Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę wymienić koronkę. Jak oddzielić koronkę od wałka i potem na ten wałek założyć nową koronkę? Jestem w stanie to zrobić sam, czy potrzebna będzie pomoc zegarmistrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki to zegarek?

Większość zwykłych koronek (nie przykręcanych do koperty) jest po prostu nakręcana na wałek.


Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary, duży start. Czyli wystarczy ją odkręcić? Mocno siedzi, wiec wolę się upewnic poki zrobie cos zle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak

Łapiesz wałek delikatnie w małe szczypczyki i odkręcisz koronkę, modląc się, żeby nie była wklejona przez poprzednika ;)

Gwint prawy.

Edytowane przez loituma

Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak

Łapiesz wałek delikatnie w małe szczypczyki i odkręcisz koronkę, modląc się, żeby nie byka wklejona przez poprzednika ;)

Gwint prawy.

Ok, już wszystko wiem. Dzięki za pomoc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To trochę o walce z wałkiem i koronką.

Zasada ta sama

 

https://youtu.be/Q_Vt-zJ1ju4

Edytowane przez loituma

Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam koronkę kirowskiego pozłacaną w której zardzewiał wałek naciągu i nie idzie go wykręcić. Macie jakiś sprawdzony sposób na moją bolączkę?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włóż wałek w klubę (albo inaczej pewnie zamocuj) i spróbuj delikatnie podgrzać kołnierz koronki nad np gazem lub zapalniczką. Delikatnie tylko ;)


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam koronkę kirowskiego pozłacaną w której zardzewiał wałek naciągu i nie idzie go wykręcić. Macie jakiś sprawdzony sposób na moją bolączkę?????

coca-cola? Wd40? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Zamiast Coli wystarczy kwas ortofosforowy. Cała jej mityczna penetrowalność na nim się zasadza. Na karmelu i cukrze już nie koniecznie :D .

Wałek z koronką do nafty na dobę i tyle. Spenetruje i rozpulchni rdzę.

Jak już grzać to zardzewiały wałek a nie koronkę, która jest pokryta cienką warstwą złota jak mniemam a nie zrobiona ze szczerego. Powłoce grzanie może nie wyjść na zdrowie. Napisałbym coś o transporcie pierwiastków przez taką powłokę spod spodu i takie tam ale jest za późno by się specjalnie "mądralować" :) . Ogólnie grzania żywym ogniem złoconej koronki nie zalecam.

Grzejąc wałek możesz spowodować jego utratę gdyż go zmiękczysz jak żywy ogień z zapalniczki będzie powodował jego rozgrzanie do koloru pomarańczowego a tym samym nabranie brzydkich cech wytrzymałościowych i użytkowych szajsmetalu. Dlatego proponuję grzanie zawiniętego wałka w sreberko wprost od alpejskiego świstaka. To powinno spowodować rozszerzenie wałka w zardzewiałym gwincie a to z kolei, po ostygnięciu możliwość odkręcenia koronki.

A tak ogólnie do nafty z nim :) .

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję za zainteresowanie i pomocne posty. WD40 już próbowałem, bezskutecznie. Spróbuję z naftą, zobaczymy....:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie 3 miesięczna amfibia już kilka razy potrafi zatrzymać się w nocy ok 3 - 5 nad ranem po odłożeniu "na płask". To znana przypadłość? Zastanawiam się czy iść z tym do zegarmistrza

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam! Mam w posiadaniu Slave 26 Jewels z manualnym naciągiem i podwójnym datownikiem. Po oględzinach u zegarmistrza stwierdził on, że jest zatarta i by przywrócić ją do życia trzeba rozkręcić ją w drobnych mak. Chodzi mi o cene takiej naprawy. Mianowicie zegarmistrz życzy sobie za to 150 zł + 50 zł za wymianę szkiełka (pleksa) . Zastanawiam się teraz czy to uczciwa cena? :) 

Będę wdzięczny za odpowiedzi :) Pozdrawiam! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam! Mam w posiadaniu Slave 26 Jewels z manualnym naciągiem i podwójnym datownikiem. Po oględzinach u zegarmistrza stwierdził on, że jest zatarta i by przywrócić ją do życia trzeba rozkręcić ją w drobnych mak. Chodzi mi o cene takiej naprawy. Mianowicie zegarmistrz życzy sobie za to 150 zł + 50 zł za wymianę szkiełka (pleksa) . Zastanawiam się teraz czy to uczciwa cena? :)

Będę wdzięczny za odpowiedzi :) Pozdrawiam! 

Uczciwa cena to maks 100 zł za serwis +10-20 zł za szkło. Serwis w zasadzie powinien być w przedziale  60-80 zł i to tylko dlatego że to Sława.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam! Mam w posiadaniu Slave 26 Jewels z manualnym naciągiem i podwójnym datownikiem. Po oględzinach u zegarmistrza stwierdził on, że jest zatarta i by przywrócić ją do życia trzeba rozkręcić ją w drobnych mak. Chodzi mi o cene takiej naprawy. Mianowicie zegarmistrz życzy sobie za to 150 zł + 50 zł za wymianę szkiełka (pleksa) . Zastanawiam się teraz czy to uczciwa cena? :)

Będę wdzięczny za odpowiedzi :) Pozdrawiam!

Wg mnie również za całość to maks 100,00 poszukaj innego majstra. Są jeszcze zegarmistrzowie którzy zrobiliby to za maks 80. W Cieszynie za kilka zegarków (gruntówki) majster bierze po 30-40 za sztukę. Za mniej skomplikowane oczywiście.

 

Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uczciwa cena to maks 100 zł za serwis +10-20 zł za szkło. Serwis w zasadzie powinien być w przedziale 60-80 zł i to tylko dlatego że to Sława.

I nawet jesli ma byc to calkowita rozlozenie i ponowne zlozenie mechanizmu? Zaskoczyles mnie tym co napisales :) Moze wielkosc mojego miasta ma wplyw na takie ceny. Mieszkam w malym miescie i z tego co mi wiadomo zegarmistrz jest u nas tylko jeden. Porazka ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nawet jesli ma byc to calkowita rozlozenie i ponowne zlozenie mechanizmu? Zaskoczyles mnie tym co napisales :) Moze wielkosc mojego miasta ma wplyw na takie ceny. Mieszkam w malym miescie i z tego co mi wiadomo zegarmistrz jest u nas tylko jeden. Porazka ...

Stówa to maksimum za taką usługę

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

30 pln kosztuje na allegro nowy mechanizm do tej Slavy, ale taki wypadalo by tez przesmarowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem do końca lodówkę, wyszło mi przesunięcie tarczy względem ringu/obudowy jak na zdjęciu, w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek. Wiecie jak to skorygować?

Mechanizm w obudowie pozycjonuje wałek koronki, więc niem pola manewru. Tarczy na nóżkach tez raczej sie nie przesunie/ skoryguje, więc chyba zostaje tylko wypozycjonowanie ringu w obudowie?

 

post-98656-0-42004900-1544650149_thumb.jpg

post-98656-0-81137100-1544650205_thumb.jpg

Edytowane przez Wojtas79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. W Mołniach kominkowych/ biurkowych spotyka się mechanizmy 57128  lub 57128H (czołgowe ?) . Jaka jest między nimi różnica ?

Czy oś balansu z mechanizmu 57128H będzie pasowała do 57128 ? 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. W Mołniach kominkowych/ biurkowych spotyka się mechanizmy 57128 lub 57128H (czołgowe ?) . Jaka jest między nimi różnica ?

Czy oś balansu z mechanizmu 57128H będzie pasowała do 57128 ?

 

Pozdrawiam

Jest tylko mechanizm oznaczony 57128H.W tych wczesniejszych mechanizmach z pasami i wysokim mostkiem balansu oś jest od lotniczej/czołgowej.W pozniejszych bez pasów i niskim mostkiem balansu oś pasuje od wysokiej molniji 18 tki.

 

Poprawka,jest mechanizm z pasami 57128 gdzie nie ma "H" a jest okrągłe logo fabryki....nawet taką mam ;-)

Edytowane przez jac-st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.