Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

no to M-ka jak w mordę :)

No wychodzi niby M ;)

Porównując geo Orbei i np. Rose to różnice są spore. Rozstaw osi XS Orbei jak M w Rose na ten przykład ;)

Edit: Domane wygląda świetnie, prowadzenie linek bajka. Jakie tam najszersze opony wchodzą? 36?

Edytowane przez Keniutek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy Domane wygląda kozacko. A kolory to już miód na moje serce. Nawet ceną pozytywnie Trek mnie zaskoczył. Jak zobaczyłem pierwsze zdjęcia to pomyślałem, że będzie bardzo drogo. Może dlatego, że wyglądem przypomina Madone, a tam poziom cen jest wysoki przez topowość komponentów.

Od dłuższego czasu szukam dla siebie jakiejś szosy endurance lub gravela i byłem ostatnio parę razy w salonie Treka przejrzeć co mają na sklepie i ponegocjować ceny. Poważnie myślałem nad Emondą SL6 a teraz zasiali mi niepokój w duszy. Siedzę i dumam który rower bardziej będzie odpowiadał moim potrzebom i stylowi jazdy. Domane to komfort, tarcze (czy to zaleta to też kwestia względna) i możliwość "gravelowania", Emonda zaś to lekkość i wyścigowy zadzior.

Trek ma u mnie plusa za szeroką rozmiarówkę. Mam dość nietypowe wymiary (178 wzrostu, a przekrok 78) i wiele rowerów odpada. Orbea, Ridley są niestety nie dla mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli szukasz endurance lub gravela to chyba wybór Domane/Emonda jest prosty  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale im dłużej zastanawiasz się to masz większe wątpliwości. Poprzedni Domane po prostu nie podobał mi się. Niby wszystko ok, ale nie porywał mnie. Aspekt wizualny jest dla mnie ważny tak samo jak sprawy techniczne, a nawet nie wiem czy nie istotniejszy. Jest jakaś prawda w powiedzeniu, że kupuje się oczami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

^ Święte słowa. Korbę, amor inne "pierdoły" wymienisz... z malowaniem już troszkę więcej zabawy. 

Dlatego (wygląd) podoba mi się też Rose, na dniach mają dodać GRX'a

2276623_1.49c5-1536069471797-1g3xemf6uek

 

2019-2-21%20Rose%20Backroad-1.jpg?itok=L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tallboy fajny, choć ni to do końca xc, ni to trail... na TPK jak znalazł :D

Kup, dasz się bujnąć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tallboy fajny, choć ni to do końca xc, ni to trail... na TPK jak znalazł :D

Kup, dasz się bujnąć :)

 

Ty byś w końcu coś kupił ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, u mnie 3 i wszystkie stoją. Trochę podreperuję zdrowie i następny będzie jeżdżony ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy Tallboy zostanie z wysoko mocowanym damperem czy wzorem Nomada czy Bronsona zejdzie niżej. Niby po drodze jest jeszcze 5010 ale kto wie. Trek 2 sezony temu w Sessionie i Slashu pozbył się fullfloatera, rok później - to była jedyna zmiana konstrukcyjna w Remedym. Na rok 2020 - pomijając Fuel Ex'a - pozbyli się floatera w Top fuelu

 

a co do Sant - gdybym dzisiaj stał przed zakupem fulla i miał spory budżet - to miałbym niezły orzech do zgryzienia - czy Hightower czy Megatower

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak kupowałem Domane to nie zwracałem uwagi na przekrok ale w Orbei widzę, że warto się przyjrzeć temu parametrowi

ale skoro przy nowościach jesteśmy - nowa Domane - każdy chwali swoje

Domane ad 2020 - dla mnie super, maszt aero jak w Madone - w wyższych modelach z regulowanym IsoSpeed (wszystkie węglowe ramy mają podwójny IsoSpeed), nowe prowadzenie linek z wejściem za główką ramy (może pierdoły ale lubię takie szczegóły), schowek w dolnej rurze (było wcześniej w specu ale lepiej mieć niż nie mieć). Nigdy nie śledziłem cen ale wydaje mi się, że wcześniej nie oferowali węglowej ramy poniżej 10k ( tym bardziej z w/w 2x IsoSpeed).

Pod względem geo - bez zmian

 

Reksio MTB z lat 90. Malowanie:

a8bf3bfd226dd2c8aaba88481384df26.jpg

Edytowane przez DawPi
Nie cytujemy zdjęć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hahaha.

 

Dobrze, że wraca moda na ciekawe kolory, bo już na ten wszechobecny czarny mat nie mogę patrzeć - nie żeby był brzydki, ale ileż można.

 

Jeszcze tylko niech pressfity wyjdą z mody.

