Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Paweł Bohacz

No i po zegarku... KURIER

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tak optymistycznie bym się nie nastawiał jeżeli to UPS czy np. DHL, bo jak poczytasz regulamin to dowiesz się, że biżuteria może być przesyłana do 500usd, czy jakoś tak, a oni zegarki właśnie do tej kategorii zaliczają.

Tak więc trzymam kciuki, ale kiepsko to widzę ;)

 

Ja wysyłam, zawsze z ubezpieczeniem i zaznaczam, że zegarki i nie mam problemów z wysłaniem przesyłki. Ostatnio wysyłałem zegarek za 7K w siedzibie DHL i Pani miała obiekcje, że ubezpieczają tylko do 2K ale jej powiedziałem, że od 3 lat u nich wysyłam i zawsze biorą przesyłki oraz, że nie wysyłam zegarka złotego ani przedmiotu zabronionego. Popatrzyła na regulamin przytaknęła i przyjęła paczkę. Jeżeli firma przesyłkę przyjmuje i przedmiot jest zgodny z deklaracją to za dostarczenie i ewentualne zaginięcie, czy też uszkodzenie odpowiada firma kurierska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wysyłam, zawsze z ubezpieczeniem i zaznaczam, że zegarki i nie mam problemów z wysłaniem przesyłki. Ostatnio wysyłałem zegarek za 7K w siedzibie DHL i Pani miała obiekcje, że ubezpieczają tylko do 2K ale jej powiedziałem, że od 3 lat u nich wysyłam i zawsze biorą przesyłki oraz, że nie wysyłam zegarka złotego ani przedmiotu zabronionego.

 

Mnie też udało się kiedyś wysłać. Co pracownik to inna teoria, ale ogólnie mogą odmówić i tak przeważnie czynią ;) Nie tylko złoto jest biżuterią Kolego ;)

 

Jeżeli firma przesyłkę przyjmuje i przedmiot jest zgodny z deklaracją to za dostarczenie i ewentualne zaginięcie, czy też uszkodzenie odpowiada firma kurierska.

 

Tutaj się zgadzam w 100%

 

Natomiast tak jak niektórzy omijają przepis pisząc "przyrząd pomiarowy" to już w ich przypadku taki pewny bym nie był wygrania sprawy o odszkodowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy coś w temacie się wydarzyło?

 

 

jak na razie trwa wymiana uprzejmosci i maili ;)

 

 

dostalem prośbe o przesłanie faktury zakupu zegarka :D

 

wytłumaczyłem, ze nie jest to możliwe, ponieważ zegarek nie jest produkowany oraz sprzedawany od 30 lat ;)

 

wiec dostałem prośbę o przesłanie kosztorysu naprawy...

 

i w tym momencie czekam na kosztorys z szwajcarii ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem informację z Szwajcarii, ze koszt przeglądu mechanizmu to kwota powyżej 3tyś zł, ale i tak nie jest możliwe stworzenie kosztorysu z powodu braku części :( na stanie znaleźli jakieś uszczelki, lecz reszty nie...

 

Drugi kosztorys wykonała dla mnie firma Doliński Watch Service - profesjonaliści w każdym calu - jednak zostały potwierdzone moje przypuszczenia - aby przywrócić stan zegarka sprzed uszkodzenia należy wymienić wiele części, których zakup jest niemożliwy :( a także to, że uszkodzenia powstały przez wielokrotne uderzenia :(

 

Aż płakać się chce, że taki okaz nadaje się teraz na śmietnik... :(

 

 

Po przesłaniu obu dokumentów dziś otrzymałem telefon z firmy kurierskiej z pytaniem: skąd zegarek jest w moim posiadaniu...

 

Ostateczną odpowiedź na moje roszczenia mam otrzymać w przyszłym tygodniu :mellow:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkó%wiony kerlner napluje do zupy, a kurier rozpie%doli zegarek, trzymam kciuki za pozytywnie rozpatrzona reklamację (a jeżeli nie to reklamuj do skutku), pozdrawiam


EDOX C1 DIVER 70157 3 NIN, SEIKO SAMuRAJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostal poruszony ciekawy watek - sprawdzania paczki przy kurierze. Czy np. zamawiajac przesylke o wiekszej wartosci mam prawo wymagac aby byla ona otworzona przy kurierze i ewentualnie spisac stosowne oswiadczenie jesli jej stan budzi zastrzezenie?

 

Jak najbardziej, wstrzymujesz pana, otwierasz przy nim, jeśli stan jest wątpliwy - spisujecie protokół. Podobnie na poczcie.


