Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

Jest tu w okolicy kilka miejsc, gdzie można to sprawdzić. Np. Kalonka czy okolice Góry Kamieńsk. Zapraszam 😉

nie skorzystam z zaproszenia, poniżej wytłumaczenie :)

- jazda na szosie jest dla mnie nudna jak flaki z olejem

- zapraszałem już dawno Kolegę na rundkę po TPK, do tej pory brak chęci z Kolegi strony 

 

tak naprawdę o jeździe po górach i pod obciążeniem to powinien się wypowiadać np. Kolega tessio, który góry ma pod nosem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, szczerze mowiac, zrozumialbym, ze moga byc 'niefajne' odczucia pod duzym obciazeniem w gorach, jakbys mial pod noga rozklekotanego Clarisa, a nie nowa Ultegre, sorry :P

 

Jedyne z czym moge sie zgodzic to przy Di2 wszystko chodzi na 'klik', a w mechanicznej, aby wrzucic na duzy blat to klamke trzeba przeciagnac przy uzyciu sily. Pytanie, jaki jest problem w gorach przy zrzucaniu z duzego blatu na maly? Dwa kliki i wozek przedniej przerzutki cofa sie maksymalnie w strone ramy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, ecipeci napisał(-a):

nie skorzystam z zaproszenia, poniżej wytłumaczenie :)

- jazda na szosie jest dla mnie nudna jak flaki z olejem

- zapraszałem już dawno Kolegę na rundkę po TPK, do tej pory brak chęci z Kolegi strony 

 

tak naprawdę o jeździe po górach i pod obciążeniem to powinien się wypowiadać np. Kolega tessio, który góry ma pod nosem :)

 

Z zaproszenia kiedyś z przyjemnością skorzystam. Oczywiście wówczas zimowym przyjadę 😉

5 minut temu, fonfelinni napisał(-a):

Hmmm, szczerze mowiac, zrozumialbym, ze moga byc 'niefajne' odczucia pod duzym obciazeniem w gorach, jakbys mial pod noga rozklekotanego Clarisa, a nie nowa Ultegre, sorry :P

 

Jedyne z czym moge sie zgodzic to przy Di2 wszystko chodzi na 'klik', a w mechanicznej, aby wrzucic na duzy blat to klamke trzeba przeciagnac przy uzyciu sily. Pytanie, jaki jest problem w gorach przy zrzucaniu z duzego blatu na maly? Dwa kliki i wozek przedniej przerzutki cofa sie maksymalnie w strone ramy :P

 

Zgadza się. I ja nie piszę i nie napiszę, że się nie da, że to nie ma sensu, że mechanika jest ble i tak dalej, bo sam na niej do tej pory jeździłem i w zimowym dalej tak będzie. Ale jak nie tak dawno byłem w Górach Świętokrzystkich i tam przy podjeżdżaniu pod Święty Krzyż zechciało nam się trochę pościgać, to doskonale widziałem, jak w moim przypadku wyglądało "depnięcie" i wrzucenie na duży blat, a jak wyglądało to w przypadku tych kolegów, którzy jechali na elektryce... W ich przypadku ta zmiana była błyskawiczna, a u mnie chwilę to trwało i przy okazji dźwięk tej zmiany był średnio przyjemny...

Oczywiście w tym wszystkim niebagatelne znaczenie mam to, że dzięki pomocy ze strony kolegi mogę tą grupę mieć w bardzo dobrej cenie 😉

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, ecipeci napisał(-a):

tak naprawdę o jeździe po górach i pod obciążeniem to powinien się wypowiadać np. Kolega tessio, który góry ma pod nosem :)

 

W tym roku jakoś opornie idzie mi "kolarstwo kolejowe" to i przewyższenia marne ;)

 

 

Screenshot 2023-09-28 at 14-30-54 Paweł Odziewa Strava Cyclist Profile.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, tessio napisał(-a):

 

W tym roku jakoś opornie idzie mi "kolarstwo kolejowe" to i przewyższenia marne ;)

 

 

Screenshot 2023-09-28 at 14-30-54 Paweł Odziewa Strava Cyclist Profile.png

Możliwości jeżdżenia w górach i przewyższeń to Ci zazdroszczę... U mnie wygląda to nieco gorzej... No ale na swoje usprawiedliwienie napiszę, że 90 % moich jazd to płaskopolska, a jak wieść gminna niesie, tam nie ma gdzie podjeżdżać 😉👋

