Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Merc jak syn marnotrawny wrócił do benzynowych R6. 6 cylindrowy bokser też jest ciekawszy od v6 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli ma to być V6 to wolę R6

Merc jak syn marnotrawny wrócił do benzynowych R6. 6 cylindrowy bokser też jest ciekawszy od v6 ;)

Możesz wyjaśnić jaka jest przewaga techniczna R6 nad V6 oraz 6 cylindrowego boxera nad v6. Ja się nie znam ale chętnie poczytam.

Edytowane przez Parówkowy skrytożerca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie tylko taka, że może mieć lżejszy wał, I nie ma wałków wyrownazajacych, bo silnik jest naturalnie zbalansowany.Mniej skomplikowana konstrukcja.

Niektórym bardziej podoba się dźwięk R6 niż v6

 

Ale ma też swoje wady jest dużo wyzszy i dłuższy ( oczywista oczywistość) niż V

 

Bokser ma jedną dużą przewagę nad wszystkimi to to że ma bardzo nisko położony środek ciężkości i jest też dużo lepiej wyrownowazony niż V.

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bokser i R mają takie same wały - jedna korba na czopie. Tylko bokser z racji ułożenia cylindrów jest krótszy. R tak jak napisał irekm jest lepiej wyważony (czopy wału co 120st) i to tyle. Merc wrócił do R pewnie z racji prestiżu. R6 ciężej zbudować niż V - długi blok, wał, głowice - wszystko bardziej podatne na wyboczenia itp. Jak rezygnowali z R na rzecz V to podawali miarodajne powody - V jest tańsze i łatwiej je upchnąć pod maską. Teraz po prostu w CLS i S wrócili do R

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniając, silnik typu bokser z racji konstrukcji jest lzejszy, szybciej wchodzi na obroty, a przy okazji jest płaski co jak juz napisano obniża środek ciężkości, nadaje sie więc bardziej do sportowych samochodów. Niestety jest trudniejszy w serwisowaniu, dostep do glowic, konstrukcja, ma dłuższe łańcuchy, czy paski rozrzadu dlatego w jego naped wymaga dodatkowych rolek itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wchodzenie na obroty a konstrukcja wału ma jedyne przełożenie w v8 z wałem krzyżowym a płaskim - jakie - ciężko mi powiedzieć, nie jestem konstruktorem silników. Nie widzę powodów dla których B6 miałby szybciej wchodzić na obroty niż R6. Za dużo czynników się na to składa - waga samego układu korbo-tłokowego, stosunek średnicy do skoku tłoka, konstrukcja głowicy czy dolotu/wydechu. Dlatego wolnossące BMW M Power miały tak dobrą reakcję na gaz - w jakim innym samochodzie było ITB? Porsche czy Ferarri - "koledzy z podwórka" czyli audi i mercedes tego nie stosowali. Długość łańcuchów/pasków też wynika bardziej z zamysłu konstruktora niż z samego ułożenia cylindrów

 

Przegrzewanie się ostatniego cylindra to wina złej konstrukcji - ciała dał konstruktor silnika, za słabe chłodzenie. Bardzo prawdopodobne że nie wziął albo niedoszacował wpływu wydechu na termikę silnika. Z tego powodu np w e92 m3 z dołożonym kompresorem a pominietą modyfikacją wydechu płynął tłok na jednym cylindrze - kompresor zwiększał obciążenie silnika, seryjny wydech nie zapewniał wtedy wystarczającej przepustowości i silnik się przegrzewał w newralgicznym miejscu

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B dlatego szybciej wchodzi na obroty bo ma mniejsze masy wirujace niz R i z reguły krótszy skok tłoka.

Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do mas wirujących - w bokserze może być minimalnie krótszy wał ale jest to pomijalne bo wagę urywa się na przeciwwagach czy samej technologii wykonania wału. Pod względem budowy - wał R6 odróżnisz od V6, R6 od B6 już nie tak prosto bo obydwa mają po jednej korbie na czopie wału.

 

co do skoku to zbyt uogólniasz. Na szybko dla przykładu M50B20 ma mniejszy skok niż 3.4 B6 z 996. A czy lepiej się wkręca na obroty? Zupełnie inne silniki, inne zastosowania i pojemności ale chodziło mi o sam fakt zbyt dużego uogólniania. W przypadku B6 wybór mamy tylko w 911 Porsche więc samochodzie stricte sportowym, ciężko jego silnik porównać do R6 mającego napędzać zwykłego sedana. R6 do motorsportu będzie tez innym silnikiem niż w/w M50   

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do mas wirujących - w bokserze może być minimalnie krótszy wał ale jest to pomijalne bo wagę urywa się na przeciwwagach czy samej technologii wykonania wału. Pod względem budowy - wał R6 odróżnisz od V6, R6 od B6 już nie tak prosto bo obydwa mają po jednej korbie na czopie wału.

