Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

 

Poza tym tylko Toyota tak kurczowo trzyma się tej skrzyni. Inne marki nawet w hybrydzie dają normalne automaty.

Jeśli uważasz, że w hybrydach są normalne automaty, to ja się poddaję.

Cvt stosuje również Honda i Subaru i pewnie ktoś jeszcze, ale nie widzę sensu dalszej dyskusji... Cvt wyje i już. Każda tak samo. Korki do uszu są na wyposażeniu standardowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn?

 

Silnik zawyje Kiedy będzie obciążony. Przy mocnym przyspieszeniu na pewno jest obciążony, Przy szybkiej jeździe autostradowej też. Na filmie z LSem widać jak obroty pływają (4-6tys.), pomimo że prędkość jest stała. Każdy silnik przy tych obrotach (6tys.) zawyje, a to co usłyszymy w kabinie zależy od wyciszenia, pojemności silnika i ilości cylindrów. Będzie to przyjemniejszy dźwięk lub dźwięk wiertarki. W tym LS będzie cisza, ok, ale w ravce już to usłyszysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Może zróbmy test. Wieloryb jest z Wrocławia, wskocz na AOW i przyspiesz zalozmy ze 100 do 160km/h, a pozniej ustaw tempomat na te 160. Przejedz tak z 1-2 km i wrzuc film. Ja zrobie taki sam przejazd dieslem i benzyną ze skrzynia hydrokinetyczna i dsg.

Wynik dla mnie jest prosty.

 

EDIT:

Wieloryb, jeśli uważasz, że nie ma normalnych automatów w hybrydach, to chyba jeździłeś tylko tą ravka w hybrydzie. Zobacz, BMW daje steptronic :

 

https://www.google.com/url?sa=i&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiGr6yF8vzfAhXDGCwKHVjoB3oQzPwBegQIARAC&url=https%3A%2F%2Fautokult.pl%2F26205%2Cbmw-225xe-oraz-330e-dolaczaja-do-efektywnej-rodziny-hybryd-plug-in-bmw&psig=AOvVaw3WTlXLq8GI2EcbeoDW0Z3R&ust=1548091945816787

Edytowane przez prz1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy CVT Toyoty "wyje" to w dużej mierze subiektywne odczucie. Dla mnie wyje. Jeżdżę od czasu do czasu RAV 4 bo jest blisko w rodzinie, w pracy są Aurisy, Yarisy i to samo. W życiu bym nie kupił ale może komuś odpowiada.

 

Generalnie jak sie taki CVT delikatnie traktuje gazem to może jeszcze ujdzie ale to dla starszejnosoby lub kogoś kto delikatnie jeździ. Każde wieksze przyspieszemie poprzedzone jest wkręczeniem silnika na wysokie obroty zanim auto przyspieszy, i to jest wkurzajace, podkreślam zanim a nie proporcjonalnie do narastajacej prędkości. Dodatkowo hybryda maj mniejsze silniki spalinowe niż ich odpowiedniki bez elektryka, co tez powoduje ze hałas silnika spalinowego jest większymi temu sie nie da zaprzeczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie sprawa jest prosta - hybrydy to nie są auta dla "rajdowców", którzy zawsze zajmują pierwsze miejsce na światłach i używają gazu zero-jedynkowo. Jeżdżę bardzo mocnym dieslem, ale ostatnio zacząłem się zastanawiać nad Lexusem i pojeździłem trochę RX450h i ES300h. I w obydwóch przeszkadzało mi wycie, ale tylko do czasu, gdy zrozumiałem, że tym autem tak się nie jeździ. Przy dynamicznym, ale normalnym przyspieszaniu, czy też przy utrzymywaniu stałej prędkości (nawet wysokiej na autostradzie) e-cvt przestaje przeszkadzać. Oczywiście w RX450h z racji większej mocy mamy trochę lepszą dynamikę w cichym zakresie pracy niż w ES300h, ale da się tak jeździć i w dodatku jest to bardzo przyjemne.

