Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

a czemu będzie potrzebował jej więcej? 98 nie jest mocniejsza tylko odporniejsza na spalanie stukowe i tu jest cała magia - bardziej wysilony silnik generuje większą moc ale potrzebuje "bezpieczniejszego" paliwa żeby to zrobić. Silnik przygotowany na 98 na paliwie 95 wygeneruje mniejszą moc bo będzie musiał się bronić przed stukiem, nie będzie pracował w swoim optimum. 

Inna kwestia, że producenci próbują niczym magik wmówić ludziom, że auto spala więcej niż w katalogu z naszej winy

Mój ecoboost ma podwojny rating , 365 KM I 420 lb/ft na benzynie regular 87, 380 KM 460lb/ft na premium 91+


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czemu będzie potrzebował jej więcej? 98 nie jest mocniejsza tylko odporniejsza na spalanie stukowe i tu jest cała magia 

 

Może chodzi o to, że 95 jako mniej odporna na spalanie detonacyjne będzie ulegała zapłonowi szybciej, a więc nie zajdzie maksymalne, dla danego silnika, sprężenie mieszanki.

Ergo - na pojedyncze spalenie mniej sprężona mieszanka będzie musiała zawierać więcej benzyny (95) względem bardziej sprężonej mieszanki z benzyną 98.

Stąd większe zużycie 95 w silnikach przystosowanych do 98.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że komputer będzie przyspieszał zapłon na 95 może się skończyć mniejszą mocą ale nie większym spalaniem, od ustalenia zawartości paliwa w mieszance są czujniki MAP, MAF, sondy Lambda, czujniki temperatury itd. Mieszanka stechiometryczna również jest ściśle określona. Nie ma możliwości na historię w stylu "oo gorsze paliwo to doleję go więcej"  ;)  Wtedy silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance co również nie jest dobre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomylka, jak juz to ecu bedzie opoznial zaplon i wbrew pozorom, jest takie cos jak fuel cooling :) i wystepuje dokladnie w takiej sytuacji.

 

Najwieksza moc silnik wcale nienosiaga na paliwie o najwiekszej liczbie oktanow, najwiecej mocy osiaga na paliwie o najnizszej liczbie oktanowej ktore nie powoduje detonacji,

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, przy niższej liczbie oktanowej zapłon będzie opóźniany, przy wyższej przyśpieszany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

irekm, racja  :)

 

co do paliwa to im większa ilość oktan tym paliwo odporniejsze na samozapłon ale i cięższe do zapłonu w ogóle. Angielskiego nazewnictwa nie ogarniam do końca  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a ja z polskim mam problem :)

 

W każdym badz razie, dlaczego mój silnik ma podwojny power rating, dlatego ze ecu ma na tyle duzo możliwości regulowania zaplonu jak I ilosci podawanego paliwa ze jest w stanie opoznic zaplon ( ale zaplon opozni sie dopiero wtedy kiedy knock sensor wyczuja wirbracje spowodowane przez spalanie detonacyjne, co z kolej powoduje wzrost temperatury spalania) żeby byl w stanie zapobiec spalaniu detonacyjnemu ale same opoznienie zaplonu nie wystarczy żeby nie uszkodzic silnika do tego potrzeba rowniez wiekszej ilosci paliwa żeby schlodzic cały process.

Dlatego taki silnik ma mniejsza moc ( opoznienie zaplonu) I z uzywa wiecej paliwa ( fuel cooling) , w moim przypadku roznica jest wg Forda jeżeli chodzi o moc taka jak podalem powyżej I około 1l/100km w ilosci zuzytego paliwa

 

Mam nadzieje ze ten moj belkot jest zrozumialy

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest więcej zmiennych do ogarnięcia  :lol:  co do wzrostu temp to być może wynikać on ze stuku ale prędzej z zbyt ubogiej mieszanki - która skutkuje właśnie wzrostem temp spalania i stukiem. Jedno z drugim się łączy. Logiczne jest też, że silnik pracuje na jak najuboższej dopuszczalnej mieszance - mniejsze zużycie paliwa ale trzeba wszystko pogodzić z problemami podczas spalania czy czystością spalin, tutaj nigdy jakoś nie wnikałem ale chyba przy zubożonej mieszance rosną Nox. podlanie większej ilości paliwa to jeden ze sposobów na "ratowanie" sytuacji. Ogólnie silniki są coraz bardziej wysilone i swoje optimum osiągają na 98 ale mi na początku chodziło raczej o minimalną dopuszczalną ilość oktan w paliwie i tutaj dalej podtrzymuję - praktycznie wszystkie dostępne silniki na rynku radzą sobie z 95 w sposób dla zwykłego zjadacza chleba niezauważalny ;)

Czy silnik spali litr więcej paliwa o mniejszej ilości oktan? Być może ale tutaj również jest zbyt dużo czynników wpływających ogólnie na spalanie, fajnie że producenci podają co im wyszło na hamowni w laboratorium ale życie często to weryfikuje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że zmiennych jest dużo ale jedyny sposób w jaki można jak narazie ograniczyć temperature spalania to jest wtrysniecie extra dawki paliwa.

