Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

artme

AP - Panerai czy Rolex?

Rolex Submariner, Pam 233 czy AP 15300  

125 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Roleksa za darmo bym nie chciał- za grosz nigdy mi się nie podobał.

Pam to bardzo ciekawy zegarek.

AP mi się podoba.

Przy takich cenowych atrakcjach za przegląd przy większych problemach zamiast do serwisu zaniósłbym do zegarmistrza i zlecił "przeszczep" na jakąś ETĘ...

 

 

 

Wysłane z Tapatalk przez A1457

Share this post


Link to post
Share on other sites

1400 $ to 10k pln?

 

Możliwe, że coś popierdoliłem.

W każdym razie w takim przekonaniu żyłem przez ostatnie kilka miesięcy, a teraz na szybko nic nie mogę odnaleźć  w sieci  na ten temat. 

Jeżeli wprowadziłem w błąd to sory wszystkich  -_- .

Jeżeli full serwis oscylowałby w granicach 5k pln to jest dla mnie akceptowalne i 15300 wróciłby do mojej orbity zainteresowań

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukałem trochę kosztach o serwisu AP ludzie piszą, że max to 3000$ ale to w przypadku bardziej skomplikowanych werków. Taki 3120 powinni zrobić za max 1500$

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z proponowanej trójki - żaden........

Dzieki za cenna rade - masz juz 146 napisany post - gratuluje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wisi mi liczba postów - gdybyś dodał w ankiecie czwartą opcję "żaden z powyższych" + prośbę o sugestie to na tych 6-ciu stronach pewnie takowe by się pojawiły, a tą czwartą opcję pewnie nie tylko ja bym wybrał

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdybys troche pomyslal, to dowiedzialbys sie, ze "wisi mi" opinia tych, co nie maja nic do powiedzenia odnosnie tych 3 zegarkow - nie musza brac udzialu w ankiecie, jak nie ma dla nich odpowiedzi i czuja sie zawiedzeni.

Dziekuje i koniec OT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem przez pół dnia nad tym i jednak gdybym był na Twoim miejscu i faktycznie musiał zostać przy jednym zegarku i musiałby być to jeden z tych trzech, to jednak zostałbym przy Subie- może idealny nie jest, ale jednak jest mocną pozycją dla kogoś chcącego pozostać jednozegarkowcem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój przyjaciel często zmieniał auta. I właściwie jego wybory były bardzo proste - raz BMW 7, raz Audi A8. Co wyszedl nowy model, co jakiś lifting, na zamianę - BMW, Audi. Ostatnio spotykamy się, a on w... Skodzie. Patrzę zaskoczony, ale o nic nie pytam. On spojrzał na swoją Skode - Superb chyba - i mówi: "Wiesz, po tylu latach zrozumiałem, że 5 razy tańszy samochód spełnia dokładnie te same funkcje, dojechać dojadę w te same miejsca co Audi i w serwisie mnie 5 razy mniej dymają".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porównanie między AP i Sub'em, tak? :)

Ale w Audi i BMW rzadko spoglądasz pod maskę, bo słyszysz, to, co daje emocje ;) W AP patrzysz pod dekielek ;) W Rolex'ie nie spojrzysz, bo za bardzo nie ma na co(coś za coś, gwarantują niezawodność i precyzję, kosztem wykończenia etc). 

 

Moim zdaniem, zostaw Sub'a(jeżeli głosy z tej ankiety mają dla Ciebie znaczenie, to jakieś 60% jest za Sub'em), zwłaszcza że już go masz, od nowości, co jest atutem, w porównaniu z pozostałymi dwoma - używanymi. 

Sub'em spełnisz wymogi zegarka użytkowego, zwanego tool-watch'em, zabierzesz go na wakacje, do lasu, popływasz, whatever. 

Nie będzie Ci go żal, a użytkując, nie będziesz myślał o serwisie ;)

 

AP RO kup jako drugi, bo spełnisz(nie wiem czy to dla Ciebie istotne) ambicję posiadania zegarka przepięknie wykończonego, niestandardowego, z przeszklonym tyłkiem, bardzo niszowego(przynajmniej w Polsce), ale poszukaj egzemplarza po niedawnym serwisie(nawet na chrono24 zdarzają się egzemplarze z fakturą z bieżącego roku)  ;)

 

Z tym serwisem jest różnie, bo widziałem już egzemplarz 14790(mniejszy RO, powstał zaraz bo pierwszym modelu), gdzie dołączona była faktura opiewająca na 400EUR, a przegląd odnosił się tylko do mechanizmu. Z tym, że tam jest mechanizm JLC bazujący na, bodajże cal. 889. 

 

Myślę, że tutaj na forum, najlepszym źródłem informacji o serwisie AP, będzie Mariusz, a zawsze możesz też zadzwonić do Apartu, by Ci wywiedzieli się od AP o kosztach serwisu.


IWC Schaffhausen Cal. 83 INCA, JLC Master Control Ultra thin, Audemars Piguet cal. 2003 i cal. 2001, ML Pontos Automatique PT6117

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem też kiedyś zostać jednozegarkowcem z IWC inż. i nie udało się. Zagłosowałem na Suba ze względu na uniwersalność, chociaż najbrdziej podoba mi się AP 


JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm... wlasnie dotarlo do mnie, ze na tak postawione pytanie Sub nasuwa sie automatycznie. Ale pociagne jeszcze temat w strone Pama :P

 

Gdyby odrzucic minus jakim sa gabaryty (mnie z nim bardzo wygodnie a wysokosc koperty trudno - se bedzie wystawac spod koszuli ;) ), to czy przy takich kryteriach nie uwazacie, iz swoimi komplikacjami i porzadnym i sprawdzonym juz inhousem, zegarek ten bije Rolka i AP na glowe w codziennym uzytkowaniu? :rolleyes:

 

ps

kwestie gustu pominmy prosze, bo wszystkie trzy podobaja mi sie bardzo, wiec jak komus w ogole Pam nie lezy wizualnie, to ma do tego praw, jednak w moim przypadku jest najciekawszy B) Bardziej chodzi mi o merytoryczne i racjonalne argumenty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mateusz Dąbrowski

 nie uwazacie, iz swoimi komplikacjami i porzadnym i sprawdzonym juz inhousem, zegarek ten bije Rolka i AP na glowe w codziennym uzytkowaniu? :rolleyes:

Ośmiodniowy chód w jedynym zegarki zbędny bo i tak codziennie na ręku.

Data też jest w Subie.

Bezel może służyć zarówno za GMT jak i za ograniczone chrono (idealne choćby do gotowania).

Jak zmienisz wybór na Suba GMT to tym bardziej Rolex miażdży funkcjonalnie Pama.

Porządny i sprawdzony inhouse to masz w Subie ;)

W praktyce również automat jest wygodniejszy w codziennym użytkowaniu (choć osobiście wolę codziennie nakręcać - kwestia gustu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artme, jedno co mi nie pasuje w PAM to brak podziałek minutowych. Nie mówię nic na temat mechanizmu bo ten zapewne jest ok.
To prawda, na zadane przez Ciebie pytanie odp. jest "automatyczna...

Ps. Gdybyś zamiast Rolexa wpisał, nie wiem Hublota, Zenitha, to mój głoś poszedłby właśnie na te marki (wiem klasa inna)


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze o serwisowaniu. Jeśli serwis AP bierze 1500 USD to chyba jednak trochę dużo, nie sądzicie? Żeby rozebrać zegarek, oczyścić, naoliwić i zmień uszczelki. Polerka kosztuje dodatkowo. To sorry, ale kojarzy mi się z serwisami samochodowymi. Dla porównania - żona ma Seata, ja Audi. Za te same szynności serwisowe, wymianę oleju, filtrów, płynów, klocków, ASO Audi bierze od 2 do 2,5 raza więcej kasy niż Seat. Lepsza jakość serwisu, części, czy może jednak nas "dymają" jak powiedział mój znajomy? Dodam tylko, że Leon bezawaryjny od kilku lat, w mojej A4 już dwa łożyska wymieniłem, wahacze, sprzęgło, coś w DPF i zamek w jednych drzwiach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wielokrotnie przekonaliśmy się o tym, że m.in. Mercedes, w pewnym sensie, przejechał się na tak solidnych samochodach jak 190-tka czy W124 ;)

Fakt, że koszt przeglądu(bez napraw) rzędu 1000-2000(1500usd) byłby racjonalny, gdyby to był Perpetual Calendar, a nie time only...

Swoją drogą, ciekawe ile wołają za okresowe przeglądy perpetuali, repetierów i split-second? 5kUSD?...


IWC Schaffhausen Cal. 83 INCA, JLC Master Control Ultra thin, Audemars Piguet cal. 2003 i cal. 2001, ML Pontos Automatique PT6117

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ustalmy mniej-więcej ceny serwisu:

1. AP RO: 1400 - 1500 USD

2. PAM 233: 600 - 650 EUR - tak mi powiedziano jak kupowałem 233 - o ile mnie oczywiście pamięć nie myli

3. Rolex SUB: ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ustalmy mniej-więcej ceny serwisu:

1. AP RO: 1400 - 1500 USD

2. PAM 233: 600 - 650 EUR - tak mi powiedziano jak kupowałem 233 - o ile mnie oczywiście pamięć nie myli

3. Rolex SUB: ???

Pisalem wyzej, bo wczoraj sie dowiadywalem - Sub z data niecale 3100pln

Co do Pama, to mam dzisiaj wiedziec, to napisze.

 

Z tego co pamietam, to koszt serwisu, to 10%-owa wartosc nowego zegarka i to by sie zgadzalo, jesli chodzi o Rolexa.

 

A jesli chodzi o kosmiczne roznice miedzy serwisowaniem samochodow roznych marek za te same czynnosci fizyczne (o czesciach nie pisze), to mnie to nie dziwi - tak to dziala i dziwnym by bylo, aby w salonie Ferrari czy Porsche krzykneli tyle samo za wymiane opon co w VW czy Toyocie ;) choc wydaje sie to absurdalne i nielogiczne - ale dokladnie tak samo jest z nasza pasja dla osob z zewnatrz ;)

 

Jak kupowalem nowa Octavie II, to ludzie w pracy sie stukali w glowe - ja to bym 3 letnie Audi albo BMW kupil a nie wywalal kase na nowa Skode :) Skoda jezdze juz 7 rok i nic - tylko benzyna i przeglady a w nowym Golfie IV juz miesiac po wyjechaniu z salonu zaczal sie caly sypac :D  I jeszcze jedno odpowiadajac Ci Zorka5 na twoje tezy dlaczego tak dawac d...y w serwisach markowych aut - za znaczek B)  Po zakupie tej Skody jeden kolega sie nia przejechal i powiedzial - super auto, super wyposazone i duze i za te pieniadze nic lepszego nowego bys nie kupil. Ogolnie super... gdyby nie to logo :D

 

I to cala odpowiedz dlaczego tak "lubimy" przeplacac ;)

 

Mysle, ze praktycznie nikt nigdy (no moze za wyjatkiem znawcow i maniakow) nie kupilby ani Patka, ani Rolexa ani tym bardziej Omegi, IWC czy VC za takie pieniadze, gdyby nie... logo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie serwisu AP, znalazłem na oficjalnej stronie takie tabelki (ceny we frankach): http://www2.audemarspiguet.com/customer_service/home/repairs/tarif_des_principaux_services/tableau1

 

Czyli za AP z czasem i datą powinno być to do 980 franków (bez polerowania i testu szczelności), polerowanie dodatkowe 210 + water resistance test 200. Nie wiem czy do tego trzeba doliczyć jeszcze jakiś podatek bo jest dopisek że ceny są "pre-tax". Czyli w wersji minimum pewnie koło 4k zł, a maksimum 5,5-6k zł.

 

 

Już wielokrotnie przekonaliśmy się o tym, że m.in. Mercedes, w pewnym sensie, przejechał się na tak solidnych samochodach jak 190-tka czy W124 ;)

To jest popularny, wielokrotnie powielany mit że Mercedes źle wyszedł finansowo czy wręcz jak mówią niektórzy "prawie zbankrutował" na produkcji beczki czy W124 bo się za mało psuły. Polecam artykuł: http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/02/05/mercedes-zbankrutowal-dekonstrukcja-mitu/


1dFQTya.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli za AP z czasem i datą powinno być to do 980 franków (bez polerowania i testu szczelności), polerowanie dodatkowe 210 + water resistance test 200. Nie wiem czy do tego trzeba doliczyć jeszcze jakiś podatek bo jest dopisek że ceny są "pre-tax". Czyli w wersji minimum pewnie koło 4k zł, a maksimum 5,5-6k zł.

I to by sie zgadzalo odnosnie mojej 10%-owej wartosci serwisu w stosunku do nowego zegarka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisalem wyzej, bo wczoraj sie dowiadywalem - Sub z data niecale 3100pln

Co do Pama, to mam dzisiaj wiedziec, to napisze.

 

Z tego co pamietam, to koszt serwisu, to 10%-owa wartosc nowego zegarka i to by sie zgadzalo, jesli chodzi o Rolexa.

