Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

jak wywnioskowałeś z tamtego zdania, że B6 ma lżejszy wał to nie wiem. To, że wagę urywa się na przeciwwagach wału to ogólnik, trzeba tutaj patrzeć na konkretny przypadek

Cały czas pisze o mniejszych masach wirujacych nie o lżejszym wale korbowym samym w sobie, co ostatecznie ma i tak ten sam skutek, a właśnie taki, że B szybciej wkręca sie na obroty i tego nie zmienisz.

 

I napisze jeszcze raz, kolega pytał o różnice pomiędzy silnikami R, B i V, nie o "konkretne przypadki".

1800 jest B6

1500 tez.

1000, 1100 i 1200 to B4

Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 B szybciej wkręca sie na obroty i tego nie zmienisz.

 

 

skoro tak to ok  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały czas pisze o mniejszych masach wirujacych nie o lżejszym wale korbowym samym w sobie, co ostatecznie ma i tak ten sam skutek, a właśnie taki, że B szybciej wkręca sie na obroty i tego nie zmienisz.

I napisze jeszcze raz, kolega pytał o różnice pomiędzy silnikami R, B i V, nie o "konkretne przypadki".

 

1500 tez.

1000, 1100 i 1200 to B4

Ale to są stare modele, wydawało mi się że piszemy o obecnie produkowanych bokserach


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie proszę - czym się różnią te 2 oleje, Oba są 5w40 ACEA A3 / B4 ; API SM(bez Energy) SN (Energy) / CF, i czy mogę wybrać dowolny (tańszy) ?

Auto to citroen 1.6 hdi 90 KM, 2007 rok, bez dpf.

 

Wg instrukcji powinien być ten bez Energy i on ma niby approvala PEUGEOT CITROEN Benzyna i Diesel PSA B71 2296.

Niektóre approvale iinych producentów się pokrywają, inne nie.

 

https://allegro.pl/oferta/olej-total-quartz-9000-5w40-5l-5167747208

https://allegro.pl/oferta/total-quartz-energy-9000-5w40-sn-cf-a3-b4-5l-7568662425

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie są wymagania PSA, ale obydwa te oleje spełniają normę Porsche A40, czyli będą full SAPS in HTHS powyżej 3.5.

Jeden z nich mógł po prostu nigdy nie być testowany " against" normy PSA.

Według mnie różnica będzie bardzo niewielka.

Jeden z tych olejów spełnia norma MB 229.5 a drugi nie, a jednym z wymagań jest utrzymywanie tbn przez dłuższy czas. Norma 229.5 pozwala w silnikach Mercedesa wydłużyć okres pomiędzy wymiana mi oleju


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie proszę - czym się różnią te 2 oleje, Oba są 5w40 ACEA A3 / B4 ; API SM(bez Energy) SN (Energy) / CF, i czy mogę wybrać dowolny (tańszy) ?

Auto to citroen 1.6 hdi 90 KM, 2007 rok, bez dpf.

 

Wg instrukcji powinien być ten bez Energy i on ma niby approvala PEUGEOT CITROEN Benzyna i Diesel PSA B71 2296.

Niektóre approvale iinych producentów się pokrywają, inne nie.

 

https://allegro.pl/oferta/olej-total-quartz-9000-5w40-5l-5167747208

https://allegro.pl/oferta/total-quartz-energy-9000-5w40-sn-cf-a3-b4-5l-7568662425

Bierz wg specyfikacji. Chodzi o zawartość popiołów, itd...

Mam identyczny motor w Partnerze 2009 i leję MOTULA 8100 X-Cess 5W/40 ACEA A3/B4 API SN/CF


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SM i SN to oleje do silników benzynowych. CF do diesla. Odpowiedz juz wynika z tego sama :)

Oba są uniwersalne, tzn jeden jest SM/CF, drugi SN/CF.

 

Aha do tej pory był 5w30 zalany, może przy nim pozostać? Od wymiany do wymiany bez dolewek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oba są uniwersalne, tzn jeden jest SM/CF, drugi SN/CF.

