vvv 2442 #22001 Napisano 28 Sierpnia 2018 Zmieniajac temat nie wiem czy ogladacie filmiki blogomotive, mnie sie spodobal ten fragment z ostatniego:https://youtu.be/OyoQXBHMxj4?t=449 0 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #22002 Napisano 28 Sierpnia 2018 (edytowane) Godzinę temu mi się właśnie przypomniało, Irek jak pokazywałeś dokumenty z badań z których wynikało, że oleje były bardzo nierzetelnie przyporządkowane do klas API i olej z wyższej klasy lepkości był nie tyle minimalnie bardziej tylko lepki co wręcz rzadszy! Edytowane 28 Sierpnia 2018 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #22003 Napisano 28 Sierpnia 2018 Godzinę temu mi się właśnie przypomniało, Irek jak pokazywałeś dokumenty z badań z których wynikało, że oleje były bardzo nierzetelnie przyporządkowane do klas API i olej z wyższej klasy lepkości był nie tyle minimalnie bardziej tylko lepki co wręcz rzadszy!Pamiętasz laborki z fizyki?https://pl.wikipedia.org/wiki/Lepko%C5%9Bciomierz_H%C3%B6ppleraA nie jest tak, że producent okresla wymagania oleju?Jak silnik pije olej to nie przechodzi się na minerał tylko remontuje pierscienie, albo uszczelniacze.Jak się remontuje pierścienie? 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 718 #22004 Napisano 28 Sierpnia 2018 (edytowane) gustaw wiadomo że są silniki do których są dedykowane takie oleje. Do e46 M3 czy e39 M5 fabrycznie był lany Castrol TWS 10W60. Ale pamiętajmy też - silnik np z w/w M3 generował przeszło 107KM z litra - bez doładowania. To nawet na dzisiejsze czasy (czyli blisko 20 lat od jego premiery) silnik wyczynowy z m.in. mechaniczną regulacją luzów zaworowych. Nie bez powodu w M zamiast ekonomizera były wskaźniki temp oleju ale umówmy się - to nie są oleje na całoroczne turlanie się po drodze. Taki olej pracuje jak należy przy wysokich temperaturach, na zimno chroni silnik często gorzej niż "zwykły" olej dlatego często ludzie, którzy używali taki olejów stosują wymiany na olej "letni" i "zimowy" lub zalewają inny olej na latanie po torze a inny na drogę. Silnik N/A rzadko kiedy zagrzeje olej przy zwykłej jeździe powyżej 100kilku stopni. Ci co latają po torze i mają wskaźniki temperatury często widzą po 120-130 (w w/w M3 skala kończy się na 150st). Taki 5W30 wtedy jest już jak woda.Teraz nieco sytuacja się skomplikowała bo mamy masę silników doładowanych i turbina lubi grzać olej ale pomimo tego - tak jak wyżej wspomniano najlepiej stosować oleje wg rekomendacji producenta silnika a do olejów typu 5W50 czy 10W60 podchodzić z dystansem, szczególnie zimą. Ja mam e46 z 2000r, od kilku wymian zalewam Fuchsa 5W40 GT1 spełniającego normę BMW LL04 więc bardziej restrykcyjną niż wtedy, kiedy wyprodukowali moje auto. Raz miałem Valvo 5W50 ale dopiero jak je zalałem, to zacząłem nieco czytać i każde odpalanie silnika zimą przy -20 to był ból psychiczny. Kumple jeżdżą na 10W60 ale w autach z pomodzonymi silnikami, zimą stoją w garażu i czekają na wiosnę Edytowane 28 Sierpnia 2018 przez trollu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #22005 Napisano 28 Sierpnia 2018 (edytowane) Tu są na siatkę nałożone jakim testom podlegają oleje żeby spełniły wymagania nałóż prze producentów silników. To są jedne z lepszych czy też bardziej wymagających specyfikacjiMB 229.5-ten innyPorsche A40-jasno szaryBMW long life 04-niebieski kolor Sent from my SM-G950W using Tapatalk Z tej siatki jednoznacznie wynika że jeżeli ktoś nie posiada diesla z pdf i add blue to specyfikacja MB dla benzyniakow 229.5 jest najbardziej wymagająca dla producentów środków smarnych Edytowane 28 Sierpnia 2018 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #22006 Napisano 28 Sierpnia 2018 (edytowane) Ależ jaki ból psychiczny zimą przy 5W50 lub oczekiwanie na wiosnę w garażu przy 10W60 ?? Przecież o przydatności zimą decyduje w tym przypadku 5W a nie 50. 