Jednak nie ukrywam, że rozwiązanie BMW, Mercedesa czy Porsche, z klasycznym hydraulicznym automatem jest dla mnie lepsze, bo silnik utrzymuje niższe obroty. Ale oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że w Lexusach czy Toyotach nic by to nie dało, bo tam są silniki wolnossące, które "na dole" mają za mało momentu i silnik i tak pracowałby na wyższych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem o silniku 2,5l. Na trasie przy stałej prędkości. To, że klasyczna cvt wyje nie podlega dyskusji. Oczywiście nie każda. W Subaru i hondzie wg opinii działa znacznie lepiej jak w toyotach.

Ja aurisa ze zwykła cvt też bym w życiu nie kupił. W rav4 wycie niczego nie poprzedza. Reakcja na gaz jest natychmiastowa i po prostu auto wchodzi na wyższe obroty. Tak jak każde inne podczas gwałtownego przyspieszania. Jednak dzięki szybszej reakcji cała operacja trwa krócej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zapraszam do przejażdżki moim gs450h. Dla mnie utrzymanie 200+ to żaden wyczyn, a w środku panuje akceptowalna cisza!! Podejrzewam, ze w porównywalnym 530d będzie głośniej co nawet wynika z testów motoryzacyjnych.

Edytowane przez overrange

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako roboczy "wóz" mam opla zafirę 1.8 z gazem  - przy 200km/h nic nie wyje - ale musiałbym jeszcze przetestować bez przyczepy, może wtedy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i z odpalonym silnikiem... ;)  


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł aż strach pomyśleć co by było jak byś wrzucił drugi bieg ;).

I przełączył na benzynę :)


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze pisałem, że silnik nie wyje przy delikatnej/spokojnej jeździe.

Po drugie odniosłem się do Aurisa i Rav4. Nie jeździłem nowym Lexusem (poza CT - tylko po mieście) w hybrydzie.

Nigdzie tez nie napisalem, ze Lexus halasuje. Czytajcie ze zrozumieniem.

 

Co do Rav4, piszesz, ze auto wchodzi na wyzsze obroty, na ktorych sie utrzymuje do osiagniecia zakladanej predkosci - to dla mnie oznacza wycie.

 

 

Z drugiej strony, skoro to CVT jest tak wspaniale, to dlaczego Lexus w LS500 bez h wstawia 10biegowy automat, a nie CVT? A w h jest cvt i 4 biegowy automat, ktory symuluje przelozenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cvt był kiedyś wprowadzony do F1 przez któryś zespół, nie pamiętam który ale łatwo byłoby znaleźć , ale szybko zakazany bo dawał "unfair advantage" dla tego zespołu.

Cvt nie musi być wujowa skrzynia, takie teraz robią bo są tańsze :(

 

Nissan ma świetną cvt skrzynie, która zbudowana jest zupełnie inaczej niż te używane powszechnie, ale z tego co pamiętam używał jej tylko w swoim samochodzie na rynku japońskim

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo zostawił na gazie i wtedy włączył benzynę :))

Jak się samo przełączy to mamy ekonomiczny dramat :)


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się samo przełączy to mamy ekonomiczny dramat :)

Kpijcie sobie, kpijcie... Ja od lat mam auta z LPG i bardzo sobie chwalę... Moje auta są może stare ale mają jedną cechę charakterystyczną... są zapłacone... :P


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda ta skrzynia CVT Nissana 4b9992bb672a811b52e6c5a67faeee6a.jpg

 

Sent from my SM-G950W using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze :)

Tak trzymać.

Kpijcie sobie, kpijcie... Ja od lat mam auta z LPG i bardzo sobie chwalę... Moje auta są może stare ale mają jedną cechę charakterystyczną... są zapłacone... :P


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolegę w kwestii spłaconych aut. Ja rok temu podjąłem decyzję o zakończeniu finansowania z mojej kieszeni jakichkolwiek koncernów motoryzacyjnych. Każde auto ma stratę wartości, a nowe kwotowo największą. Skoro i tak stracę 50% wartości auta w 3 lata od zakupu, to wolę stracić od mniejszej wartości, nawet podejmując ryzyko konieczności wykonywania napraw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze :)

Tak trzymać.

Cieszę sie, że mnie rozumiesz... :)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.