 

Aha do tej pory był 5w30 zalany, może przy nim pozostać? Od wymiany do wymiany bez dolewek.

https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-efe-5w30

 

Najlepiej wejdź na strony konfiguratorów producentów olejów i posprawdzaj. Większość producentów ma na swoich stronach dobór oleju do auta.

Edytowane przez tommly

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Aha do tej pory był 5w30 zalany, może przy nim pozostać? Od wymiany do wymiany bez dolewek.

Ja bym zalał 5w/40 od Motula. Ja na takim jezdze w benzynie. Zreszta producent twojego samochodu zapewne dopuszcza i 30 i 40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-efe-5w30

 

Najlepiej wejdź na strony konfiguratorów producentów olejów i posprawdzaj. Większość producentów ma na swoich stronach dobór oleju do auta.

na stronie producenta total są jakies gupoty, nie ma xsary piscasso 1.6 hdi 90 KM, 2007 rok, bez fap. Do tej pory był, jak wspomniałem total 5w30 (jaki dokładnie nie wiem), jeszcze nie zmieniałem od zakupu, zaraz pyknie 13000 km.

 

najbliższe to by było np. to Berlingo 1.6 HDi 90, 2008

Rekomendacja: 1st choice QUARTZ INEO ECS 5W30

http://dobierz-olej.totalpolska.pl/pl/equipment/cars%2Fcitroen%2F2008%2Fdiesel%2Fberlingo_1_6_hdi_90_dv6ated_66kw_berlingo_EFt8PjB7s

ale z drugiej strony jest uwaga Modele wyposażone w filtry cząstek stałych Diesel (DPF), QUARTZ INEO ECS 5W30

Ciekawe po co ten olej rekomendują do auta bez dpf?

 

Z kolei dla wersji Berlingo 1.6 HDi 90, 2008 z DPF już dopuszają takie: 1st choice QUARTZ INEO ECS 5W30 2nd choice QUARTZ ENERGY 9000 5W-40

http://dobierz-olej.totalpolska.pl/pl/equipment/cars%2Fcitroen%2F2008%2Fdiesel%2Fberlingo_1_6_hdi_90_dpf_berlingo_EFt8PdzBD

 

A z kolei dla innej konfiguracji - berlingo 2007, 1.6 hdi 75 KM:

Rekomendacja: 1st choice QUARTZ 9000 5W40 Zalecenia alternatywne: QUARTZ 9000 5W40; QUARTZ ENERGY 9000 5W-40 / QUARTZ 7000 ENERGY 10W40

http://dobierz-olej.totalpolska.pl/pl/equipment/cars%2Fcitroen%2F2007%2Fdiesel%2Fberlingo_1_6_hdi_75_berlingo_EFt8PjLKZ

 

Widać, że konfigurator totala działa jak chce.

Ja bym zalał 5w/40 od Motula. Ja na takim jezdze w benzynie. Zreszta producent twojego samochodu zapewne dopuszcza i 30 i 40.

 

w instrukcji z 2007 roku mam do wyboru:

Total Quartz 7000 10W40 - nie sprawdzałem ceny, bo tego nie chce

Total Quartz 9000 5W40 (89 zł)

Total Quartz Energy 9000 0W30 (oprócz HDI z FAP) - nie sprawdzałem ceny, bo tego nie chce

Total Quartz Ineo ECS 5W30 - tego obstawiam ze jest zalany. (105 zł)

 

Czy może być tak, że Total Quartz Energy 9000 5W40, który jest najtańszy (77 zł), w czymś mu nie przypasuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest stosowany w różnych modelach PSA i nie tylko :) Tak jak Ci pisałem zwróć uwagę na to aby był C2/C3 i może być 5W30 oraz 5W40.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest stosowany w różnych modelach PSA i nie tylko :) Tak jak Ci pisałem zwróć uwagę na to aby był C2/C3 i może być 5W30 oraz 5W40.

