switch107 375 #23576 Napisano 24 Stycznia 2019 jeśli ma to być V6 to wolę R6Kto poza BMW robi R6 ? 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #23577 Napisano 24 Stycznia 2019 Merc jak syn marnotrawny wrócił do benzynowych R6. 6 cylindrowy bokser też jest ciekawszy od v6 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Parówkowy skrytożerca 429 #23578 Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) jeśli ma to być V6 to wolę R6 Merc jak syn marnotrawny wrócił do benzynowych R6. 6 cylindrowy bokser też jest ciekawszy od v6 Możesz wyjaśnić jaka jest przewaga techniczna R6 nad V6 oraz 6 cylindrowego boxera nad v6. Ja się nie znam ale chętnie poczytam. Edytowane 24 Stycznia 2019 przez Parówkowy skrytożerca 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #23579 Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) W sumie tylko taka, że może mieć lżejszy wał, I nie ma wałków wyrownazajacych, bo silnik jest naturalnie zbalansowany.Mniej skomplikowana konstrukcja. Niektórym bardziej podoba się dźwięk R6 niż v6 Ale ma też swoje wady jest dużo wyzszy i dłuższy ( oczywista oczywistość) niż V Bokser ma jedną dużą przewagę nad wszystkimi to to że ma bardzo nisko położony środek ciężkości i jest też dużo lepiej wyrownowazony niż V. Edytowane 24 Stycznia 2019 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #23580 Napisano 24 Stycznia 2019 Bokser i R mają takie same wały - jedna korba na czopie. Tylko bokser z racji ułożenia cylindrów jest krótszy. R tak jak napisał irekm jest lepiej wyważony (czopy wału co 120st) i to tyle. Merc wrócił do R pewnie z racji prestiżu. R6 ciężej zbudować niż V - długi blok, wał, głowice - wszystko bardziej podatne na wyboczenia itp. Jak rezygnowali z R na rzecz V to podawali miarodajne powody - V jest tańsze i łatwiej je upchnąć pod maską. Teraz po prostu w CLS i S wrócili do R 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1100 #23581 Napisano 24 Stycznia 2019 Uzupełniając, silnik typu bokser z racji konstrukcji jest lzejszy, szybciej wchodzi na obroty, a przy okazji jest płaski co jak juz napisano obniża środek ciężkości, nadaje sie więc bardziej do sportowych samochodów. Niestety jest trudniejszy w serwisowaniu, dostep do glowic, konstrukcja, ma dłuższe łańcuchy, czy paski rozrzadu dlatego w jego naped wymaga dodatkowych rolek itd. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Parówkowy skrytożerca 429 #23582 Napisano 24 Stycznia 2019 Kiedyś któryś z R6 miał problem z przegrzewaniem ostatniego cylindra. Ostatniego w sensie najdalej położonego od przodu. Nie pamiętam dokładnie historii ale coś było. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #23583 Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Wchodzenie na obroty a konstrukcja wału ma jedyne przełożenie w v8 z wałem krzyżowym a płaskim - jakie - ciężko mi powiedzieć, nie jestem konstruktorem silników. Nie widzę powodów dla których B6 miałby szybciej wchodzić na obroty niż R6. Za dużo czynników się na to składa - waga samego układu korbo-tłokowego, stosunek średnicy do skoku tłoka, konstrukcja głowicy czy dolotu/wydechu. Dlatego wolnossące BMW M Power miały tak dobrą reakcję na gaz - w jakim innym samochodzie było ITB? Porsche czy Ferarri - "koledzy z podwórka" czyli audi i mercedes tego nie stosowali. Długość łańcuchów/pasków też wynika bardziej z zamysłu konstruktora niż z samego ułożenia cylindrów Przegrzewanie się ostatniego cylindra to wina złej konstrukcji - ciała dał konstruktor silnika, za słabe chłodzenie. Bardzo prawdopodobne że nie wziął albo niedoszacował wpływu wydechu na termikę silnika. Z tego powodu np w e92 m3 z dołożonym kompresorem a pominietą modyfikacją wydechu płynął tłok na jednym cylindrze - kompresor zwiększał obciążenie silnika, seryjny wydech nie zapewniał wtedy wystarczającej przepustowości i silnik się przegrzewał w newralgicznym miejscu Edytowane 24 Stycznia 2019 przez trollu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1100 #23584 Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) B dlatego szybciej wchodzi na obroty bo ma mniejsze masy wirujace niz R i z reguły krótszy skok tłoka. Edytowane 24 Stycznia 2019 przez Balansujący Na Osi 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #23585 Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Co do mas wirujących - w bokserze może być minimalnie krótszy wał ale jest to pomijalne bo wagę urywa się na przeciwwagach czy samej technologii wykonania wału. Pod względem budowy - wał R6 odróżnisz od V6, R6 od B6 już nie tak prosto bo obydwa mają po jednej korbie na czopie wału. co do skoku to zbyt uogólniasz. Na szybko dla przykładu M50B20 ma mniejszy skok niż 3.4 B6 z 996. A czy lepiej się wkręca na obroty? Zupełnie inne silniki, inne zastosowania i pojemności ale chodziło mi o sam fakt zbyt dużego uogólniania. W przypadku B6 wybór mamy tylko w 911 Porsche więc samochodzie stricte sportowym, ciężko jego silnik porównać do R6 mającego napędzać zwykłego sedana. R6 do motorsportu będzie tez innym silnikiem niż w/w M50 Edytowane 24 Stycznia 2019 przez trollu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2405 #23586 Napisano 24 Stycznia 2019 Nie zapominaj o bokserze motocyklowym, w Hondzie Goldwing 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1100 #23587 Napisano 24 Stycznia 2019 Bokserów jest wiecej: Lancia, VW, Subaru, Citroen nawet. O BMW w motocyklu nie wspomnę. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2405 #23588 Napisano 24 Stycznia 2019 Ale nie B6 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1100 #23589 Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Co do mas wirujących - w bokserze może być minimalnie krótszy wał ale jest to pomijalne bo wagę urywa się na przeciwwagach czy samej technologii wykonania wału. Pod względem budowy - wał R6 odróżnisz od V6, R6 od B6 już nie tak prosto bo obydwa mają po jednej korbie na czopie wału. co do skoku to zbyt uogólniasz. Na szybko dla przykładu M50B20 ma mniejszy skok niż 3.4 B6 z 996. A czy lepiej się wkręca na obroty? Zupełnie inne silniki, inne zastosowania i pojemności ale chodziło mi o sam fakt zbyt dużego uogólniania. W przypadku B6 wybór mamy tylko w 911 Porsche więc samochodzie stricte sportowym, ciężko jego silnik porównać do R6 mającego napędzać zwykłego sedana. R6 do motorsportu będzie tez innym silnikiem niż w/w M50 Pozwolę sie nie zgodzić. Zaprzeczasz faktom i samemu sobie. Co z tego, ze wał R i B maja po jednym korbowodzie i laik ich nie rozróżni? B Z racji konstrukcji kompensuje pojawiające sie siły i konstrukcyjne nie potrzebuje przeciwwag i walkow wyrownowazajacych i przez to są mniejsze masy wirujace i to jest fakt niezaprzeczalny, ze dzięki temu lepiej silnik reaguje na wcisniecie gazu. Napisałem tez "z reguły B ma krótszy skok tłoka", co czytając jak w piśmie stoi oznacza, że tak jest najczęściej chociaż nie zawsze. Czy mam opisywac wszystkie mi znane silniki B? Przeciez rozmawiamy ogolnie o roznicach konstrukcyjnych B, R i V a nie o konkretnych modelach wiec dlaczego zarzucasz mi zbyt duzy stopien ogolnosci? W dodatku zaprzeczasz mojemu stwierdzeniu podając jeden przykład silnika, ktorego inna niż opisana dynamika wynika w dodatku z odmiennego konstrukcji. Trochę nie fair.. Edytowane 24 Stycznia 2019 przez Balansujący Na Osi 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #23590 Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Subaru chyba ma jeszcze w swojej ofercie B6 3.6lEdit Właśnie sprawdziłem, dalej maja go w Legacy Edytowane 24 Stycznia 2019 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1100 #23591 Napisano 24 Stycznia 2019 Ale nie B6Goldwingi tez są B4.. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #23592 Napisano 24 Stycznia 2019 Stare były b4 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1100 #23593 Napisano 24 Stycznia 2019 Jest ich nawet wiecej niż B6 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #23594 Napisano 24 Stycznia 2019 irekm już napisał, że R6 jest sam w sobie idealnie wyważony. Gdybyś się chwile zastanowił to może domyśliłbyś się dlaczego tak jest. Wał jest sercem i to on wszystko tutaj definiuje. Nie jestem po samochodówce ale wiem, że kąt rozstawu czopów na wale równy 120 stopni definiuje idealny rozkład sił. V6 ma już przestawione czopy na parze o parę stopni - musi mieć wałki wyrównoważające. To jest mechanika na poziomie PKM, obliczanie sił działających na układ korbowo-tłokowy. Pod tym względem silniki R6 i B6 są bliźniacze. Więc nie wiem dlaczego B6 miałby być lepiej wyważony niż R6.Co do przykładu z 2.0 to napisałem że jest on z głupa ale podałem tylko przykład na luźno rzucone hasło. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1100 #23595 Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Sam pisałeś, ze B ma mniejsza mase wirujace i nie będę powtarzał kolejny raz dlaczego. Przyjmujac, ze inne czynniki maja pomijalny wplyw w tej sytuacji fizyka mowi jedno - musi szybciej przyspieszać obroty. Nie wiem więc po co brniesz w dywagacje ze jest inaczej.. Edytowane 24 Stycznia 2019 przez Balansujący Na Osi 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2405 #23596 Napisano 24 Stycznia 2019 Goldwingi tez są B4.. 1800 jest B6 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #23597 Napisano 24 Stycznia 2019 Sam pisałeś, ze B ma mniejsza mase wirujacew którym miejscu tak napisałem bo czytam jeszcze raz swoje posty i nic takiego nie widzę 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #23598 Napisano 24 Stycznia 2019 Jest ich nawet wiecej niż B6Nowych Goldwing z B4? Nie wiedziałem unas są same B6 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1100 #23599 Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) @ Trollu. W tym: Co do mas wirujących - w bokserze może być minimalnie krótszy wał ale jest to pomijalne bo wagę urywa się na przeciwwagachJa tez pisałem o tym i to kilka razy ale bo takie są fakty i te właśnie fakty maja skutki, o których pisałem, a którym ty probujesz zaprzeczyć. Cos słyszałeś, może widziałeś ale zabrnąłeś w ślepą ulice i naginasz rzeczywistość byle wyjść na swoje, tylko nie wiem po co... Nowych Goldwing z B4? Nie wiedziałem unas są same B6Wiecej modeli ma B4 czy raczej miało, nie szt. Edytowane 24 Stycznia 2019 przez Balansujący Na Osi 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #23600 Napisano 24 Stycznia 2019 jak wywnioskowałeś z tamtego zdania, że B6 ma lżejszy wał to nie wiem. To, że wagę urywa się na przeciwwagach wału to ogólnik, trzeba tutaj patrzeć na konkretny przypadek 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach