Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maritimeeng
Teraz, mario1971 napisał(-a):

Mówisz kraju, a myślisz o Szczecinie :lol: 


Ależ o kraju… Po mieście, to nie ma problemu - olać ładowarki, jak możesz raz na tydzień się doładować w garażu w nocy. Problemem teraz, jest sensownie przejechać np. z Paprykarzowni do Krakowa z jakąś normalną prędkością autostradową np. 150 km/h

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, maritimeeng napisał(-a):

roblemem teraz, jest sensownie przejechać np. z Paprykarzowni do Krakowa z jakąś normalną prędkością autostradową np. 150 km/h

 Holować generator :) i na przystanku, jedząc hot-doga podładować :) 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.02.2021 o 13:45, Michal911 napisał(-a):

Koledzy jestem ciekawy jak Wam sie jeździ na oponach całorocznych przy takich warunkach jak obecnie

Sprawdzają sie?

Sprawdzają się ;) przynajmniej Goodyeary. W poprzednim aucie miałem Goodyear 4seasons przez dwa sezony, po zmianie auta w grudniu od razu wrzuciłem takie same. Przy przebiegach do 20k rocznie nie mam zamiaru wracać do opon sezonowych. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak patrząc na gril, to Ford Fokus w wersji Cabrio :)

 


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, mkl1 napisał(-a):

Tak patrząc na gril, to Ford Fokus w wersji Cabrio :)

 

Aston Martin należał parę lat do Ford Motors Company, więc i Focus i Mondeo mogą się "kojarzyć".  ;)


WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng
6 godzin temu, klawinski napisał(-a):

Sprawdzają się ;) przynajmniej Goodyeary. W poprzednim aucie miałem Goodyear 4seasons przez dwa sezony, po zmianie auta w grudniu od razu wrzuciłem takie same. Przy przebiegach do 20k rocznie nie mam zamiaru wracać do opon sezonowych. 


W moim samochodzie mam zimowe Nokiany a w furze z wypożyczalni wielosezony. Różnica jest bardzo duża na korzyść zimowych. Przynajmniej w takich warunkach…

 

 

A40F01BE-BE0B-443C-968A-4C7A6E180814.jpeg

5DE8C7E0-C20C-4E4A-8568-CE85232F4179.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takiego Puga 2008 (nawet w tym kolorze) ma moja żona z oponami Michelin CrossClimate z 2018r. W porównaniu do mojej Astry z rocznymi Nexen Winguard Sport 2 sprawuje się w takich warunkach zimowych niemal identycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Holować generator i na przystanku, jedząc hot-doga podładować  

a po co się zatrzymywać - ładowanie w trakcie jazdy nie działa? 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, plszcto napisał(-a):

ładowanie w trakcie jazdy nie działa?

Nuie wiem:)

Nie mam juz samochodu na baterie...

 z tych z dzieciństwa to wyrosłem...

 a do nowych nie dorosłem :)

 

 

 BTW

 na postoju

Znalezione obrazy dla zapytania: memy samochod elektryczny z generatorem

 

 w czasie jazdy :)

 Znalezione obrazy dla zapytania: memy samochod elektryczny z generatorem

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng
Godzinę temu, Chorwat napisał(-a):

Dokładnie takiego Puga 2008 (nawet w tym kolorze) ma moja żona z oponami Michelin CrossClimate z 2018r. W porównaniu do mojej Astry z rocznymi Nexen Winguard Sport 2 sprawuje się w takich warunkach zimowych niemal identycznie.


Peżo przypadkowe - nie nasze. Żona ma Ałdi… ale siem popsuło 😱

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, maritimeeng napisał(-a):


W moim samochodzie mam zimowe Nokiany a w furze z wypożyczalni wielosezony. Różnica jest bardzo duża na korzyść zimowych. Przynajmniej w takich warunkach…

 

 

A40F01BE-BE0B-443C-968A-4C7A6E180814.jpeg

5DE8C7E0-C20C-4E4A-8568-CE85232F4179.jpeg

A broń mnie Boże żebym z tym polemizował. Nie twierdzę, że wielosezonowe są lepszy czy nawet tak samo dobre jak jedne z najlepszych zimówek, bo akurat Nokiany na śniegu radzą sobie genialnie. Ale opony oponom nie równe, jedne lepiej radzą sobie na śniegu, inne na błocie pośniegowym a jeszcze inne na suchym asfalcie w minusowej temperaturze. Przez ponad 20 lat za kółkiem zjechałem dobre kilka kompletów opon różnych producentów i o różnym przeznaczeniu. Do Goodyearów wróciłem bez wąchania bo są wystarczająco dobre w każdych warunkach, przy czym "wystarczająco" to słowo klucz bo ciężko żeby były wybitne na śniegu, na suchym gorącym asfalcie i w ulewnym deszczu.

A z ciekawości jakiej marki są wielosezonowe w aucie z wypożyczalni? Bo o ile wierzyć testom i fachowcom to opony wielosezonowe dają radę tylko w przypadku renomowanych producentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, maritimeeng napisał(-a):


Ależ o kraju… Po mieście, to nie ma problemu - olać ładowarki, jak możesz raz na tydzień się doładować w garażu w nocy. Problemem teraz, jest sensownie przejechać np. z Paprykarzowni do Krakowa z jakąś normalną prędkością autostradową np. 150 km/h

 

I tu jest właśnie pies pogrzebany. Kompletnie odwrócone, postawione na głowie podejście do problemu. Ludzie nabywają samochody z silnikami na ropę, zaprojektowanymi do tłuczenia jednorazowo przebiegów od kilkudziesięciu do kilkuset kilometrów a jeżdżą nimi kilometrów kilkanaście do kilkudziesięciu.

Natomiast samochodami elektrycznymi, którymi powinno przejeżdżać się do kilkudziesięciu góra 200-300 km jednorazowo chcą jeździć kilometrów kilkaset i więcej. Potem jedni i drudzy mają pretensje, że samochody się nie sprawdzają.


Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tu jest właśnie pies pogrzebany. Kompletnie odwrócone, postawione na głowie podejście do problemu. Ludzie nabywają samochody z silnikami na ropę, zaprojektowanymi do tłuczenia jednorazowo przebiegów od kilkudziesięciu do kilkuset kilometrów a jeżdżą nimi kilometrów kilkanaście do kilkudziesięciu.
Natomiast samochodami elektrycznymi, którymi powinno przejeżdżać się do kilkudziesięciu góra 200-300 km jednorazowo chcą jeździć kilometrów kilkaset i więcej. Potem jedni i drudzy mają pretensje, że samochody się nie sprawdzają.


myślę, że to nie do końca tak - statystycznie ciągle jesteśmy ubogim społeczeństwem, co sprawia, że musi nam wystarczyć jeden samochód do wszystkiego: kręcenia się wokół komina, wypadu na wczasy na Złote Piaski czy narty do Zakopanego. Więc wybieramy, niejednokrotnie źle - to diesla, bo mało w trasie będzie palił ( ale już nie bierzemy pod uwagę, że tej trasy mamy 3x w roku, po 300km od domu, a po mieście jeździ cały czas niedogrzany), a to miejskie wozidełko @999ccm i narzekamy, że się wyprzedzać tym nie da na trasie albo, że bagażnik za mały. Z elektrykami jest dokładnie tak samo. W moim wyidealizowanym świecie widziałbym to tak - świadomie wybieram to co mi potrzebne w 90% przypadków, a pozostałe 10% załatwiam wypożyczalnią/komunikacją zbiorową/taksówką.... albo mam auto na każdą okazję, jak z zegarkami;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, mario1971 napisał(-a):

Pokaż jak bardzo! :wub::rolleyes:

O tak :) Moja 🍋 służy mi dzielnie od dawna, i odpala w największe mrozy.☃️

 

gettyimages-162885424-2048x2048.jpg

Edytowane przez zbylak

Pozdrawiam,
Zbyszek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, zbylak napisał(-a):

O tak :) Moja 🍋 służy mi dzielnie od dawna, i odpala w największe mrozy.☃️

 

gettyimages-162885424-2048x2048.jpg

Ale to tak bez związku to foto czy odważyłeś się jeździć plurielem? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Lincoln Six Echo napisał(-a):

Tradycyjnie już - bez związku z.  ;)

 

 

 

 

Którym Plakiem robisz opony? 😂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng
W dniu 12.02.2021 o 15:18, klawinski napisał(-a):

A z ciekawości jakiej marki są wielosezonowe w aucie z wypożyczalni? Bo o ile wierzyć testom i fachowcom to opony wielosezonowe dają radę tylko w przypadku renomowanych producentów.


A takie

Na śniegu - bida z nędzą…

 

 

 

83EFB865-C6CF-4D65-98F8-FA36F4FD7B85.jpeg

EE7DCC15-BC6C-42AF-A51A-95133C912AA1.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.02.2021 o 14:45, Michal911 napisał(-a):

Koledzy jestem ciekawy jak Wam sie jeździ na oponach całorocznych przy takich warunkach jak obecnie

Sprawdzają sie?

 

Michelin CrossClimate 3 letnie dają radę. Auto przyspiesza, hamuje, mam kontrolę nad nim. Nadal podtrzymuję, że na miasto nie ma lepszych, i następnym razem też je wybiorę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

felgi z malowania odebrane ,nowe kapselki,nowe kute nakrętki,opony zamontowane ,a dziś pierwsza trasa ,niewiele ponad 120km,ale warunki do testów doskonałe bo było wszystko,trakcja wzorowa ,niestety ale w tylnym napędzie muszą być zimowe🙂,koła dokręcona na 103niuty

20210211_191039.jpg

20210213_170424.jpg

20210213_170256.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Admof napisał(-a):

Ale to tak bez związku to foto czy odważyłeś się jeździć plurielem? :)

Do odważnych świat należy :) ale nie, mam zwykłą wersję, ale fotka była fajna :)


Pozdrawiam,
Zbyszek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, maritimeeng napisał(-a):


A takie

Na śniegu - bida z nędzą…

 

 

 

83EFB865-C6CF-4D65-98F8-FA36F4FD7B85.jpeg

EE7DCC15-BC6C-42AF-A51A-95133C912AA1.jpeg

Takie jak u mnie, może ewentualnie inna generacja. Jedyne logiczne (dla mnie) wytłumaczenie to szybki spadek właściwości wraz ze zużywaniem się opony. Obecne opony założyłem 9 stycznia i od razu zauważyłem różnice względem tych z poprzedniego auta, gdzie z przodu wciąż było ~50% a z tyłu 70-80% bieżnika. I to była ogromna różnica, a podobno w zimówkach (czyli też w zimowych warunkach) ten spadek jest jeszcze bardziej zauważalny. 

No i przede wszystkim to co pisałem wcześniej - Twój punkt odniesienia to baaardzo dobre opony na te warunki, a wielosezony to jednak zawsze jakiś kompromis.

Edytowane przez klawinski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.