switch107 375 #18176 Napisano 7 Marca 2017 sorry sprawdziłem - 245/40R20 ma RS6 a nie 45 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikołaj N 388 #18177 Napisano 7 Marca 2017 Ja na lato mam 255/35R20. Oj, będzie się działo, całe szczęście, że nie runflaty... Będzie ładnie. No i spalanie w końcu nie będzie tak podejrzanie niskie 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #18178 Napisano 7 Marca 2017 255/35 -245/40 to różnica niecałe 9 mm na profilu, przysłowiowa księżniczka na ziarnku grochu to wyczuje. Zmiana fabrycznej średnicy koła wpływa na przekłamania licznika (prędkość i przebieg), ktoś nie zwraca na to uwagi, a zmieści się w nadkolu to zmienia na co chce. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #18179 Napisano 7 Marca 2017 Praktycznie każde auto przekłamuje co najmniej o kilka % na plus. Jeśli nawet dodasz 5% profilu oponie to sumarycznie obwód koła wzrośnie o średnio 2-3% i to zaledwie zmniejszy przekłamanie o właśnie tyle. 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
switch107 375 #18180 Napisano 7 Marca 2017 Problem przy kontroli drogowej lub gorsze wypadku - odmowa wypłaty ubezpieczenia. Jeżdżę tym na stałym odcinku do pracy i z powrotem ale mam odcinki że +200km/h jest normą więc nie zmieniłem. Co śmieszniejsze A6 jest 200kg lżejsze i 300KM słabsze a nie chcą mi potwierdzić tych kół w dowodzie 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #18181 Napisano 7 Marca 2017 Przekłamują, ale nie wszystkie. Foka, swift, vitara tyle ile na liczniku, tyle na gps. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #18182 Napisano 7 Marca 2017 Problem przy kontroli drogowej lub gorsze wypadku - odmowa wypłaty ubezpieczenia. Jeżdżę tym na stałym odcinku do pracy i z powrotem ale mam odcinki że +200km/h jest normą więc nie zmieniłem. Co śmieszniejsze A6 jest 200kg lżejsze i 300KM słabsze a nie chcą mi potwierdzić tych kół w dowodziePół nocy czytałem w tej intencji OWU i nie znalazłem nic o oponach. Allianz. 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
switch107 375 #18183 Napisano 7 Marca 2017 Zmiany poza specyfikacje fabryczną wymagają wpisania do dowodu rejestracyjnego - ten rozmiar felg i opon nie jest przewidziany dla A6. Jest wyłącznie dla RS6. Mam na biurku w pracy dopuszczalne rozmiary. Dotyczy to wszystkiego - nawet założenia głupiego spojlera na klapę bagażnika nie wspominając o zmianach mocy etc. 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #18184 Napisano 7 Marca 2017 Mówisz o Polsce czy o innym kraju? 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
switch107 375 #18185 Napisano 7 Marca 2017 Tak jest na pewno w kilku zachodnich państwach. Nie wiem jak w Polsce ale bylbym zaskoczony jakby firmy jak Alianz czy Axa miały tak diametralne różnice w OWU w Europie 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #18186 Napisano 8 Marca 2017 W OWU Allianz nie znalazłem nic o oponach ani o zmianach w aucie. Były punkty o braku przeglądu oraz złym stanie technicznym . 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #18187 Napisano 8 Marca 2017 Eee, u nas jest lepiej. Nie ma okresowych badań technicznych i można z samochodem robić prawie wszystko oprócz przyciemniania przednich szyb 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wywar #18188 Napisano 8 Marca 2017 Gdyby zrobili w tym kraju przeglady jak w europie to polowa aut by nie przeszla, nie raz widze takie przerobki ze az strach o przerabianiu tlumikow nie wspomne 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #18189 Napisano 8 Marca 2017 No, byloby wesolo  0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2409 #18190 Napisano 8 Marca 2017 A odpowiadając koledze @switch107 - A6 competition z fabryki wyjeżdża właśnie na 255/35R20, więc raczej nie ma opcji, żeby nie przeszły przeglądu. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukebor 8233 #18191 Napisano 8 Marca 2017 Tomek, na szczęście - w razie czego - przegląd masz dopiero za 3 lata 0 I'm not myself, but not dead and not for sale... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 722 #18192 Napisano 8 Marca 2017 W PL nie ma nic o rozmiarze opon, w DE w dowodzie są wpisane dopuszczalne rozmiary dla modelu, jeżeli są założone inne to jest lipa podczas wypadku 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mikołaj N 388 #18193 Napisano 8 Marca 2017 (edytowane) Ja mam np w umówie leasingu że samochód musi być używany zgodnie z homologacja. A to z góry skazuje na dopuszczone przez producenta rozmiary. Każde auto ma swoje świadectwo homologacji i wydaje mi się ze w ubezpieczeniach jest o tym zapis. A czy jest to wymagane czy nie to już inna rzecz Edytowane 8 Marca 2017 przez Mikołaj N 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #18194 Napisano 8 Marca 2017 Salon w Genewie i nowe Volvo XC60. Podoba mi sie stylistyka Volvo. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #18195 Napisano 8 Marca 2017 Nowe volvo trafia w mój gust!! 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukebor 8233 #18196 Napisano 8 Marca 2017 W PL nie ma nic o rozmiarze opon, w DE w dowodzie są wpisane dopuszczalne rozmiary dla modelu, jeżeli są założone inne to jest lipa podczas wypadkuAle jest chyba w każdej książce obsługi pojazdu - wykaz akceptowalnych rozmiarów. Widziałem przynajmniej w 3 różnych markach. Znając życie ubezpieczyciel szukając do czego by się tu przyczepić, zwróciłby na to uwagę. 0 I'm not myself, but not dead and not for sale... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #18197 Napisano 8 Marca 2017 (edytowane) Właśnie w temacie ubezpieczycieli... w piątek miałem zdarzenie drogowe. Pan Insignią wepchnął panią w Toyocie Aygo w tył mojego auta. Mam delikatnie porysowany tylny zderzak i lekko wgniecioną tylna klapę, wręcz niezauważalnie... Dzisiaj ubezpieczyciel sprawcy przelał na moje konto kwotę ugodową, jak to nazwał, w wysokości pozwalającej na polakierowanie całego auta... Baaaardzo się mnie to podoba Nikt nawet auta nie oglądał... a gdzie tu opony Nie no mam właściwe, jak sobie producent życzy 235/65R17... Edytowane 8 Marca 2017 przez kiniol 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
switch107 375 #18198 Napisano 8 Marca 2017 (edytowane) Ale jest chyba w każdej książce obsługi pojazdu - wykaz akceptowalnych rozmiarów. Widziałem przynajmniej w 3 różnych markach. Znając życie ubezpieczyciel szukając do czego by się tu przyczepić, zwróciłby na to uwagę. dokładnie w dokumencie ECC (European Certificate of Conformity) - dokumencie opisujacym caly samochód, wystawianym przez każdego producenta samochodu do każdego wyprodukowanego samochodu z rozmiarem felg i opon standardowych (poz. 35) oraz opon i felg alternatywnch (poz. 52). Może to być pózniej powtórzone w książce serwisowej. Ubezpieczyciel wymaga jedynie ważnego badania technicznego. Jeżeli samochód ma modifikacje wykraczające poza standardowe zapisy dokumnetu ECC musi to być zaznaczone wpisem w dowodzie rejestracyjnym. Czyli np zmiana koloru, mocy silnika czy kół musi być wpisana w dowodzie. Wymiana siedzień np. już nie. Ubezpieczyciel ma prawo zakwestionować później dopuszczenie do ruchu. Jestem pewień że podobnie jest w Polsce. Pamietam jak miałem instalację gazową i hak i musiałem mieć to wpisane w dowodzie.A odpowiadając koledze @switch107 - A6 competition z fabryki wyjeżdża właśnie na 255/35R20, więc raczej nie ma opcji, żeby nie przeszły przeglądu. To ekstra - a możesz sprawdzić proszę czy 245/40R20 też możesz założyć ? I dostalem się do dokumnetu: A6 może mieć następujące rozmiary: 225/55R17 , 245/45R18 , 255/40R19, 255/35R20 - czyli te które ma Tomasso Edytowane 8 Marca 2017 przez switch107 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2409 #18199 Napisano 8 Marca 2017 Ja mam w instrukcji jeszcze następujące rozmiary, poza tymi, które dopisałeś:265/30R20 i 255/30R21 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 722 #18200 Napisano 8 Marca 2017 dopuszczalne rozmiary opon i ciśnienia są umieszczone w każdym samochodzie - np w e46 na słupku B pod drzwiami kierowcy. Chodzi o to, że u nas policjanta interesuje tylko czy na osi znajdują się takie same opony oraz wysokość bieżnika. W DE z oponami jest jak np z światłami - auto nieprzystosowane do ksenonu nie może go posiadać, jeżeli auto nie jest "przystosowane" do jakiegoś rozmiaru opon to również ich nie może mieć, nie wiem czy wtedy zatrzymują dowód, czy holują auto czy kończy się mandatem 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach