Skocz do zawartości


Najnowsze tematy


Zdjęcie

Antoni Norbert Patek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
103 odpowiedzi w tym temacie

#41 janekp

janekp
  • Użytkownik
  • 1888 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Heidelberg/Niemcy

Napisano 22 czerwiec 2016 - 08:45

No Marek kawal dobrej roboty,rzeczywiscie na  mapach  z tamtego okresu(1810-1815)byly  to  tereny Ksiestwa Warszawskiego ,departament Lubelski ,powiat Krasnystaw  a  jedyne Piaski to wlasnie  te  kolo Swidnika (Luterskie-silny osrodek Luteranow) na polnoc od  Krasnegostawu .

Piaski szlacheckie  mogly byc bardzo male  i  dlatego  Patek  nie wymienil  ich  pelnej nazwy  w  dokumencie  w  Szwajcarii.

http://www.davidrums...st_No,Series_No

W  metryce  mamy gmine Tarnogora,logicznie bardziej tutaj  pasuja  obecne  Piaski  Szlacheckie  kolo Tarnogory.

Wypadaloby jeszcze gwoli scislosci znalezc  stary podzial administracyjny z tego okresu z  podzialem na gminy oraz  na parafie,czasem ich logiczne podzialy   moga  nas  zaskoczyc,juz sie  z tym spotkalem.

Trzeba sprawdzic  zasieg  parafii   Piaski Luterskie wowczas.To  mala  odleglosc.

Ale  jak najbardziej jestem za Twoim odkryciem.


  • 0

#42 dariusz chlastawa

dariusz chlastawa

    Prezes Stowarzyszenia

  • Zarząd Stowarzyszenia KMZiZ
  • 7366 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2016 - 09:12

Janek- dziękuję - dobry trop

sprawdźcie to Panowie 


  • 0

#43 Master Yoda

Master Yoda
  • Użytkownik
  • 16886 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Dagobah

Napisano 22 czerwiec 2016 - 09:18

Zasięg parafi Piask [Luterskich]
http://szukajwarchiw.../0/-/#tabZespol

Sprawdziłem przed publikacją..

Użytkownik Master Yoda edytował ten post 22 czerwiec 2016 - 09:19

  • 0

#44 janekp

janekp
  • Użytkownik
  • 1888 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Heidelberg/Niemcy

Napisano 22 czerwiec 2016 - 09:25

Zasięg parafi Piask [Luterskich]
http://szukajwarchiw.../0/-/#tabZespol

Sprawdziłem przed publikacją..

No  to ze  tak  powiem chylę  czoła,coraz  bardziej się  to  klaruje.Kolejne odkrycie  członków tego forum,mam nadzieje  ze  nie  ostatnie..


  • 0

#45 dziadek

dziadek
  • Użytkownik
  • 1401 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Las Kabacki

Napisano 22 czerwiec 2016 - 11:01

 

Piaski szlacheckie  mogly byc bardzo male  i  dlatego  Patek  nie wymienil  ich  pelnej nazwy  w  dokumencie  w  Szwajcarii.

 

Janek, Piaski Szlacheckie nie były w tym czasie takie małe i już za czasów Antoniego Patka należały do gm. Gorzków i par. Tarnogóra.

Ciekawe czy ten pozostały większy folwark należał do rodu Piaseckich z którego pochodziła matka Antoniego Patka.

 

 

Piaski Szlacheckie.JPG


Użytkownik dziadek edytował ten post 22 czerwiec 2016 - 11:03

  • 0

#46 janekp

janekp
  • Użytkownik
  • 1888 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Heidelberg/Niemcy

Napisano 22 czerwiec 2016 - 11:42

Janek, Piaski Szlacheckie nie były w tym czasie takie małe i już za czasów Antoniego Patka należały do gm. Gorzków i par. Tarnogóra.

Ciekawe czy ten pozostały większy folwark należał do rodu Piaseckich z którego pochodziła matka Antoniego Patka.

 

 

attachicon.gifPiaski Szlacheckie.JPG

Na razie  wszystko  pasuje  do  tego co  Marek znalazl

Spis przynaleznosci  do  parafii Tarnogora  troszke  pozniejszy ale  pasuje do  tej  koncepcji

1870 Tarnogóra krasnostawski św. Zofii W. Tarnogóra, Izbica, Stryjów, Dworzyska, Romanów, Ostrzyca, Mchy, Ostrówek, Piaski Szlacheckie, Majdany

  Te  drugie  Piaski  Luterskie  maja  inny sklad  i  zasieg


  • 0

#47 dziadek

dziadek
  • Użytkownik
  • 1401 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Las Kabacki

Napisano 22 czerwiec 2016 - 12:00

Ot ciekawostka!!