 

Ogólnie temat jest dosyć skomplikowany

 

I wszystkie high end samochody jakie są u was dostępne są również w Kalifornii gdzie najwyższa liczba oktanowa podana według waszej miarki to jest 95, :)

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czemu będzie potrzebował jej więcej? 98 nie jest mocniejsza tylko odporniejsza na spalanie stukowe i tu jest cała magia - bardziej wysilony silnik generuje większą moc ale potrzebuje "bezpieczniejszego" paliwa żeby to zrobić. Silnik przygotowany na 98 na paliwie 95 wygeneruje mniejszą moc bo będzie musiał się bronić przed stukiem, nie będzie pracował w swoim optimum

Inna kwestia, że producenci próbują niczym magik wmówić ludziom, że auto spala więcej niż w katalogu z naszej winy

 

właśnie może dlatego też więcej spali, bo nie będzie pracował w swoim optimum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik spali litr więcej paliwa o mniejszej ilości oktan? Być może ale tutaj również jest zbyt dużo czynników wpływających ogólnie na spalanie, fajnie że producenci podają co im wyszło na hamowni w laboratorium ale życie często to weryfikuje 

 

Bo to co wychodzi na hamowni w laboratorium trzeba prawidłowo odczytywać i interpretować, a nie odnosić do spalania w ruchu ulicznym. Dane producenta na temat spalania są zgodne z prawdziwym spalaniem przy zaistnieniu określonych warunków..

 

Moje pytanie odnośnie 98 oktan też się wzięło z tego, że nijak mi nie wychodzi różnica 22 zł/ 100 km przy Mercu na LPG (10,5) i na benzyne (9) jeśli biorę cenę 95-ki i LPG.

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może tak być, jeżeli silnik był budowany z myślą o zasilaniu 98 a "awaryjnie" 95

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie odnośnie 98 oktan też się wzięło z tego, że nijak mi nie wychodzi różnica 22 zł/ 100 km przy Mercu na LPG (10,5) i na benzyne (9) jeśli biorę cenę 95-ki i LPG.

W Poznaniu tankuje benzynę za 4,3 a gaz za 1,6. Przy ww. zużyciu - różnica 21,9 zł/100km.

 

Poza tym idąc wskazanym przez Ciebie tropem - można kupić sobie Pande zamiast klasy A i podzielić się z potrzebującym jeszcze bardziej. Ale wiesz na czym polega różnica? Że jeśli poprawnie skonwertuję auto na gaz - oszczędzę te swoje 25 czy 30k nie odczuwając żadnej zmiany.

 

Ale jeśli ktoś woli oszczędzić ww. kwotę przesiadajac się np do Pandy albo Kia Picanto i płacić za paliwo 4,3 zł- jego kasa i jego wola. Nic mi do tego.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z A klasy do pandy to byłby bardzo bolesny upadek :lol:  zdarza mi się jeździć A klasą 2 gen a po tym co widziałem w nowej B klasie domyślam się, że w obecnej A tez jest sporo lepiej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do benzyny 98 to miałem Seata Altee fr z silnikiem 2,0fsi i tam bylo wyraźnie napisane że moc 200km jest osiagana przy pb98. Zasilanie silnika długotrwałe pb95 powodowało wcześniejsze padanie cewek i syf w kolektorze. To damo bylo w Yeti 1,8tsi. Gdy chipowalem Yeti to tuner pytał pod jaką mieszankę robimy program. Zostalem przy 98 ale spokojnie można bylo przejść na 95 kosztem kilku koni. To wszystko rozbija sie o oprogramowanie a nie o silnik. Teraz w Abarth500 mam tez program na 98. Ale ogień jest jak zaleje 100+ :D Ogólnie suche paliwo mniej syfu w silniku zostawia i jak kogoś nie przeraża dodatkowe kilka groszy za litr to warto lać 98, szczególnie w silniki turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wszystko nie jest takie jednoznaczne. Dla silnika strojonego pod 95 zastosowanie 98 będzie owocowac spadkiem mocy.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yhy, syf w kolektorze fsi to wina konstruktorów a nie paliwa, dali 4 liter przy odmie i tyle. Tyle że to problem ogólnie w N/A z bezpośrednim wtryskiem, z tego co wiem, toyota też przez to przechodziła. Nie wiem na jakiej podstawie cewki miały by wcześniej padać. Pod tym względem paliwo o wyższej ilości oktan jest cięższe w zapłonie więc teoretycznie bardziej obciąża układ zapłonowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Poznaniu tankuje benzynę za 4,3 a gaz za 1,6. Przy ww. zużyciu - różnica 21,9 zł/100km.