1695913984904-01.jpeg

1695913957945-01.jpeg

Screenshot_2023-09-28-17-12-09-839_com.garmin.android.apps.connectmobile-01.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

Z zaproszenia kiedyś z przyjemnością skorzystam. Oczywiście wówczas zimowym przyjadę 😉

 

Zgadza się. I ja nie piszę i nie napiszę, że się nie da, że to nie ma sensu, że mechanika jest ble i tak dalej, bo sam na niej do tej pory jeździłem i w zimowym dalej tak będzie. Ale jak nie tak dawno byłem w Górach Świętokrzystkich i tam przy podjeżdżaniu pod Święty Krzyż zechciało nam się trochę pościgać, to doskonale widziałem, jak w moim przypadku wyglądało "depnięcie" i wrzucenie na duży blat, a jak wyglądało to w przypadku tych kolegów, którzy jechali na elektryce... W ich przypadku ta zmiana była błyskawiczna, a u mnie chwilę to trwało i przy okazji dźwięk tej zmiany był średnio przyjemny...

Oczywiście w tym wszystkim niebagatelne znaczenie mam to, że dzięki pomocy ze strony kolegi mogę tą grupę mieć w bardzo dobrej cenie 😉

 

Ja doskonale rozumiem chęć przejścia na elektrykę, szczególnie jak się lata w ustawkach z tymi co ją już mają.

Dodatkowo dochodzi wątek zaspokojenia ciekawości i kolejnego istotnego kroku w upgrejdzie szosy 👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

Możliwości jeżdżenia w górach i przewyższeń to Ci zazdroszczę... U mnie wygląda to nieco gorzej... No ale na swoje usprawiedliwienie napiszę, że 90 % moich jazd to płaskopolska, a jak wieść gminna niesie, tam nie ma gdzie podjeżdżać 😉👋

 

Z tymi górami to już nie przesadzajcie, ja mieszkam w Krakowie i do jakiś tam gór to mam minimum 100 km. Koło domu to mam hopeczki. W tym roku też celowo jeździłem dużo po płaskim, bo łatwiej zrobić interwały z zaplanowaną mocą. I tak nabiłeś nawet dosyć sporo tego pionu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie i panie Proszę o pomoc  jakąś podpowiedź Chcę kupić nowy rower i zastanawiam się nad Trek x kaliber 8 bardzo mi się podoba zwłaszcza biały kolor z czerwonym napisem biorę również pod uwagę Kellys Spider 90 Który z tych dwóch byście polecieli chyba że macie jakąś inną propozycję dla mnie w podobnym budżecie Pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lubię carbon
fadec451de990ace5028a708ce585f74.jpg
34ab1e3c4ca8ddbb0309a89571314839.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto z Was przeszedł na mleko i co może z własnego doświadczenia o realnych korzyściach powiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kto z Was przeszedł na mleko i co może z własnego doświadczenia o realnych korzyściach powiedzieć?

Ja jeżdżę na mleku. Co do korzyści, to pomimo trzech dziur w oponie, dojechałem do domu. Fakt, że jeśli już dojdzie do przebicia, to mleko robi sporo bałaganu. Trzeba pamiętać o dolewkach, bo po kilku miesiącach wysycha. Ja średnio co trzy miesiące dolewam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Teufel26 napisał(-a):


Ja jeżdżę na mleku. Co do korzyści, to pomimo trzech dziur w oponie, dojechałem do domu. Fakt, że jeśli już dojdzie do przebicia, to mleko robi sporo bałaganu. Trzeba pamiętać o dolewkach, bo po kilku miesiącach wysycha. Ja średnio co trzy miesiące dolewam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A jak często czyścisz całość i zalewasz od nowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym czyszczeniem to wg mnie dyskusyjna sprawa, na oponie tworzy się warstwa zaschniętego mleka, ona raczej pomoże niż przeszkodzi przy "zalepianiu" przebicia, u mnie pewnie już dawno wyschło ale 2 sezony bez dolewania przejeździłem na caffelatex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, sanik napisał(-a):

Kto z Was przeszedł na mleko i co może z własnego doświadczenia o realnych korzyściach powiedzieć?

Mam w gravelu, założyłem, bo cały Internet mówił, że tak jest prawilnie, ale nie jestem zadowolony, trzeba dokładnie założyć taśmę, oponę, wentyl, mnie regularnie puszcza powietrze na styku wentyl/obręcz i po 4 poprawkach, w tym dwóch w serwisie mam już dość tubless. W codziennym rowerze mam dętki i zero problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak często czyścisz całość i zalewasz od nowa?