Spółka Czapek i Patek weszła w posiadanie kilku folwarków ziemskich w miejscowości Kielmy na Litwie, o łącznej powierzchni 160 włók.

 

 

Kielmy..JPG  

Kielmy1.JPG

Kielmy2.JPG

Kielmy3.JPG

Kielmy 4.JPG


Użytkownik dziadek edytował ten post 22 czerwiec 2016 - 13:23

  • 0

#48 janekp

janekp
  • Użytkownik
  • 1888 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Heidelberg/Niemcy

Napisano 22 czerwiec 2016 - 13:17

W  jednym opracowaniu wymienia sie  Piaski  Luterskie jako  folwark  murowany  a Piaski Szlacheckie folwark drewniany

Załączone pliki


Użytkownik janekp edytował ten post 22 czerwiec 2016 - 13:18

  • 0

#49 janekp

janekp
  • Użytkownik
  • 1888 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Heidelberg/Niemcy

Napisano 22 czerwiec 2016 - 14:43

Tutaj  male  sprostowanie  jeśli  pozwolisz  Dziadek-te  dobra -Kielmy-należały do Grużewskiego i Czapka.

To  byli  wspólnicy po 1851 roku w  spółce " Czapek & Cie "po rozwiazaniu  w 1845 Patek, Czapek & Cie.

Ale  ciekawe  wiadomości,albo  nas Marek zbanuje  albo jedziemy  dalej...

 

Czapek & Cie

Franciszek Czapek założył własną firmę w 1851 roku pod nazwą " Czapek & Cie ". Wszedł we współpracę z Juliuszem Gruzewskim (1808/1865), bohaterem powstania listopadowego i głównym dostawcą broni dla powstańców.

W 1854 roku Czapek miał firmę w Warszawie, a 1860 roku założył spółkę zależną na ulicy Vendôme w Paryżu. Francuski cesarz Napoleon III (1852/70) pomógł firmie stać się dostawcą dla dworu cesarskiego. Z nieznanych przyczyn firma została zlikwidowana w 1869 roku.

W 1895 roku Franciszek Czapek zmarł w skrajnej biedzie.

Był twórcą pierwszej książki opisującej historię zegarmistrzostwa opublikowanej w języku polskim. Praca została opublikowana w 1850 roku w Lipsku.

Bez wątpienia należą się słowa szacunku i uznania dla Franciszka Czapka, który był bohaterem powstania listopadowego, zagorzałym patriotą polskim i bardzo dobrym i szanowanym zegarmistrzem. Jego dzieła można oglądać w muzeach.

 

No wlasnie ogladalem w Genewie  w  muzeum Patka ,jest  regulator  Czapka chyba na dwa  wahadla o ile pamietam.Zdjec nie  wolno robic.


Ot ciekawostka!!

Spółka Czapek i Patek weszła w posiadanie kilku folwarków ziemskich w miejscowości Kielmy na Litwie, o łącznej powierzchni 160 włók.

 

 

attachicon.gifKielmy..JPG

attachicon.gifKielmy1.JPG

attachicon.gifKielmy2.JPG

attachicon.gifKielmy3.JPG

attachicon.gifKielmy 4.JPG

 

Tutaj  male  sprostowanie  jeśli  pozwolisz  Dziadek-te  dobra -Kielmy-należały do Grużewskiego i Czapka.

To  byli  wspólnicy po 1851 roku w  spółce " Czapek & Cie "po rozwiazaniu  w 1845 Patek, Czapek & Cie.

Ale  ciekawe  wiadomości,albo  nas Marek zbanuje  albo jedziemy  dalej...

 

Czapek & Cie

Franciszek Czapek założył własną firmę w 1851 roku pod nazwą " Czapek & Cie ". Wszedł we współpracę z Juliuszem Gruzewskim (1808/1865), bohaterem powstania listopadowego i głównym dostawcą broni dla powstańców.

W 1854 roku Czapek miał firmę w Warszawie, a 1860 roku założył spółkę zależną na ulicy Vendôme w Paryżu. Francuski cesarz Napoleon III (1852/70) pomógł firmie stać się dostawcą dla dworu cesarskiego. Z nieznanych przyczyn firma została zlikwidowana w 1869 roku.

W 1895 roku Franciszek Czapek zmarł w skrajnej biedzie.

Był twórcą pierwszej książki opisującej historię zegarmistrzostwa opublikowanej w języku polskim. Praca została opublikowana w 1850 roku w Lipsku.

Bez wątpienia należą się słowa szacunku i uznania dla Franciszka Czapka, który był bohaterem powstania listopadowego, zagorzałym patriotą polskim i bardzo dobrym i szanowanym zegarmistrzem. Jego dzieła można oglądać w muzeach.

