Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
chrono-craze

Klub Miłośników Zegarków ROLEX

Recommended Posts

Posted (edited)
10 godzin temu, beniowski napisał(-a):

Panowie, trochę masochizmu się tu znowu pojawia. Chcę, nie chcę, kupiłbym, nie kupiłbym, Rolex taki, siaki owaki, klienci be, fliperzy be, AD be. Wałkujemy to samo kółko. Ja osobiście chialbym kupić np. Daytonę na Oysterflex, ale ..... nie będę się bawić w kotka i myszkę. Nie będzie normalnie dostępna, to sobie poczekam, nawet kilka lat i kupię. A jak nie będę mieć co z kasą zrobić to sobie kupię na CH24. Naprawdę życie bez Rolexa też jest możliwe. 

 

6 godzin temu, Markiza napisał(-a):

Czy wiecie o tym, ze najdłużej czekają klienci którzy się nigdy nie zapisali. I szczególnie oni mają najwiecej do powiedzenia.

 

Pierszy raz podpisuje sie pod Waszymi komentarzami "obiema rekami" 😎

Dokladnie tak - po pierwsze - tak jest i nic nie zmienimy. I nie ma co szukac winnych, bo zadne oskarzenia pod czyims adresem sytuacji nie zmienia. 40k pln za Rolka, to nie darmo i jakby dawali jak kiedys punkty i znizki, a do tego nie bylo takich absurdow i skokow cenowych rynku wtornego, to bylyby tutaj wylewane jak kiedys lamenty, ze 40k za "zwykly" zegarek, bo to Rolex to idiotyzm. A teraz Ci sami sie rozpisuja, ze gdyby mozna bylo kupic po "normalnej cenie", to by kupili - bo tyle sa warte a nie 100% wiecej z chrono - coz... zawsze zle 😉

 

A po drugie - jesli ktos ma spelnic swoje marzenie i ma kase, to kupi np. z chrono i bedzie sie cieszyc. Jesli nie podejdze, to odsprzeda za te same pieniadze, bo teraz rynkowa wartosc jest taka i juz. Co z tego, ze Daytona jest warta ponad 100k, kiedy mozna ja wymienic na AP RO bez problemu?

Edited by artme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

  

6 godzin temu, memento mori napisał(-a):

@nicon Trochę koloryzujesz Panie. Hajp i przebitka od zawsze była tylko na ceramicznej Daytonie i na Hulka. Dopiero od 2 lat jest podobnie ze wszystkimi GMT (czarny, Pepsi, Batman), Subami (rok przed nowymi), Explorerami I i II, SD, czyli niemal wszystkimi stalowymi Professionalami plus niebieski DJ41 i ostatnio OP. Jeszcze  3 lata temu tak jak pisał @artme sytuacja wyglądała tak, że Suba Date kupowało się za 32k jak ktoś miał kartę albo za pełną cenę bez karty czyli 35k. Na bazarku leżały po 28-30k pół roczne igły. Jest tu masa osób, które tak jak piszesz zmieniały zegarki co 2 miesiące, ale zawsze na tym traciły kupując nawet na kartę z 10% rabatem. Tak samo było z GMT, Exami etc. Jak ktoś miał ADHD to zmieniał i żonglował po kilka razy w roku tymi modelami i wracał do nich po kilka razy. Jeśli kupiło się używkę to za tyle samo sprzedało dalej, ale kupując w Kruku zawsze się było do tyłu. Wtedy jakoś  nikt tu na forum nie biadolił, że to pseudo miłośnicy. Teraz ceny na wtórnym oszalały a żonglerka nie jest już praktycznie możliwa. Kruk nie sprzeda teraz nikomu 3 razy Suba w ciągu 5 lat, a Ex I nie jest zawsze od ręki w 1-2 salonach. Jeśli ktoś ma kilka zegarków i ADHD to ma je sprzedać poniżej metki tylko dlatego żeby forumowicze mogli spać spokojnie i aby przypadkiem nie nazwali handlarzem? Nadwyzke oddać na cele charytatywne? Wtedy będzie ok? 

Ludziom nadal zwyczajnie nudzą się  zegarki. Dla kogoś być może taki nowy Sub to jakaś świętość, ale choroba jest jaka jest i nie uznaje świętości. Trudno teraz kilka razy wrócić to tego samego modelu, ale nadal goni się króliczka i testuje różne modele.

Wszystko co piszesz to prawda, ale nie zmienia to faktu, że w obecnej sytuacji klient z ADHD to taki flipper z opóźnionym zapłonem, i dla ogólnej dostępności lepiej by było takich ludzi zaorać z kolejki. Nawet jeżeli 99.9% z nich to forumowicze którzy znają każdą ważną datę w historii Rolexa i śrubkę w mechanizmie ;-).

 

32 minuty temu, cuora napisał(-a):

Absolutnie pełna zgodna, ze Rolex chce w pierwszej kolejnosci zadbac o klientow z historia zakupowa. Ale pytanie jest nastepujace, w jaki sposob mozna stac sie posiadaczem Rolexa bez takiej historii... Udalo mi sie telefonicznie zgłosic moj akces na Pepsi ( celowo unikam sformuowania "zapisac/wpisac" ) czy ktos z Was moze mnie uswiadomic jak i na czym ma polegac ta wspomniana juz wczesniej weryfikacja. 

 

Dzieki

Masz aż 4 opcje. Pierwsza to zbudować sobie taką historię kupując coś innego niż stalowe Rolexy, najlepiej w dużej ilości :). Druga to poznać kogoś z dystrybucji i tak po polsku "se załatwić". Trzecia to kupno w grey markecie albo od miłośnika za 150% ceny. Liczyć że Cię wpiszą w kolejkę i poczekać kilka lat 🤷‍♂️. Z drugiej strony nawet Philippe Dufour musiał czekać właśnie na Pepsi, więc nie wiem czy to znowu taka ujma na honorze ;).

Edited by nicon

1dFQTya.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na fratellowatches jest sobie artykuł o historii Day Date (https://www.fratellowatches.com/rolex-day-date-historical-overview-of-rolexs-flagship/) i piszą tam coś takiego:

 

At the time, the Day-Date was available with a weekday indicator in 24 different languages (today in 26 languages: English, Spanish, Dutch, Indonesian, Italian, Japanese, Latin, Arabic, German, Polish, Portuguese, Russian, Chinese, Danish, Basque, Catalan, Ethiopian, Finnish, French, Greek, Hebrew, Moroccan, Norwegian, Farsi, Swedish and Turkish).

 

Czy ktoś kiedyś widział Day Date z datą po polsku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem w internetach tylko jeden, i to oysterquartz, ale teraz wstaliśmy z kolan to może znowu zaczną produkować.

 

jUS3KVD3FLsXfJsnuBjihLyUqwpGuFkJsDin65AU


1dFQTya.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.04.2021 o 18:42, mroova napisał(-a):

@desmo: Jako "stary ORMOwiec" zadaję sobie pytanie, czy cały ten układzik nie odbywa się za cichą akceptacją Rolexa, który dzięki niemu obniża marżę AD.

Dystrybutor później mniej płaci pracownikom, za to pozwala im upłynnić na boku 1 zegarek w m-cu/kwartale.

 

No właśnie marże dealerów Rolexa są najwyższe na rynku, widać to w raporcie o rynku swiss made.

I cała ta sytuacja właśnie chroni marże, bo klienci nie proszą, nie dostają rabatów, kuriozalnie gratulują sobie zakupienia zegarka, jakby w totka trafili...

Inna sprawa, że szeregowy manager salonu nic z tej marzy nie ma, więc kręci swoje lody na boku

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, beniowski napisał(-a):

Ciekawe czy da się z polską datą zamówić. 


Oczywiscie ze da się zamówić. I nie tylko. 
Jesli masz Day date, AD może zamówić dla Ciebie kalendarz po polsku. 
Wszystkie są produkowane z angielskim kalendarzem. I zmieniane na zamówienie. 


EXPERTEM nie jestem. Ale trochę się znam. 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Markiza napisał(-a):


Oczywiscie ze da się zamówić. I nie tylko. 
Jesli masz Day date, AD może zamówić dla Ciebie kalendarz po polsku. 
Wszystkie są produkowane z angielskim kalendarzem. I zmieniane na zamówienie. 

Czyli, jeśli dobrze rozumiem, mając teraz DD z angielskimi dniami tygodnia, mogę np., oddając go na przegląd, poprosić o zainstalowanie polskich (lub innych) dni tygodnia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, beniowski napisał(-a):

Czyli, jeśli dobrze rozumiem, mając teraz DD z angielskimi dniami tygodnia, mogę np., oddając go na przegląd, poprosić o zainstalowanie polskich (lub innych) dni tygodnia?

Oczywiście. 


EXPERTEM nie jestem. Ale trochę się znam. 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie czytam o tej weryfikacji klienta i zastanawiam się czy kogokolwiek z Was wyrzucili z listy na „gorące modele” w Kruku mimo wcześniejszego zapisu?

Co chwilę się pojawia ten temat ale osobiście nie znam nikogo, komu by się to zdarzyło.