C2/C3 nie są przypadkiem do DPF potrzebne?

http://warsztat.castrol.pl/wiadomosci/tajemnicze-symbole/

Podsumowując: norma ACEA nie określa jakości oleju, a jego parametry i zastosowanie. Castrol EDGE 5W-30 z normą C3 to konwencjonalny olej średniopopiołowy. Oleje z normą C2 np. Castrol Magnatec 5W-30 C2, są bardziej energooszczędne, ale przed ich zastosowaniem należy sprawdzić rekomendacje producenta.

 

https://zmienolej.pl/pl/57-c2

C2 - Stabilny, zachowujący właściwości olej przeznaczony do stosowania w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF lub katalizator TWC w samochodach osobowych o wysokich osiągach i silnikach wysokoprężnych oraz benzynowych lekkich konstrukcji wymagających stosowania olejów o niskim tarciu, niskiej lepkości, 2.9mPa*s  HTHS. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC i korzystnie wpływają na zużycie paliwa. Ostrzeżenie: oleje te nie nadają się do stosowania w niektórych silnikach. W razie wątpliwości należy zapoznać się z instrukcją obsługi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej zgodny ze specyfikacją producenta, od wymiany do wymiany bez dolewek wiec bez sensu szukać innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do waszych wcześniejszych rozmów o V6/8 R itp.

Co prawda nie od samochodu ale ciekawie wygląda! :P

 

post-22413-0-15667700-1548431375_thumb.jpeg

 

post-22413-0-41004600-1548431521_thumb.jpeg


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem szczerze mówiąc.

Będąc raz już w nie istniejącym muzeum tylko go szybko minąłem.


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze widzę to już podwójna gwiazda czyli kres możliwości silnika gwiazdowego

 

widziałem kiedyś foty motocykla zbudowanego na takim silniku bo ciężko tutaj mówić o silniku "w" motocyklu  ;)

 

A tutaj samochód z silnikiem RR Merlin - długa maska  :P

a-rare-john-dodd-rr-merlin-using-a-27-li

 

w Monachium w muzeum BMW też są powystawiane silniki gwiazdowe i chyba jeden czy dwa przepływowe, z czasów, kiedy BMW robiło to, od czego ma nazwę  ;)

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze widzę to już podwójna gwiazda czyli kres możliwości silnika gwiazdowego

 

widziałem kiedyś foty motocykla zbudowanego na takim silniku bo ciężko tutaj mówić o silniku "w" motocyklu ;)

 

A tutaj samochód z silnikiem RR Merlin - długa maska

a-rare-john-dodd-rr-merlin-using-a-27-li

 

w Monachium w muzeum BMW też są powystawiane silniki gwiazdowe i chyba jeden czy dwa przepływowe, z czasów, kiedy BMW robiło to, od czego ma nazwę ;)

Do kresu możliwości gwiazdy duuuzo temu silnikowi brakuje 40d9d56d6128b3be95174c9b03dbb805.jpgf191ddcf262404729ca3ff88efaa30a2.jpg

 

Sent from my SM-G950W using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczwórna gwiazda  :P  tak czy inaczej V12 z tłokowych okazał się lepszy  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

V12 pomijając osiągi to kultura pracy i dzwiek wywala z kapci, czekam na nową m760

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczwórna gwiazda  :P  tak czy inaczej V12 z tłokowych okazał się lepszy  ;)

Ani trochę tak nie było


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ani trochę tak nie było

A jak było?

Ja skromnie dzisiaj V8 4.4 odsniezalem S8 ;)

A ja wyjąłem akumulator z V8 5.2, bo zimno :P


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwiazdowy silnik był zdecydowanie "lepszy", jestem pewien że moja definicja lepszy jest inny niż kolegi, dam sobie głowę uciąć że chodziło koledze o Vmax. niż V12.

Także ktoś musi sobie określić co dla niego jest "lepszy", i jak chce to sobie poszukać co i dlaczego


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.