  • Zegarkowe zainteresowania: precyzyjne kwarce z termokompensacją (HEQ), kwarce dokładne typu "Radio Controlled", kwarce ładne, lekkie (tytanowe), niegrube i niebrzydkie, niekoniecznie japońskie, ale z mocnym, technologicznym, kwarcowym duchem ;)
  • Ulubione marki zegarkowe: Casio Oceanus, Seiko Brightz&Spirit&Prospex, Citizen Attesa&Exceed&Promaster
  • Aktualnie na bazarku (sprzedaż/zamiana):
  • Najbliższe cele zegarkowe: Citizen Exceed EBS74-5101

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przesyłka była ubezpieczona?

próbowałbym uzyskać kosztorys działającego zegarka przed uszkodzeniem

następnie adnotację, że zegarek zabytkowy, naprawa niemożliwa i niech płacą całość

 

ostatni telefon w ich wykonaniu bezczebelny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, z zainteresowaniem śledzę Twoją historię i czekam na jej pozytywne zakończenie. Dziwi mnie jednak kwestia ustalenia przez firmę kurierską w jaki sposób wszedłeś w posiadanie zegarka. Do czegovim to potrzebne? I czy mają prawo żądać takich informacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jest kontynuacja sprawy...

 

Otrzymałem maila w którym poinformowano mnie o odrzuceniu reklamacji :(

 

Właśnie napisałem odwołanie, jeśli znów zostanie odrzucone będę pisał dłuuuuugiego posta, w którym wszystko Wam przedstawie, abyście uważali przesyłając swoje zegarki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że teraz możesz już napisać, jaka to firma kurierska zatrudnia takich patałachów i nie wykazuje się chęcią naprawienia szkód wyrządzonych przez ich pracowników. Ja w każdym razie wolałbym wiedzieć i nie korzystać z ich usług.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jest kontynuacja sprawy...

 

Otrzymałem maila w którym poinformowano mnie o odrzuceniu reklamacji :(

 

...

 

Czy podali uzasadnienie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy zgodnie z ich własnym regulaminem dotrzymali terminu udzielenia odpowiedzi, itp. Z tym sądem to dopiero po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, czyli podtrzymaniu odwołania od rozstrzygnięcia. Pamiętaj również o instytucji Rzecznika Konsumentów.

 

P.S. A nie jest czasem tak, że odpowiedź negatywna powinna zostać wysłana listem poleconym? W mojej korporacji tak to działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy zgodnie z ich własnym regulaminem dotrzymali terminu udzielenia odpowiedzi, itp. Z tym sądem to dopiero po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, czyli podtrzymaniu odwołania od rozstrzygnięcia. Pamiętaj również o instytucji Rzecznika Konsumentów.

 

P.S. A nie jest czasem tak, że odpowiedź negatywna powinna zostać wysłana listem poleconym? W mojej korporacji tak to działa.

 

 

będę starał się zainteresować różne instytucje tą sprawą, jeśli podtrzymają swoje stanowisko - na pewno poinformuję Was o moim postępowaniu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegarek niskiej czy wysokiej klasy w przypadku sprzętu ponad 30 letniego to pojęcie względne

Podaj nazwę firmy byśmy mogli omijać ich szerokim łukiem.

 

Moim zdaniem najgorszą firmą kurierską jest K-EX ze względu na bałagan na infoliniach i magazynach a także niesamowitą opieszałość w dostarczaniu przesyłek. Nie zmienia to faktu że za kompletnie zmiażdżony rower ostatecznie odszkodowanie zapłacili z nawiązką. I to rower nie "niskiej klasy" ;)


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powołali się na własne przepisy, które mówią o tym, że można przesyłać jedynie zegarki "niskiej klasy" - cokolwiek to znaczy

 

 

Sprawdź, czy te "własne przepisy" podane są do wiadomości klientów w regulaminie świadczenia usług bądź w innej, dostępnej dla klientów formie, sprawdź również czy jest jakieś ograniczenie wartości przesyłanych zegarków.

Jeśli nie podali to nie mogą tego uzasadnienia użyć do odrzucenia reklamacji.

 

Poproś (czytaj: zażądaj) o pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji, które ewentualnie będzie dowodem w sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to ładnie

pewnie kurier wiedział co czyni

podali uzasadnienie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idz do rzecznika praw konsumenta z pewnoscia cos sensownego doradza.


" tylko Seiko " Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.