 

No wlasnie ogladalem w Genewie  w  muzeum Patka ,jest  regulator  Czapka chyba na dwa  wahadla o ile pamietam.Zdjec nie  wolno robic.

Tutaj  male  sprostowanie  jeśli  pozwolisz  Dziadek-te  dobra -Kielmy-należały do Grużewskiego i Czapka.

To  byli  wspólnicy po 1851 roku w  spółce " Czapek & Cie "po rozwiazaniu  w 1845 Patek, Czapek & Cie.

Ale  ciekawe  wiadomości,albo  nas Marek zbanuje  albo jedziemy  dalej...

 

Czapek & Cie

Franciszek Czapek założył własną firmę w 1851 roku pod nazwą " Czapek & Cie ". Wszedł we współpracę z Juliuszem Gruzewskim (1808/1865), bohaterem powstania listopadowego i głównym dostawcą broni dla powstańców.

W 1854 roku Czapek miał firmę w Warszawie, a 1860 roku założył spółkę zależną na ulicy Vendôme w Paryżu. Francuski cesarz Napoleon III (1852/70) pomógł firmie stać się dostawcą dla dworu cesarskiego. Z nieznanych przyczyn firma została zlikwidowana w 1869 roku.

W 1895 roku Franciszek Czapek zmarł w skrajnej biedzie.

Był twórcą pierwszej książki opisującej historię zegarmistrzostwa opublikowanej w języku polskim. Praca została opublikowana w 1850 roku w Lipsku.

Bez wątpienia należą się słowa szacunku i uznania dla Franciszka Czapka, który był bohaterem powstania listopadowego, zagorzałym patriotą polskim i bardzo dobrym i szanowanym zegarmistrzem. Jego dzieła można oglądać w muzeach.

 

No wlasnie ogladalem w Genewie  w  muzeum Patka ,jest  regulator  Czapka chyba na dwa  wahadla o ile pamietam.Zdjec nie  wolno robic.


Użytkownik janekp edytował ten post 22 czerwiec 2016 - 14:46

  • 0

#50 Master Yoda

Master Yoda
  • Użytkownik
  • 16886 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Dagobah

Napisano 22 czerwiec 2016 - 15:15

Jak jedziemy dalej, to jedziemy :)
Dzieki szerokiej pomocy władz kościelnych w przyszlym tygodniu będę posiadał kopię aktu chrztu .....Antoniego Norberta Patka!
  • 3

#51 rk7000

rk7000
  • Moderator
  • 7841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Puławy

Napisano 22 czerwiec 2016 - 16:11

Jak jedziemy dalej, to jedziemy :)
Dzieki szerokiej pomocy władz kościelnych w przyszlym tygodniu będę posiadał kopię aktu chrztu .....Antoniego Norberta Patka!


Powiem Ci że co post to coraz niżej chylę czoła, choć już po pierwszym kapeluszem ziemię zamiatalem :)
Działasz szybko i celnie - super. Czekamy na kolejne wiadomości.
  • 0

#52 Zegarki i Pasja

Zegarki i Pasja
  • Użytkownik
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2016 - 22:40

Mieliśmy przygotowany materiał o Patku
- trzeba było go szybko skorygować.

Pewnie jesteśmy pierwsi (od korygowania) nie licząc Wiki poprawionej przez Marka, ale na pewno nie ostatni.

Sporo będzie poprawek.

Nasz materiał tutaj:

a2d776612246d598c744792a62711a11_L.jpg

pozdrawiamy naszych czytelników,


  • 0

#53 irekm

irekm
  • Użytkownik
  • 4000 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Vancouver BC

Napisano 22 czerwiec 2016 - 23:02

Dobra robota Marek, dzięki.
Super info
  • 0

#54 Master Yoda

Master Yoda
  • Użytkownik
  • 16886 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Dagobah

Napisano 23 czerwiec 2016 - 00:17

Mieliśmy przygotowany materiał o Patku
- trzeba było go szybko skorygować.
Pewnie jesteśmy pierwsi (od korygowania) nie licząc Wiki poprawionej przez Marka, ale na pewno nie ostatni.
Sporo będzie poprawek.
Nasz materiał tutaj:
pozdrawiamy naszych czytelników,

Ciekawy artykuł, ale mam jedną uwagę...

Nie kto inny a sam Władysław informował w tym temacie (zgodnie z prawdą ) że Patek zegarmistrzem nie był, a tytuł artykułu to "Sylwetki wielkich Zegarmistrzów: Antoni Norbert Patek z Piasków… Szlacheckich"
Był raczej pionierem przemyslowej produkcji zegarków, jak by dziś powiedziano zręcznym biznesmenem .