 

co do skoku to zbyt uogólniasz. Na szybko dla przykładu M50B20 ma mniejszy skok niż 3.4 B6 z 996. A czy lepiej się wkręca na obroty? Zupełnie inne silniki, inne zastosowania i pojemności ale chodziło mi o sam fakt zbyt dużego uogólniania. W przypadku B6 wybór mamy tylko w 911 Porsche więc samochodzie stricte sportowym, ciężko jego silnik porównać do R6 mającego napędzać zwykłego sedana. R6 do motorsportu będzie tez innym silnikiem niż w/w M50

 

Pozwolę sie nie zgodzić. Zaprzeczasz faktom i samemu sobie. Co z tego, ze wał R i B maja po jednym korbowodzie i laik ich nie rozróżni? B Z racji konstrukcji kompensuje pojawiające sie siły i konstrukcyjne nie potrzebuje przeciwwag i walkow wyrownowazajacych i przez to są mniejsze masy wirujace i to jest fakt niezaprzeczalny, ze dzięki temu lepiej silnik reaguje na wcisniecie gazu.

 

Napisałem tez "z reguły B ma krótszy skok tłoka", co czytając jak w piśmie stoi oznacza, że tak jest najczęściej chociaż nie zawsze. Czy mam opisywac wszystkie mi znane silniki B? Przeciez rozmawiamy ogolnie o roznicach konstrukcyjnych B, R i V a nie o konkretnych modelach wiec dlaczego zarzucasz mi zbyt duzy stopien ogolnosci? W dodatku zaprzeczasz mojemu stwierdzeniu podając jeden przykład silnika, ktorego inna niż opisana dynamika wynika w dodatku z odmiennego konstrukcji. Trochę nie fair..

Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Subaru chyba ma jeszcze w swojej ofercie B6 3.6l

Edit

Właśnie sprawdziłem, dalej maja go w Legacy

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stare były b4


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

irekm już napisał, że R6 jest sam w sobie idealnie wyważony. Gdybyś się chwile zastanowił to może domyśliłbyś się dlaczego tak jest. Wał jest sercem i to on wszystko tutaj definiuje. Nie jestem po samochodówce ale wiem, że kąt rozstawu czopów na wale równy 120 stopni definiuje idealny rozkład sił. V6 ma już przestawione czopy na parze o parę stopni - musi mieć wałki wyrównoważające. To jest mechanika na poziomie PKM, obliczanie sił działających na układ korbowo-tłokowy. Pod tym względem silniki R6 i B6 są bliźniacze. Więc nie wiem dlaczego B6 miałby być lepiej wyważony niż R6.

Co do przykładu z 2.0 to napisałem że jest on z głupa ale podałem tylko przykład na luźno rzucone hasło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam pisałeś, ze B ma mniejsza mase wirujace i nie będę powtarzał kolejny raz dlaczego. Przyjmujac, ze inne czynniki maja pomijalny wplyw w tej sytuacji fizyka mowi jedno - musi szybciej przyspieszać obroty. Nie wiem więc po co brniesz w dywagacje ze jest inaczej..

Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam pisałeś, ze B ma mniejsza mase wirujace

w którym miejscu tak napisałem bo czytam jeszcze raz swoje posty i nic takiego nie widzę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest ich nawet wiecej niż B6

Nowych Goldwing z B4? Nie wiedziałem unas są same B6


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ Trollu. W tym:

 

Co do mas wirujących - w bokserze może być minimalnie krótszy wał ale jest to pomijalne bo wagę urywa się na przeciwwagach

Ja tez pisałem o tym i to kilka razy ale bo takie są fakty i te właśnie fakty maja skutki, o których pisałem, a którym ty probujesz zaprzeczyć. Cos słyszałeś, może widziałeś ale zabrnąłeś w ślepą ulice i naginasz rzeczywistość byle wyjść na swoje, tylko nie wiem po co...

 

Nowych Goldwing z B4? Nie wiedziałem unas są same B6

Wiecej modeli ma B4 czy raczej miało, nie szt. Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wywnioskowałeś z tamtego zdania, że B6 ma lżejszy wał to nie wiem. To, że wagę urywa się na przeciwwagach wału to ogólnik, trzeba tutaj patrzeć na konkretny przypadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.