 

Poza tym idąc wskazanym przez Ciebie tropem - można kupić sobie Pande zamiast klasy A i podzielić się z potrzebującym jeszcze bardziej. Ale wiesz na czym polega różnica? Że jeśli poprawnie skonwertuję auto na gaz - oszczędzę te swoje 25 czy 30k nie odczuwając żadnej zmiany.

 

Ale jeśli ktoś woli oszczędzić ww. kwotę przesiadajac się np do Pandy albo Kia Picanto i płacić za paliwo 4,3 zł- jego kasa i jego wola. Nic mi do tego.

 

Tylko różnica w przypadku dobrze wyposażona A-klasa (~150 KM) vs dobrze wyposażony Golf (~150 KM) to nie jak przesiadka do Pandy. Pokusiłbym się stwierdzenia, że w tym wypadku (Golf vs A klasa) różnica jakości to tylko kwestia estetyki. Ale oczywiście masz rację, pieniądze i decyzja należy do Ciebie. Spodobał mi się po prostu jeden z celów, który wymieniłeś, na który warto łożyć zaoszczędzone pieniądze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wszystko nie jest takie jednoznaczne. Dla silnika strojonego pod 95 zastosowanie 98 będzie owocowac spadkiem mocy.

Raczej nie. Poprostu nic nie poprawi ale zaszkodzić nie powinno. Obecnie mapy w silnikach są przystosowane do większości znanych odmian paliwa i silniki same przestawiają się na inne ilości oktanów.

yhy, syf w kolektorze fsi to wina konstruktorów a nie paliwa, dali 4 liter przy odmie i tyle. Tyle że to problem ogólnie w N/A z bezpośrednim wtryskiem, z tego co wiem, toyota też przez to przechodziła. Nie wiem na jakiej podstawie cewki miały by wcześniej padać. Pod tym względem paliwo o wyższej ilości oktan jest cięższe w zapłonie więc teoretycznie bardziej obciąża układ zapłonowy

Konstrukcja odmy czy nagar, nie było to problemem jak samochód regularnie był używany zgodnie z przeznaczeniem czyli jezdzil dynamicznie ;) na trzy silniki fsi w moim zyciu nie mam sie czego przyczepić w tej kwestii.

Co do cewek to wydaje mi się że mogą być dostosowane do zapłonu suchego paliwa. Nie jestem fachowcem aż takim by to wyjaśniać ale jak kupiłem moją z przebiegiem 15tys km to zacząłem lać 95 i dwie cewki szlag trafił. Najpierw jedna, wymieniłem. Po dwóch dniach kolejna wiec wymieniłem wszystkie. W serwisie mechanik mnie poinformował by lać tylko 98 i kłopotu z cewkami nie będzie. No i miał chyba racje bo nie mialem więcej kłopotu.

Edytowane przez Mikołaj N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja odmy czy nagar, nie było to problemem jak samochód regularnie był używany zgodnie z przeznaczeniem czyli jezdzil dynamicznie ;)

haha tutaj racja, silnik powinien pracować w pełnym zakresie obrotów tak samo jak praca w tym zakresie powinna być bezpieczna, stąd w seryjnych silnikach ograniczniki obrotów. Przeciętnie ok 70% czasu silnik korzysta z niskiego i średniego zakresu obrotów. Odma jest niedopracowana i tyle, tak samo jak było z pierścieniami w pierwszych tsi/tfsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można w sumie było ją wywalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie. Poprostu nic nie poprawi ale zaszkodzić nie powinno. Obecnie mapy w silnikach są przystosowane do większości znanych odmian paliwa i silniki same przestawiają się na inne ilości oktanów.

 

Niekoniecznie. Magazyn WRC przeprowadził test, polegający na zasileniu silnika strojonego pod 95 benzyna 98. Próby na hamowni wykazały spadek mocy. Wprawdzie niemożliwy do wyczucia, około 1-2% ale jednoznacznie i powtarzalnie były to spadki mocy.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może wynikać z cięższego zapłonu 98. samo przestawienie sie komputera na inne paliwo tez trwa pewien czas - kilkaset km. Być może zależy to też od konkretnego silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak tankowalem 102 oktanową, to auto tracilo moc?

Mi się wydawało, że lepiej jedzie... Hehe tak to jest jak człowiek sobie coś wmawia :D

Edytowane przez Angelo

Przyjaźń jest wszystkim. Przyjaźń to coś więcej niż talent. Więcej niż władza. Prawie się równa rodzinie. Nigdy o tym nie zapominaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli pół baku ma się zalane Pb95 a pół Pb98 ? :P komputer zgłupieje i rozpocznie procedurę odliczania i autodestrukcji pojazdu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.