Użytkownik DawPi edytował ten post 23 czerwiec 2016 - 10:20
Nie cytujemy zdjęć.

  • 0

#55 Władek Meller

Władek Meller

    Wielbiciel czasu ?

  • Stowarzyszenie
  • 1259 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 23 czerwiec 2016 - 06:44

Ciekawy artykuł, ale mam jedną uwagę...

Nie kto inny a sam Władysław informował w tym temacie (zgodnie z prawdą ) że Patek zegarmistrzem nie był, a tytuł artykułu to "Sylwetki wielkich Zegarmistrzów: Antoni Norbert Patek z Piasków… Szlacheckich"
Był raczej pionierem przemyslowej produkcji zegarków, jak by dziś powiedziano zręcznym biznesmenem .


Taaaak, to zawsze trudne.

Nie był zegarmistrzem i  w tekście jest poprawnie.
Był zegarmistrzem w aspekcie produkcji - zegarmistrzem - producentem zegarków.
Mamy taki właśnie cykl, trudno byłoby go zmieniać z nazwy, bo byłoby niejasne.
Harder też nie był zegarmistrzem i też musi się w tym cyklu znaleźć

 

pozdrawiam,
Władysław

 


  • 0

#56 Zegarki i Pasja

Zegarki i Pasja
  • Użytkownik
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2016 - 07:56

Ciekawy artykuł, ale mam jedną uwagę...

Nie kto inny a sam Władysław informował w tym temacie (zgodnie z prawdą ) że Patek zegarmistrzem nie był, a tytuł artykułu to "Sylwetki wielkich Zegarmistrzów: Antoni Norbert Patek z Piasków… Szlacheckich"
Był raczej pionierem przemyslowej produkcji zegarków, jak by dziś powiedziano zręcznym biznesmenem .

 

Master Yoda - dzięki za miłe słowa,

a zarazem gratulacje i pełen podziw za dokonane odkrycie!

 

Pani Kasia, nasza redakcyjna koleżanka wykonała faktycznie kawał dobrej roboty w aspekcie publikacji o A. Patku

 

odnośnie Twojej uwagi, jest ona słuszna, ale zależało mi, aby artykuł znalazł się w ramach cyklu.

Tym nie mniej, aby nie było żadnych wątpliwości, na końcu publikacji dodałem adnotację:

 

p.s - Choć Antoni Norbert Patek nie był zegarmistrzem,

to jako bardzo zasłużony w świecie zegarmistrzostwa Polak, przedstawiany jest w ramach naszej serii: "Sylwetki wielkich zegarmistrzów"

 

mam nadzieję, że to rozwieje ewentualne wątpliwości

pozdrawiam serdecznie,

M.


  • 1

#57 Master Yoda

Master Yoda
  • Użytkownik
  • 16886 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Dagobah

Napisano 23 czerwiec 2016 - 09:17

Dziękuje za wyjaśnienia.
W Wikipedii już jest :Antoni Norbert Patek herbu Prawdzic (ur. 14 czerwca 1812 w Piaskach Szlacheckich[1], zm. 1 marca 1877 w Genewie) – pionier przemysłowej produkcji zegarków, założyciel firmy Patek Philippe & Co. – pierwszej firmy na świecie produkującej masowo zegarki kieszonkowe oraz jedne z najbardziej ekskluzywnych zegarków na świecie, działacz polityczny Wielkiej Emigracji......
https://www.google.p...cy5ns19SbKMDGHQ
Bez 'zegarmistrz"...
  • 0

#58 chronofil

chronofil

    Artur

  • Moderator
  • 7337 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2016 - 18:24

Czyli zawsze jest coś do odkrycia!

Gratulacje, Marku - podziwiam upór i zaangażowanie ;)


  • 0

#59 13lesiu

13lesiu
  • Użytkownik
  • 3500 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnośląskie

Napisano 23 czerwiec 2016 - 19:20

Marek dobra robota widać,że cię to kręci :)

Załączone miniatury

  • 10153992_10206176808394577_4132776356222975829_n.jpg

  • 0

#60 pływak_wodnik

pływak_wodnik
  • Użytkownik
  • 794 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 23 czerwiec 2016 - 19:25

W wiki juz poprawione, pisalem w pierwszym poscie ;)
Do Szwajcarów też juz pisalem.

 

"No  w akcie  urodzenia stoi jak byk  data 16 czerwca  1812 roku tylko czy to  jest data urodzenia czy spisania aktu?"

Aktu Janku.

Gratsy! :)

Ciekawe co Szwajcarzy odpowiedzą.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych