykończenie wnętrza vs Audi czy MB. Odnośnie Audi to porównuję do modelu A6 lub Mercedesa klasa E. Jeżeli chodzi o wykończe niemieckich aut, zawsze fortepian można za 2 500pln wymienić na prawdziwe drewno. W przypadku BMW komfort wykończenia zaczyna się od wyższych modeli 5 lub X5 z dopłatą, bo te podstawowe też mają dużo twardego plastiku w środku. Pod względem wykończenia wnętrza bardzo dobrze wypada Seat... Ps. Toyota, Nissan czy też inne Japończyki w wersjach podstawowych, nawet Lexus NX to jeden wielki twardy plastik Trwałe silniki, wysoko w rankingach, ale co plastik to plastik.

:)

Wiem o tym i dla tego go jako auto dla mojej rodziny.

A Niemców nowych nie lubię. :P


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu się zgadzam, żadnego mojego auta nie planuję mieć dłużej niż do końca gwarancji. W Audi wykupiłem pięcioletnią gwarancję fabryczną, więc mogę nim pojeździć trochę dłużej.

Jedynym autem premium, które mógłbym kupić na dłużej i trzymać po gwarancji jest właśnie Lexus. Mam znajomego, który od 3 lat ma 17-letniego w tej chwili RX300 i jak na razie jeździ praktycznie bezawaryjnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie zagościła CX5 w top specyfikacji - samochód żony. Generalnie samochód ma wszystko i bardzo ładnie wykończony i żona po przesiadce z MB (od 12 lat jeździła jako pierwszym samochodem MB, B i C klasy) jest zadowolona i przypuszczam ze 99% użytkowników będzie miało takie same uczucia. Ja znajduję pewne dysonansy w konstrukcji ... np. genialne adaptive LED i pomarańczowe żarówki kierunkowskazów , świetna skóra i tandetne wykończenie bagażnika , niezły Bose system ale brak equalizera, ogrzewanie kierownicy ale nieszczęśliwe poprowadzone przewody grzewcze ze góra jest zimna , brak automatycznego wyłączania ogrzewania siedzeń, klapka wlewu paliwa na lince z dźwigienką etc...Takie drobiazgi które powodują że MB, BMW czy Audi buduje wciąż przewagę i wynika to nie z braku dostępu do technologi lecz z założenia braku dbałości o tego typu szczegóły.

 

Takie same wrażenie miałem kilka lat tem kiedy stałem przed wyborem i próbowałem Lexusa - taki urok aut japońskich


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie same wrażenie miałem kilka lat tem kiedy stałem przed wyborem i próbowałem Lexusa - taki urok aut japońskich

No z tego co się orientuje Lexus Rx Executive posiada wszystko od pneumatyki do wentylowanych klima foteli naprawdę chyba nie ma rzeczy której nie posiada a w najnowszywym wydaniu to i deska obszyta skóra i 7miejsc chyba więcej ciężko wymagać od samochodu?!

Oczywiście nie będę wymieniał całego wyposażenia bo by miejsca zabrakło. ;)


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednemu zależy na wyposażeniu, ktos inny skoncentruje sie na napędzie a jeszcze inny najbardziej na wyglądzie, co jak wiadomo rzeczą względna jest i to wszystko wvramach dostępnych budżetów, dlatego tak rożne marki i modele na ulicach :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RX w obecnej wersji nie ma pneumatyki w żadnej wersji, nie tylko w Polsce. W USA na największym rynku też jest wyłącznie zawieszenie stalowe.

A z rzeczy, które mam lub mogę mieć w Audi, a nie ma w RX, nawet w najwyższej wersji jest sporo: dociąganie drzwi, czterostrefowa klima, night vision, masaż w fotelach, aktywne zawieszenie, reflektory matrix, informacja o korkach w nawigacji, jazda półautonomiczna, aktywne utrzymywanie pasa ruchu i sporo innych drobiazgów...

A dodam jeszcze, że moje Audi to model już nieprodukowany, czyli teoretycznie przestarzały...

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam poprzednią wersje i tam występuje pneumatyka, tempomat aktywny? Nie wiem czy tak się to nazywa.

Ok domykania drzwi nie ma tylko bagażnika,

Klima cztero strefowa jak to z nią jest? Jak się nie chce by nawiewy na ciebie wiały zimnym lub gorącym powietrzem a ma być skuteczna da się to jakoś ustawić?

 

Informacje o korkach i ja mam i jeszcze informacje drogowe o zdarzeniach tez mam.

 

Jak dla mnie Rx ma wszystko to co do szczęścia potrzebne mi przynajmniej jest.

 

Ale wiem, że są ludzie jak @Tommaso co są przyzwyczajeni do nad przeciętnego komfortu i może im czegoś w takich autach brakować i nie mówię tego złośliwie! :)

Edytowane przez szwed

Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak będzie w aucie wodotrysk, to zawsze ktos powie, że woda za ciepła, że strumień nieodpowiedni. I jak Szwed nie mówię tego złośliwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem auto 5 lat temu, to najważniejszy był napęd. I kupiłem subaru OBK, z wyświetlaczem jak z lat 80 :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tempomat aktywny jest, ale utrzymywanie pasa ruchu już nie.

Domykanie drzwi to bajer, mógłbym nie mieć, ale jak jest to umila życie.

Klima czterostrefowa pozwala osobno ustawić temperaturę i nawiew dla tylnych foteli (dla lewej i prawej strony oddzielnie) Dla mnie to istotny element wyposażenia, bo córka, która zazwyczaj jeździ za mną lubi mieć przynajmniej 3 stopnie więcej niż ja.

Night vision to czyste bezpieczeństwo podczas jazdy nocnej, przynajmniej kilkukrotnie ostrzegł mnie o zbliżającej się sarnie, której jeszcze nie widziałem w światłach.

Informacje o korkach masz, ale za granicą. Sprawdź w Polsce a zobaczysz, że u nas TMC nie działa, bo częstotliwości konieczne do jej działania są zajęte przez wojsko. U nas musisz mieć połączenie z internetem i korzystać z dedykowanych serwerów, zazwyczaj czerpiących dane z google. W Audi to działa, w RX, jak mówił mi sprzedawca, nie.

 

A nie przeszliśmy jeszcze do napędu. AWD w RX to taka trochę proteza. Nawet jesienią na mokrej nawierzchni, podczas mojej krótkiej jazdy próbnej przednie koła zaczynały kręcić się w miejscu przy ostrzejszym ruszaniu, a silnik elektryczny na tylnej osi załączał się ze sporym opóźnieniem. 

W Audi mam stały napęd na wszystkie koła i takich problemów nie uświadczysz nawet na zdecydowanie bardziej śliskiej drodze niż zwykły deszczyk przy 8 stopniach.

 

Ale podsumowując, nie chce nikogo przekonywać, że niemieckie auta są najlepsze, bo tak nie jest. Dobrze jest mieć wybór.

Ale technologicznie chciałem pokazać, że nieprodukowany już model Audi jest zdecydowanie bardziej zaawansowany niż obecnie sprzedawany Lexus. Oczywiście znam filozofię Lexusa, że wprowadza dopiero rozwiązania, które uzna za sprawdzone i przetestowane. Dzięki temu jest bezawaryjny ale zawsze będzie odstawał technologicznie, co mimo wszystko najbardziej widać uruchamiając i obsługując nawigację, czy patrząc na kamery 360 stopni, których rozdzielczość jest na poziomie aut niemieckich z końca poprzedniego wieku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lexus stawiał na bezawaryjność i stąd  niewysilone V6 i V8. Niemiecka konkurencja na ponadprzecietne osiągi i zdarzały się wpadki. Od zawsze A, B, M rywalizowały ze sobą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lexus stawiał na bezawaryjność i stąd niewysilone V6 i V8. Niemiecka konkurencja na ponadprzecietne osiągi i zdarzały się wpadki. Od zawsze A, B, M rywalizowały ze sobą.

Czym więcej elektroniki tym więcej możliwych awarii. Ja w swoim MB uwielbiam pneumatyczne zawieszenie. Cóż z tego skoro już dwa razy wylądowałem na serwisie. Za każdym razem blokował się zawór odprowadzający. Za drugim razem wymienili mi na gwarancji całą sprężarkę. Na szczęście to jedyne poważniejsze usterki po 60k km użytkowania.

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda.

Dzisiejszy wybór jest taki, że albo ma się wszystkie wodotryski, ale trzeba się liczyć z awariami.

Albo ma się trochę gorsze technologicznie auto i mniej wyposażenia, ale za to święty spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

informacja o korkach w nawigacji,aktywne utrzymywanie pasa ruchu

.

To akurat jest w RX. Nawet mnie to utrzymywanie pasa ruchu na tyle drażni, że wylaczyłem w cholerę i nigdy nie będę do tego wracał. Zostawiłem z tego tylko wibrację kierownicy. Edytowane przez Parówkowy skrytożerca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam, nie używam, nie rozumiem potrzeby. Jak prowadzę to te białe kreski widzę, a jak nie widzę to jestem zmęczony i znaczy to, że nie powinienem prowadzić. Bajer dający złudne poczucie bezpieczeństwa nieostrożnym kierowcom. Kiedy ma się przydać? Jak będę szukał, jadąc autostradą "spadniętego" telefonu pod nogami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam, nie używam, nie rozumiem potrzeby. Jak prowadzę to te białe kreski widzę, a jak nie widzę to jestem zmęczony i znaczy to, że nie powinienem prowadzić. Bajer dający złudne poczucie bezpieczeństwa nieostrożnym kierowcom. Kiedy ma się przydać? Jak będę szukał, jadąc autostradą "spadniętego" telefonu pod nogami?

Mam dokładnie takie samo wrażenie i mimo wszystko nie mam zaufania do takiego "udogodnienia".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat też tego rzadko używam, chociaż u mnie działa dość płynnie i pomaga uniknąć pomyłek wynikających z zagapienia się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat też tego rzadko używam, chociaż u mnie działa dość płynnie i pomaga uniknąć pomyłek wynikających z zagapienia się.

W tym roku miałem jak auto zastępcze nowy model GLA z wszystkimi tymi bajerami. Przy przekraczaniu dozwolonej prędkości bang, przy zjechaniu do krawędzi ulicy bang bang. Wyłączyłem to wszystko po paru chwilach. Jedynie alert martwej strefy w lusterku spełnia swoją rolę nie irytując jednocześnie kierowcy.

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.