 

A jesli chodzi o kosmiczne roznice miedzy serwisowaniem samochodow roznych marek za te same czynnosci fizyczne (o czesciach nie pisze), to mnie to nie dziwi - tak to dziala i dziwnym by bylo, aby w salonie Ferrari czy Porsche krzykneli tyle samo za wymiane opon co w VW czy Toyocie ;) choc wydaje sie to absurdalne i nielogiczne - ale dokladnie tak samo jest z nasza pasja dla osob z zewnatrz ;)

 

Jak kupowalem nowa Octavie II, to ludzie w pracy sie stukali w glowe - ja to bym 3 letnie Audi albo BMW kupil a nie wywalal kase na nowa Skode :) Skoda jezdze juz 7 rok i nic - tylko benzyna i przeglady a w nowym Golfie IV juz miesiac po wyjechaniu z salonu zaczal sie caly sypac :D  I jeszcze jedno odpowiadajac Ci Zorka5 na twoje tezy dlaczego tak dawac d...y w serwisach markowych aut - za znaczek B)  Po zakupie tej Skody jeden kolega sie nia przejechal i powiedzial - super auto, super wyposazone i duze i za te pieniadze nic lepszego nowego bys nie kupil. Ogolnie super... gdyby nie to logo :D

 

I to cala odpowiedz dlaczego tak "lubimy" przeplacac ;)

 

Mysle, ze praktycznie nikt nigdy (no moze za wyjatkiem znawcow i maniakow) nie kupilby ani Patka, ani Rolexa ani tym bardziej Omegi, IWC czy VC za takie pieniadze, gdyby nie... logo :)

 

Zgadzam sie.

Miałem Skodę:-) co do zegarków też racja


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie JLC i Lange(wystarczy porównać Saxonię Thin i Golden Ellipse oraz Datograph'a w platynie i Patka 5070P) mają tą zaletę, że za znaczek płacisz mniej, niż w przypadku Patka, ale nie z każdym modelem tak jest. 

Np. Patek 5124 ma własny in-house mechanizm Patka, przepiękny, i, co najważniejsze, stworzony od podstaw tylko dla Jednej linii/Jednego modelu - Gondolo. 

Nautilus 5711 jest, w istocie, trochę przewartościowany, w sensie tego jak wysoko go wyceniono, ale na jakimś modelu firma musi robić obroty ;)

 

Na PuristsPro ostatnio rozbawiła mnie recenzja VC Malte Tonneau Chrono w białym złocie, na nie in-house'owym, chrono F.Piguet 1185(bardzo dobre chrono auto, pięknie wykończone), w której, autor stwierdził, że 30k USD za ten zegarek, to, cytuję "bargain"... 


IWC Schaffhausen Cal. 83 INCA, JLC Master Control Ultra thin, Audemars Piguet cal. 2003 i cal. 2001, ML Pontos Automatique PT6117

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli juz wszystko wiadomo o serwisie tych 3 modeli :)

 

1. AP RO:        1400 - 1500 USD (ok. 5400 PLN + koszt wysylki)

2. PAM 233:    690 EUR + 3% (3150 PLN na dzien dzisiejszy) + 380pln koszt wysylki z ubezpieczeniem = ok. 3500 PLN.

3. Rolex SUB: 3100 PLN (brak kosztow wysylki, jesli ktos z Warszawy)

 

Z tego jasno wynika, ze Rolex wygrywa, ale tez Pam ze wszystkimi swoimi komplikacjami sie broni :P bo jest praktycznie w cenie Rolexa, choc przeciez cena nowego Pama znacznie wyzsza, niz Suba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Passero

@artme,

mimo, że głosowałem na Sub'a, to jako użytkownik PAM'a doskonale rozumiem Twój  zachwyt nad tym zegarkiem.

Chociaż mam tylko biedniejszą 312, to jest to mój codzienny zegarek(obok Sub'a) i doskonale spełnia swoją funkcję. Uważam, że jest naprawdę dobrym wyborem dla jednozegarkowca. Dzięki dużej możliwości rotacji paskami(od skór amo, poprzez aligatory, na gumach kończąc) dostajemy bardzo uniwersalny czasomierz.

Wiele osób krytykujących PAM'y zna je tylko ze zdjęć, natomiast ktoś kto widział je tylko na zdjęciach, to nie widział ich wcale. Te zegarki baaardzo zyskują w realu- jakość wykonania na naprawdę wysokim poziomie i pomimo dużego rozmiaru super układają się na nadgarstku.

Jeśli musiałbym wybrać, który ma zostać: Sub czy PAM to byłby bardzo trudny wybór. Myślę, że jest to tak subiektywna decyzja, że niewiele Ci tutaj pomożemy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.