To, że jest problem z samym zapisem wiem bo już wiele razy odbiłem się od drzwi AD ale zawsze wydawało mi się, że to na tym etapie jest selekcja.
Kolejność odbioru zegarka to już inna sprawa 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, DrQQ napisał(-a):

Tak sobie czytam o tej weryfikacji klienta i zastanawiam się czy kogokolwiek z Was wyrzucili z listy na „gorące modele” w Kruku mimo wcześniejszego zapisu?

Co chwilę się pojawia ten temat ale osobiście nie znam nikogo, komu by się to zdarzyło.

To, że jest problem z samym zapisem wiem bo już wiele razy odbiłem się od drzwi AD ale zawsze wydawało mi się, że to na tym etapie jest selekcja.
Kolejność odbioru zegarka to już inna sprawa 😃


Wydaje mi się że są w systemie na te gorące modele są obecnie dwie prawdy pewne:

1. Jak się nie zapiszesz to nie dostaniesz.

2. Jak się zapiszesz to nie wiadomo czy i kiedy dostaniesz.


  1. Niezależny, legendarny i ceniony ekspert.
  2. Promotor merytorycznej dyskusji.
  3. Mentor i coach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To jest dobre:
 
 
Uśmiałem się.

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Maserati napisał(-a):


Wydaje mi się że są w systemie na te gorące modele są obecnie dwie prawdy pewne:

1. Jak się nie zapiszesz to nie dostaniesz.

2. Jak się zapiszesz to nie wiadomo czy i kiedy dostaniesz.

1. Oczywista oczywistość 😃

2. Na szybki odbiór chyba już nikt nie liczy, bardziej zastanawia mnie to czy Kruk faktycznie anuluje zamówienia i jak to wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, DrQQ napisał(-a):

1. Oczywista oczywistość 😃

2. Na szybki odbiór chyba już nikt nie liczy, bardziej zastanawia mnie to czy Kruk faktycznie anuluje zamówienia i jak to wygląda

W zeszłym roku pierwsze nowe suby dość szybko zostały wydane, ok 3 mce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W zeszłym roku pierwsze nowe suby dość szybko zostały wydane, ok 3 mce.

A ci którzy wcześniej wpłacili zaliczki na stare i zostali przepisani na nowy model nie dostali do tej pory.
Z kolei jak dzwoniłem w sprawie nowego Explorera to usłyszałem że najpierw dadzą tych zapisanych na stary

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Bugs napisał(-a):


A ci którzy wcześniej wpłacili zaliczki na stare i zostali przepisani na nowy model nie dostali do tej pory.
Z kolei jak dzwoniłem w sprawie nowego Explorera to usłyszałem że najpierw dadzą tych zapisanych na stary

To tylko wskazuje, że w działaniach AD nie ma reguły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ci którzy wcześniej wpłacili zaliczki na stare i zostali przepisani na nowy model nie dostali do tej pory.
Z kolei jak dzwoniłem w sprawie nowego Explorera to usłyszałem że najpierw dadzą tych zapisanych na stary

Potwierdzam. Sam czekam i ostatnio jak zadzwoniłem do Kruka żeby się spytać kiedy można się spodziewać dostawy to pani mi powiedziała , że mam szczęście że mnie przepisali na nowego i mogę czekać. Po prostu moje szczęście nie zna granic

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, rafiros napisał(-a):


Potwierdzam. Sam czekam i ostatnio jak zadzwoniłem do Kruka żeby się spytać kiedy można się spodziewać dostawy to pani mi powiedziała , że mam szczęście że mnie przepisali na nowego i mogę czekać. Po prostu moje szczęście nie zna granic emoji23.png

Jak długo już czekasz, jeśli można spytać? 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaraz będzie rok jak się zapisałem na starego SUBa.

Ja tak samo.
I nie wiadomo jak długo jeszcze i czy po np. 2 latach bezprocentowej pożyczki AD nie zwróci Ci kasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie czekanie jeszcze jakoś przecierpię, gorzej z anulowaniem zamówienia stąd pytanie czy komuś z Was już się tak zdarzyło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z nową polityką Kruka, jak składasz deklaracje to potem jest weryfikowana przez centrale w krótkim czasie. Niektórym kolegom anulowali zamówienia na jesieni na Suby. Jeśli czekasz długo już to nikt ci nie anuluje raczej. Tym co się teraz zapisali na nowe modele pewnie na dniach potwierdzą bądź anulują. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tak samo.
I nie wiadomo jak długo jeszcze i czy po np. 2 latach bezprocentowej pożyczki AD nie zwróci Ci kasy.

Pani z Kruka zapewniła mnie , że skoro w zeszłym roku we wrześniu ani w październiku nie kontaktowali się w celu zwrotu zaliczki to nie ma możliwości żeby teraz anulowali zamówienie i chcieli zwrócić zaliczkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.