Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Musialbys sie urodzic albanczykiem :)

Nie wiem co oni maja z tymi mercedesami, ale zachowuja sie jakby inne marki nie istnialy.

Wg nich samochody dzielą się na Merce i pozostałe.

Z drugiej strony jak byłem w Albanii to widziałem policję Golfem II. :D


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tam albańczykiem, niektórzy po prostu chcieliby być jak Boguś  ;) mi stary SL zawsze będzie się kojarzył z "Reichem"

MV5BNmQ5NTY5MGItMWIyNy00YWI4LTg5NjQtYmQz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to była eSa a nie R129, chociaż prawidłowość Boguś i Merc jest zachowana  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się do 120k zł kupic jakieś kombi w benzynie i poniżej 8s do 100 (im mniej tym lepiej oczywiście)? 

Warunek - nowe.

Poza VAGami i Astrą jeszcze Megane GT , i30 turbo. Był kiedyś odcinek Automaniaka z tymi autami, może jeszcze jest dostępny na playerze.

 

 

prawidłowość Boguś i Merc jest zachowana  :P

To jeszcze ,,Pitbull'', Boguś w gelendzie oraz W222.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Służbowe auto najlepsze :). A w Rosji Dacia sprzedawana jest pod nazwą Renault.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

każdy popełnia błędy, nawet Boguś  :lol:

No ale Boguś to dla kasy zrobił, więc jest mu wybaczone  :P


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prywatnie jeździł starym Foresterem.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale Boguś to dla kasy zrobił, więc jest mu wybaczone  :P

niektórzy by powiedzieli, że się sprzedał  :ph34r:

;)

 

a forester spoko, zawsze mi się podobał. Dźwięk boksera tak samo, jakiś luźniejszy wydech i można całkiem przyjemnie jeździć  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. Bogus jako ambasador marki ma szeroki dostęp do modeli. W trase  talismanem,  do stadniny kadjarem, a do frajdy z jazdy megane rs. Na pewno jakies eventy na torze były.   :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może dadzą Mu Alpine


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój też powinien na 5W30, ale jest zbyt rzadki, zaleję go 10W30...

Przecież to je jeden wuj na ciepło. Jak za rzadki to trzeba górny indeks podnosić a nie dolny, Pani Marysiu.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest też niepisana zasada, że im niższy dolny tym lepsza baza oleju. Inna - 5W30 obecnie to chyba najbardziej popularny olej - często też podrabiany. 5W40 jest uniwersalny bo dobrze chroni na zimno i na gorąco 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, powiedzcie mi dlaczego silnik 4.0 czy 3.5 Chryslera V6, na oleju 10W30 chodzi jak ta lala, a na 10W40 gubi panewki...I jest to reguła...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma w tym nic dziwnego, choć jeszcze 10 lat temu myślałem, że zaszkodzić może zbyt mała lepkość a zbyt duża nie, że ta ostatnia co najwyżej implikować będzie wyższą konsumpcję paliwa. Błąd. Układ smarowania, przekroje kanałów, konstrukcja pomp oleju - zaprojektowany jest pod kątem określonej lepkości oleju - ani za niskiej ani za wysokiej. Zbyt mało lepki oleu daje zbyt cienki film olejowy, zbyt lepki - może zwyczajnie nie dotrzeć w należytej ilości do węzła tarcia.

Koledze mechanik polecił Castrola 10W60 do Saaba, zamiast 10W30. Skończyło się tak, że korba wyjszla bokiem ino roz.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10W60 jak 5W50 to już oleje specjalizowane, do normalnej jazdy raczej się nie nadają. co do problemów na 10w40 - ja ten olej pamiętam z golfa chociaż wtedy i tak przeszedłem w startym aucie na 5W który był zalecany. 10W40 w starszych autach to był taki olej "nie wiem co wlać to wleję 10w40, będzie ok"  :lol:  w golfach czy innych niemcach się sprawdzało, popychacze czasami klepały ale auto jechało 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to 10W40 to był tzw. olej mineralny,reszta to pół syntetyki i syntetyki.

10W40 w starszych autach był zalecany-powód syntetyki wypłukiwały nagar i po jakimś czasie z wydechu wydobywał się piękny

jasnoniebieski dymek a później to już... :unsure: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że producent okresla wymagania oleju?

Jak silnik pije olej to nie przechodzi się na minerał tylko remontuje pierscienie, albo uszczelniacze.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trollu, jak najbardziej są auta, które do codziennej jazdy potrzebują 10W60, jak choćby wiele BMW M. Powtarzam jeszcze raz, to kwestia konstrukcji silnika oraz układu smarowania.

 

Niektórzy producenci byli w stanie osiągać lepkości 10W40 oraz 15W50 w swoich olejach mineralnych, jak niegdyś Quaker State, Shell, dziś np. Motul.

 

Osobiście zawsze lepkość kinematyczną w temperaturze pracy dobieram zgodnie z zaleceniami producenta, odsuwając się w górę maksymalnie o 10, jedną klasę. Natomiast lepkość kinematyczna na zimno. - wg mnie im niższa tym lepiej.

 

Jeśli porównać oleje 15W40 i 0W40 to one w temperaturze pracy będą miały tę samą ( w granicach widełek ) lepkość.

 

Natomiast na zimno oba będą o wiele bardziej lepkie, przy czym 0W40 będzie zgęstniały wyraźnie mniej.

 

5W40, 10W40 oczywiście są gdzieś pomiędzy.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o te " widełki" chodzi  , dwóch kierowców może mówić że używa "takiego samego  " oleju np 0w30  z czym jeden z nich używa oleju prawie 0w40 a drugi prawie że 0w20.

Zdecydowanie lepiej jest zwracać uwagę na klasę jakości  zalecana przez producenta silników niż klasę API 

Rozpiętość jakości oleju w klasie API czyli 0wXX czy też 5wXX I tak dalej jest tak duża że ten system praktycznie zatraca swoją potrzebę istnienia 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.