Nie czyszczę całości, dolewki robię co około trzy miesiące. Jak spuszczę powietrze, oceniam ile mleka zostało.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem, jesień nadeszła - nadszedł też czas sensownych obniżek cenowych z bieżących linii modelowych więc może to czas "coś" podebrać dla siebie.

Zaczynam szczególnie ze starszym z dzieci wjeżdżać w leśne dukty i mniej ubite tereny, młody ma jakiegoś MTB od Speca ja gonię za nim na Specu Sirrus i tutaj rodzi się problem w postaci przejazdu przez bardziej sypkie nawierzchnie.

Zabawa w zmianę opon nie wchodzi w rachubę - zostawię go typowo na ścieżki.

Do meritum: bazując na Waszym doświadczeniu podpowiedzcie proszę jak odczytywać poprawnie schematy geometrii roweru - kryteria to MTB 29" i chciałbym żeby możliwie był jak najbardziej zwarty z możliwie wyprostowaną pozycją.

Nie lubię jeździć nadmiernie pochylony - jeśli się nie mylę odpowiada za to parametr opisywany jako "reach" oraz "TT"?

W lokalnym sklepie proponowano gravela od Krossa (Esker 4.0) a z MTB NS Bike Eccentric Lite, wizualnie i cenowo leży mi Orbea Onna 10 tylko szkopuł w tym że nijak nie jestem w stanie się przymierzyć lokalnie.

 

Pozdrawiam ;)


"Pies jest jedyną istotą na świecie , która bardziej kocha Ciebie niż samego siebie"./J. Billings /

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Pajak80 napisał(-a):

Nie lubię jeździć nadmiernie pochylony - jeśli się nie mylę odpowiada za to parametr opisywany jako "reach" oraz "TT"?

reach i stack, w skrócie to długość i wysokość ramy. Jeśli chcesz wyprostowaną pozycję to szukasz krótkiej ramy - możliwie mały reach i dyży stack. Kąt podsiodłówki też tutaj odgrywa pewną rolę bo im bardziej pionowa podsiodłówka tym siodełko bardziej przesunięte do przodu. A długość górnej rury to wypadkowa tych parametrów. Na chłopski rozum dużo łatwiej zmierzyć długość podsiodłówki i górnej rury zwykłą metrówką dlatego kiedyś na tym bazowali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Może jeszcze owijkę brąz wrzucę I tyle. Ew porządne korby i blat.

 

Edytowane przez eye_lip

Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, trollu napisał(-a):

reach i stack, w skrócie to długość i wysokość ramy. Jeśli chcesz wyprostowaną pozycję to szukasz krótkiej ramy - możliwie mały reach i dyży stack. Kąt podsiodłówki też tutaj odgrywa pewną rolę bo im bardziej pionowa podsiodłówka tym siodełko bardziej przesunięte do przodu. A długość górnej rury to wypadkowa tych parametrów. Na chłopski rozum dużo łatwiej zmierzyć długość podsiodłówki i górnej rury zwykłą metrówką dlatego kiedyś na tym bazowali

 

 

Dzięki za podpowiedź, czas pogrzebać  w tabelach producentów ;)


"Pies jest jedyną istotą na świecie , która bardziej kocha Ciebie niż samego siebie"./J. Billings /

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, trollu napisał(-a):

reach i stack, w skrócie to długość i wysokość ramy. Jeśli chcesz wyprostowaną pozycję to szukasz krótkiej ramy - możliwie mały reach i dyży stack. Kąt podsiodłówki też tutaj odgrywa pewną rolę bo im bardziej pionowa podsiodłówka tym siodełko bardziej przesunięte do przodu. A długość górnej rury to wypadkowa tych parametrów. Na chłopski rozum dużo łatwiej zmierzyć długość podsiodłówki i górnej rury zwykłą metrówką dlatego kiedyś na tym bazowali

A prościej to przy jakim nachyleniu w dół, szybciej lub z większym prawdopodobieństwem polecisz przez kierę na twarz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Burns napisał(-a):

A prościej to przy jakim nachyleniu w dół, szybciej lub z większym prawdopodobieństwem polecisz przez kierę na twarz...

Panie, to tylko braki techniki w zjeżdżaniu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.