 

Myślę, że za rok, może do dwóch taki gravel z grxem i sztywnymi ośkami ze zwykłym gwintem w supporcie to będzie coś powszechnego, więc ceny też się unormują.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skądś trzeba czerpać inspiracje ;)

Dowiedziałem się, że do Domane da się wsadzić opony 38 (a prawdopodobnie nawet 40), b. dobra informacja :)

Edytowane przez Keniutek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Press fit wytrzymał u mnie tylko 8000 km i zaczął tak skrzypieć, że dzisiaj odbieram rower z serwisu :angry:

 

Wycieczka.

1fjsdc.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o stalowych rowerach ze sztywnym widelcem na kołach 27,5?

 

Podoba mi się najprostszy marin pine mountain, napęd 1x10 mi wystarczy a chciałbym pośmigać na okolicznych leśnych ścieżkach, których wokół siebie mam od groma.

 

Jazda bez sportowego zacięcia.

Warto, czy może lepiej iść w xc z powietrznym widelcem?

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reksio MTB z lat 90. Malowanie:

zdjęcie zacytowałem celowo, żeby było widać nawiązanie do Domane @DawPi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o stalowych rowerach ze sztywnym widelcem na kołach 27,5?

 

Podoba mi się najprostszy marin pine mountain, napęd 1x10 mi wystarczy a chciałbym pośmigać na okolicznych leśnych ścieżkach, których wokół siebie mam od groma.

 

Jazda bez sportowego zacięcia.

Warto, czy może lepiej iść w xc z powietrznym widelcem?

Leśne ścieżki byłyby fajne, gdyby nie korzenie. Z doświadczenia wiem  (a zjeździłem Puszczę Kampinowską wzdłuż i w poprzek) że amorek z przodu bardzo się sprawdza. Nadgarstki Ci kiedyś podziękują za takie rozwiązanie :)

Edytowane przez Jędrula.wawa

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zakupem trekkinga, bo ile można jeździć na góralu, człowiek stary już się robi :D

Co powiecie na temat firmy KTM? Wiem wiem, są motocykle KTM, bardzo fajne zresztą, ale o rowerch nie słyszałem, a jednak widać sporo ogłoszeń na portalach A i O. Pod uwagę biorę też Gazelle i Koge.

Wolałbym napęd na pasku i piaście od łańcuchowego z przerzutkami, choć takie rozwiązanie jest jednak "trochę" droższe w zakupie i serwisie.

Szczytem marzeń byłby Rohloff, ale ciężko znaleźć ramę w dużym rozmiarze i zadbany rower w rozsądnych pieniądzach.

Dzisiaj oglądałem i jeździłem Cube Traveler SL na pasku z piastą 8-biegową (4900zł). Wersja SLT z 11-biegami jest niestety o prawie 4 tys. droższa. Wydawało mi się, że te 8 biegów jest wystarczające, przełożenia chyba lepsze niż w moim MTB, wadą był sztywny widelec, na kostce jednak nadgarstki dostają.

Sprzedawca polecał również model Cross Pro, cenowo troszkę tańszy, z lepszym osprzętem XT i z amorkiem z przodu, ale bez szpeju typu: błotniki, bagażnik, oświetlenie.

Troszkę już zaczynam głupieć. Pomożecie?

Edytowane przez tommly

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Giant coś przebąkuje o Reignie na kole 29 cali :)

a XTC Advanced z nową ramą na rok 2020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co Wy z tymi nadgarstkami (mnie zawsze bardziej tyłek boli, bez względu na amor, siodełko i pieluchę). Mostek red shift, dobre rękawiczki i rączki podziękują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, czytałem ten artykuł już wcześniej, oglądałem też filmiki, rozmawiałem z kolegą który ma Rohloffa.

Po jeździe próbnej mam dokładnie podobne spostrzeżenia.

Odbiór napędu na korbie i pedałach, taki jakby gumowaty, czasem lekki uślizg na pasku i przy zmianie biegu chwila jakby zawahania (jak w starym automacie) i duży skok pomiędzy kolejnymi przełożeniami, ale ma to swój "urok" i z pewnością szybko się można przyzwyczaić. Niewątpliwą zaletą jest brak konieczności czyszczenia co chwilę łańcucha i smarowania, choć serwis też jest wymagany, wymiana oleju w piaście i pasek też co jakiś czas.

Edytowane przez tommly

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zakupem trekkinga, bo ile można jeździć na góralu, człowiek stary już się robi :D

Co powiecie na temat firmy KTM? Wiem wiem, są motocykle KTM, bardzo fajne zresztą, ale o rowerch nie słyszałem, a jednak widać sporo ogłoszeń na portalach A i O. Pod uwagę biorę też Gazelle i Koge.

Wolałbym napęd na pasku i piaście od łańcuchowego z przerzutkami, choć takie rozwiązanie jest jednak "trochę" droższe w zakupie i serwisie.

Szczytem marzeń byłby Rohloff, ale ciężko znaleźć ramę w dużym rozmiarze i zadbany rower w rozsądnych pieniądzach.

Dzisiaj oglądałem i jeździłem Cube Traveler SL na pasku z piastą 8-biegową (4900zł). Wersja SLT z 11-biegami jest niestety o prawie 4 tys. droższa. Wydawało mi się, że te 8 biegów jest wystarczające, przełożenia chyba lepsze niż w moim MTB, wadą był sztywny widelec, na kostce jednak nadgarstki dostają.

Sprzedawca polecał również model Cross Pro, cenowo troszkę tańszy, z lepszym osprzętem XT i z amorkiem z przodu, ale bez szpeju typu: błotniki, bagażnik, oświetlenie.

Troszkę już zaczynam głupieć. Pomożecie?

Jeśli nie boisz się ew. kosztów obsługi, wymiany oleju, ew. masz smykałkę, żeby zrobić to samu szedłbym w rohloffa, jeszcze fajniej na pasku. Mają szalenie duży spadek wartości. Często rama to porządna stał cr-mo, a osprzęt towarzyszący wysokiej klasy, świetnie jak: piasta i oświetlenie Schmidt son, bagażniki tubusa, hamulece Magura hs33 (zdarza się czasem firm tech), chwyty ergona, dobre siodło - to też robi robotę.

 

Szukaj marek głównie niemieckich, szwajcarskich i holenderskich ale nie mainstreamowych. Jeśli nie chcesz sam sprowadzać to np. Santos, vsf manufaktur, koga. Te są najczęściej na Olx.

 

Więcej ciekawych marek znajdziesz po wpisaniu "reise rad rohloff" (czyli rowery na długie wyprawy) w Google.

 

Generalnie trekkingi tracą dużo na wartości i można tanio wyrwać używkę. Przykładowo na pełnym osprzęcie xt, niezlojony rower da się ustrzelic za ok 1500 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zakupem trekkinga, bo ile można jeździć na góralu, człowiek stary już się robi :D

Co powiecie na temat firmy KTM? Wiem wiem, są motocykle KTM, bardzo fajne zresztą, ale o rowerch nie słyszałem, a jednak widać sporo ogłoszeń na portalach A i O. Pod uwagę biorę też Gazelle i Koge.

Wolałbym napęd na pasku i piaście od łańcuchowego z przerzutkami, choć takie rozwiązanie jest jednak "trochę" droższe w zakupie i serwisie.

Szczytem marzeń byłby Rohloff, ale ciężko znaleźć ramę w dużym rozmiarze i zadbany rower w rozsądnych pieniądzach.

Dzisiaj oglądałem i jeździłem Cube Traveler SL na pasku z piastą 8-biegową (4900zł). Wersja SLT z 11-biegami jest niestety o prawie 4 tys. droższa. Wydawało mi się, że te 8 biegów jest wystarczające, przełożenia chyba lepsze niż w moim MTB, wadą był sztywny widelec, na kostce jednak nadgarstki dostają.

Sprzedawca polecał również model Cross Pro, cenowo troszkę tańszy, z lepszym osprzętem XT i z amorkiem z przodu, ale bez szpeju typu: błotniki, bagażnik, oświetlenie.

Troszkę już zaczynam głupieć. Pomożecie?

Moja szanowna małżonka śmiga na KTM o takim :

 

f952273939c3bd717d7abf4f2422e34e.jpg

 

Czyli jest to cross track. Bardzo fajny rowerek a wszystko można dołożyć jeśli chodzi o błotniki, bagażniki itd. (na wszystko są odpowiednie otwory).

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalety paska w takim wydaniu zostały opisane i nie podlegają zbytniej dyskusji. To na pewno coś przełomowego w odniesieniu to innych rowerowych wynalazków, które niewiele wnoszą a jedynie komplikują. Tutaj nawet porządna grupa jak XT ma niewiele do powiedzenia. Zejdźmy jednak na ziemię w jakim rowerze chcemy tego użyć. Jak w linku XC, który będzie śmigał głównie po lesie? - b.OK. Trekking? - nadal głównie leśny też OK. Ale jeżeli asfalt to spokojnie wystarczy Nexus. Zalety te same a jedyną ujma to łańcuch do serwisowania. Ale można to olać i polewać go prawie byle czym. Jak zostanie zajechany bez przeglądów to wymieniamy tylną zębatkę, blat i łańcuch za 200zł czyli w rozłożeniu na przebieg z 20000 to grosze wyjdą. Nic nie jest wieczne. To gdzie ta przewaga paska: tam gdzie są suche zapylone warunki lub błoto, tam gdzie z racji konstrukcji roweru nie da się założyć osłony łańcucha a z racji ubioru jest ona niezbędna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.