Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Dom. fotowoltaika 9,6. Więc prawie za darmo jazda. 

Taki mach e robi 400km sokojnie po mieście a na śląsk to jak znalazł.

Z tym że ostatnio robie trasy po 700km  (autostrada i eski) a przy dozowolnych prędkościach nie wiem czy da  radę na 1 ładowaniu.

Do tego mało tych stacji jest.   A jak są to ceny jak za paliwo.

Może się ktoś podzielić doświadczeniem z użytkowania takiego auta?

Na razie rozeznaję temat. 

I dzisiejsze info z Forda - polityka firmy nie przewiduje na rabatowanie elektryków.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym z chęcią nabył dostawczaka elektryka, ale pod blokiem nie mam gdzie ładować, pod hurtowniami też, a i na mieście (Wrocław sic) też w pobliżu nie ma nigdzie ładowarek.

 


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przechwaliłem się - "mózg" w moim cvt w outbacku zdechł 😞 A 20k temu miałem wymienić olej, ale zapomniałem......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, szuwi napisał(-a):

Przechwaliłem się - "mózg" w moim cvt w outbacku zdechł 😞 A 20k temu miałem wymienić olej, ale zapomniałem......

 

Smuteczek 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, szuwi napisał(-a):

A 20k temu miałem wymienić olej, ale zapomniałem.....

Przykre,

a  nie przypomniał się ??? o wyminie?


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, mkl1 napisał(-a):

Przykre,

a  nie przypomniał się ??? o wyminie?

 

Właśnie się chyba przypomniał 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, pmwas napisał(-a):

 

Smuteczek 

Masakra... 

59 minut temu, mkl1 napisał(-a):

Przykre,

a  nie przypomniał się ??? o wyminie?

Nie przypomina o oleju w cvt. Od razu wskoczył na czerwone migające... 

53 minuty temu, pmwas napisał(-a):

 

Właśnie się chyba przypomniał 

Tja... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, szuwi napisał(-a):

Masakra... 

Nie przypomina o oleju w cvt. Od razu wskoczył na czerwone migające... 

Tja... 

 

Nie znam się na CVT, ale to chyba nie jak przeciągnięty o rok pęknięty pasek rozrządu, żeby było wiadomo, że wina właściciela... 

Olej za stary o 20000 chyba nie ma jeszcze tak złych parametrów, żeby wywołać poważną awarię?


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, pmwas napisał(-a):

nie jak przeciągnięty o rok pęknięty pasek rozrządu

jesienią wymieniałem rozrząd w jednym peugeocie, w którym właścicielka do końca twierdziła, że jeszcze nie trzeba, bo na "tym" przejechała dopiero 50tys a producent zaleca wymianę po 120tys..

Rozrząd wymieniony 6lat ...

Po terminie...

 

Dobrze, ze ją przekonałem, bo kordy w pasku były już na wierzchu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Ładowanie elektryka kiedy nie ma Was akurat w domu bo pojechaliście nim do pracy :) ? Serio....?!

Jeżeli nie dodacie do swojego PV magazynu energii w stosunku przynajmniej 1:1.2 względem pojemności baterii samochodu to po całości pomysł z elektrykiem jest taki sobie. Wersja z magazynem energii oznacza istotne koszty i nie jest to na zawsze a na ~5lat gdyż baterie nie są wieczne.

W przypadku firmy wypadałoby kupić dodatkowego elektrycznego dostawczaka na 7. operacyjnych. Tak by "rotacyjnego" w firmie załadować energią. To pociąga za sobą niewielką ale istotną zmianę w rozkładzie załadunku.

W przypadku firmy jak najbardziej panele na dach i magazyn energii oraz własna szybka stacja ładowania. Niestety oznacza to spore koszty. i nie może być to magazyn energii min.1:1.2. Jak to się spina w Polsce nie wiem, za to wiem, że w Niemczech to się spina ledwo ledwo.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, szuwi napisał(-a):

"mózg" w moim cvt w outbacku zdechł

 

 

smuteczek

Jakie masz bledy? pierwsze siadaja zawory w kasecie dopiero potem lancuch/prowadnice/lozyska

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, pmwas napisał(-a):

 

Nie znam się na CVT, ale to chyba nie jak przeciągnięty o rok pęknięty pasek rozrządu, żeby było wiadomo, że wina właściciela... 

Olej za stary o 20000 chyba nie ma jeszcze tak złych parametrów, żeby wywołać poważną awarię?

Żeby było śmiesznie, producent nie zaleca wymiany oleju w cvt ale warsztat mi po cichu sugerował...

38 minut temu, Czujnik napisał(-a):

 

 

smuteczek

Jakie masz bledy? pierwsze siadaja zawory w kasecie dopiero potem lancuch/prowadnice/lozyska

 

tapatalked

Nie wiem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, szuwi napisał(-a):

Żeby było śmiesznie, producent nie zaleca wymiany oleju w cvt ale warsztat mi po cichu sugerował...

 

Widzisz? Siamo się ziepsiuło :(


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, szuwi napisał(-a):

Nie wiem

 

 

diagnostyka ssm-em to podstawa

sugeruje dokladny risercz serwisow bo naprawa cvt to nie sa tanie rzeczy

forester zony ma 4 lata i serwis w nl wymienil olej po 60tys tylko dlatego ze mamy hak (na uchwyt do rowerow)

subaru w calej europie slynie z dziwnych serwisow   ;)

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, szuwi napisał(-a):

Przechwaliłem się - "mózg" w moim cvt w outbacku zdechł 😞 A 20k temu miałem wymienić olej, ale zapomniałem......

 

Ups... A jaki przebieg masz w swoim obk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Czujnik napisał(-a):

 

 

diagnostyka ssm-em to podstawa

sugeruje dokladny risercz serwisow bo naprawa cvt to nie sa tanie rzeczy

forester zony ma 4 lata i serwis w nl wymienil olej po 60tys tylko dlatego ze mamy hak (na uchwyt do rowerow)

subaru w calej europie slynie z dziwnych serwisow   ;)

 

tapatalked

Wiem, ze nie są tanie - koszt naprawy ok 25% wartości auta...

28 minut temu, GREGG napisał(-a):

 

Ups... A jaki przebieg masz w swoim obk?

199k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, pmwas napisał(-a):

Tylko...

 

image.thumb.jpg.97be4677d9ed782ea531efc7c9990c6d.jpg

 

...moj zegarek mi już do auta nie będzie pasował 🥺

Nic straconego 😉

 

B3492650-6C4F-4922-9690-D71099B34B56.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

CVT z powodu swojej specyfiki, konstrukcji wymaga stałego dbania i tego nie przeskoczymy. Z całą pewnością nie jest to idiotoodporna, aryjska DSG :) .

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Repsak napisał(-a):

Dom. fotowoltaika 9,6. Więc prawie za darmo jazda. 

Taki mach e robi 400km sokojnie po mieście a na śląsk to jak znalazł.

Z tym że ostatnio robie trasy po 700km  (autostrada i eski) a przy dozowolnych prędkościach nie wiem czy da  radę na 1 ładowaniu.

Do tego mało tych stacji jest.   A jak są to ceny jak za paliwo.

Może się ktoś podzielić doświadczeniem z użytkowania takiego auta?

Na razie rozeznaję temat. 

I dzisiejsze info z Forda - polityka firmy nie przewiduje na rabatowanie elektryków.

 

 

 

 

***** elektryki ;)

 

image.png.cf629f4a4fe3dab13aa94d15cb2f569a.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, szuwi napisał(-a):

Wiem, ze nie są tanie - koszt naprawy ok 25% wartości auta...

199k

 

Ach, to już zacny przebieg, zależy też co się z autem działo przez te kilometry. Niemniej taka awaria to rzecz niemiła i niespodziewana 

 

42 minuty temu, Ritter napisał(-a):

CVT z powodu swojej specyfiki, konstrukcji wymaga stałego dbania i tego nie przeskoczymy. Z całą pewnością nie jest to idiotoodporna, aryjska DSG :) .

 

Jakiego dbania, poza okresową wymianą oleju, jak w każdej innej skrzyni?

A tymczasem wiele modeli tych odpornych dsg wymaga istotnych napraw po 100 kkm przebiegu, problemy z szarpaniem w korku itd. Wolę swoje CVT 😄

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wolę mojego manuala z reduktorem. I bardzo mnie boli, że w nowym będzie już automat 😒


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, GREGG napisał(-a):

 

Ach, to już zacny przebieg, zależy też co się z autem działo przez te kilometry. Niemniej taka awaria to rzecz niemiła i niespodziewana 

 

Planowałem go wymienić rok czy dwa temu, ale za rozsądną kasę nic nie znalazłem, wiec musi jeszcze posłużyć. 

200k na 9 lat to nie tak dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Repsak napisał(-a):

Dom. fotowoltaika 9,6. Więc prawie za darmo jazda. 

Taki mach e robi 400km sokojnie po mieście a na śląsk to jak znalazł.

Z tym że ostatnio robie trasy po 700km  (autostrada i eski) a przy dozowolnych prędkościach nie wiem czy da  radę na 1 ładowaniu.

Do tego mało tych stacji jest.   A jak są to ceny jak za paliwo.

Może się ktoś podzielić doświadczeniem z użytkowania takiego auta?

Na razie rozeznaję temat. 

I dzisiejsze info z Forda - polityka firmy nie przewiduje na rabatowanie elektryków.

 

 

 

chyba nie ma na rynku samochodu, który zrobiłby 700km na jednym ładowaniu jadąc 140 autostradą. Kuzyn ma Teslę Model S 90D - trasę 900km wyjeżdżając z baterią na 100% robi z 2 doładowaniami po 10-15 min. Na miejscu ma 25%. W teorii wystarczyłaby jedna pauza ale 10min to nie wieczność a jednak kilka % więcej.  W okolicy jest też Model S ale nie wiem czy 90D czy 100D - tak czy inaczej trasy pl-de, rocznie robi po 50kkm - więc da się sporo przejechać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW ma na stronie kalkulator zasięg do elektryków, przy i4 i zmianie 100% miasto na 100% trasa zasięg spada o 150km, przy ix3 spadek jest jeszcze większy. Tyle teoria, w praktyce pewnie jest jeszcze większy.

 

W plug-in x1, w teorii zasięg powinien być do 49-52km. Jeszcze ani razu przy 100% baterii nie miałem takiego zasięgu, przy obecnych temperaturach maks to 41km, a powtarzalne jest 39km. W praktyce po mieście przejeżdżam te 30 kilka km (ok. 33km), na autostradzie tempomat na 130km/h zasięg to takie 20-25km. Zobaczymy przy wyższych temperaturach czy coś się poprawi. Na razie mieszane uczucia do hybrydy. Dla mnie łączy wady elektryka i benzyny ;) w hybrydach z reguły nie ma szybkiego ładowania, więc nawet na publicznej ładowarce 10kWh zajmuje ok. 3h. Z drugiej strony silnik benzynowy wozi na plecach baterie, więc spalanie też nie jest optymalne. Jak się skończy bateria to potrafi wciągnąć 10l/100km (przy 130km/h na autostradzie). Kolega ma x3 i u niego dochodzi do 9l. Wydaje mi się, że to kwestia pojemności w x1 jest 1.5l w x3 2.0l, więc dla 1.5 to większy wysiłek. 

 

 

Wracając do rozważań o elektryku, podoba mi się i4 i to były elektryk którego rozważam. Jako, że często jeżdżę po autostradach, samochód o bryle SUVa jest bez sensu (aerodynamika kiosku ruchu). Są ludzie którzy jadą 90km/h za TIRem, żeby wyciągnąć dobry zasięg, ale to nie ja.

 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.