5W50 na zimno jest przecież rzadszy niż 10W30. Krzysiek, tak jest Edytowane 28 Sierpnia 2018 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 718 #22007 Napisano 29 Sierpnia 2018 no właśnie to jest mocno ogólne "5w jest rzadszy od 10w". 10W40 to półsyntetyk lany głównie do starszych samochodów ale 10W60 to już pełny syntetyk chociaż ma 10 z przodu.Spójrz w karty olejów - dla przykładu - lepkość dynamiczna w -30st dl Valvo 5W50 - 6600 mPas, Fuchs 5W40 - 5700 i Fuchs (w -25st) 10W40 -6300. Wniosek - 5W50 zimą rano płynie gorzej niż 10w40, zanim olej dotrze do wszystkich punktów mija więcej czasu, masz film olejowy po wieczornym zgaszeniu silnika ale tak na prawdę odpalasz na sucho 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #22008 Napisano 29 Sierpnia 2018 Jak się remontuje pierścienie?Wiesz, że chodziło mi o wymianę Nie chwytaj za słówka 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #22009 Napisano 29 Sierpnia 2018 (edytowane) Wiesz, że chodziło mi o wymianę Nie chwytaj za słówka Ale wiesz jak to jest z wymianą pierścieni... Wywalasz wszystko na wierzch, głowice, miskę olejową, masz nowiutkie pierścienie na stole , a tu na bank okazuje sie, że kanałki są wyklepane i tłoki zamawiasz... a jak już tłoki będą z pierścieniami nowe, to panewki korbowodowe trzeba wymienić, bo na 100% wkrótce padną... I robi się remont silnika... Więc co jest lepsze, szukać silnik czy bawić się w remonty...ech... Edytowane 29 Sierpnia 2018 przez kiniol 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #22010 Napisano 29 Sierpnia 2018 Ale wiesz jak to jest z wymianą pierścieni... Wywalasz wszystko na wierzch, głowice, miskę olejową, masz nowiutkie pierścienie na stole , a tu na bank okazuje sie, że kanałki są wyklepane i tłoki zamawiasz... a jak już tłoki będą z pierścieniami nowe, to panewki korbowodowe trzeba wymienić, bo na 100% wkrótce padną... I robi się remont silnika... Więc co jest lepsze, szukać silnik czy bawić się w remonty...ech... Nie do końca, bo kwestia tak na prawdę co się dzieje.Miałem tak kilka razy po wymianie uszczelniaczy i pierścieni wróciło do normy.Nie wszystko zużywa się niestety równomiernie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #22011 Napisano 29 Sierpnia 2018 (edytowane) Spalanie oleju na poziomie 0.5litra na 1000km... Przy czym na analizatorze wychodza weglowodory aromatyczne na poziomie 1.6, więc w miarę... Zmierzyłem kompresję i ma po 11 atm na każdym z sześciu garów. Motor Chrysler 4.0... Wkurza mnie ten olej, ale silnik ma przejechane 330.000km... Co byś zrobił? Edytowane 29 Sierpnia 2018 przez kiniol 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk.P. 5 #22012 Napisano 29 Sierpnia 2018 Spalanie oleju na poziomie 0.5litra na 1000km... Przy czym na analizatorze wychodza weglowodory aromatyczne na poziomie 1.6, więc w miarę... Zmierzyłem kompresję i ma po 11 atm na każdym z sześciu garów. Motor Chrysler 4.0... Wkurza mnie ten olej, ale silnik ma przejechane 330.000km... Co byś zrobił?Moim zdaniem spalanie oleju jeszcze na poziomie,popatrz na to z innej strony-to tylko dwie szklanki! .A na poważnie,może skończyły się uszczelniacze zaworów cy cuś? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 718 #22013 Napisano 29 Sierpnia 2018 pierścienie nie muszą być uszkodzone, wystarczy, że są źle zaprojektowane dla przykładu e39 M5 - przedlifty paliły olej mniejwięcej też 1L/1000km przy normalnej jeździe, przy pałowaniu więcej. Po lifcie BMW oficjalnie nie mówiło nic o zmianach w silniku ale nr części na pozycji pierścieni się zmieniły. Wtedy spalanie spadło do litra na 10 tyskm. Mój M52 oleju nie bierze, nowszy M54 miał przeprojektowane pierścienie i tam już olej znikał. Jeśli to wina konstrukcji to pierścień zgarniający jest zbyt mały. Może być tak, że się zapiekł i nie zbiera jak powinien. Warto przyjrzeć się odmie bo przez nią czasami silnik lubi ciągnąć olej, zależy od konstrukcji 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #22014 Napisano 29 Sierpnia 2018 Właśnie kolektor ssący jest cały zaolejony, ale zawór PCV wymieniłem na nowy i nic to nie dało... 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 718 #22015 Napisano 29 Sierpnia 2018 jak kolektor jest zafajdany to z odmą musi być coś nie tak. Wszystko drożne? Nie wiem jak mocno jest tam rozbudowana odma ale trzeba sprawdzić i udrożnić/wymienić wszystko 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi 12781 #22016 Napisano 29 Sierpnia 2018 Ręki opadają na rodzimych majstrów... jakieś trzy tygodnie temu samochód zaczął mi szarpać. Zajrzałem do świec, na jednej olej. Zaprowadziłem, wymienił uszczelkę pod pokrywą zaworów - prosta sprawa. Tylko, że po chwili znowu szarpie. Wkurw. Ojciec zawsze powtarza: „robić samemu, bo inaczej albo cię oszukają, albo coś spieprzą”. Raczej traktuję to z przymrużeniem oka, chociaż kiedyś faktycznie robiłem sam, ale teraz i czasu brak i narzędzia nie zawsze pod ręką, więc...No ale wk**wiłem się na tą uszczelkę, a że to niewielka robota, to korzystając z urlopu rozebrałem.Pajac źle włożył, docisnął tak, że uszczelka została przecięta. Do tego ani grama uszczelniacza. Nawet w newralgicznych miejscach. Traediaaaa, panie... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 718 #22017 Napisano 30 Sierpnia 2018 u mnie było to samo. Wymienili uszczelkę pod pokrywą a rok później robiłem to sam - uszczelka zagnieciona w 2 miejscach 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymon. 8674 #22018 Napisano 30 Sierpnia 2018 Jutro kolo południa ruszam na rajd.Bede jechał w takiej ladej grupie : I jeszcze dwa od nas z roboty jada, ale jeszcze nie wiem jakie. 0 Instagram: @my.nickname.was.taken || FS: Titoni Seascoper 300, H.G.P. Diver 200m Automatic, Certina Blue Ribbon '74 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 583 #22019 Napisano 30 Sierpnia 2018 Amazon, p1800, pagoda, rewelacyjne trio . 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymon. 8674 #22020 Napisano 30 Sierpnia 2018 Amazon, p1800, pagoda, rewelacyjne trio . No nie najgorsze Jak sie dowiem jakie sa pozostale 2 to tez wrzuce. Oczywiscie zdjecia sa pogladowe bo to nie dokladnie te egzemplarze. Z 2-3 zdjecia z raju postaram sie wrzucic 0 Instagram: @my.nickname.was.taken || FS: Titoni Seascoper 300, H.G.P. Diver 200m Automatic, Certina Blue Ribbon '74 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #22021 Napisano 30 Sierpnia 2018 Poznań? Kiedyś to współorganizowałem...daaawno 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymon. 8674 #22022 Napisano 30 Sierpnia 2018 (edytowane) Poznań? Kiedyś to współorganizowałem...daaawno Okolice Rosenheim Edytowane 30 Sierpnia 2018 przez Szymon. 0 Instagram: @my.nickname.was.taken || FS: Titoni Seascoper 300, H.G.P. Diver 200m Automatic, Certina Blue Ribbon '74 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #22023 Napisano 31 Sierpnia 2018 Aaa tyż piknie... 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymon. 8674 #22024 Napisano 1 Września 2018 (edytowane) Nasza ekipa Edytowane 1 Września 2018 przez Szymon. 0 Instagram: @my.nickname.was.taken || FS: Titoni Seascoper 300, H.G.P. Diver 200m Automatic, Certina Blue Ribbon '74 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 718 #22025 Napisano 1 Września 2018 pogoda pod psem ale ekipa zacna, świetne klasyki.Auta z Monachium? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach